abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189363176
Dorpen die handen zijn van de SDF worden stuk voor stuk overgenomen door de Turkse leger.
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 13:47:43 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363177
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee maar de systematische leugens over Turkije mbt de vredesoperaties zijn normaal en dienen we niet op te reageren. Kijk eens keer in de spiegel.
Ik vind oorlog, ja ook deze, sowieso altijd al een laag en laf middel die vooral de belangen van politici en grote bedrijven dient, zij zijn de enigen die er profijt bij hebben. Voor de rest is het zowel voor burgers als militaire strijdkrachten gewoon een offer dat het niet waard is om te maken voor eender welk land.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:48:05 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het volk staat compleet achter het besluit van de regering. Zelfs de oppositie steunt het. Het gaat om staatsbelang.
Dit soort dingen zijn gewoon pertinent onjuist. Ik heb veel Turkse (en niet zoveelste generatie migranten, maar echt Turks) collega's die het absoluut niet eens zijn met deze gang van zaken.

Mensen die woorden als 'het volk' in de mond nemen moet je altijd wantrouwen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189363195
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze doen maar. Wens Turkije veel succes. :')
De zieke man van Europa.
Turkije behoort niet tot Europa. Daarnaast kampt EU met interne problemen. Brexit is daar een voorbeeld van.
pi_189363202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit soort dingen zijn gewoon pertinent onjuist. Ik heb veel Turkse (en niet zoveelste generatie migranten, maar echt Turks) collega's die het absoluut niet eens zijn met deze gang van zaken.

Wat is "echt Turks" ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:50:53 #156
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189363211
quote:

[..]

Zoveelste generatie allochtonen zijn vaak veel kritieklozer tegenover de Turkse overheid dan mensen die relatief recent uit Turkije hierheen zijn gekomen. Ik denk dat het een soort misplaatste heimwee is ofzo.
pi_189363226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vind oorlog, ja ook deze, sowieso altijd al een laag en laf middel die vooral de belangen van politici en grote bedrijven dient, zij zijn de enigen die er profijt bij hebben. Voor de rest is het zowel voor burgers als militaire strijdkrachten gewoon een offer dat het niet waard is om te maken voor eender welk land.
Klopt. Het is dan ook niet gek om US backed YPG te zien bij de olievelden van Syrië.
pi_189363227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zoveelste generatie allochtonen zijn vaak veel kritieklozer tegenover de Turkse overheid dan mensen die relatief recent uit Turkije hierheen zijn gekomen. Ik denk dat het een soort misplaatste heimwee is ofzo.
Identiteit, daar gaat dit over. Bij een groep willen horen. Etc
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:00 #159
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363234
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is "echt Turks" ?
Gewoon Turkse staatsburgers die hier zelf naartoe zijn gekomen vanuit Turkije, alleen de Turkse nationaliteit hebben.

Dus niet kinderen, kleinkinderen en etc. van Turkse migranten, want die kunnen nogal eens een romantisch beeld hebben van het land van hun voorouders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189363235
quote:

[..]

Waarom geloof ik dit niet? Wat valt er ook te geloven aan iemand die leugens als basis neemt.

Scheer je weg.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:07 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189363236
quote:

Het volk staat compleet achter het besluit van de regering. Zelfs de oppositie steunt het. Het gaat om staatsbelang.
Ik laat die mening liever aan de ruim 80 miljoen individuen over dan dat 1 iemand zich als spreekbuis opwerpt voor een gehele bevolking. Ik bespeur een zwijgende meerderheid op sociale media, een meerderheid die tegen de regering is. Maar het is nu heel dubbel, enerzijds proberen we al ruim 30 jaar PKK-aanslagen te temmen dus je kunt er niet op tegen zijn, terwijl je toch tegen de beslisser bent.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189363237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:47 schreef Werkperd het volgende:

[..] War on terror
Noem het hoe je wilt. Turkije is gewoon bang voor een zelfstandig Koerdistan / verlies van oliebronnen / verlies van eergevoel.

quote:
is natuurlijk de oorzaak van Turkije? Was het niet de NAVO die Libië ging bombarderen? Was het niet de EU zelf die zich ging bemoeien met Syrië?
Dus dan mag Turkije het ook?

quote:
EU is natuurlijk het heilige boontje dat nooit wat verkeerds doet.
In ieder geval niet zonder VN mandaat.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:49 #163
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363245
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dit niet? Wat valt er ook te geloven aan iemand die leugens als basis neemt.

Scheer je weg.
Lol. Dan geloof je het lekker niet. :')
pi_189363253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Turkije behoort niet tot Europa. Daarnaast kampt EU met interne problemen. Brexit is daar een voorbeeld van.
Turkije zal idd nooit echt aansluiting krijgen bij Europa.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:36 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189363255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:47 schreef LTVDK het volgende:

[..]

In grote lijnen ben ik het met je eens, maar in het geval van de Koerden snap ik wel dat ze willen strijden voor een eigen staat, want ze zijn uiteen gedreven door precies het soort imperialisme dat je hier schetst. Om die reden hoop ik dat het de Koerden ooit lukt om een onafhankelijk Koerdistan op te richten.
pi_189363260
quote:

[..]

Als je als Turk niet achter de 'grote leider' staat dan ga je de bak in.

quote:
Turkije pakt negatieve berichten hard aan
De Turkse politie gaat mensen hard aanpakken die zich op sociale media keren tegen de militaire operatie in Noord-Syrië. Vooralsnog worden 78 mensen hiervoor vervolgd, meldde de politie woensdagavond.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-berichten-hard-aan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189363282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Gewoon Turkse staatsburgers die hier zelf naartoe zijn gekomen vanuit Turkije, alleen de Turkse nationaliteit hebben.
Ik leer toch verdomd veel hier op fok. Vandaag geleerd dat ik geen echte Turk ben _O- _O- :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:56:32 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189363284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Scheer je weg.
Ga je nou ontkennen dat een behoorlijk groot deel van de Turken Erdogan liever gisteren dan vandaag nog kwijt wil zien? :') Namelijk het deel dat wel waardering heeft voor democratie, mensenrechten en weinig heeft met het arresteren van andersdenkenden en het systematisch onderdrukken van hele bevolkingsgroepen. Er zijn echt (verrassend) veel Turken die een pleurishekel hebben aan Erdogan hoor, ook in Nederland.

Ze zijn niet allemaal zo geil voor machtsmisbruik als jij.
Antifa
pi_189363294
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 13:57:42 #170
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:54 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

In grote lijnen ben ik het met je eens, maar in het geval van de Koerden snap ik wel dat ze willen strijden voor een eigen staat, want ze zijn uiteen gedreven door precies het soort imperialisme dat je hier schetst. Om die reden hoop ik dat het de Koerden ooit lukt om een onafhankelijk Koerdistan op te richten.
Ik ben op zich ook wel voor een onafhankelijk Koerdistan, maar kunnen ze dat niet gewoon op een normale manier stichten (geldt voor alle betrokken partijen in dit conflict) ipv er weer de zoveelste oorlog in dat gebied tegenaan te gooien. De afgelopen decennia is daar al niks anders dan ellende uit voort gekomen, dan zouden ze toch wel kunnen verzinnen dat het misschien een idee is om het op een andere manier op te lossen.
_____
pi_189363312
quote:
Dit klopt wel. Nu hebben de turken ook schijt aan sancties. Alleen militair gezien zou je ze kunnen stoppen maar dan wel met heel erg veel slachtoffers en een zeer langdurige oorlog.
pi_189363315
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik leer toch verdomd veel hier op fok. Vandaag geleerd dat ik geen echte Turk ben _O- _O- :')
Gewoon nieuwsgierig: Stel je mag maar 1 paspoort houden. Voor welke kies je dan?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59:15 #173
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189363318
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik ben op zich ook wel voor een onafhankelijk Koerdistan, maar kunnen ze dat niet gewoon op een normale manier stichten (geldt voor alle betrokken partijen in dit conflict) ipv er weer de zoveelste oorlog in dat gebied tegenaan te gooien. De afgelopen decennia is daar al niks anders dan ellende uit voort gekomen, dan zouden ze toch wel kunnen verzinnen dat het misschien een idee is om het op een andere manier op te lossen.
Ik heb de indruk dat de Koerden dat best willen proberen, maar dat ze simpelweg de kans niet krijgen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59:30 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363322
quote:

[..]

En waarom zou je wel een Turk zijn volgens jou? Wat is jouw definitie van een echte Turk?

Ik probeer je niet te beledigen, ben serieus benieuwd hoe jij dat zou definiëren.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59:41 #175
24533 ACT-F
pi_189363326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus niet kinderen, kleinkinderen en etc. van Turkse migranten, want die kunnen nogal eens een romantisch beeld hebben van het land van hun voorouders.
Mijn ouders hebben alles behalve een romantisch beeld van deze regering :') Het is een mooi land, maar qua bevolking erg divers. Sommige mag je, sommige niet.
pi_189363335
ragipsoylu twitterde op donderdag 10-10-2019 om 13:58:43 YPG/SDF fires 2 rockets and four mortar shells to Turkish border town Akcakale, injuring 17 civilians, per Turkish media reports https://t.co/ofeqDreVQq reageer retweet
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 14:00:24 #177
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de Koerden dat best willen proberen, maar dat ze simpelweg de kans niet krijgen.
Dat is het punt wel ja, het moet van beide kanten komen, en een kant ziet geweld en veel slachtoffers schijnbaar als de enige oplossing.
_____
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:00:24 #178
24533 ACT-F
pi_189363337
quote:

[..]

Sluit je aan B-) Ik ben het wel gewend dat ik nep-Turk word genoemd :')
pi_189363344
quote:
quote:
Met ‘terreur-corridor’ verwijst de Turkse president naar de YPG, een Koerdische strijdgroep in Noord-Syrië die banden onderhoudt met de PKK, die door Turkije als terroristische organisatie wordt beschouwd.
De pkk wordt toch ook door de VS en de EU als terroristische organisatie beschouwd? Waarom meldt Trouw dit niet?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189363362
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik laat die mening liever aan de ruim 80 miljoen individuen over dan dat 1 iemand zich als spreekbuis opwerpt voor een gehele bevolking. Ik bespeur een zwijgende meerderheid op sociale media, een meerderheid die tegen de regering is. Maar het is nu heel dubbel, enerzijds proberen we al ruim 30 jaar PKK-aanslagen te temmen dus je kunt er niet op tegen zijn, terwijl je toch tegen de beslisser bent.
Oppositie is altijd fel geweest tegen de regering. Bij wekelijkse caucus van grootste oppositie partij wordt Erdogan van links naar rechts gesmeten. Dit keer steunen ze echter de vredes operatie. De liefde voor het Turkse leger binnen het volk is immens groot en vrijwel bij elke militaire operatie worden ze gesteund. Dit is ook een voorbeeld daarvan. Natuurlijk wil het volk geen oorlog maar dit moet je ook niet beschouwen als een oorlog. Het is een strijd tegen illegitieme en terroristische organisaties. Zo iets heet bestrijding. Voor de rest gaat het om nationale veiligheid van Turkije maar ook van Syrië want Erdogan geeft keer op keer aan dat de grenzen van Syrië beschermt moeten worden. Dit heeft niets met regering of partijen meer te maken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:58 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189363363
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]

In principe beginnen de Turken hier toch de oorlog, in een ander land nota bene. Er is altijd wel een van de 4 landen (Irak, Iran, Syrië, Turkije) dat bereid is om het leger in te zetten om georganiseerde Koerdische gebieden (wat dan gezien kan worden als het begin van een eigen staat) plat te bombarderen.
Antifa
pi_189363368
Ps. ik ga hier niet op elke onzin bericht reageren.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:03:29 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189363374
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Sluit je aan B-) Ik ben het wel gewend dat ik nep-Turk word genoemd :')
Dat ben je ook, ik ben ook nep Aussie.
pi_189363393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:59 schreef zoost het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig: Stel je mag maar 1 paspoort houden. Voor welke kies je dan?
Turkse. Als hier in Europa weer de gaskamers worden ingericht wil ik wel zeker zijn dat ik een reddingsboei heb.
-Rabia Al-Basri
pi_189363395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee maar deze reeks van topics over Turkije laat dus echt zien wat voor diepe haat men heeft tegen de Turken. Zo leren mensen elkaar nu wel beter kennen ja.
Ik heb die haat gemist. Voorbeelden?
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:36 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

