abonnement Unibet Coolblue
pi_189395133
Beste FOK!ers,

Ik ben van plan eind deze maand een trip te boeken naar Lima, Peru, ik ben bekend met de prijzen van KLM en eigenlijk is de standaard ¤578 voor het goedkoopste ticket met overstap in Madrid (KLM / Air France).

Vandaag keek ik eens naar de prijzen en zag dat deze plotseling exact ¤100 gestegen zijn. Zowel in januari (de maand dat ik ga) als voor de rest van 2020.

Het ligt er dus niet aan dat ik te laat met boeken ben, maar het basistarief voor deze vlucht lijkt gestegen met ¤100.

Ook is het vreemd dat de overstap vluchten (KLM / Airfrance) nu opeens duurder zijn dan de directe KLM vluchten...

Komt dit doordat ik in het weekend kijk? Of omdat ze net hun 100 jarig bestaan ''actie'' hebben gehad?
Laatst waren ook de KLM werelddeal weken, toen die afgelopen waren stegen de prijzen gigantisch, weekje later was de prijs weer onder de ''KLM wereldealweken'' prijs :')

Ben benieuwd naar jullie opinie :)
pi_189395227
Ik geloof daar niet zo in.
Ik heb ook wel eens gelezen dat op dinsdagmiddag of of midden in de nacht de tickets het goedkoopst zijn :'), daar heb ik nooit iets van gemerkt :')

Het kan natuurlijk zijn dat ze in de aanbieding waren, dat ligt er gewoon aan of die locatie meedeed aan de actie.
Mijn ervaring is dat hoe vaker ik kijk naar de prijzen van tickets dat ze ook gaan stijgen..
Dat had ik onlangs ook.. ik had een paar keer op dezelfde dag prijzen van tickets gecheckt en opeens waren ze iets van 70 euro duurder, paar uur niet ernaar gekeken en toen waren de prijzen weer "normaal"

edit: check wel even bij KLM of je ruimbagage bij die prijs van het ticket hebt (als je dat nodig hebt iig)
pi_189395257
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:40 schreef KawaZ het volgende:
Ben benieuwd naar jullie opinie :)
KLM had deze week aanbiedingen door hun 100-jarig bestaan, dus logisch dat daarna de prijzen weer hoger zijn.
So we just called him Fred too
pi_189395354
Het punt is dat vliegtickets dynamisch geprijsd zijn.

Er was inderdaad een tijdelijke actie met KLM deals in verband met 100 jarig bestaan waardoor mogelijk de prijs anders was en nu de prijs anders ingezet wordt, maar dit kan ook zo weer aangepast worden door een andere actie.

Daarnaast speelt natuurlijk mee dat je al eerder hebt gekeken naar die vliegtickets in een bepaalde periode en dit kan ook meespelen in de prijs die je krijgt.

Zo had ik een maand of 3 terug een vlucht naar Kuala Lumpur gezien voor de juiste prijs, normaliter boek ik dat direct maar nu moest ik 1 dag wachten, en daarna lukte het niet meer om de prijs te krijgen, ook niet na 1 of 2 weken wachten en heb ik uiteindelijk wel de goedkopere terugvlucht geboekt met nog een extra overstap terug in Singapore, maar dat was eigenlijk niet mijn intentie. Maar ¤ 200 kan mij overtuigen. Ik kon niet veel langer wachten met boeken omdat ik werkgerelateerd ook zaken moet afstemmen.
2 weken later zijn de prijzen opeens wel weer terug op het oude niveau voor ook de rechtstreekse vlucht terug.

Als je nog niet geboekt hebt en de vlucht vindt niet in een speciale drukke periode plaats is wachten het devies.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_189395366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:40 schreef KawaZ het volgende:
Komt dit doordat ik in het weekend kijk?
Nee, dat soort dingen is een diepgewortelde urban myth.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189400381
Ik check meestal via skyscanner, dan weten de sites waar zij checken niet wie ik ben (met cookies) en vind je soms goedkopere prijzen bij een maatschappij dan je zelf lukt..
dag
  zondag 13 oktober 2019 @ 10:12:43 #7
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_189408778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, dat soort dingen is een diepgewortelde urban myth.
Nu is dat toch echt niet helemaal waar. Ik moet regelmatig naar Londen tegenwoordig, en de afwijking in prijzen die ik zie op verschillende dagen dat ik kijk valt toch wel op. Een maandag is een bijzonder slecht moment om te boeken.

Alle maatschappijen doen aan Yield Management dus er zal naast de interesse voor een vlucht, huidige bezettingsgraad en gegevens van boekingen uit het verleden dus ook momenten zijn dat er meer geboekt wordt en je de prijs dus ook daarop aanpast.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')