abonnement Unibet Coolblue
pi_189363347
Ik loop nu al een jaar tegen het probleem aan dat ik geen (part-time) werk kan vinden dat past bij mijn cognitieve vaardigheden en/of een loon biedt dat bij mijn wensen past. Ik heb cum laude mijn vwo afgerond en zit momenteel halverwege een technische universiteits-opleiding. Ik bezit excellente taal- en rekenvaardigheden, goede computervaardigheden, goede communicatievaardigheden, een representatieve en verantwoordelijke uitstraling en ben ik ook in excellente fysieke gesteldheid. Ook zeer flexibel doordat ik als student weinig verplichte uren heb en mijn werktijden flexibel in kan richten.

Ik kijk al een jaar rond op websites als indeed, maar ook op websites en advertenties op mijn universiteit. Echter heb ik op dit moment pas 3 keer een solicatie kunnen doen, omdat vaak het loon dat ze bieden erg laag is, nauwelijks meer dan het minimumloon.(zeg rond de 12 euro per uur) Alle 3 de keren heb ik niks teruggehoord.

Met mijn vaardigheden en zicht op het werk dat ik in de toekomst ga doen en het loon dat dat zal bieden (40 euro per uur), verwacht ik minstens 15 euro per uur te kunnen verdienen nu. Ik heb al eerder minimumloon werk gedaan puur om het uit te proberen, maar werd noch uitgedaagd, noch bracht het enig financieel gewin. Voor minimumloon ben ik niet van plan mijn bed uit te komen, al is het alleen al om het feit dat een dergelijk loon betekent dat je keihard uitgebuit wordt. Zelfs mijn universieit biedt echter amper meer aan dan minimumloon (12 euro per uur voor de meeste studentenfuncties).

Ik had gedacht dat ik met mijn opleidingsniveau een fatsoenlijke baan zou kunnen vinden, maar dit blijkt erg tegen te vallen. Ook fysiek zware arbeid lijkt erg ondergewaardeerd.

Is de enige redelijke optie die je hebt als student in Nederland om dan maar maximaal te lenen?
pi_189363379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef Speisvertering het volgende:

verwacht ik minstens 15 euro per uur te kunnen verdienen nu.
Hoe oud ben je?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189363386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef Speisvertering het volgende:

Zelfs mijn universeit biedt echter amper meer aan dan minimumloon (12 euro per uur voor de meeste studentenfuncties).
Al gezocht naar student-assistent/onderzoeksassistent? Daar moet je gewoon naar cao betaald worden; dat is ~2000/maand (= ~15/uur).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:04:46 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189363387
Of je stelt je wat realistischer op. Schijnbaar ligt jouw marktwaarde niet op het door jou gewenste niveau.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:07 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189363392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef Speisvertering het volgende:
Met mijn vaardigheden en zicht op het werk dat ik in de toekomst ga doen en het loon dat dat zal bieden (40 euro per uur), verwacht ik minstens 15 euro per uur te kunnen verdienen nu.
Je kan ook gewoon schilder worden, dan verdien je dat ook..
pi_189363409
Overigens is 12 euro/uur voor een (studenten)bijbaan vrij gemiddeld. Zeker voor studenten die nog wat jonger zijn. Als je een vlotte babbel hebt zou je jezelf kunnen prostitueren door in de stad abonnementen aan te smeren van onschuldige passanten. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189363420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Al gezocht naar student-assistent/onderzoeksassistent? Daar moet je gewoon naar cao betaald worden; dat is ~2000/maand (= ~15/uur).
Als student-assistent krijgt je maar 12 euro per uur betaald. Onderzoeksassistent ben ik niet tegengekomen als part-time studentenfunctie.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:04 schreef Tinkepink het volgende:
Of je stelt je wat realistischer op. Schijnbaar ligt jouw marktwaarde niet op het door jou gewenste niveau.
Realistisch gezien ga ik voor dat geld niet werken en maximaal lenen dan mij uit te laten buiten. WO werk-/denkniveau ga ik niet voor die prijs aan de markt geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is 12 euro/uur voor een (studenten)bijbaan vrij gemiddeld. Zeker voor studenten die nog wat jonger zijn. Als je een vlotte babbel hebt zou je jezelf kunnen prostitueren door in de stad abonnementen aan te smeren van onschuldige passanten. ;)
Ben helaas geen vrouw en ook geen homo, dus prostitutie is geen goed alternatief. Als vrouw had ik het overwogen.

12 euro per uur is karig
pi_189363453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:07 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Als student-assistent krijgt je maar 12 euro per uur betaald. Onderzoeksassistent ben ik niet tegengekomen als part-time studentenfunctie.

SA = Student-Assistent

Minimaal ¤2049. Op basis van een 38-urige werkweek is dat inderdaad ¤12,50/uur. Maar daar komt nog een 13e maand en vakantie-uitkering bij. En iedere trede krijg je er ~¤1/uur bij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189363487
Is het zo erg om met een wat lager salaris te beginnen aan je carrière? Het is parttime en tijdelijk aangezien je nog studeert. Dus snap het probleem niet zo?
pi_189363504
Overigens 12 euro per uur wel ruim boven het minimumloon.. Een beetje meer realiteitszin kan geen kwaad.

