abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189567279
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En op de grond gaan liggen met je hoofd opzij zodat je hals goed toegankelijk is.
Als je daar opgewonden van wordt..
pi_189567355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Prima, beide verbieden toch? We zijn een seculiere samenleving en religie, ook de zogenaamde joods-christelijke basis die hier in Europa daar aan ten grondslag ligt, is achterhaald. Lekker binnen houden zowel het Islamitsche oproep tot gebed als de kerkklokken die je buiten hoort. Man, wat waren die dingen een ellende elke zondagochtend toen ik in de stad woonde. En we hebben ook dingen zoals de Evangelische Omroep, dat opereert ook in de publieke ruimte.
Er vallen wel meer religieuze/levensbeschouwelijke omroepverenigingen onder de NPO paraplu hoor (waarvan je de content toch echt zelf op moet zoeken online of op je tv) en van binnen houden is natuurlijk geen sprake: kerklokken zijn hier al eeuwen dagelijkse werkelijkheid, jij grijpt islamitische expansie/overheersingsdrang nu aan om een persoonlijke ergernis (kerkklokken waar je zelf naast bent gaan wonen) aan te pakken.

Nogal hypocriet en sneu.
pi_189567392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:59 schreef AchJa het volgende:
De namen van de vijf dagelijkse gebeden (en tevens van de tijdstippen) zijn:

I Fajr (dageraad)

II Dhuhr (middag, net na het hoogste punt van de zon)

III Asr (namiddag)

IV Maghrib (zonsondergang of avond)

V Isha (nacht)
Snel korte metten mee maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189567402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Snel korte metten mee maken.
Veel succes, het gaat in sneltreinvaart de andere richting uit. _O-
pi_189567828
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Er vallen wel meer religieuze/levensbeschouwelijke omroepverenigingen onder de NPO paraplu hoor (waarvan je de content toch echt zelf op moet zoeken online of op je tv) en van binnen houden is natuurlijk geen sprake: kerklokken zijn hier al eeuwen dagelijkse werkelijkheid, jij grijpt islamitische expansie/overheersingsdrang nu aan om een persoonlijke ergernis (kerkklokken waar je zelf naast bent gaan wonen) aan te pakken.

Nogal hypocriet en sneu.
Dit is typisch weer zo'n cultuurchristelijk antwoord a la Baudet. Nee, ik vind dat we gewoon consequent moeten zijn. Wat mijn persoonlijke ergenissen betreft, daar gaat het niet om. Het liefst helemaal geen religieuze uitingen meer in de publieke sfeer. Maar niet wél het een en niet het ander.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189567928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit is typisch weer zo'n cultuurchristelijk antwoord a la Baudet. Nee, ik vind dat we gewoon consequent moeten zijn. Wat mijn persoonlijke ergenissen betreft, daar gaat het niet om. Het liefst helemaal geen religieuze uitingen meer in de publieke sfeer. Maar niet wél het een en niet het ander.
Volgens mij ben je enorm aan het projecteren en lees je dit topic wel heel erg selectief. Een eerdere reactie op één van jouw posts:

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Al die dingen beweer ik echter geheel niet, ik heb een broertje dood aan alle religie maar om te doen alsof (versterkte) religieuze claims vanaf een toren (over een speaker installatie) gelijk zouden staan aan neutraal klokkengeluid het merendeel van de tijd enkel om de tijd aan te geven is natuurlijk de grootst denkbare onzin.

Zouden de christenen kerkelijke liederen de omgeving in knallen of ook maar iedere zondag voor de dienst leuzen als "jezus is de verlosser, aanvaard zijn liefde en ontsnap aan het hellevuur" dan had je een goed punt gehad.

Nu vind ik wat je hier schrijft nogal gezocht, op het absurde af.
:W
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:41:40 #287
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189567972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Consequent is geen gelul toestaan. Dus ook geen Christenen die Jezus Redt schreeuwen vanaf een kerktoren.

Als kerken en moskeeen een bel willen luiden dan is dat wat anders, hoewel volume dan een factor kan zijn.
pi_189584081
wie trekt de stekker er alvast uit bij dat pand?

een bel ben ik ook niet erg van gediend overigens, maar ga als het even kan ook niet naast een kerk wonen
pi_189584964
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Consequent is geen gelul toestaan. Dus ook geen Christenen die Jezus Redt schreeuwen vanaf een kerktoren.

Als kerken en moskeeen een bel willen luiden dan is dat wat anders, hoewel volume dan een factor kan zijn.
Het is een wonder - ik ben het bijna 100% met je eens.

Van mij mag gelul overigens wel; maar niet de beledigende tekst die moslims gebruiken. Als ze iets neutraals kiezen kan ik er mee leven.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:53:52 #290
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189694847
quote:
Halsema vindt versterkte gebedsoproep Blauwe Moskee niet van deze tijd

Burgemeester Femke Halsema vindt de versterkte oproep tot gebed, zoals de Blauwe Moskee die wil laten klinken in Slotervaart, onnodig en gedateerd.

Imam Yassin Elforkani van de Blauwe Moskee wil door de oproep voor het vrijdaggebed via een luidspreker laten schallen een bijdrage leveren aan het normaliseren van de islam, zo bepleitte hij. In de Amsterdamse gemeenteraad werd daar dinsdagavond afkeurend op gereageerd.

Burgemeester Halsema werd door D66 gevraagd om in gesprek te gaan met Elforkani met als doel afspraken te maken over de hoeveelheid keren dat de gebedsoproep een beperkt aantal keer zou mogen klinken. Andere partijen, zoals Forum voor Democratie, VVD en CDA, bepleitten juist dat de gebedsoproep helemaal niet versterkt zou moeten klinken in het Amsterdamse straatbeeld. Alleen Denk was enthousiast over de versterkte oproep tot gebed, maar niet op de manier waarop de Blauwe Moskee de kwestie heeft aangepakt.

Halsema werd ook niet warm van de versterkte gebedsoproep, zo hield ze de gemeenteraad voor. „Ik kon mij behoorlijk vinden in het commentaar dat TV-presentator Arjan Lubach er op had. Hij zei: anno 2019 is het niet meer nodig, want we hebben allemaal technologische hulpmiddelen om mensen te herinneren aan het gebed dat start. Er zijn apps, alarmen. Nodig is het niet meer, die oude functie is eigenlijk komen te vervallen. Als het de intentie is om te normaliseren, doe het dan in het Nederlands, zou ik zeggen. Het heeft mij ook verbaasd”, zei Halsema. Ze vertelde dat het moskeebestuur, bewoners en het stadsdeel momenteel in gesprek zijn met elkaar over de wenselijkheid van het initiatief van Elforakani.

Het verbieden van een oproep tot het belijden van een godsdienst is juridisch echter niet mogelijk, stelt Halsema. „Omdat het beschermd is in de Grondwet, is het niet mogelijk om over te gaan tot een verbod”, zegt Halsema. Wel kan er in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) een beperking worden opgelegd aan het geluid, het geluidsniveau, de frequentie en aan de duur. „Maar op het moment dat er in de APV beperkingen opgenomen zouden worden, geldt dat -ben ik bang- ook voor klokgelui in de Westertoren. En ik denk dat niemand in de raad die richting op wil. Het lijkt mij dat dat wel hoort bij het traditionele geluid van de stad.”

Halsema gaat wel in gesprek met imam Yassin Elforkani, zegt ze. „Ik deel uw gebrek aan enthousiasme en ga zelf ook een gesprek voeren met de heer Elforkani.”

https://www.msn.com/nl-nl(...)deze-tijd/ar-AAJyd0q
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:57:58 #291
65846 Bocaj
47th President.
pi_189694905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:53 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ha, nu maar hopen dat ze iets voor elkaar krijgt want ze zijn vastbesloten daar... ;)
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:04:38 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189694990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ha, nu maar hopen dat ze iets voor elkaar krijgt want ze zijn vastbesloten daar... ;)
Tot nu toe lijkt het erop dat deze mensen weinig welwillend zijn, geen respect hebben voor regels en afspraken maar vooral hun zin willen doordrammen ondanks de hinder die wordt uitgesproken.

Dr Phil: the best predictor of future behavior is past behavior
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:06:25 #293
65846 Bocaj
47th President.
pi_189695011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Tot nu toe lijkt het erop dat deze mensen weinig welwillend zijn, geen respect hebben voor regels en afspraken maar vooral hun zin willen doordrammen ondanks de hinder die wordt uitgesproken.

De Islam moet verspreid worden... koste wat het kost! (Het schijnt ook gewoon in dat boek van hun te staan!)
pi_189695024
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Je kunt nooit weten maar de zwitsers nemen een dergelijk risico niet.
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Swiss_minaret_referendum
The federal popular initiative "against the construction of minarets" was a successful popular initiative in Switzerland to prevent the construction of minarets on mosques. In a November 2009 referendum, a constitutional amendment banning the construction of new minarets was approved by 57.5% of the participating voters.[1] Only three of the twenty Swiss cantons and one half canton,[2] mostly in the French-speaking part of Switzerland, opposed the initiative.

As of the date of the 2009 vote, there were four minarets in Switzerland, attached to mosques in Zürich, Geneva, Winterthur and Wangen bei Olten. These existing minarets were not affected by the ban, as they had already been constructed.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:07:36 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189695033
quote:
De Blauwe Moskee in Nieuw-West doet aangifte na bedreiging

De Blauwe Moskee in Nieuw-West doet aangifte van bedreiging via Twitter, zo meldt hoofdimam Yassin Elforkani.

Aanleiding is een tweet van iemand die zich TurtleOne noemt en die reageert op een filmpje van een schreeuwende man die met een mes zwaait in een kerk. 'Zaterdag was er een moslim met een mes het Vaticaan binnengedrongen,' aldus de tekst bij het filmpje. De reactie van TurtleOne: 'Morgen even in de blauwe moskee proberen.'

"We nemen dit zeer serieus en gaan aangifte doen," zegt Elforkani. "Sinds de aankondiging dat we de gebedsoproep met luidsprekers gaan versterken hebben we meer vervelende reacties gehad. Maar dat waren vooral scheldpartijen. Dit bericht is van een andere orde. Ik heb het ook getoetst bij juristen en met het moskeebestuur hebben we besloten aangifte te gaan doen."

https://www.ad.nl/amsterd(...)bedreiging~aadd4e4a/
Volgende fase...

[ Bericht 61% gewijzigd door Tengano op 30-10-2019 10:15:15 ]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:49:28 #296
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189695637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:07 schreef Tengano het volgende:

[..]

Volgende fase...
Ja ze dachten natuurlijk met die gebedsoproep enkel gelovige gekkies aan te trekken :+
pi_189695746
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja ze dachten natuurlijk met die gebedsoproep enkel gelovige gekkies aan te trekken :+
Het is idd wachten op geweld pof een buurman die versterkt gaat rond lopen schreeuwen dat Allah de hoer van jezus is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:59:16 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189695771
Aangifte doen -> keurig geïntegreerd.
Antifa
pi_189695799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:14 schreef BoonDockSaint het volgende:
Het enigste wat ik wil horen in Nederlandse steden zijn kerk bellen
Ook die wil ik niet horen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:04:21 #300
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189695841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:01 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ook die wil ik niet horen.
Ik wil ook geen auto's, scooters, buren en krijsende kinderen horen. En nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')