In principe beginnen de Turken hier toch de oorlog, in een ander land nota bene. Er is altijd wel een van de 4 landen (Irak, Iran, Syrië, Turkije) dat bereid is om het leger in te zetten om georganiseerde Koerdische gebieden (wat dan gezien kan worden als het begin van een eigen staat) plat te bombarderen.
Ja de enige reden dat heel dit conflict nog niet is opgelost (goedschiks of kwaadschiks) is omdat die 4 landen ook voor geen meter met elkaar kunnen samenwerken.
_____
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:37 #187
24533 ACT-F
pi_189363398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef Werkperd het volgende:
Dit heeft niets met regering of partijen meer te maken.
Dat is precies het dubbele gevoel. Veiligheid ja, maar dat een regering waar je het niet mee eens bent de eer opstrijkt doet pijn. Niet nog langer Erdoğan aan de macht -O-
pi_189363401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is geen oorlog, maar een operatie tegen een terroristische organisatie om de soevereiniteit van Syrië te beschermen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:06:24 #189
24533 ACT-F
pi_189363404
quote:
18s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat ben je ook, ik ben ook nep Aussie.
Ja maar, ja maar, qua genen......
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:04 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363412
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Turkse. Als hier in Europa weer de gaskamers worden ingericht wil ik wel zeker zijn dat ik een reddingsboei heb.
Gewoon een oprecht vraag, maar zou je dan nu niet ook gewoon al veel liever in Turkije zelf willen wonen?
_____
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:17 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189363415
quote:

[..]

Wat doe je dan hier, donder lekker op man :)
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:38 #192
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363419
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb die haat gemist. Voorbeelden?
Men stelt afkeuring van een regering snel gelijk aan afkeuring van een complete bevolkingsgroep om één of andere reden.
pi_189363423
Op live kaarten worden veroveringen op de Koerden al weergegeven.
Hoi
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 14:08:02 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189363424
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is precies het dubbele gevoel. Veiligheid ja, maar dat een regering waar je het niet mee eens bent de eer opstrijkt doet pijn. Niet nog langer Erdoğan aan de macht -O-
Ga er maar gewoon van uit dat Erdogan tot zijn dood aan de macht blijft.
_____
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:09:38 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_189363443
Fijn he. Navo met een islamitisch land en de zoveelste grootheidswaanzin. Economisch plat spelen.
Dat gedrocht van de EU kan beter een 22 mm door zijn eigen harsens knallen door in het het verleden Turkije aspiantlid te maken. Fucking joke.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:09:38 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189363444
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het is geen oorlog, maar een operatie tegen een terroristische organisatie om de soevereiniteit van Syrië te beschermen.
Dus om de soevereiniteit van Syrië te beschermen, schendt men de soevereiniteit van Syrië.

Hmmmm...
pi_189363449
quote:

[..]

Je denkt oprecht dat het gevaar van genocide groter is in de EU dan onder Erdolf?
pi_189363450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En waarom zou je wel een Turk zijn volgens jou? Wat is jouw definitie van een echte Turk?

Ik probeer je niet te beledigen, ben serieus benieuwd hoe jij dat zou definiëren.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik maak altijd een onderscheid tussen nationale, culturele en etnische identiteit.

Ik ben onmiskenbaar etnisch Turks want mama als papa Turks.
Nationaal ben ik onmiskenbaar en Turks en Nederlands. Immers twee paspoorten.
Cultureel ben ik ook onmiskenbaar en Turks en Nederlands. Ik pas de best of Both worlds principe toe.

Ik begrijp dat het voor sommigen lastig is om dit soort benaderingen van identiteit te bevatten, maar het is toch echt mijn realiteit. Mijn en vele andere miljoenen Nederlanders met mij.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11:49 #199
24533 ACT-F
pi_189363458
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik maak altijd een onderscheid tussen nationale, culturele en etnische identiteit.

Ik ben onmiskenbaar etnisch Turks want mama als papa Turks.
Nationaal ben ik onmiskenbaar en Turks en Nederlands. Immers twee paspoorten.
Cultureel ben ik ook onmiskenbaar en Turks en Nederlands. Ik pas de best of Both worlds principe toe.

Ik begrijp dat het voor sommigen lastig is om dit soort benaderingen van identiteit te bevatten, maar het is toch echt mijn realiteit. Mijn en vele andere miljoenen Nederlanders met mij.
_O_
pi_189363466
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Andere landen binnenvallen om de soevereiniteit van dat land te beschermen... Wouw! Ooit gehoord van doublethink?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')