abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games maandag 7 oktober 2019 @ 22:03:56 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189322811
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:45 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Waar woon je? Ik ken behoorlijk veel, vaak hoogopgeleide mensen, die wonen en werken in steden en geen rijbewijs hebben. Met de fiets en het OV ben je veel goedkoper en vaak ook sneller. Daarnaast kan je in het OV werken met een laptop, in een auto kan dat niet. Veel kantoren in grote steden hebben niet eens genoeg parkeerplaatsen voor hun personeel, alleen het management en gasten mogen parkeren.
Amsterdam. Maar het feit dat je geen auto hebt, betekent niet dat je geen rijbewijs kan hebben. Ik zelf heb ook 10 jaar lang elke week een huurauto/deelauto etc gereden om naar klanten toe te gaan. Beetje passen en meten en goed plannen maar als het echt moest, dan heb ik 5 deelauto's in een straal van 500 meter in de buurt.

Punt blijft, de belastingdienst vindt dat je een rijbewijs ook naast je werk kan gebruiken en daarom een te hoog prive karakter hebben. Of je moet het leger in gaan, daar kan het nog wel.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189322989
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk, maar jij probeert jouw probleem het probleem van iemand anders te maken. Als jij je rijbewijs niet kunt halen, dan heb je pech gehad. De werkgever gaat het niet voor je betalen, dus dan kun je het toch of zelf halen, of heel erg lang onderweg zijn, of ergens anders (moeten) gaan werken.

De realiteit is nou eenmaal zoals 'ie is.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. TS, je weet dat je een keer het bedrijfsleven instapt, je weet dat je een keer een baan gaat krijgen waarbij een auto wel heel handig gaat zijn. Waarom heb je geen rijbewijs gehaald? En waarom zadel je nu je werkgever ermee op? Had of ergens anders gesolliciteerd, of had je rijbewijs gehaald.

Maar idd, alles is te onderhandelen. Maar ik snap het wanneer zij niet willen betalen. Misschien kan je een voorschot krijgen?
Somebody that I used to know
pi_189424050
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hier kan ik het wel mee eens zijn. TS, je weet dat je een keer het bedrijfsleven instapt, je weet dat je een keer een baan gaat krijgen waarbij een auto wel heel handig gaat zijn. Waarom heb je geen rijbewijs gehaald? En waarom zadel je nu je werkgever ermee op? Had of ergens anders gesolliciteerd, of had je rijbewijs gehaald.

Maar idd, alles is te onderhandelen. Maar ik snap het wanneer zij niet willen betalen. Misschien kan je een voorschot krijgen?
Rijbewijs staat niet in de vacature en voor ongeveer 80-90% van de banen die ik interessant zou vinden ook absoluut niet nodig. Dit is op mijn pad gekomen maar ik had net zo goed in een andere IT functie terecht kunnen komen.

Ik heb sowieso geen toegang tot een auto dus het zou onlogisch geweest zijn mijn rijbewijs eerder te halen. En dan een grote kans dat ik jaren lang niet rij..

Rijbewijs vergoeden blijkt inderdaad niet mogelijk te zijn. Althans, je moet er alsnog belasting over betalen.

Ik heb twee aanbiedingen om uit te kiezen..

Aanbieding A: Rijbewijs nodig op termijn, meer verantwoordelijkheden en erg waardevolle ervaring. Drukke functie, minder privéleven. Lager salaris

Aanbieding B: Rijbewijs niet nodig, minder verantwoordelijkheden, minder waardevolle ervaring. Comfortabelere functie, meer privéleven. 15% meer salaris dan A

Ben er nog niet helemaal uit.. Priveleven en geld vs extra waardevolle werkervaring (op wat langere termijn) maar minder geld.

[ Bericht 12% gewijzigd door Boond0ck op 14-10-2019 02:00:31 ]
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 06:54:50 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189424707
B. Meer geld minder druk meer privé. Opgelost. En in de tussentijd je rijbewijs halen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189424813
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:33 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Je kan belastingvrij een fiets van honderden euro's aanschaffen vanuit je bruto loon, leek me niet al te ver gezocht dat zoiets ook met een rijbewijs mogelijk zou zijn.

Reden waarom ik deze optie aankaart is omdat ik anders zou moeten vragen of ze m'n rijbewijs voor me willen betalen. En ik vrees dat dat hem niet gaat worden.

Of helemaal zelf betalen en een half jaar op water en brood leven..

Ik ben blij dat ik een aanbod heb, daar niet van, maar dit is wel een dingetje.
Fietsplan mag niet meer
pi_189424819
Even zo een baan kan gewoon niet met ov
  maandag 14 oktober 2019 @ 07:38:29 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189424844
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:02 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Dat zou je ook van studiekosten kunnen zeggen, toch? Een werkgever die bijvoorbeeld een deeltijd HBO studie vergoedt is ook verkapt salaris (volledige studies sluiten nooit 1:1 aan op werk). Een rijbewijs halen is feitelijk ook een opleiding volgen.

Ik heb privé 0 behoefte aan een auto, zou eerder een last zijn. Ik heb het nodig om mijn werk naar behoren uit te voeren.

https://www.rbvk.nl/de-werkkostenregeling-wkr

Hier staat er dus wel iets over maar ik begrijp het niet helemaal.
De werkkostenregeling betreft de vrije ruimte van de werkgevers met betrekking tot de totale loonsom van alle werknemers. Die werkkostenregeling wordt dan ook meestal gebruikt voor regelingen die toepasbaar zijn voor alle werknemers. Dan moet je denken aan de fietsplanregeling, aan een kantine waar lunch gesubsidieerd wordt of aan kerstpakketten. Meestal wordt dat niet ingezet voor een individuele regeling voor 1 werknemer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189424930
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 07:26 schreef Tailless het volgende:

[..]

Fietsplan mag niet meer
Kan nog wel uit werkkostenregeling. Vanaf 1-1 krijgen we de lease fiets.
pi_189425850
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:24 schreef fathank het volgende:
Een rijopleiding is toch niks anders als pak em beet een cursus mindfulness of AutoCAD voor gevorderden? Laat de baas lekker betalen uit je opleidingsbudget.
Dit idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189427793
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 06:54 schreef Renesite het volgende:
B. Meer geld minder druk meer privé. Opgelost. En in de tussentijd je rijbewijs halen.
EDIT: Ik maak hier even een apart topic over.

Rijbewijs vergoed door werkgever is idd geen optie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Boond0ck op 14-10-2019 13:02:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')