abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:18:47 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189360941
quote:
Ah, een manifest. Daar ontbrak het inderdaad nog aan...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:41:32 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189361315
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189361758
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:36 schreef Bolasie het volgende:
Opvallend hoeveel mensen hem passeren en nog steeds niet door hebbende dat er wat gaande is (terwijl hij er opvallend uitziet met een wapen in de hand). Een vrouw riep zoiets als 'muss das sein wenn ich hier lang gehe' en werd vlak voor de synagoge neergeschoten. Voor de rest mist hij nagenoeg alles, met een shotgun schiet ie zelfs op lange afstanden (lol). Sneu voor die oude vent in de dönerzaak, die had tijd genoeg om te vluchten aangezien zijn zelfgemaakte wapen regelmatig blokkeerde. Die kerel gaat een paar minuten later weer terug die zaak in om hem nog maar eens te bestoken met kogels, terwijl ie al dood was. Pas na een minuut of 23 wordt hij (eindelijk) ook beschoten door de politie naast zijn auto en raakt hij volgens mij ook gewond.
Is het filmpje ergens nog te zien?
pi_189362158
Alles wat ''fout'' kon gaan ging fout in die video, uiteindelijk maar goed ook, want dat joch had anders ruim de tijd om de hele synagoge en omgeving af te knallen, want nergens politie... Ook kun je merken dat al die mensen totaal geen idee hebben en gewoon rustig langs de man lopen/rijden. Het is dat deze man het enkel op joden en immigranten had gemunt en dat zijn wapens totaal schijt waren. Anders was het een bloedbad geweest.

Triest dat hierbij toch nog 2 mensen omkwamen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:07 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Is het filmpje ergens nog te zien?
Ja.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:29:47 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189364658
quote:
Vader aanslagpleger Halle: “Mijn zoon geeft altijd anderen de schuld”

De 27-jarige man die gisteren een bloedbad wilde aanrichten in het Duitse Halle, heeft geen vrede met zichzelf en de wereld. Dat heeft zijn vader vandaag gezegd in een video-interview met het Duitse Bild. De aanval op de synagoge is door het gerecht in Duitsland intussen officieel als terreurdaad aangemerkt.

Van een eventuele ideologie bij zijn zoon weet hij niks. “Als ik met hem sprak hadden we vrijwel altijd direct ruzie”, vertelde de vader. “Hij geeft altijd anderen de schuld.”

Shock
De verdachte schoot gisteren twee mensen dood bij een synagoge, waar hij vermoedelijk veel meer slachtoffers wilde maken. Toen het niet lukte om binnen te komen, schoot hij een voorbijgangster en een klant van een Turks eethuis dood. De jongeman kon worden opgepakt en zit vast.

De vader is in shock door de daad van zijn zoon. “Ik kan het niet geloven”, zegt hij. Hij kan geen uitgebreid antwoord geven op de vraag wat hij ervan vindt: “Mijn mening doet er niet toe”, antwoordt hij mompelend. Veel contact met zijn zoon had hij niet. “Hij woont bij zijn moeder.”

Professioneel
Hij bracht veel tijd door achter zijn computer, zegt zijn vader, die van zijn vrouw scheidde toen zijn zoon 14 jaar was. De verdachte heeft in dienst gezeten bij de Duitse krijgsmacht. Verschillende mensen die getuige waren van zijn aanval gisteren, bevestigden ook dat hij ‘professioneel’ kon omgaan met zijn wapen. Het zelfgemaakte vuurwapen dat hij gebruikte haperde wel meerdere keren, zo is uit onderzoek gebleken.

Terreur
De Duitse politie gaat uit van een terroristische daad. In een manifest dat de verdachte achterliet op een forum, staat dat hij ‘bij voorkeur joden’ wilde vermoorden. Federaal procureur-generaal Peter Frank is formeel: “Wat we gisteren hebben beleefd, was terreur.”

https://www.hln.be/nieuws(...)-de-schuld~a60188ab/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:21:41 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189365427
Hoop dat dit stuk verdriet levenslang krijgt. Hij wilde bij voorkeur joden vermoorden maar andere mensen doodmaken vond hij ook prima ? Zo iemand kun je beter nooit meer loslaten lopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_189366811
https://nos.nl/zoeken/?q=halle

Merkel bezoekt Berlijnse synagoge na aanslag Halle en zingt mee
GISTEREN, 22:39 IN BUITENLAND
Met het bezoek wilde de Duitse regeringsleider steun betuigen aan de joodse gemeenschap in Duitsland, na de aanslag op een synagoge in Halle. Op de stoep van de synagoge werd gezongen.

