quote:
Op zondag 6 oktober 2019 14:55 schreef Nieuwschierig het volgende:[..]
Als je met een anti-islam bias naar reclame kijkt dan zul je dat wellicht als bezwaarlijk zien.
Maarja, zo zijn er ook personen die Eus Akyol niet op TV kunnen verdragen . Niet om wat hij zegt of doet, maar puur omdat het bijdraagt aan de normalisering van Turken op de beeldbuis.
![nieuwe-maan-boerqaabs.png?w=1200&h=]()
De introductie, toenemende aanwezigheid en normalisering van vooral 1 (dominante) religie en de daarbij horende uiterlijke kenmerken in die TV reclames / programma's en in Nederland is iets dat ik zeker met de nodige argwaan bezie.
Meisjes en vrouwen met hoofddoeken horen blijkbaar opeens helemaal bij Nederland, zijn helemaal hip en oké.
Religie is ouderwets, saai en niet boeiend meer.
Maar de islam is blijkbaar de uitzondering : die moet / mag per se aanwezig zijn lijkt steeds meer de boodschap aan het Nederlandse volk.
Naar mijn mening is dat policor vrijwillig de klok terugdraaien.
Wat Eus Akyol betreft: toen zijn boek "Eus" uitkwam heb ik het meteen gekocht en gelezen.
Een verfrissing, zeer zeker.
Mijn latere / huidige goede vriendschap met een Turk was een mooie aanvulling op wat ik in "Eus" las over de Turken in Nederland.
Maar wat zowel Eus Akyol en zeker mijn maat me duidelijk maken is dat wat we in Nederland aan Turken hebben wonen niet het beste toonbeeld is wat modern, vrij en liberaal zijn betreft.
Bepaalde media wil ons om de een of andere reden niet zo laten denken. Integendeel.
Ze toveren ons een heel ander beeld voor dat handig past in hun gekleurde en vooral zeer politiek correct plaatje.