abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:00:53 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189364202
quote:
Turkse invasie breed veroordeeld

Kritiek alom op de Turkse inval in Syrië, die woensdag begon met luchtaanvallen. De Tweede Kamer roept op tot sancties.


Inwoners van het Syrische Ras al-Ayn vluchtten woensdag voor Turkse luchtaanvallen, terwijl Turkse grondtroepen oprukten naar de grens.

Veel landen en internationale instanties hebben woensdag met zorg en afkeer gereageerd op de Turkse invasie van Noordoost-Syrië. Ze roepen de Turkse president Erdogan op de aanval te staken, of op zijn minst om zeer terughoudend te zijn met het gebruik van geweld en de burgerbevolking te ontzien.

De Amerikaanse president Trump, die zondag de weg vrijmaakte voor de inval toen hij bekendmaakte Amerikaanse troepen uit het gebied terug te trekken, liet nu in een verklaring weten dat de operatie ,,een slecht idee" is en niet de goedkeuring van de Verenigde Staten heeft.


Luchtaanvallen ook diep in Koerdisch gebied

Maandag had hij na felle kritiek, ook uit zijn eigen Republikeinse partij, nog per tweet laten weten dat hij ,,in zijn grote en ongeëvenaarde wijsheid" de Turkse economie zou ,,vernietigen en wegvagen" als Erdogan in zijn ogen te ver zou gaan.

Volgens Trumps verklaring na de inval woensdag heeft Turkije toegezegd burgers te beschermen en een humanitaire crisis te voorkomen. De VS zullen ,,hen hier aan houden", aldus de Amerikaanse president.

De Europese Unie vroeg Turkije ,,de eenzijdige militaire actie" te staken. Ze voegde toe dat de 'veilige zone' die Erdogan met de inval in Syrië wil creëren voor minstens twee miljoen van de Syrische vluchtelingen die al jaren in Turkije verblijven, waarschijnlijk niet aan de internationale vereisten voor een veilige terugkeer zal voldoen. De EU liet weten geen hulp te zullen verlenen in dit gebied: niet voor de beveiliging ervan en evenmin voor humanitaire doelen.

Secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties is ,,zeer bezorgd" en benadrukte dat burgers beschermd moeten worden. Donderdag komt de Veiligheidsraad op verzoek van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland in besloten spoedzitting bijeen.

NAVO-baas Jens Stoltenberg zei tegen NAVO-lid Turkije te begrijpen dat het land ,,gegronde zorgen over de veiligheid" heeft, maar dat het de regio niet verder mag destabiliseren. Hij hoopt dat de operatie ,,proportioneel" zal zijn.

Minister Blok (VVD, Buitenlandse Zaken) ,,veroordeelt" het offensief. ,,Niemand is gebaat bij de mogelijk verschrikkelijke humanitaire gevolgen", liet hij weten. Blok ontbiedt de Turkse ambassadeur. Een meerderheid in de Tweede Kamer roept op tot sancties tegen Turkije.

Ook uit de Arabische wereld kwamen veroordelingen. Saoedi-Arabië, Egypte, Irak en de Verenigde Arabische Emiraten keurden de operatie af. De Russische president Poetin, die het Syrische regime van president Assad militair steunt, zou Erdogan de operatie in een telefoongesprek hebben afgeraden.

Bron: NRC
Long Live The Fighters dan maar weer!

[ Bericht 54% gewijzigd door DustPuppy op 10-10-2019 15:16:57 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189364206
Vrede op FOK!
pi_189364209
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja afkomst vind ik echt een van de minst interessante dingen aan een mens, het zorgt enkel voor wat fysieke kenmerken zoals lichaamsbouw en huidskleur. Persoonlijkheid vind ik veel belangrijker, dat bepaalt namelijk of ik een persoon mag of niet. Dus wel vlaggetje er in je paspoort zwaait zal me werkelijk waar een reet roesten, als ik je mag komt dat door jou als persoon en niet door je afkomst, en als ik je een paardenlul vind dan komt dat tevens door hoe je je gedraagt en niet door het geboorteland van je ouders.
Op persoonlijk niveau is dat ook leidend en maakt je achtergrond weinig uit inderdaad. Maar de realiteit via dat we wel vaak onze eigen "soortgenoten" opzoeken. Dit geldt voor Mocros Toerkoes als tatas. https://www.trouw.nl/podc(...)-zo-slecht~be13ef5a/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:02:08 #4
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189364223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:55 schreef JongenZonderNaam het volgende:

[..]

Eigen genociden ontkennen, waar ken ik dat van? Er zijn sinds 1991 miljoenen Irakezen omgekomen door westerse bombardementen en als gevolg van voedsel en medicijnentekort door sancties en boycotten. Maar dat wordt natuurlijk niet breed uitgemeten in de media hier. Hebben we het niet eens over andere oorlogen die in het MO gevoerd werden/worden.
Met dat verschil dat veel Nederlanders helemaal niet willen dat Nederland zich daarmee bemoeit en dat Amerika de grote aanstichter is niet Nederland of Europa. Laat ze lekker elkaar te koppen inslaan in het MiddenOosten #care. Maar het lijkt wel of ELKE turk het hier geweldig vind dat turkije gewoon even een soeverein land binnenvalt om "een veilgheidsbuffer te creëren". :')
pi_189364229
AlHadath twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:49:53 #سوريا — الأناضول: قطر تعرب عن دعمها للعملية العسكرية التركية reageer retweet
>Qatar steunt Turkije
Hoi
pi_189364242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je bent inderdaad gewoon een Nederland. Hier geboren en getogen.
Ik denk dat als we een poll maken hier op fok of slayage een "echte Nederlander" is. Velen niet jouw mening zullen delen, maarja dat is dus perceptie en heel subjectief.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189364252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:02 schreef WillekeurigeNaam135 het volgende:
AlHadath twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:49:53 #سوريا — الأناضول: قطر تعرب عن دعمها للعملية العسكرية التركية reageer retweet
>Qatar steunt Turkije
Qatar is de enige echte bondgenoot van de Turken die over is in de regio
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:04:05 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:02 schreef WillekeurigeNaam135 het volgende:
AlHadath twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:49:53 #سوريا — الأناضول: قطر تعرب عن دعمها للعملية العسكرية التركية reageer retweet
>Qatar steunt Turkije
Dat is al jaren zo.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189364256
sondakika1921 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:52:15 SON DAKİKAŞanlıurfa’nın Akçakale ilçesine yapılan saldırıda 3 kişinin yaşamını yitirdiği bildiriliyor. 30'a yakın yaralı var. reageer retweet
>3 doden en 30 gewonen na een aanval op Akçakale.
Hoi
pi_189364260
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Qatar is de enige echte bondgenoot van de Turken die over is in de regio
Azerbeidzjan
Hoi
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:06:36 #11
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189364284
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk dat als we een poll maken hier op fok of slayage een "echte Nederlander" is. Velen niet jouw mening zullen delen, maarja dat is dus perceptie en heel subjectief.
Tja, dat komt dan toch echt door je eigen gedragingen en getuige je verhaaltje dat je net vertelde vind je jezelf ook geen Nederlander.
pi_189364290
quote:
In response to the offensive, Finland announced they would cease arms exports to Turkey.[71] Turkish Minister of Interior Süleyman Soylu reportedly reacted laughing and said: "They did good. It does not matter for us."
:')
Hoi
pi_189364300
Mja de Turken hebbne baat om Syrie omver te schoppen. Geeft te denken over die complottheorieen dat Turkije een hand had in het opvangen van IS en het leveren van wapens en gassen. En dat is dan weer bondgenoot van de EU en Gutte.
pi_189364328
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk dat als we een poll maken hier op fok of slayage een "echte Nederlander" is. Velen niet jouw mening zullen delen, maarja dat is dus perceptie en heel subjectief.
Misschien heel gek maar als er iets is dat "de Nederlander" voor zover die bestaat, niet typeert dan is het wat mij betreft toch wel Turks nationalisme. _O- Zal ik wel weer iets heel geks en xenofoobs mee zeggen, het zij zo. :B
pi_189364355
quote:
Hungary - Hungary at first vetoed an attempt by the EU member states to unanimously issue a warning against the operation citing "countries have rights to protect their borders".
Iets met Turanisme.
Hoi
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 15:11:58 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189364367
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Op persoonlijk niveau is dat ook leidend en maakt je achtergrond weinig uit inderdaad. Maar de realiteit via dat we wel vaak onze eigen "soortgenoten" opzoeken. Dit geldt voor Mocros Toerkoes als tatas. https://www.trouw.nl/podc(...)-zo-slecht~be13ef5a/
Mja dat is ook niet zo zwart-wit (hihaho) natuurlijk, ligt er ook aan in wat voor omgeving je woont en werkt. Ik woon in een dorp waar relatief weinig 'buitenlanders' wonen, de meeste die er wonen zijn ook gewoon zoals ze het zeggen 'verkaasd'. Ook mijn werk (grafisch) is overwegend Nederlands, ik ben daarin ook jaren stagebegeleider geweest en qua aanmeldingen was meestal 90% Nederlands, van de overige 10% was het voornamelijk Indisch en Surinaams met nog wat Aziatisch en af en toe wat Turks/Arabisch ertussen.

Een collega van me die de meeste sollicitatiegesprekken deed probeerde juist altijd zo divers mogelijk aan te nemen zodat ze lekker eten konden meenemen :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:11:59 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:12:53 #18
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189364379
Turkije :')
#KICKOUTZP
pi_189364389
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Op persoonlijk niveau is dat ook leidend en maakt je achtergrond weinig uit inderdaad. Maar de realiteit via dat we wel vaak onze eigen "soortgenoten" opzoeken. Dit geldt voor Mocros Toerkoes als tatas. https://www.trouw.nl/podc(...)-zo-slecht~be13ef5a/
"Waarom integreren witte mensen zo slecht?" Op één of andere manier geheel niet racistisch. _O-
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:14:32 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364410
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"Waarom integreren witte mensen zo slecht?" Op één of andere manier geheel niet racistisch. _O-
Witte mensen zijn toch lijken? Die desintegreren ja :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:15:24 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189364428
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Witte mensen zijn toch lijken? Die desintegreren ja :')
Blank mag je niet meer zeggen. En wit zijn we ook niet....licht roze mensen?

Pigmentally impaired. Melanine deficient...?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189364461
Electro_Media twitterde op donderdag 10-10-2019 om 15:13:23 Breaking:#Syria FM just published statement condemning the Turkish aggression and vowing to defend all parts of Syria and face the Turkish invasion. reageer retweet
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:18:10 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Blank mag je niet meer zeggen. En wit zijn we ook niet....licht roze mensen?
Van wie mag ik dat niet zeggen? Van die wereldvreemde figuren? Ik zou ze willen vragen om voor de grap eens een streep tandpasta op hun gezicht te smeren. Zie je het verschil? Daarom zit er in de kleuromschrijving ook een verschil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189364476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:55 schreef JongenZonderNaam het volgende:

[..]

Eigen genociden ontkennen, waar ken ik dat van? Er zijn sinds 1991 miljoenen Irakezen omgekomen door westerse bombardementen en als gevolg van voedsel en medicijnentekort door sancties en boycotten. Maar dat wordt natuurlijk niet breed uitgemeten in de media hier. Hebben we het niet eens over andere oorlogen die in het MO gevoerd werden/worden.
Dan nog is dat geen genocide. Altijd weer die jijbak van moslims. Ja maar 20 jaar geleden waren jullie ook niet lief, dus daarom moet je je bek houden over wat wij nu doen. Ten eerste gaan die vergelijkingen bijna nooit op als je er langer dan 5 seconden over nadenkt en ten tweede is het sowieso een kutlogica.

Na de holocaust waren er niet 2 miljoen extra joden bijgekomen in Europa. De Irak invasie wat crimineel, maar geen genocide.
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 15:19:10 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189364482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Blank mag je niet meer zeggen. En wit zijn we ook niet....licht roze mensen?

Pigmentally impaired. Melanine deficient...?
Met de zomer net achter ons zit ik eerder nog op een soort van licht-kaki.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:19:28 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189364487
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Met de zomer net achter ons zit ik eerder nog op een soort van licht-kaki.
Dude, same.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 15:20:06 #27
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189364496
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:18 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou ze willen vragen om voor de grap eens een streep tandpasta op hun gezicht te smeren.
Weet je hoe dat brandt joh.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:20:28 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364500
quote:
8s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Weet je hoe dat brandt joh.
Ssssht!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189364509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:04 schreef WillekeurigeNaam135 het volgende:

[..]

Azerbeidzjan
True.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189364544
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mja dat is ook niet zo zwart-wit (hihaho) natuurlijk, ligt er ook aan in wat voor omgeving je woont en werkt. Ik woon in een dorp waar relatief weinig 'buitenlanders' wonen, de meeste die er wonen zijn ook gewoon zoals ze het zeggen 'verkaasd'. Ook mijn werk (grafisch) is overwegend Nederlands, ik ben daarin ook jaren stagebegeleider geweest en qua aanmeldingen was meestal 90% Nederlands, van de overige 10% was het voornamelijk Indisch en Surinaams met nog wat Aziatisch en af en toe wat Turks/Arabisch ertussen.

Een collega van me die de meeste sollicitatiegesprekken deed probeerde juist altijd zo divers mogelijk aan te nemen zodat ze lekker eten konden meenemen :') _O-
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189364551
Turkije en Syrië communiceren met elkaar via de inlichtingendiensten wat in principe een goed teken is om vrede te brengen.

De EU is boos omdat ze kunnen fluiten naar hun verdeel en heers politiek.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:23:45 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189364556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Blank mag je niet meer zeggen. En wit zijn we ook niet....licht roze mensen?

Pigmentally impaired. Melanine deficient...?
Ik ken echt niemand die 'wit' zegt. Dat is alleen maar wat de NPO je wil doen geloven.
pi_189364565
Saudi-Arabië heeft kritiek geleverd op Sultan Erdogan. :') Dat terwijl ze een genocide aan het plegen zijn in Jemen met hulp/backing van de Amerikanen.
pi_189364571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:04 schreef WillekeurigeNaam135 het volgende:

[..]

Azerbeidzjan
Pakistan is de écht bro van Turkije.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:53 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189364576
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:17 schreef skysherrif het volgende:
Electro_Media twitterde op donderdag 10-10-2019 om 15:13:23 Breaking:#Syria FM just published statement condemning the Turkish aggression and vowing to defend all parts of Syria and face the Turkish invasion. reageer retweet
Nou we kunnen de popcorn er wel bij pakken nu. :{
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189364594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou we kunnen de popcorn er wel bij pakken nu. :{
Het is wel nog een vage bron, zie verder nog niemand anders het melden dus we wachten af.

Ik lees wel overal dat echt alle divisies gelieerd aan de koerden zich terugtrekken en op weg zijn naar het Turkse front.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:26:10 #37
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ken echt niemand die 'wit' zegt. Dat is alleen maar wat de NPO je wil doen geloven.
Inderdaad. En zwarte mensen noemen zichzelf gewoon neger in het dagelijkse leven, behoudens een enkele uitgerangeerde ex-TMF presentatrice.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189364603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Blank mag je niet meer zeggen. En wit zijn we ook niet....licht roze mensen?

Pigmentally impaired. Melanine deficient...?
80's4EVVAH

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189364613
Koerdische kinderen die gedood zijn door artillerie beschietingen in de stad Qamislo.

pi_189364631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou we kunnen de popcorn er wel bij pakken nu. :{
:').

Dat is wat de Syrische regering elke keer zegt. Heeft weinig waarde.

En verder zou ik bijna zeggen dat de Syrische regering liever de Turken heeft dan de Koerden. Als het de Koerden lukt om echt permanent autonoom te worden (zoals KRG in Irak), dan heeft de Syrische regering helemaal niets te zeggen daar. Met de Turken valt er meer te praten en te onderhandelen; en Turkije zal de terrotoriale integriteit van Syrië liever behouden, aangezien Turkije met dezelfde issues zit wat betreft de Koerden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 15:28:30 ]
pi_189364633
quote:
Die domme westen begrijpt dan ook niet dat dergelijke sancties averechts werken. Hoe meer sancties hoe meer Turkije eigen manieren vindt om zijn eigen wapenmarkt uit te breiden. Zie voorbeelden zoals de de Turkse topkwaliteit drones en recent gefinaliseerde turboshaft motor die voor de nieuwe gevechtshelikopter Atak 2 gebruikt zal worden.
pi_189364635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:27 schreef JeroinBMX het volgende:
Koerdische kinderen die gedood zijn door artillerie beschietingen in de stad Qamislo.

[ afbeelding ]
Dode kinderen zijn minder belangrijk dan het leven van de Ottomaanse droom.
pi_189364641
Vast al gedeeld maar voor de zekerheid

BreakingNLive twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:18:47 BREAKING: Turkey's President Erdogan threatens to send 3.6 million refugees to Europe if it defines the Turkish invasion of Northern Syria as an occupation reageer retweet
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:28:52 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189364647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:27 schreef JeroinBMX het volgende:
Koerdische kinderen die gedood zijn door artillerie beschietingen in de stad Qamislo.

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ze dode kinderen zuurstof toedienen. Of een infuus geven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:29:13 #45
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189364649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:23 schreef Werkperd het volgende:
Turkije en Syrië communiceren met elkaar via de inlichtingendiensten wat in principe een goed teken is om vrede te brengen.

De EU is boos omdat ze kunnen fluiten naar hun verdeel en heers politiek.
:')

Volgens mij ergens anders om, maar goed...
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:29:37 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189364653
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dode kinderen zuurstof toedienen.
En daar een foto van maken om het op Twitter te zetten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189364657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou we kunnen de popcorn er wel bij pakken nu. :{
Weinig verrassend
pi_189364663
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:27 schreef JeroinBMX het volgende:
Koerdische kinderen die gedood zijn door artillerie beschietingen in de stad Qamislo.

[ afbeelding ]
Bron voor die foto?
Hoi
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:30:24 #49
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189364669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Die domme westen begrijpt dan ook niet dat dergelijke sancties averechts werken. Hoe meer sancties hoe meer Turkije eigen manieren vindt om zijn eigen wapenmarkt uit te breiden. Zie voorbeelden zoals de de Turkse topkwaliteit drones en recent gefinaliseerde turboshaft motor die voor de nieuwe gevechtshelikopter Atak 2 gebruikt zal worden.
Nou, kijk eens aan. Geen enkel bezwaar om de export naar Turkije te stoppen dus. ^O^
pi_189364674
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Dat is wat de Syrische regering elke keer zegt. Heeft weinig waarde.

En verder zou ik bijna zeggen dat de Syrische regering liever de Turken heeft dan de Koerden. Als het de Koerden lukt om echt permanent autonoom te worden (zoals KRG in Irak), dan heeft de Syrische regering helemaal niets te zeggen daar. Met de Turken valt er meer te praten en te onderhandelen; en Turkije zal de terrotoriale integriteit van Syrië liever behouden, aangezien Turkije met dezelfde issues zit wat betreft de Koerden.
Prcs dit. Geen enkel land zit te wachten op een nieuwe Koerdische staat in de regio muv Israël
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')