'De dader is een klunzige, maar koelbloedige moordenaar'
GISTEREN, 22:37 IN BUITENLAND
De dader van de aanslag in Halle legde alles op video vast. Daaruit blijkt duidelijk een antisemitisch motief, zegt terrorisme-expert Jelle van Buuren.

Eerste beelden van schutter in Halle
GISTEREN, 14:35 IN BUITENLAND
In de Duitse stad Halle zijn op straat zeker twee mensen doodgeschoten. De daders zijn met een auto gevlucht, zegt de politie. Er is één persoon aangehouden. Volgens Duitse media zijn dit beelden van de aanslag.

'Een handgranaat ontplofte voor een vrouw, daarna begon de man te schieten'
GISTEREN, 13:55 IN BUITENLAND
In de Duitse stad Halle zijn op straat zeker twee mensen doodgeschoten, volgens Duitse media gebeurde dat voor een synagoge. Een ooggetuige zag de man een handgranaat gooien en daarna schieten.

Dader aanslag Halle verspreidde antisemitisch manifest
VANDAAG, 09:19 IN BUITENLAND
De 27-jarige rechts-extremistische terrorist die gisteren twee mensen doodschoot in de Duitse stad Halle, ontkent de Holocaust.

Zeker twee doden bij aanslag in Duitse stad Halle, verdachte opgepakt
GISTEREN, 13:21 IN BUITENLAND
Mensen zijn onder vuur genomen bij een synagoge en een nabije dönerzaak. De schutter zou opnamen van de aanslag hebben uitgezonden op een streaming-platform.

'Aanslag Halle was werk van één dader'
GISTEREN, 19:47 IN BUITENLAND
De dader zou de 27-jarige Stephan B. zijn, iemand die niet niet in het vizier was van veiligheidsdiensten.

Dader Halle filmde aanslag, meer slachtoffers voorkomen door weigerend wapen
GISTEREN, 20:09 IN BUITENLAND
De beelden werden onder meer geüpload op de videosite Twitch. De dader zou de 27-jarige Stephan B. zijn; hij is opgepakt.

Antisemitisch motief in Halle, aantal incidenten in Duitsland stijgt
GISTEREN, 22:38 IN BUITENLAND
In Duitsland werden vorig jaar ruim 20 procent meer antisemitische geweldsincidenten geteld dan in 2017. Ook bij de aanslag in Halle lijkt sprake van Jodenhaat.

Ooggetuige bij synagoge: 'Hij had een machinegeweer'
GISTEREN, 15:21 IN BUITENLAND
De aanslag gebeurde bij een synagoge. Een ooggetuige zag een man granaten naar de begraafplaats gooien.

++++++++++++++++++++++++++

https://nos.nl/zoeken/?q=parijs

'Parijse politieman die collega's doodstak had usb-stick met informatie'
MAANDAG, 22:16 IN BUITENLAND
Op de usb-stick stond persoonlijke informatie over tientallen van zijn collega's en propagandavideo's van Islamitische Staat.

Politieman steekt collega's dood in Parijs
DO 3 OKTOBER, 14:09 IN BUITENLAND
De man, die al sinds 2003 bij de politie werkte, viel zijn collega's aan met een mes en werd uiteindelijk doodgeschoten. Zijn motief is nog onduidelijk.

Doden bij aanval met mes op politiebureau Parijs
DO 3 OKTOBER, 14:49 IN BUITENLAND
Er zijn zeker vier mensen omgekomen. De verdachte is uiteindelijk doodgeschoten op de binnenplaats van het bureau.

Autoriteiten beschouwen steekpartij Parijs niet als terreurdaad
VRIJDAG, 11:28 IN BUITENLAND
Een tot de islam bekeerde agent stak gisteren in een politiebureau in Parijs vier collega's dood.

Anti-terreurafdeling neemt toch onderzoek naar mesaanval Parijs over
VRIJDAG, 20:35 IN BUITENLAND
Eerst ging de politie bij de aanval uit van moord, maar na het doorpluizen van de telefoon van de dader valt een terroristisch motief niet uit te sluiten.

Franse terreuraanklager: aanwijzingen voor radicalisering mesaanvaller
ZATERDAG, 20:13 IN BUITENLAND
Aanklager Ricard omschreef de mesaanslag vandaag als "een dodelijke reis van 7 minuten".

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Is dat normaal zo'n verschil in verslaggeving door de Staatsmedia ? :?

Tel daarbij op dat de islam aanslag in parijs, wat geen aanslag mag genoemd worden maar een mesaanval, een week geleden is en een infiltratie veiligheidslek betreft in de hoogste regionen van het Franse politie-apparaat en de aanslag in Halle gisteren was en waarbij 'slechts' twee voetvolk mensen om het leven kwamen. En dan staat het inmiddels toch al 10 tegen 6 voor extreem-rechts.
Rara.
shift-knop defekt
pi_189367148
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:59 schreef TomLuny het volgende:
https://nos.nl/zoeken/?q=halle

Is dat normaal zo'n verschil in verslaggeving door de Staatsmedia ? :?

NOS is geen staatsmedia.
En de Franse poltie zelf was voorzichtig in de eerste berichtgeving en dachten niet perse aan een terreuraanslag. Dat duurde even een paar dagen Zo werd dat internationaal overgenomen.
pi_189367180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

NOS is geen staatsmedia.
En de Franse poltie zelf was voorzichtig in de eerste berichtgeving en dachten niet perse aan een terreuraanslag. Dat duurde even een paar dagen Zo werd dat internationaal overgenomen.
Jij betaalt geen belasting voor Nos ?
En het werd niet overgenomen, ging onder tapijtje.
Het hele proces erachteraan waar de Minister van Binnenlandse Zaken onder vuur kwam te liggen, wat nog steeds loopt waarschijnlijk, heeft Nos niet over bericht en evenmin de begravenis van de vier afgeslachte politie-agenten waarbij Macron aanwezig was, is niets over vermeld. Totale radio-stilte.
Dus nogmaals , is dat normaal zulk verschil in berichtgeving ?

[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 10-10-2019 18:38:54 ]
shift-knop defekt
pi_189367288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:32 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Jij betaalt geen belasting voor Nos ?
Wel of niet betaald door de staat is niet het doorslaggevende criterium,
De NOS heeft in hoge mate vrijheid in programma's maken, nieuws samenstellen.
Daar zit niet dagelijks ambtenaren te censureren of tot in details te bepalen wat gepubliceerd mag worden .
De NOS afschilderen als staatsmedia is een ouwe truc om totalitairisme en groot onrecht te suggereren
pi_189367906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:41 schreef Bluesdude het volgende:

Wel of niet betaald door de staat is niet het doorslaggevende criterium,
De NOS heeft in hoge mate vrijheid in programma's maken, nieuws samenstellen.
Daar zit niet dagelijks ambtenaren te censureren of tot in details te bepalen wat gepubliceerd mag worden .
De NOS afschilderen als staatsmedia is een ouwe truc om totalitairisme en groot onrecht te suggereren
Hmm, nou niet helemaal volgens mij.
Volgens mij zijn er namelijk wettelijke statuten dat er onafhankelijk nieuws geleverd dient te worden door NPO/Nos. En indien ik mij daarin vergis, dan zou dat groot onrecht zijn voor het diverse volk wat zich momenteel in Nederland bevindt, waarvan elk verplicht moet bijdragen aan dat kanaal, als het niet onpartijdig zou zijn. Dan zou je namelijk aan je eigen ondergang moeten meebetalen aan een zender die propaganda richt tegen bepaalde opvattingen.

Het gaat ook niet zozeer om censureren. Dingen weglaten is geen censureren maar wel halve waarheden vertellen. Als je dan wel meteen een Merkel volop in beeld ziet die tranen plenkt bij de Joden en je ziet geen Macron die tranen plenkt bij vier afgeslachte Politie-agenten, dan is het m.i. niet zo vreemd om te vragen : waarin zit 'm dat verschil ?

Ik heb het hele topic niet gelezen, ben net komen binnenvallen.
Weet iemand of de beelden van de camera's die op de synagoge in Halle stonden al zijn vrij gegeven ? Zo verwarrend allemaal, eerst waren het meerdere daders en nu nog maar één.
Met de bewakingscamera's erbij wordt dat hopelijk duidelijker.
shift-knop defekt
pi_189368041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:20 schreef TomLuny het volgende:

Het gaat ook niet zozeer om censureren. Dingen weglaten is geen censureren maar wel halve waarheden vertellen. Als je dan wel meteen een Merkel volop in beeld ziet die tranen plenkt bij de Joden en je ziet geen Macron die tranen plenkt bij vier afgeslachte Politie-agenten, dan is het m.i. niet zo vreemd om te vragen : waarin zit 'm dat verschil ?
Het verschil is dat de een eerder huilt dan de andere?
Of het verschil is dat jij selectief kijkt en je wilt liever niet horen over een aanslag op buitenlanders.
Maar je wilt eerder horen over een buitenlander die een aanslag pleegt

quote:
Zo verwarrend allemaal, eerst waren het meerdere daders en nu nog maar één.
Met de bewakingscamera's erbij wordt dat hopelijk duidelijker.
In de eerste uren waren er berichten over meerdere daders. Maar het is zeker dat het om 1 dader gaat. Ook bewezen is -- door hemzelf in een manifest ---dat hij een racist, holocaustontkenner en jodenhater is. Gezien zijn opmerkingen over vrouwen ga je denken dat hij zijn mislukkingen in relaties niet goed verwerkte .... misschien ook vrouwenhatertje ?
pi_189368726
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189369877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

Het verschil is dat de een eerder huilt dan de andere?
Of het verschil is dat jij selectief kijkt en je wilt liever niet horen over een aanslag op buitenlanders.
Maar je wilt eerder horen over een buitenlander die een aanslag pleegt

Het gaat ook niet zozeer om censureren. Het gaat ook niet zozeer om censureren. Dingen weglaten is geen censureren maar wel halve waarheden vertellen. Als je dan wel meteen een Merkel volop in beeld ziet die tranen plenkt bij de Joden en je ziet geen Macron die tranen plenkt bij vier afgeslachte Politie-agenten, dan is het m.i. niet zo vreemd om te vragen : waarin zit 'm dat verschil ?

Schreef ik.
Achteraf gezien had ik eigenlijk willen posten : Het gaat ook niet zozeer om censureren.
Dingen weglaten is geen censureren maar wel selectief vertellen.

Nu ben ik dan ineens selectief.

en
- Duitse joden zijn geen buitenlanders.
- De moslim terrorist in Parijs kwam van Martinique eiland ofzo, is Frans.
Dus nee , dit gaat niet om xenofobie.

quote:
In de eerste uren waren er berichten over meerdere daders. Maar het is zeker dat het om 1 dader gaat. Ook bewezen is -- door hemzelf in een manifest ---dat hij een racist, holocaustontkenner en jodenhater is. Gezien zijn opmerkingen over vrouwen ga je denken dat hij zijn mislukkingen in relaties niet goed verwerkte .... misschien ook vrouwenhatertje ?
Incel heb ik gezien ja en nog vele andere dingen op tv, zelfs zn pa zat met handen in kale haar voor de camera. Zn oma hebben ze er bij gesleept en haar buren.

Toch zou ik oppassen met wat je als bewijs op gaat voeren.
Als je bijvoorbeeld bovenstaande video bekijkt waarin een expert wordt opgevoerd dan heeft hij het over de treffende overeenkomsten met de aanslag in Christchurch een wereldbol verderop waarin een terrorist circa 50 mensen doodde in een synagoge.
shift-knop defekt
pi_189370214
quote:
Germany Release Knife-Wielding Syrian Who Charged Synagogue…

https://www.frontpagemag.(...)n-daniel-greenfield/

Zie mijn vorige post video, daar wordt het ook genoemd, op 3/4 van uizending zoiets met studio gasten.
shift-knop defekt
pi_189370369
Het is wel een beetje de Mr Bean onder de terroristen dit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_189370448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:02 schreef Hathor het volgende:
Het is wel een beetje de Mr Bean onder de terroristen dit.
Manshaus bakte er nog minder van .
shift-knop defekt
pi_189372457
Germany's Jewish leaders condemn police response to Halle attack

Both the documents and the livestreamed footage suggest the gunman was a white nationalist, and that he hoped his attack would inspire other white people to kill more Jewish people, as well as other people he perceived as enemies of the white race, including Muslim people, black people, anti-fascists, and communists.

After a visit to the synagogue on Thursday, President Frank-Walter Steinmeier said Germans needed to united against extremism.

“Today is a day of shame and disgrace,” Steinmeier said. “I’m very sure the overwhelming majority of this society in Germany wants Jewish life to be part of this country … We must stand together long term against violence like we experienced here yesterday. We must protect Jewish life.”

https://www.theguardian.c(...)peatedly-video-shows

dus .... de roep om bescherming van joden in germania wordt dus steeds sterker
en dat komt door nazi aanvallen natuurlijk
komt mooi uit dan door keihard op te treden tegen een nazi met heel circus erbij om dan vervolgens keihard tegen massa's import joden-hatende moslims op te treden.
zo'n aanzetje is handig want dan kan je niet beschuldigd worden van racisme.

of er gebeurt gewoon niks en iedere jood die een klop op zn hoofd krijgt komt van rechts.

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 10-10-2019 22:25:53 ]
shift-knop defekt
pi_189374174
nos bericht 12

De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer heeft de aanslag bij de synagoge in Halle in felle bewoordingen veroordeeld. Hij noemde het "een schande voor Duitsland" en voegde eraan toe dat zoiets "met onze geschiedenis eigenlijk niet mag gebeuren".

"We hebben aan de wereld gezworen: dit nooit meer. We voelen ons verplicht ons aan die belofte te houden", sprak Seehofer. De minister kondigde aan dat er permanent meer bewaking komt bij synagogen.

Ook wil hij de haat op internet gaan aanpakken.

https://nos.nl/artikel/23(...)e-voor-het-land.html

week eerder :

valt niet op
shift-knop defekt
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:01:15 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189379466
Hij heeft bekend. Hij heeft ook bekend dat hij uit extreemrechtse en antisemitische motieven handelde.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ef-voor-aanslag.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:45:21 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189381079
Dan zien we waar die omvolkings-Soros-Joden waanzin toe leidt. Puur vergif.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189385353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat is het alternatief, niet meer toestaan om over demografische aardverschuivingen te praten ?
Aanslagen komen van alle kanten, neem bijvoorbeeld een eco-terrorist die een boerderij platbrandt vanwege uitstoot stikstof. Men gaat dan heus niet de milieu discussie en gepland beleid stoppen vanwege één of een heel klein groepje extremen.

Dit is mss interessant artikel, kwam die tegen via tpo.

Extremisme: het gevaar komt van rechts
Er broeit wat bij onze oosterburen. Een moord op een CDU-politicus, aanslagen op asielzoekerscentra en gistermiddag: een bloedbad in Halle – extreemrechts staat in Duitsland volop in de schijnwerpers van de inlichtingendiensten. Maar, wilde de redactie hier weten, hoe staat het eigenlijk bij ons?

[...]

Ook het vijandsbeeld van extreemrechts is veranderd. Waar vroeger de joden de oorzaak waren van alle narigheid, moeten nu de moslims het ontzien als voornaamste zondebok binnen extreemrechtse denkkaders. Deze verschuiving hangt soms zelfs samen met een liefde voor de staat Israël. Dit betekent echter niet dat antisemitisme binnen extreemrechts compleet verdwenen is; het heeft alleen een lagere prioriteit gekregen. :?

https://www.hpdetijd.nl/2(...)aar-komt-van-rechts/

Titel 'het gevaar komt van rechts' vind ik vreemd. Ja, er is gevaar op rechts maar als je binnen een week een aanslag heb op de Franse veilgiheidsdienst, vervolgens een gekaapte vrachtwagen die op auto's inrijdt en nu vandaag weer een aanslag in Manchester - door niet-rechtsen, laat ik het maar zo politiek correct noemen - dan staat m.i. de antenne niet goed afgesteld.
shift-knop defekt
pi_189385417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik moet af en toe echt lachen om jouw reacties. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 19:14:02 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:12:51 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189385438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:05 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Wat is het alternatief, niet meer toestaan om over demografische aardverschuivingen te praten ?
Aanslagen komen van alle kanten, neem bijvoorbeeld een eco-terrorist die een boerderij platbrandt vanwege uitstoot stikstof. Men gaat dan heus niet de milieu discussie en gepland beleid stoppen vanwege één of een heel klein groepje extremen.

Dit is mss interessant artikel, kwam die tegen via tpo.

Extremisme: het gevaar komt van rechts
Er broeit wat bij onze oosterburen. Een moord op een CDU-politicus, aanslagen op asielzoekerscentra en gistermiddag: een bloedbad in Halle – extreemrechts staat in Duitsland volop in de schijnwerpers van de inlichtingendiensten. Maar, wilde de redactie hier weten, hoe staat het eigenlijk bij ons?

[...]

Ook het vijandsbeeld van extreemrechts is veranderd. Waar vroeger de joden de oorzaak waren van alle narigheid, moeten nu de moslims het ontzien als voornaamste zondebok binnen extreemrechtse denkkaders. Deze verschuiving hangt soms zelfs samen met een liefde voor de staat Israël. Dit betekent echter niet dat antisemitisme binnen extreemrechts compleet verdwenen is; het heeft alleen een lagere prioriteit gekregen. :?

https://www.hpdetijd.nl/2(...)aar-komt-van-rechts/

Titel 'het gevaar komt van rechts' vind ik vreemd. Ja, er is gevaar op rechts maar als je binnen een week een aanslag heb op Franse veilgiheidsdienst, vervolgens een gekaapte vrachtwagen die op auto's inrijdt en nu vandaag weer een aanslag in Manchester - door niet-rechtsen, laat ik het maar zo politiek correct noemen - dan staat m.i. de antenne niet goed afgesteld.
Nergens beweer ik dat de ranzige antisemitische complotdenkerij waarbij Soros en co. betrokken zouden zijn om de Westerse wereld te vernietigen één op één te vergelijken is met het uitspreken van kritiek op integratie of immigratie.

Vreemde redenering.

Ikzelf heb genoeg problemen met immigratie: Nederland is overvol, dit land kan geen duizenden nieuwe mensen opnemen, omdat het simpelweg aan de middelen ontbreekt om al die nieuwe bewoners op te vangen (voornamelijk op het gebied van wonen en werk).

En demografische verschuivingen, ook daar kun je rustig over babbelen. Het is zelfs een feit. Andere koek wordt het wanneer die verschuiving gebracht wordt als vooropgezet plan van 'de Joden' (uiteraard, want waarom niet), die door middel van het cultuur-marxisme en linkse helpers de blanke heteroman willen kapotmaken. Dat terwijl een logischer, en rationeler, reden is dat dit een onherroepelijk gevolg is van voortschrijdende globalisering (waar je ook nog van alles over kunt denken) en een economisch model gebaseerd op oneindige groei, gekoppeld aan een verregaande individualisering en plat materialisme in menig Westerse samenleving die grote gezinnen, of een gezin als zodanig, van ondergeschikt belang maakt, of wegens neoliberale maatregelen, voor veel mensen onmogelijk wordt om te stichten.

Maar dat zou reflectie toepassen op het eigen huishouden betekenen; liever wordt er weer met een vinger gewezen naar duistere elites die dit allemaal bekokstoven om de wereld te domineren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189385559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

Nergens beweer ik dat de ranzige antisemitische complotdenkerij waarbij Soros en co. betrokken zouden zijn om de Westerse wereld te vernietigen één op één te vergelijken is met het uitspreken van kritiek op integratie of immigratie.

Vreemde redenering.

Het was mij al opgevallen dat jij dat niet beweerde en daarom kwam mijn 'redenering' in de vorm van een vraag. :)

quote:
Ikzelf heb genoeg problemen met immigratie: Nederland is overvol, dit land kan geen duizenden nieuwe mensen opnemen, omdat het simpelweg aan de middelen ontbreekt om al die nieuwe bewoners op te vangen (voornamelijk op het gebied van wonen en werk).

En demografische verschuivingen, ook daar kun je rustig over babbelen. Het is zelfs een feit. Andere koek wordt het wanneer die verschuiving gebracht wordt als vooropgezet plan van 'de Joden' (uiteraard, want waarom niet), die door middel van het cultuur-marxisme en linkse helpers de blanke heteroman willen kapotmaken. Dat terwijl een logischer, en rationeler, reden is dat dit een onherroepelijk gevolg is van voortschrijdende globalisering (waar je ook nog van alles over kunt denken) en een economisch model gebaseerd op oneindige groei, gekoppeld aan een verregaande individualisering en plat materialisme in menig Westerse samenleving die grote gezinnen, of een gezin als zodanig, van ondergeschikt belang maakt, of wegens neoliberale maatregelen, voor veel mensen onmogelijk wordt om te stichten.

Maar dat zou reflectie toepassen op het eigen huishouden betekenen; liever wordt er weer met een vinger gewezen naar duistere elites die dit allemaal bekokstoven om de wereld te domineren.
Over die 'complot' discussie had ik al iets opgemerkt maar dat staat er nu niet meer dus veel zin heeft het wrs niet voor mij om daar in dit topic althans verder op in te gaan.
Kan mss wel opmerken dat Soros ook gehaat zou zijn als hij niet joods was.

Stephan Billiet heeft inmiddels bekend, Whiskers2009 zei het al

https://nos.nl/artikel/23(...)t-bekentenis-af.html
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')