15 euro per uur is wel een exceptioneel hoog studentenloon. Zeker voor functies die in principe iedere student kan doen. Als je hogere bedragen wil verdienen moet je óf ergens heel goed in zijn (bv. beleggen of een ict-bedrijfje beginnen) óf je moet geluk hebben dat een bedrijf jou aanneemt voor één of twee dagen in de week en jou als volwaardige (part-time) medewerker laat meedraaien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:15:23 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189363505
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:14 schreef 111210 het volgende:
Is het zo erg om met een wat lager salaris te beginnen aan je carrière? Het is parttime en tijdelijk aangezien je nog studeert. Dus snap het probleem niet zo?
Het probleem is dat TS te hoge verwachtingen heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189363562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SA = Student-Assistent

Minimaal ¤2049. Op basis van een 38-urige werkweek is dat inderdaad ¤12,50/uur. Maar daar komt nog een 13e maand en vakantie-uitkering bij. En iedere trede krijg je er ~¤1/uur bij.
Karig dus. Men verwacht praktische kennis en vermogen om leerstof uit te leggen en opdrachten te begeleiden op technisch WO-niveau. Dat een dergelijke beloning geven, klinkt als uitbuiting.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 oktober 2019 @ 14:22:18 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189363606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:18 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Karig dus. Men verwacht praktische kennis en vermogen om leerstof uit te leggen en opdrachten te begeleiden op technisch WO-niveau. Dat een dergelijke beloning geven, klinkt als uitbuiting.
Uitbuiting nog wel... misschien toch je wereldbeeld een beetje bijstellen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:22:37 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189363609
Dan ga je toch maximaal lenen. Ik zie geen nadelen.

Oh wacht.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:22:53 #15
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_189363615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:07 schreef Speisvertering het volgende:

Realistisch gezien ga ik voor dat geld niet werken en maximaal lenen dan mij uit te laten buiten. WO werk-/denkniveau ga ik niet voor die prijs aan de markt geven.
[..]

Ben helaas geen vrouw en ook geen homo, dus prostitutie is geen goed alternatief. Als vrouw had ik het overwogen.

Je zegt WO werk en denkniveau te hebben, maar kunt niet eens lezen wat DireStraits7 hier op schrijft...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_189363625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Het probleem is dat TS te hoge verwachtingen heeft.
Naar mijn mening is het probleem dat extreem hoge cognitieve vaardigheden blijkbaar geen marktwaarde hebben, totdat je afgestudeerd bent en full-time gaat werken. Ik ben niet dommer of minder capabel dan over 2 jaar als ik mijn studie afgerond heb en ik 'oppeens' wel geld waard ben. De kwaliteit van mijn werk zal hetzelfde zijn en mijn flexibiliteit zou mij voor verschillende soorten werk juist aantrekkelijker moeten maken.

Jammer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:24:25 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189363641
Zeg, die spelfouten doen wel pijn aan mijn ogen, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:24:43 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189363644
Dat worden weer mooie topics als ze TS op de echte wereld loslaten.
And so is the past
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:26:24 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189363675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:23 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Naar mijn mening is het probleem dat extreem hoge cognitieve vaardigheden blijkbaar geen marktwaarde hebben, totdat je afgestudeerd bent en full-time gaat werken. Ik ben niet dommer of minder capabel dan over 2 jaar als ik mijn studie afgerond heb en ik 'oppeens' wel geld waard ben. De kwaliteit van mijn werk zal hetzelfde zijn en mijn flexibiliteit zou mij voor verschillende soorten werk juist aantrekkelijker moeten maken.

Jammer
Maak je geen zorgen, ook over twee jaar ben je niet opeens veel geld waard. Je uitspraken over extreem hoge cognitieve vaardigheden laat ik maar even in het midden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:26:42 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189363682
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat worden weer mooie topics als ze TS op de echte wereld loslaten.
Doe even een mention wanneer je er over twee jaar één vindt :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189363691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uitbuiting nog wel... misschien toch je wereldbeeld een beetje bijstellen.
Ik hoor bij de top 1% slimste mensen van dit land. Mijn IQ is door een deskundige getest op 132IQ. Van 550 cito score, naar cum laude vwo, naar het doen van de moeilijkste opleiding die beschikbaar is op WO-niveau.

Uiteraard verdien ik een hoge beloning.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:27:34 #22
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189363696
Waarom begin je niet een eigen bedrijf? Als je blijkbaar unieke vaardigheden en kennis hebt staan de klanten voor je in de rij om je bakken met geld toe te schuiven.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:27:43 #23
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189363697
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:27 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Ik hoor bij de top 1% slimste mensen van dit land. Mijn IQ is door een deskundige getest op 132IQ. Van 550 cito score, naar cum laude vwo, naar het doen van de moeilijkste opleiding die beschikbaar is.

Uiteraard verdien ik een hoge beloning.
Hardop gelachen.
Houd van poesjes
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 oktober 2019 @ 14:27:44 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189363699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:23 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Naar mijn mening is het probleem dat extreem hoge cognitieve vaardigheden blijkbaar geen marktwaarde hebben, totdat je afgestudeerd bent en full-time gaat werken. Ik ben niet dommer of minder capabel dan over 2 jaar als ik mijn studie afgerond heb en ik 'oppeens' wel geld waard ben. De kwaliteit van mijn werk zal hetzelfde zijn en mijn flexibiliteit zou mij voor verschillende soorten werk juist aantrekkelijker moeten maken.

Jammer
Tuurlijk ben je nu minder capabel dan over 2 jaar als je je studie hebt afgerond, je hebt immers nog 2 jaar van je studie te gaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:28:14 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189363707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:27 schreef Speisvertering het volgende:

[..]

Ik hoor bij de top 1% slimste mensen van dit land. Mijn IQ is door een deskundige getest op 132IQ. Van 550 cito score, naar cum laude vwo, naar het doen van de moeilijkste opleiding die beschikbaar is op WO-niveau.

Uiteraard verdien ik een hoge beloning.
Ok nu kan er wel een slotje op dit trolltopic
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')