Hoi Fietje!quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Fietje zegt hallo.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Fietje zegt hallo.
Wat een cuties <3quote:Op zondag 27 februari 2022 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Azure, met haar hoofd op een keihard houten hokje
[ afbeelding ]
Mijn Marshmellow wordt steeds donkerder.
[ afbeelding ]
Marshmellow en Azure
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
quote:Op zondag 27 februari 2022 08:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat een cuties <3Oh wat stom, ik zie ze zo automatisch weergegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Hmm, andere telefoon doet het wel. Ligt aan mij dusquote:Op zondag 27 februari 2022 11:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh wat stom, ik zie ze zo automatisch weergegeven.
Die bodem ziet er heerlijk zacht uit, is dat nu heel veel wasgoed ?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:00 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat een schatjes allemaal.
Brutus vorige week op de weegschaal .
[ link | afbeelding ]
Gizmo in d'r mandje.
[ link | afbeelding ]
's Ochtends stofzuig ik de poepjes weg, 's avonds veeg ik de meeste rommel weg (de steelstofzuiger pakt het hooi niet zo goed, dus dat veeg ik dan mee). Onder de grote ligt een puppy pad. Bij het verschonen gooi ik de rommel daarop. Dan sla ik de liners buiten uit en borstel de rommel en haren eraf met een harde rubberen borstel. Dan in de was. Drogen heel snel. Heb nu van beide liners er 2 in gebruik.quote:
Ja oké, ik verschoon 1x per week en dan ben ik wel 2 uur bezig als ik echt alles ook ga soppenquote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat is echt niet zo.
Met hennep e.d.was ik veel meer tijd kwijt (leeg halen, wassen, drogen en inrichten was ik zo ruim een uur mee bezig). Dit is in 15 min gebeurd, uitsoppen hoeft zelden.
O dat grondig soppen doe ik eigenlijk niet heel vaak. Schep twee keer per week alle zaagsel eruit, nat sponsje over de bodem, doekje over de zij- en achterwand en zaagsel er weer in. Er ligt zeil in dat ik kan vervangen als het te goor isquote:Op zondag 27 februari 2022 21:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja oké, ik verschoon 1x per week en dan ben ik wel 2 uur bezig als ik echt alles ook ga soppen
In de winter en herfst wat minder dan de zomer, maar als het zo heet is, dan moet het wel elke week. Anders lijkt het alsof ik 115 cavia’s houd, qua geurquote:Op zondag 27 februari 2022 22:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O dat grondig soppen doe ik eigenlijk niet heel vaak. Schep twee keer per week alle zaagsel eruit, nat sponsje over de bodem, doekje over de zij- en achterwand en zaagsel er weer in. Er ligt zeil in dat ik kan vervangen als het te goor is
Ah, dat caviatreintje, zo schattigquote:
Hormooninjectie, is zo gepiept. Letterlijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:19 schreef Sjechov het volgende:
Mijn vrouw gaat morgen met 1 van onze dames naar Dalfsen.
Onze Lien is gediagnosticeerd met cystes op de eierstokken.
De DA wist verder niet zo goed wat te doen.
Klopt. Dat heeft ze ook gedaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hormooninjectie, is zo gepiept. Letterlijk.
Krijgt ze daar nu medicatie voor?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 16:24 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Klopt. Dat heeft ze ook gedaan.
Echter ... blijkt ze ook een vergroot hart te hebben, dus daar zijn we nu ook mee aan de slag gegaan.
Hoe durf je!quote:Op zondag 20 maart 2022 13:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Arizona had een dicht oogje (oogontsteking), maar gelukkig had ik nog oogzalf van Marshmellow en het oogje ziet er weer goed uit.![]()
Ga ik niet op fb in bepaalde groepen zetten, want dan word ik gestenigd.
Zalfje in de koelkast bewaard en de opening goed schoongemaakt.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe durf je!
Kuch.
Ik ben ook altijd heel hygiënisch met van die zalfjes, want ik ga het vaker nodig hebben denk ik dan
Klopt. Eva heeft daar medicatie voor gegeven.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Krijgt ze daar nu medicatie voor?
Oh, dat is toch wel handig als je dat weet iddquote:Op zondag 20 maart 2022 15:04 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Klopt. Eva heeft daar medicatie voor gegeven.
Ze heeft een spuit gehad voor de cystes en een combinatie van antibiotica en een harttablet (oorspronkelijk voor de hond). Hiervan moeten wij een kwart geven.
Grappig is dat wij voor 40 dagen (10 pilletjes) gekregen hebben. Ze heeft er niets gezegd over hoe daarna verder.
Na haar vakantie maar ff bellen.
Mijn vrouw vond haar nogal onduidelijk en vaag.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh, dat is toch wel handig als je dat weet idd
Ik vind Eva een uitstekende dierenarts, maar bij sommige dingen moet je toch concreet uitvragen wat de bedoeling precies is.quote:Op maandag 21 maart 2022 21:12 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Mijn vrouw vond haar nogal onduidelijk en vaag.
Ik was er niet bij. Mag nu gaan bellen als ze er weer is.
Even een andere vraag. Ze (ons caavje dat behandeld wordt) begint nu ook in ene de fleece kussentje kapot tetrekken. Eerder lag ze chill op, nu sloopt ze het. We zijn bang dat ze er ook van zitte eten.
