Ah, een manifest. Daar ontbrak het inderdaad nog aan...quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)iefst-joden~a19eb991
Is het filmpje ergens nog te zien?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 20:36 schreef Bolasie het volgende:
Opvallend hoeveel mensen hem passeren en nog steeds niet door hebbende dat er wat gaande is (terwijl hij er opvallend uitziet met een wapen in de hand). Een vrouw riep zoiets als 'muss das sein wenn ich hier lang gehe' en werd vlak voor de synagoge neergeschoten. Voor de rest mist hij nagenoeg alles, met een shotgun schiet ie zelfs op lange afstanden (lol). Sneu voor die oude vent in de dönerzaak, die had tijd genoeg om te vluchten aangezien zijn zelfgemaakte wapen regelmatig blokkeerde. Die kerel gaat een paar minuten later weer terug die zaak in om hem nog maar eens te bestoken met kogels, terwijl ie al dood was. Pas na een minuut of 23 wordt hij (eindelijk) ook beschoten door de politie naast zijn auto en raakt hij volgens mij ook gewond.
Ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:07 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Is het filmpje ergens nog te zien?
quote:Vader aanslagpleger Halle: “Mijn zoon geeft altijd anderen de schuld”
De 27-jarige man die gisteren een bloedbad wilde aanrichten in het Duitse Halle, heeft geen vrede met zichzelf en de wereld. Dat heeft zijn vader vandaag gezegd in een video-interview met het Duitse Bild. De aanval op de synagoge is door het gerecht in Duitsland intussen officieel als terreurdaad aangemerkt.
Van een eventuele ideologie bij zijn zoon weet hij niks. “Als ik met hem sprak hadden we vrijwel altijd direct ruzie”, vertelde de vader. “Hij geeft altijd anderen de schuld.”
Shock
De verdachte schoot gisteren twee mensen dood bij een synagoge, waar hij vermoedelijk veel meer slachtoffers wilde maken. Toen het niet lukte om binnen te komen, schoot hij een voorbijgangster en een klant van een Turks eethuis dood. De jongeman kon worden opgepakt en zit vast.
De vader is in shock door de daad van zijn zoon. “Ik kan het niet geloven”, zegt hij. Hij kan geen uitgebreid antwoord geven op de vraag wat hij ervan vindt: “Mijn mening doet er niet toe”, antwoordt hij mompelend. Veel contact met zijn zoon had hij niet. “Hij woont bij zijn moeder.”
Professioneel
Hij bracht veel tijd door achter zijn computer, zegt zijn vader, die van zijn vrouw scheidde toen zijn zoon 14 jaar was. De verdachte heeft in dienst gezeten bij de Duitse krijgsmacht. Verschillende mensen die getuige waren van zijn aanval gisteren, bevestigden ook dat hij ‘professioneel’ kon omgaan met zijn wapen. Het zelfgemaakte vuurwapen dat hij gebruikte haperde wel meerdere keren, zo is uit onderzoek gebleken.
Terreur
De Duitse politie gaat uit van een terroristische daad. In een manifest dat de verdachte achterliet op een forum, staat dat hij ‘bij voorkeur joden’ wilde vermoorden. Federaal procureur-generaal Peter Frank is formeel: “Wat we gisteren hebben beleefd, was terreur.”
https://www.hln.be/nieuws(...)-de-schuld~a60188ab/
NOS is geen staatsmedia.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:59 schreef TomLuny het volgende:
https://nos.nl/zoeken/?q=halle
Is dat normaal zo'n verschil in verslaggeving door de Staatsmedia ?![]()
Jij betaalt geen belasting voor Nos ?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NOS is geen staatsmedia.
En de Franse poltie zelf was voorzichtig in de eerste berichtgeving en dachten niet perse aan een terreuraanslag. Dat duurde even een paar dagen Zo werd dat internationaal overgenomen.
Wel of niet betaald door de staat is niet het doorslaggevende criterium,quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:32 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Jij betaalt geen belasting voor Nos ?
Hmm, nou niet helemaal volgens mij.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:41 schreef Bluesdude het volgende:
Wel of niet betaald door de staat is niet het doorslaggevende criterium,
De NOS heeft in hoge mate vrijheid in programma's maken, nieuws samenstellen.
Daar zit niet dagelijks ambtenaren te censureren of tot in details te bepalen wat gepubliceerd mag worden .
De NOS afschilderen als staatsmedia is een ouwe truc om totalitairisme en groot onrecht te suggereren
Het verschil is dat de een eerder huilt dan de andere?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:20 schreef TomLuny het volgende:
Het gaat ook niet zozeer om censureren. Dingen weglaten is geen censureren maar wel halve waarheden vertellen. Als je dan wel meteen een Merkel volop in beeld ziet die tranen plenkt bij de Joden en je ziet geen Macron die tranen plenkt bij vier afgeslachte Politie-agenten, dan is het m.i. niet zo vreemd om te vragen : waarin zit 'm dat verschil ?
In de eerste uren waren er berichten over meerdere daders. Maar het is zeker dat het om 1 dader gaat. Ook bewezen is -- door hemzelf in een manifest ---dat hij een racist, holocaustontkenner en jodenhater is. Gezien zijn opmerkingen over vrouwen ga je denken dat hij zijn mislukkingen in relaties niet goed verwerkte .... misschien ook vrouwenhatertje ?quote:Zo verwarrend allemaal, eerst waren het meerdere daders en nu nog maar één.
Met de bewakingscamera's erbij wordt dat hopelijk duidelijker.
Het gaat ook niet zozeer om censureren. Het gaat ook niet zozeer om censureren. Dingen weglaten is geen censureren maar wel halve waarheden vertellen. Als je dan wel meteen een Merkel volop in beeld ziet die tranen plenkt bij de Joden en je ziet geen Macron die tranen plenkt bij vier afgeslachte Politie-agenten, dan is het m.i. niet zo vreemd om te vragen : waarin zit 'm dat verschil ?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
Het verschil is dat de een eerder huilt dan de andere?
Of het verschil is dat jij selectief kijkt en je wilt liever niet horen over een aanslag op buitenlanders.
Maar je wilt eerder horen over een buitenlander die een aanslag pleegt
Incel heb ik gezien ja en nog vele andere dingen op tv, zelfs zn pa zat met handen in kale haar voor de camera. Zn oma hebben ze er bij gesleept en haar buren.quote:In de eerste uren waren er berichten over meerdere daders. Maar het is zeker dat het om 1 dader gaat. Ook bewezen is -- door hemzelf in een manifest ---dat hij een racist, holocaustontkenner en jodenhater is. Gezien zijn opmerkingen over vrouwen ga je denken dat hij zijn mislukkingen in relaties niet goed verwerkte .... misschien ook vrouwenhatertje ?
Germany Release Knife-Wielding Syrian Who Charged Synagogue…quote:
Manshaus bakte er nog minder van .quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:02 schreef Hathor het volgende:
Het is wel een beetje de Mr Bean onder de terroristen dit.
Wat is het alternatief, niet meer toestaan om over demografische aardverschuivingen te praten ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan zien we waar die omvolkings-Soros-Joden waanzin toe leidt. Puur vergif.
Ik moet af en toe echt lachen om jouw reacties.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan zien we waar die omvolkings-Soros-Joden waanzin toe leidt. Puur vergif.
Nergens beweer ik dat de ranzige antisemitische complotdenkerij waarbij Soros en co. betrokken zouden zijn om de Westerse wereld te vernietigen één op één te vergelijken is met het uitspreken van kritiek op integratie of immigratie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Wat is het alternatief, niet meer toestaan om over demografische aardverschuivingen te praten ?
Aanslagen komen van alle kanten, neem bijvoorbeeld een eco-terrorist die een boerderij platbrandt vanwege uitstoot stikstof. Men gaat dan heus niet de milieu discussie en gepland beleid stoppen vanwege één of een heel klein groepje extremen.
Dit is mss interessant artikel, kwam die tegen via tpo.
Extremisme: het gevaar komt van rechts
Er broeit wat bij onze oosterburen. Een moord op een CDU-politicus, aanslagen op asielzoekerscentra en gistermiddag: een bloedbad in Halle – extreemrechts staat in Duitsland volop in de schijnwerpers van de inlichtingendiensten. Maar, wilde de redactie hier weten, hoe staat het eigenlijk bij ons?
[...]
Ook het vijandsbeeld van extreemrechts is veranderd. Waar vroeger de joden de oorzaak waren van alle narigheid, moeten nu de moslims het ontzien als voornaamste zondebok binnen extreemrechtse denkkaders. Deze verschuiving hangt soms zelfs samen met een liefde voor de staat Israël. Dit betekent echter niet dat antisemitisme binnen extreemrechts compleet verdwenen is; het heeft alleen een lagere prioriteit gekregen.![]()
https://www.hpdetijd.nl/2(...)aar-komt-van-rechts/
Titel 'het gevaar komt van rechts' vind ik vreemd. Ja, er is gevaar op rechts maar als je binnen een week een aanslag heb op Franse veilgiheidsdienst, vervolgens een gekaapte vrachtwagen die op auto's inrijdt en nu vandaag weer een aanslag in Manchester - door niet-rechtsen, laat ik het maar zo politiek correct noemen - dan staat m.i. de antenne niet goed afgesteld.
Het was mij al opgevallen dat jij dat niet beweerde en daarom kwam mijn 'redenering' in de vorm van een vraag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nergens beweer ik dat de ranzige antisemitische complotdenkerij waarbij Soros en co. betrokken zouden zijn om de Westerse wereld te vernietigen één op één te vergelijken is met het uitspreken van kritiek op integratie of immigratie.
Vreemde redenering.
Over die 'complot' discussie had ik al iets opgemerkt maar dat staat er nu niet meer dus veel zin heeft het wrs niet voor mij om daar in dit topic althans verder op in te gaan.quote:Ikzelf heb genoeg problemen met immigratie: Nederland is overvol, dit land kan geen duizenden nieuwe mensen opnemen, omdat het simpelweg aan de middelen ontbreekt om al die nieuwe bewoners op te vangen (voornamelijk op het gebied van wonen en werk).
En demografische verschuivingen, ook daar kun je rustig over babbelen. Het is zelfs een feit. Andere koek wordt het wanneer die verschuiving gebracht wordt als vooropgezet plan van 'de Joden' (uiteraard, want waarom niet), die door middel van het cultuur-marxisme en linkse helpers de blanke heteroman willen kapotmaken. Dat terwijl een logischer, en rationeler, reden is dat dit een onherroepelijk gevolg is van voortschrijdende globalisering (waar je ook nog van alles over kunt denken) en een economisch model gebaseerd op oneindige groei, gekoppeld aan een verregaande individualisering en plat materialisme in menig Westerse samenleving die grote gezinnen, of een gezin als zodanig, van ondergeschikt belang maakt, of wegens neoliberale maatregelen, voor veel mensen onmogelijk wordt om te stichten.
Maar dat zou reflectie toepassen op het eigen huishouden betekenen; liever wordt er weer met een vinger gewezen naar duistere elites die dit allemaal bekokstoven om de wereld te domineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |