abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 oktober 2019 @ 21:04:12 #51
163650 Greys
pi_189471877
quote:
Jaaa geweldig! Aan de kant Van Tellingen, ik ben hier voor FOK! om foto's te maken. _O- Juicy deed dat toch maar mooi voor ons!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189471988
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:56 schreef Greys het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O-

Oh die hele persdag ook in de Zaansche Schans toen. Ik jank nu alweer van het lachen als ik eraan terugdenk. Met MissBliss en Dirkh. :D
Topdag! *O* _O-
En de halve finale (of wat was het?) waar we bij de opnames waren. Toen Joan won geloof ik. En een paar keer in het Halve Maetje *O* En de winst van Duncan, maar dat heb ik in mn eentje op de bank meegemaakt :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 oktober 2019 @ 21:14:35 #53
163650 Greys
pi_189472076
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Topdag! *O* _O-
En de halve finale (of wat was het?) waar we bij de opnames waren. Toen Joan won geloof ik. En een paar keer in het Halve Maetje *O* En de winst van Duncan, maar dat heb ik in mn eentje op de bank meegemaakt :')
En wij samen in Volendam voor de 3Js! *O* :D

Ook zo'n gave dag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189472169
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:14 schreef Greys het volgende:

[..]

En wij samen in Volendam voor de 3Js! *O* :D

Ook zo'n gave dag.
Oh ja, die ook nog O+
Voor een niet fan als ik heb ik toch wat toffe dagen beleefd :D *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 oktober 2019 @ 21:24:58 #55
163650 Greys
pi_189472238
quote:
11s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:20 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh ja, die ook nog O+
Voor een niet fan als ik heb ik toch wat toffe dagen beleefd :D *O*
Jaaaaaa :D *O*

Dat gezenuw van ons op die Dijk van Volendam tussen al die artiesten waaronder die bekende boyband. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189472507
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Jaaaaaa :D *O*

Dat gezenuw van ons op die Dijk van Volendam tussen al die artiesten waaronder die bekende boyband. _O-
Ik kwam die foto's pas nog tegen haha! Nostalgie O+ :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 oktober 2019 @ 21:53:04 #57
163650 Greys
pi_189472771
2011! (foto met toestemming van MB)
Op de Eurovision in Concert persdag namens FOK/ESF.



Die meneer zit nog steeds in de organisatie trouwens. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189472895
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:53 schreef Greys het volgende:
2011! (foto met toestemming van MB)
Op de Eurovision in Concert persdag namens FOK/ESF.

[ afbeelding ]

Die meneer zit nog steeds in de organisatie trouwens. :D
*O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 oktober 2019 @ 22:03:59 #59
163650 Greys
pi_189472994
En bij een persdag in Volendam hoorde uiteraard...



[ Bericht 22% gewijzigd door Greys op 16-10-2019 22:15:44 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189473375
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:03 schreef Greys het volgende:
En bij een persdag in Volendam hoorde uiteraard...

[ afbeelding ]
Topdagje was het O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_189507258
Leuk topic! Het absolute juichmoment was natuurlijk de overwinning van Duncan. Het meest grappige was de avond waarop Sieneke gekozen werd. Zo mooi gaat het op FOK waarschijnlijk nooit meer worden.

Toch ook wel een speciale vermelding voor de eerder genoemde meltdown in ESF tijdens de repetitieweek vorig jaar rond het optreden van Waylon. Als het fout was gegaan rond Duncan zou dat voor eeuwig een trauma hebben opgeleverd. Rond de 3JS ging alles fout, maar waren de verwachtingen ook nul, dus dat boeide niet zo. Maar bij Waylon, die hooguit de onderste helft Top 10 kon halen, was de verhouding tussen hoop en vrees precies goed.

Op de middag dat Waylon moest, werd hij iets van een uur van tevoren in de zaal gesignaleerd in een jaaje met tijgerprint. Dat was achteraf gezien het eerste waarschuwingsschot. Maar toen dachten we nog dat het onderdeel van iets heel tofs ging worden.

Daarna kwam de eerste repetitie van Moldavië, dat direct voor Nederland moest en een heel matig liedje had gestuurd. Tot verbazing van iedereen hadden zij zo ongeveer de beste act van de voorbije 10 jaar bedacht, met een wand met 3 deuren waarachter ze telkens verdwenen. Het zou een enorme publieksmagneet worden, die Nederland flink kon gaan overschaduwen.

En toen moesten wij dus. Waylon begon, en bij iedere aanwezige journalist, blogger of professionele gokker viel binnen een paar seconden de mond open, vanwege een enorm WTF-moment. 4 jaar na de betoverende act van Calm After The Storm kwam een ongelofelijk misplaatste show met krumpers. Waylon stond op een verhoging en daaronder dansten 4 mannen op agressieve wijze op de muziek. Om het nog erger te maken was Waylon de blanke man die orders gaf aan 4 donkere dansers, wat nog leidde tot (uiteraard onterechte) klachten over racisme.

Binnen een paar minuten was Nederland bij de bookmakers gecrasht van de 6e naar de 24e plaats. En het humeur van de gemiddelde ESF’er daalde in net zo’n hard tempo.

Het is uiteraard niet meer goed gekomen. Nederland werd anoniem 18e. Op het moment zelf had ik natuurlijk ook de pest in, maar achteraf is de collectieve paniek die uitbrak wel geweldig om terug te lezen :D
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189507441
Die Nationale Finale van 2010 (de climax staat al in de OP)

Het was een bizarre avond en de combi met Fokkers in de zaal en hier online was geniaal _O_

Sowieso is het Songfestival volgen op Fok altijd al een feestje... vind het zo tof dat het uiteindelijk een volwassen eigen subforum is geworden O+ O+ O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:02:12 #63
368283 ato
pi_189507660
Ik vind de repetitieweken topics altijd hylarisch om te lezen en sommige voorronde topics.
Ik vond de SAN Remo topic afgelopen jaar gezellig en alle Duncan topics *O*

Ook de primeur van de ESF liedjes in de verschillende topics, al die verschillende meningen. w/
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:03:16 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_189507679
Wanneer het ESF zijn/haar jaarlijkse climaxen bereikt ben ik meestal niet hier op Fok! maar zit ik te zenuwlijden voor de tv of in het Halve Maatje. Absolute hoogtepunt was natuurlijk de winst dit jaar maar Fok!-gerelateerd was het hoogtepunt nú iets wat destijds het dieptepunt was. Namelijk de hiervoor al veelgenoemde meltdown toen bleek dat er in 2018 gekrumpt ging worden.

Wekenlang hadden we de meest intrigerende, spannende, boeiende act voor Outlaw in 'em bedacht en het kon haast niet anders dan dat er minstens één element in voor zou komen. Het was eigenlijk gewoon heel simpel. Gevalletje #ditkannietmeermisgaan. En toen werd er dus dát uit de hoed getoverd en ging zowat iedereen compleet over de flos, behalve een enkeling die probeerde de boel te sussen door te zeggen dat dit slechts de reacties van wat pers-mensen zijn en zó erg kon het toch niet wezen.
Maar echt, de totale omslag van euforie en positivisme naar massaal chagrijn was destijds echt vreselijk om mee te maken maar als ik het nu teruglees moet ik toch best lachen. :@

Running gag van dit jaar vond ik de procenten-parade. Toen eenmaal bleek dat we toch best hoog stonden bij de bookmakers hielden we nauwgezet de percentages in de gaten en bij ieder puntje dat we stegen werd een polonaise-gifje ingezet en bij een daling raakten we in paniek.

Never a dull moment. :7
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:03:57 #65
368283 ato
pi_189507695
Oh ja en dat You and I mogelijk plagiaat was..
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:36:03 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189508370
Mijn hoogtepunt was uiteraard de winst van Duncan. En dat meemaken hier op het forum. En daarnaast het bekijken van de halve finale in 't Halve Maatje. Verder in het algemeen de sfeer die er binnen ESF heerst, zelden tot nooit problemen (laatste FB post is van september en bijna al de FB posts gaan reeksen van topics e.d.).

Verder is het meeste al genoemd. Maar ik mis nog wel de landentopics van Fred_B:

ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics

_O_ _O_ _O_
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_189514053
quote:
Dit was het dieptepunt :o
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:53:02 #69
163650 Greys
pi_189515509
quote:
Heerlijk om terug te lezen! :D Ik stond toen te sterven in de kroeg met een kluit FOK!ers voor een groot scherm.

(Heb meteen even wat posts met die duizend tinypicplaatjes leeggehaald want ik bleef scrollen mobiel op de plaatjes die het niet meer dezen _O- )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:05:29 #70
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189519644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:06 schreef Treinhoer het volgende:
In een wat minder jubelende context, mijn ESF moment:
"Hello the Netherlands here. Due to a disaster, we did not have televoting". (Of iets in die strekking)
Tijdens de vuurwerk ramp.
Dat was idd een domper.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189540679
quote:
:D _O- O+
~The present is all there is~
pi_189540891
Ik sluit me aan bij wat een aantal andere users geschreven hebben: hoogtepunt is voor mij de winst van het ESF. Ik heb hier van jongs af aan zo enorm op gehoopt als fan. Elk jaar ook blijven hopen dat we de beker gingen pakken, tegen beter weten in, en nu eindelijk komt dat FOK!-ing festival naar eigen land *O* w/

Andere hoogtepunten voor mij:

- een eigen subforum voor alle ESF fans;
- het ontmoeten van andere ESF fans. In m'n vriendenkring kan ik er nauwelijks over praten ;( :P , nahja, kan wel, maar het lijkt dan wel alsof ik ineens in een andere taal spreek;
- 2013: ineens was ze daar, onze heldin. Ze nam een low quality filmpje op van d'r zelf waarin ze het prachtige onderscheidende Birds zong. Met dat lied zong ze ons na 8 donkere jaren de finale in! Ik heb het natuurlijk over AnoukGodin _O_ #Neverforget. Ik kijk af en toe de filmpjes terug die vanuit het publiek zijn gemaakt toen NL uit de envelop kwam.... wow, nog steeds kippenvel en bijna emo :') :@
- 2014 is een ander hoogtepunt: die 2e plek doet nog wel pijn, maar verder was alles, maar echt alles perfect aan onze inzending. Alle lovende reacties ga ik nooit vergeten, de puntentelling, de wenkbrauw, hoe heel NL uiteindelijk toch wel achter die kansloze kuntrie inzending stond, het succes van The Common Linnets in het buitenland. Mooi jaar O+
~The present is all there is~
pi_189549570
quote:
Mensen hier zijn ook niets veranderd he, hopen en lachen dat Nederland het niet zou halen _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 oktober 2019 @ 17:04:40 #74
163650 Greys
pi_189549644
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:58 schreef Em31 het volgende:

[..]

Mensen hier zijn ook niets veranderd he, hopen en lachen dat Nederland het niet zou halen _O-
Dat waren duidelijk niet de 'vaste' ESF-klanten. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')