Mooi dingquote:Op zondag 5 januari 2020 14:02 schreef Ferry_76 het volgende:
En klaar:
[ afbeelding ]
Best tevreden met het eindresultaat op zich, al werkt de aandrijving niet naar behoren.
Ach, het is toch een display model.
Die is mooi geworden.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:02 schreef Ferry_76 het volgende:
En klaar:
[ afbeelding ]
Best tevreden met het eindresultaat op zich, al werkt de aandrijving niet naar behoren.
Ach, het is toch een display model.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 januari 2020 17:37 schreef Faxie het volgende:
Kleine stap voor stap voor een schouder, ben je zo een uur zoet mee:Ik heb bij modelbouw weleens van dat fotoedge spul maar ik blijf het maar lastig vinden om het te buigen en te lijmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
Zo'n bending tool werkt ehel goed. Bij dit soort modellen heb je die op zich niet nodig, tenzij heel lange en dunne delen. Ik doe het overgrote deel met kleine tangen. En lijmen is niet nodig bij dit.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb bij modelbouw weleens van dat fotoedge spul maar ik blijf het maar lastig vinden om het te buigen en te lijmen.
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Mooie dingetjes zijn dat. Het gaat mij meer om gelijkmatig rondmaken, zeker de langere stukken zijn dan lastig.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:27 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zo'n bending tool werkt ehel goed. Bij dit soort modellen heb je die op zich niet nodig, tenzij heel lange en dunne delen. Ik doe het overgrote deel met kleine tangen. En lijmen is niet nodig bij dit.
Dat is inderdaad een ramp. Ik ben nu met de armcannon bezig, en dat zijn veel ronde onderdelen. Al vaak genoeg gedaan, maar het blijft een rottig klusje.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Mooie dingetjes zijn dat. Het gaat mij meer om gelijkmatig rondmaken, zeker de langere stukken zijn dan lastig.
[ afbeelding ]
Dank je, ik had die ook al gezien maar ik moet een binnendiameter hebben van 1,3 en 1,7 mm.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:00 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ramp. Ik ben nu met de armcannon bezig, en dat zijn veel ronde onderdelen. Al vaak genoeg gedaan, maar het blijft een rottig klusje.
Heb een hele voorraad metalen conische pennen, dus daar kan ik de meeste vormen wel goed mee maken. Een setje boren oid zou ook heel goed werken.
Je hebt ook zo'n tool van RPToolz om te buigen maar vind ik wat prijzig:
[ afbeelding ]
Volgens mij is er ook wel bij een of ander merk een set voor kleinere diameters te krijgen.
Dan is een borenset het handigst denk ikquote:Op maandag 6 januari 2020 20:14 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dank je, ik had die ook al gezien maar ik moet een binnendiameter hebben van 1,3 en 1,7 mm.
Wat je zou kunnen doen is met een schuifmaat de bouwmarkt binnenlopen en wat spijkers/nagels opmeten qua diameter.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:14 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dank je, ik had die ook al gezien maar ik moet een binnendiameter hebben van 1,3 en 1,7 mm.
Ziet er goed uit. Is dat pe, geschilderd ofzo?quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:53 schreef Faxie het volgende:
En de 2e arm klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, delen zijn op de platen al geschilderd. Gaat over het algemeen over 1 kleur per plaat.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Is dat pe, geschilderd ofzo?
Ik meen dat het vaak dmv een zeefdruk gaat. Ik ben met mijn kolenmijn ook wel weer wat verder gekomen. Het is al een oud model dus er valt veel oneffenheden weg te werken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:32 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja, delen zijn op de platen al geschilderd. Gaat over het algemeen over 1 kleur per plaat.
Netjes gedaan. Ik ben ook wel wat verder gekomen met mijn kolenmijn. Maar ik blijf er ruzie mee houden.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 03:53 schreef Faxie het volgende:
Bovenste deel torso klaar. Nu verder met de pistoolloop op de rug, weer lekker ronde dingen maken bleh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt heel tof zeg!quote:
Ah fuck,da's minder.. Ik vraag wel of hij me daar een bestandje van kan sturen om te delen hier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |