abonnement Unibet Coolblue
pi_189412346
Hoi, op onze oprit staat tegen het huis een stalen kast met drie sloten. Mogelijk een straatkast/ verdeelkast voor telefonie, kabel, elektriciteit?? Er zitten drie sloten op dus ik kan er niet even in kijken, en ik kan niet zien wat er onder in gaat - ook al omdat ik niet het risico wil lopen de halve staat zonder internet te zetten.

Herkent iemand deze kast? Bij mijn weten is er de laatste vijf jaar nooit iemand in geweest. Dank!
pi_189412447
Schakelkastje voor electra?
pi_189412505
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:40 schreef 111210 het volgende:
Schakelkastje voor electra?
dit idd.. hele oude electrakast of schakelkast voor telefonie
pi_189412573
Graaf onder die kast en knip de kabels door. Als je dan in de gaten houdt van welk bedrijf er een busje komt, weet je wat het is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189414821
Top advies spijkerbroek dank je. Maar ik hoopte eigenlijk dat iemand dit model kast herkent en weet dat pakweg Chello die dingen ooit heeft neergegooid :) of de PTT.
pi_189904351
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Graaf onder die kast en knip de kabels door. Als je dan in de gaten houdt van welk bedrijf er een busje komt, weet je wat het is.
En dan onder de 30.000 volt zitten zeker
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:47:20 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189904365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

En dan onder de 30.000 volt zitten zeker
Niet in zo'n klein kastje.
And so is the past
pi_189919038
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niet in zo'n klein kastje.
Ik zou het toch niet wagen. Straks gaat er echt iemand dood dankzij fok advies en iemand die maar draden doorknipt :')
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189919137
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik zou het toch niet wagen. Straks gaat er echt iemand dood dankzij fok advies en iemand die maar draden doorknipt :')
Overduidelijke grapjes niet kunnen herkennen :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 18 november 2019 @ 22:05:17 #10
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_190012484
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Graaf onder die kast en knip de kabels door. Als je dan in de gaten houdt van welk bedrijf er een busje komt, weet je wat het is.
Of rijd er met zwaarder materieel tegen :P
  Redactie Frontpage maandag 18 november 2019 @ 22:07:48 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190012521
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Graaf onder die kast en knip de kabels door. Als je dan in de gaten houdt van welk bedrijf er een busje komt, weet je wat het is.
Iets veiliger: forceer het slot en gooi vanaf een veilige afstand een glas water over het binnenwerk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 19 november 2019 @ 13:25:03 #12
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_190020289
Huurhuis of koop? Flat of los huis? Maakt allemaal uit voor waar je kan informeren. Je zou eens bij de gemeente kunnen vragen, of bij een netbeheerder. Er is helaas geen centraal loket voor dit soort dingen. Alternatief is toch de sloten openbreken en kijken wat voor kabels erdoor gaan. Je kan niet zien wat erin gaat?
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 29 november 2019 @ 01:33:59 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_190178621
Mja, dat elektrakastje is al genoemd. Het kan ook nog een vroeg kastje zijn voor kabel internet of iets dergelijks.

Maar volgens mij kun je bij de gemeente wel antwoorden krijgen wie dat kastje op jouw grond heeft neergezet.

De gemeente moet dat in principe weten, omdat de gemeente verantwoordelijk is om deze informatie te geven, bij geplande grondwerkzaamheden.

Daarbij aangetekend; de gemeente weet vaak wel iets over waar iets geplaatst is... maar in veel kadastrale (grond)kaarten is geen landmeter ingeschakeld, dus men kan er rustig 2 meter naast zitten.
pi_190178639
Ik gok een oud ding wat niet meer in gebruik is. Het zal niet van de netbeheerder zijn (elektra) want no way dat die dat soort dingen laten verrotten. Heb recent nog een dagje meegelopen. Maar ze zijn daar heel stipt in omdat het ook nog wel instant dodelijke zooi is als je wat verkeerd doet.

Dus wss kabel internet / telefoon.

Staat er niet toevallig een nr op?
Do what you love, love what you do!
pi_190178683
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 22:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Iets veiliger: forceer het slot en gooi vanaf een veilige afstand een glas water over het binnenwerk.
Ik begrijp wel dat dit eeen beetje een geintje is. Maarre je wil niet echt rondkloten ermee als het echt een verdeelkast van netbeheerder is. Er zijn doden gevallen nl bij dat werk eraan. Recentelijk nog. En ze schroomde niet echt omdat zo even te vertellen bij het sollicitatie gesprek.

Maargoed kans lijkt me klein. Ze zouden dat nooit in die staat laten nl. Denk dat het gewoon een oud ding is wat al jaren niet meer in gebruik is. Als het van netbeheerder is dan moet er ergens een nr staan
Als dit echt van netbeheerder dan ga ik ze bellen gewoon. Let wel zo'n verdeelkast is voor de hele straat. Dus als je die saboteerd dan krijg je wss veel gezzeik van je buren.

Lol was met liander op pad en ok er was een storing dus stroom moest eraf. Voor de hele straat dus. Binnen 2 min gezeik al. Haha. Tja stonden 3 grote bussen van liander. Dus we waren snel gevonden.

Voel me dan beetje genoodzaakt toch wel even te waarschuwen. Want nu snapt iedereen wel dat het een grapje is. Maar straks over een jaar als iemand dit topic tegen komt hè met niet het verstand ervan.... kan nog aardig dodelijk zijn. No way je kunt daar niet mee kloten gewoon.
Ook niet forceren om open te maken ook. Ze merken dat btw want iig bij transformator huisjes zit een deur contact en alles gaat gelijk door met gsm
Echt als je daar aan komt, binnen twee seconden ben je gefrituurd. Tis nl niet afgezekerd als in je huis met aardlek enzo. Gewoon iets van 100 ampere door je donder. Je mag van geluk spreken als je dat na kunt vertellen :)

[ Bericht 12% gewijzigd door kree op 29-11-2019 02:14:04 ]
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')