Nu krijgen ze echt meer als zat aangeboden.
Herkent iemand dit probleem?
What to do?
http://www.caviadokter.com/Algemeen/caviaziek-algemeen.shtmlquote:ABNORMAAL GEDRAG: Cavia's kunnen hun ongemak lang verbergen. Op het moment dat de eigenaar een verandering in het gedrag merkt is het probleem al meestal serieus. Het begint altijd met minder enthousiasme. De cavia wordt minder alert, verbergt zich graag onder het hooi en komt niet zo snel naar het eten toe. Het diertje lijkt sloom, "verstrooid" of "vergeetachtig" en vertoont abnormale reacties op andere dieren en op de eigenaar. Een normaal schuwe cavia laat zich opeens gemakkelijk pakken, terwijl een zeer tamme cavia wegloopt en probeert zich te verschuilen. Een beertje wordt minder dominant en niet meer geïnteresseerd in zeugjes. De houding in rust (Fig. 1) zegt ook veel over de gemoedstoestand van het dier. Een zieke cavia ligt niet ontspannen, maar ingedoken met de kop omlaag (Fig. 1C). Zorgelijke tekens die op specifieke problemen wijzen zijn: evenwichtstoornissen, schudden met de kop, de kop scheef houden, moeilijk lopen en/of een lichaamsdeel proberen te ontlasten. Het dier kan bijvoorbeeld een ledemaat ontlasten bij gewrichtspijn (Fig. 1B), hoog op de pootjes staan bij blaasproblemen en met de achterhand omhoog liggen bij hevige buikpijn. Ernstig zieke dieren tonen vaak het zogenaamde stereotypische gedrag: een reeks herhalende handelingen die schijnbaar zinloos zijn. Voorbeelden van stereotypisch gedrag zijn:
Een knikkende op- en neerwaartse beweging maken met de kop;
Kokhalzen met overdreven op en neer bewegen van de oren (aandachtspunt: verslikking of systemische vergiftiging);
Overdreven kauwen: onnodig grote en trage bewegingen met de kaak maken tijdens het eten; het eten zelf verloopt niet efficiënt (aandachtspunt: kaakproblemen);
Voeders (hooi enz.) oppakken en vervolgens laten vallen;
Oneetbare objecten (zaagsel, hout, kooimateriaal) proberen op te eten;
Papier (indien aanwezig) scheuren (aandachtspunt: pijn, koliek);
Steeds de hoek in lopen of de kop tegen de hoek duwen;
In de bedding wroeten met de intentie zich onder te graven.
Sterkte!quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:22 schreef CherryLips het volgende:
Mijn caaf was van de week benauwd. Dus ik ermee naar de dierenarts, nog medicijnen meegekregen voor een vergroot hart, maar de volgende dag was hij helaas overleden. Ozzy
Eva gaf aan dat het mogelijk van de medicijnen kwam. Dat lijkt inderdaad te kloppen. Nu dat de antibiotica gestopt is en het effect van de hormonen uitgewerkt is gedraagt ze zich weer als vanouds.quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind Eva een uitstekende dierenarts, maar bij sommige dingen moet je toch concreet uitvragen wat de bedoeling precies is.
Wellicht toch een teken van ongemak?
[..]
http://www.caviadokter.com/Algemeen/caviaziek-algemeen.shtml
Ozzy is nu lekker aan het grazen op de eeuwige jachtvelden, samen met Valencia.quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:22 schreef CherryLips het volgende:
Mijn caaf was van de week benauwd. Dus ik ermee naar de dierenarts, nog medicijnen meegekregen voor een vergroot hart, maar de volgende dag was hij helaas overleden. Ozzy
Ja precies, dat heb ik ook.quote:Op zondag 17 april 2022 17:04 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Eva gaf aan dat het mogelijk van de medicijnen kwam. Dat lijkt inderdaad te kloppen. Nu dat de antibiotica gestopt is en het effect van de hormonen uitgewerkt is gedraagt ze zich weer als vanouds.
Het kostte inderdaad een beetje moeite om antwoorden van Eva te krijgen. Ook over het herhalingsrecept heb ik een paar keer moeten communiceren. Maar we zijn dik tevreden. Ook onze dame is weer helemaal blij.
Het kost een paar centen, maar we willen dat ze het heel goed hebben.
Inderdaad!quote:Op zondag 17 april 2022 18:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ozzy is nu lekker aan het grazen op de eeuwige jachtvelden, samen met Valencia.
[..]
Ja precies, dat heb ik ook.
Het kost even wat en de reis is lang, maar dan heb je ook gelijk de juiste diagnose en hoef je niet steeds terug met alle gevolgen van dien.
Fijn dat het goed gaat!
Oh, dat is makkelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:11 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Inderdaad!
Voor de Pasen de medicijnen besteld en die komen morgen binnen.
Van de week ook nieuwe spuitjes, dan kunnen we er weer even tegenaan.
Gelukkig loopt ze zelf naar het spuitje toe en hoeven we haar niet in de houtgreep te nemen ☺
Hier gaat het echt heel soepel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh, dat is makkelijk.
Hier doen we alleen aan cavia-worstelen als het weer tijd is voor de pedicure![]()
De een is wat toleranter dan de ander
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |