Amsterdam. Maar het feit dat je geen auto hebt, betekent niet dat je geen rijbewijs kan hebben. Ik zelf heb ook 10 jaar lang elke week een huurauto/deelauto etc gereden om naar klanten toe te gaan. Beetje passen en meten en goed plannen maar als het echt moest, dan heb ik 5 deelauto's in een straal van 500 meter in de buurt.quote:Op maandag 7 oktober 2019 21:45 schreef Boond0ck het volgende:
[..]
Waar woon je? Ik ken behoorlijk veel, vaak hoogopgeleide mensen, die wonen en werken in steden en geen rijbewijs hebben. Met de fiets en het OV ben je veel goedkoper en vaak ook sneller. Daarnaast kan je in het OV werken met een laptop, in een auto kan dat niet. Veel kantoren in grote steden hebben niet eens genoeg parkeerplaatsen voor hun personeel, alleen het management en gasten mogen parkeren.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. TS, je weet dat je een keer het bedrijfsleven instapt, je weet dat je een keer een baan gaat krijgen waarbij een auto wel heel handig gaat zijn. Waarom heb je geen rijbewijs gehaald? En waarom zadel je nu je werkgever ermee op? Had of ergens anders gesolliciteerd, of had je rijbewijs gehaald.quote:Op maandag 7 oktober 2019 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk, maar jij probeert jouw probleem het probleem van iemand anders te maken. Als jij je rijbewijs niet kunt halen, dan heb je pech gehad. De werkgever gaat het niet voor je betalen, dus dan kun je het toch of zelf halen, of heel erg lang onderweg zijn, of ergens anders (moeten) gaan werken.
De realiteit is nou eenmaal zoals 'ie is.
Rijbewijs staat niet in de vacature en voor ongeveer 80-90% van de banen die ik interessant zou vinden ook absoluut niet nodig. Dit is op mijn pad gekomen maar ik had net zo goed in een andere IT functie terecht kunnen komen.quote:Op maandag 7 oktober 2019 22:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hier kan ik het wel mee eens zijn. TS, je weet dat je een keer het bedrijfsleven instapt, je weet dat je een keer een baan gaat krijgen waarbij een auto wel heel handig gaat zijn. Waarom heb je geen rijbewijs gehaald? En waarom zadel je nu je werkgever ermee op? Had of ergens anders gesolliciteerd, of had je rijbewijs gehaald.
Maar idd, alles is te onderhandelen. Maar ik snap het wanneer zij niet willen betalen. Misschien kan je een voorschot krijgen?
Fietsplan mag niet meerquote:Op maandag 7 oktober 2019 16:33 schreef Boond0ck het volgende:
[..]
Je kan belastingvrij een fiets van honderden euro's aanschaffen vanuit je bruto loon, leek me niet al te ver gezocht dat zoiets ook met een rijbewijs mogelijk zou zijn.
Reden waarom ik deze optie aankaart is omdat ik anders zou moeten vragen of ze m'n rijbewijs voor me willen betalen. En ik vrees dat dat hem niet gaat worden.
Of helemaal zelf betalen en een half jaar op water en brood leven..
Ik ben blij dat ik een aanbod heb, daar niet van, maar dit is wel een dingetje.
De werkkostenregeling betreft de vrije ruimte van de werkgevers met betrekking tot de totale loonsom van alle werknemers. Die werkkostenregeling wordt dan ook meestal gebruikt voor regelingen die toepasbaar zijn voor alle werknemers. Dan moet je denken aan de fietsplanregeling, aan een kantine waar lunch gesubsidieerd wordt of aan kerstpakketten. Meestal wordt dat niet ingezet voor een individuele regeling voor 1 werknemer.quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:02 schreef Boond0ck het volgende:
[..]
Dat zou je ook van studiekosten kunnen zeggen, toch? Een werkgever die bijvoorbeeld een deeltijd HBO studie vergoedt is ook verkapt salaris (volledige studies sluiten nooit 1:1 aan op werk). Een rijbewijs halen is feitelijk ook een opleiding volgen.
Ik heb privé 0 behoefte aan een auto, zou eerder een last zijn. Ik heb het nodig om mijn werk naar behoren uit te voeren.
https://www.rbvk.nl/de-werkkostenregeling-wkr
Hier staat er dus wel iets over maar ik begrijp het niet helemaal.
Dit idd.quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:24 schreef fathank het volgende:
Een rijopleiding is toch niks anders als pak em beet een cursus mindfulness of AutoCAD voor gevorderden? Laat de baas lekker betalen uit je opleidingsbudget.
EDIT: Ik maak hier even een apart topic over.quote:Op maandag 14 oktober 2019 06:54 schreef Renesite het volgende:
B. Meer geld minder druk meer privé. Opgelost. En in de tussentijd je rijbewijs halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |