Gaaf inderdaad, ik heb nog een plaat met doorsnede van een van de Nederlandse mijnen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb een ander model kolenmijn zonder wasserij, ik zal zo wel even een foto maken.
Zoiets maken lijkt mij ook wel gaaf om te maken.
[ afbeelding ]
Op utube staat er een tutorial hoe de ondergrondse mijn gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:53 schreef dedodo het volgende:
[..]
Gaaf inderdaad, ik heb nog een plaat met doorsnede van een van de Nederlandse mijnen.
Ik heb sinds gisteren de airbrushspullen van wijlen opa, weet niet of ik alles heb en zal wel schoon moeten maken.
En een plek maken om te spuiten, misschien zijn box ook meenemen, gebruikte afzuigkap, geen idee of/met wat voor filters.
Ah ja die kit ken ik ookquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Op utube staat er een tutorial hoe de ondergrondse mijn gemaakt wordt.
Deze mijn heb ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet het ondersteuningsframe alleen nog schilderen.
Ik heb ook een rookmodule maar daarvoor is de schoorsteen te lang. De rookt blijf in de schoorsteen hangen en de module is te groot om bovenin te plaatsen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ah ja die kit ken ik ookhele andere idd.
Maar die videos van Luke Towan ken ikzeer goed.
Klopt maar ik vind het ook wel zonde om deze aan de kant te schuiven en maar even een nieuwe te kopen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:00 schreef FranticDJ het volgende:
Seuthe heeft modules die er toch wel inpassen?
Dat zou idd een optie zijn waar ik aan zit te denken. Maar die heb ik helaas niet liggen.quote:
Oei,die is wel erg vet!quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Op utube staat er een tutorial hoe de ondergrondse mijn gemaakt wordt.
Deze mijn heb ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet het ondersteuningsframe alleen nog schilderen.
Die had ik al gezien ja. Zeer mooi gedaan, ook zeker aangezien hij er geen ervaring mee heeft. Er werd al wel heel lang om gevraagd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:38 schreef Charged het volgende:
@:Faxie
Wat vind je van deze aanpassingen op een Gundam model?
Ik heb die 3 van Pacific Rim nog staan,denk dat ik daar iets soortgelijks mee ga doen.
Ik kijk zowiezo graag naar de bouwsels van Plasmo.
Nice!quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:50 schreef Charged het volgende:
Vought F4 Corsair update..
Beetje aan het experimenteren gegaan met het chippen...
Alles is nog demontabel..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar hebben ze (denk ik) extra thin voor uitgevonden..die tubes Revell lijm en Contacta waren niet ideaal.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nice!
Vroeger veel vliegtuigjes gebouwd toen ik nog jong wasVoornamelijk Spitfires..
uiteraard altijd veel te veel lijm
Nostalgie...uitgeknepen tubes die totaal niet te doseren waren..man man..en dan alles uit potjes revell verven met te dikke kwasten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:12 schreef FranticDJ het volgende:
Ja ik deed vooral revell setjes met revell lijm
Ik gebruik kant en klare airbrush cleaner (Bij de betere hobby zaken wel te krijgen.) en water, maar ik gebruik alleen nog water-based verf. Wattenstaafje erbij om de spuitmond goed schoon te krijgen.quote:Op zondag 26 april 2020 13:38 schreef dedodo het volgende:
Maar goed, ik alles schoonmaken, proberen tenminste (is er iets beter dan thinner?)
Daar wordt hij zo zwart van. Meestal trek ik de naald eruit en dan met een tangetje even bij het gasfornuis.quote:Op zondag 26 april 2020 13:50 schreef FranticDJ het volgende:
Hmm die naald is nog wel eenvoudig met een aansteker weer open te krijgen
H0 is toch al best lastig qua detaillering met een 3d printer? Mijn broer wil bv zo'n ouderwetse ptt post brievenbus, maar een vriend zei dat je daar beter een resinprinter voor kon gebruiken. Die brievenbussen hebben ook die kleine ronde uithollinkjes.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:34 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen begonnen met het ontwerp voor de loader. Die ineen ander deel van de mijn ingebouwd moet worden. Op dit moment een dubbele met een hart op hart afstand van 5 cm.
Of dit realistisch is met twee H0 wagonnetje naast elkaar ??? geen idee, maar het is een goede oefening voor fusion 360
Bedoeling is om uiteindelijk het geheel door mijn trouwe medewerker de 3D printer te laten maken
Ja dat weet ik, maar gewone pla/abs/etc printer niet toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:24 schreef FranticDJ het volgende:
Met een resin printer kan dat prima, de detaillering.
Hangt van je printer af.. ik kan met mijn originele prusa wel redelijk gedetailleerd hoor.. maar er zit een grens aanquote:Op donderdag 30 april 2020 11:34 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar gewone pla/abs/etc printer niet toch?
Ik zou dan een ender 3 oid nemen, wel modificeren.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hangt van je printer af.. ik kan met mijn originele prusa wel redelijk gedetailleerd hoor.. maar er zit een grens aan
Ik wil ook nog steeds een 3d printer hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef FranticDJ het volgende:
Ja dat gaat je alleen met resin lukken..
Ik heb mijn zinnen gezet op de Flashforge Dreamer Easy.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:21 schreef FranticDJ het volgende:
Die anycubic photon’s zijn voo het geld heel goed. Wellicht dat ik zoiets erbij haal op termijn.
Ik heb ook weer even moed nodig, maar even de boel weer organiseren in de puinhoop lijkt mij wel een goed begin.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:43 schreef Faxie het volgende:
De moed maar even bij elkaar geraapt om verder te gaan met deze. Heb er volgens mij onderhand al een jaar niet aan gewerkt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga niet veel updates plaatsten denk ik...
Idd, het is nu nog een beetje overzichtelijk.quote:
Lol,je zou het hier eens moeten zijn,slachtveld voor de leek maar ik weet wel waar alles precies ligt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:25 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, het is nu nog een beetje overzichtelijk.
Een vriend heeft sinds kort een anycubic kossel, (geen resin is dat nee). Beetje apart ding vind ik het wel.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:21 schreef FranticDJ het volgende:
Die anycubic photon’s zijn voo het geld heel goed. Wellicht dat ik zoiets erbij haal op termijn.
Ik heb ook wel moeite met mijn interesse terug te vinden in de modelbouw. Ik heb meer gekocht dan gebouwd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:50 schreef dedodo het volgende:
Ik heb ook moed nodig, heb nog steeds zo'n 3d-schilderijtje liggen. Een tak is helaas afgebroken en de verkoper wel uiteraard geen nieuwe sturen, maar opzich heb ik daar wel een oplossing voor verzonnen.
Het is alleen tja, een soort van "interesse" die mist. Ben nu into blauwdrukken, en ben druk bezig met het testament/de erfenis van m'n (opa en) oma, Het gave is wel, mijn opa heeft van die tekeningen van treinen die perfect zijn voor een blauwdruk, ik weet alleen niet waar ik zulke grote platen op kalkpapier of transparant kan afdrukken. Ik heb wel een locomotief gevonden die al op kalkpapier staat! Dus die kan ik blauwdrukken.
Ik vind het vaak best lastig om een project af te maken. Bij de meeste projecten blijft het bij mij bij een proof of concept.
M'n willy's heb ik wel afgemaakt, al zijn er wat onderdelen losgekomen.
Tof wel vind ik dat ik nu een airbrush heb. hoef je niet steeds dure spuitbussen te halen, én alles is in dezelfde kleur.
Modelbouw heeft hier écht stil gelegen afgelopen tijd. De airbrush wil ik ook proberen om het papier voor blauwdrukken egaler lichtgevoelig te maken. Of dat gaat werken geen idee, het spul schijnt niet van metalen te houden.
Ik moet er wel even tijd voor vrijmaken, want 24/7 met dat andere bezighouden is ook niet gezond oid.
M'n behandelaar wilde dat 3d schilderijding wel wegflikkeren, ja doei.
Als iemand het een zooi vindt dan ruimt hij/zij maar op, maar dan wel op een fatsoenlijke manier en niet bij alles "dit is afval". Mensen onderschatten volgens mij de waarde van hobby's, en tja ik heb er nou eenmaal veel.
Ik zou dan ook eigenlijk wel het huis van m'n opa en oma willen, ruimte genoeg voor ál m'n hobby's, een doka is er zelfs al![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |