Ben ik dan geintegreerd of niet?
quote:En das dus niet integreren...
dus ik stuur m'n kinderen naar een islamitische school!
quote:En dat leert men op de gemiddelde islamitische school ? Hoe zit het dan met de streng gereformeerde scholen waar kinderen wordt geleerd dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is ?
Op vrijdag 10 januari 2003 18:41 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
En das dus niet integreren...
Als je wil dat je kind leert hoe ze het beste vrouwen kunnen slaan en nog meer van die achterstandslessen, dan integreer je gewoon niet..
Ben ik dan geintegreerd of niet?"
Als je je kinderen in eerste plaats Nederlandstalig opvoedt. En geen druk op ze uitoefent een partner uit het gebied waar je familie uit afkomstig is te trouwen of met een familielid aldaar te trouwen.
Dan ben je goed geintegreerd in de Nederlandse moslimgemeenschap.
Of je ook goed geintegreerd bent in de rest van de Nederlandse gemeenschap hangt af van activiteiten buiten de moslimgemeenschap.
Of is het raar wat ik schrijf?
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 10-01-2003 21:06]
quote:Volgens mij moet jij je eens een keer grondig gaan verdiepen in de Islam, want je weet klaarblijkelijk niet wat het inhoudt.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:41 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
En das dus niet integreren...
Als je wil dat je kind leert hoe ze het beste vrouwen kunnen slaan en nog meer van die achterstandslessen, dan integreer je gewoon niet..
quote:Nou, een beetje zoals veel Chinezen hier, wat ik me heb laten vertellen. Plaatsen zichzelf buiten de Nederlandse samenleving, gaan niet met Nederlanders om. Maar ja, je kunt lekker eten in hun restaurants en ze zijn verder redelijk onzichtbaar, dus ergert men zich niet aan ze.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:40 schreef xman het volgende:
Wat is dan NIET geintegreerd zijn?
ja, ja, expres overdreven...
quote:Nee volkomen begrijpelijk!
Op vrijdag 10 januari 2003 18:44 schreef rroloff het volgende:
Als je je kinderen in eerste plaats Nederlandstalig opvoedt. En geen druk op ze uitoefent als de tijd daar is een partner uit het gebied waar je familie uit afkomstig is te trouwen of met een familielid aldaar te trouwen.Dan ben je goed geintegreerd in de Nederlandse moslimgemeenschap.
Of je ook goed geintegreerd bent in de rest van de Nederlandse gemeenschap hangt af van activiteiten buiten de moslimgemeenschap.
Of is het raar wat ik schrijf?
quote:Je hebt gelijk, Alle niet-openbare scholen zouden ze moeten verbieden, godsdienst moeten ze afschaffen, maar dat gebeurt toch niet, vanwege een of andere stomkutwetje..
Op vrijdag 10 januari 2003 18:43 schreef gelly het volgende:[..]
En dat leert men op de gemiddelde islamitische school ? Hoe zit het dan met de streng gereformeerde scholen waar kinderen wordt geleerd dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is ?
quote:Hmm, 't is toch wel jammer dat ik me hele leven tussen die mensen woon, toch wel jammer dat mijn vriendin half turks is en zich nog wel kan herinneren hoe haar vader was, toch wel jammer..
Op vrijdag 10 januari 2003 18:45 schreef xman het volgende:[..]
Volgens mij moet jij je eens een keer grondig gaan verdiepen in de Islam, want je weet klaarblijkelijk niet wat het inhoudt.
Vrouwen leren slaan..hoe verzint hij het
quote:Jij misschien wel maar je kinderen straks niet.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:34 schreef xman het volgende:
Stel..ik ben een moslimvrouw met hoofddoek die uitstekend Nederlands spreekt, thuis voor de kinderen zorgt en elke ouderdag bezoekt.
Ik ben trots op m'n geloof, dus ik stuur m'n kinderen naar een islamitische school!Ben ik dan geintegreerd of niet?
quote:Dus als je maar geen last van ze hebt..dan zijn ze geintegreerd. Heel veel mensen nemen vaak de chinezen als modelvoorbeelden. Maar of die dat ook zijn is voor mij echt de vraag!
Op vrijdag 10 januari 2003 18:45 schreef Jane het volgende:[..]
Nou, een beetje zoals veel Chinezen hier, wat ik me heb laten vertellen. Plaatsen zichzelf buiten de Nederlandse samenleving, gaan niet met Nederlanders om. Maar ja, je kunt lekker eten in hun restaurants en ze zijn verder redelijk onzichtbaar, dus ergert men zich niet aan ze.
ja, ja, expres overdreven...
quote:Precies, afschaffen die grondwet. Da's toch maar een kutwetje waardoor iedereen in staat is zoveel mogelijk hun leven te leiden zoals ze zelf willen.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:46 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
vanwege een of andere stomkutwetje..
quote:Ja maar dat heeft niks met de islam te maken..maar is meer een cultuurverschijnsel/misbruik maken van je geloof.
Op vrijdag 10 januari 2003 18:48 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
Hmm, 't is toch wel jammer dat ik me hele leven tussen die mensen woon, toch wel jammer dat mijn vriendin half turks is en zich nog wel kan herinneren hoe haar vader was, toch wel jammer..
Die vader aan de andere kant kan van mij zo de gevangenis in
quote:Afschaffen? hooguit wat aanpassen..niet zo dramatisch doen
Op vrijdag 10 januari 2003 18:49 schreef gelly het volgende:[..]
Precies, afschaffen die grondwet. Da's toch maar een kutwetje waardoor iedereen in staat is zoveel mogelijk hun leven te leiden zoals ze zelf willen.
quote:Gelijk heb je
Op vrijdag 10 januari 2003 18:51 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
Afschaffen? hooguit wat aanpassen..niet zo dramatisch doen
quote:De Islam word op veel plekken niet volgens het boekje (als in: Koran) uitgeoefend, Het Christendom trouwens ook niet, met al die pedo's in de kerk....(ik snap gelijk waarom ze die makkelijk op te tillen jurken hebben...)
Op vrijdag 10 januari 2003 18:51 schreef xman het volgende:[..]
Ja maar dat heeft niks met de islam te maken..maar is meer een cultuurverschijnsel/misbruik maken van je geloof.
Islam is een vredelievende godsdienst (net als alle godsdiensten) en is er zeker niet op uit om vrouwen te mishandelen.Die vader aan de andere kant kan van mij zo de gevangenis in
quote:hmm sexuele geaardheid is niet iets waar je voor kan kiezen...
Op vrijdag 10 januari 2003 18:53 schreef xman het volgende:[..]
Gelijk heb je
. We hadden Pim er gewoon uit moeten gooien omdat hij homo was. Klein aanpassinkje..niet zo dramatisch doen!
M.a.w. als de verschillen opgenomen worden en verdwijnen in de massa.
quote:Nou ik kan genoeg mensen opnoemen die die mening niet met je delen..en die de weet heel graag zouden aanpassen om iets aan homo's te kunnen doen!
Op vrijdag 10 januari 2003 18:53 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
hmm sexuele geaardheid is niet iets waar je voor kan kiezen...
quote:+100 Inzichtvol
Op vrijdag 10 januari 2003 18:48 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Jij misschien wel maar je kinderen straks niet.
Je bent toch uit je land vertrokken omdat je daar niet kon aarden? Dan lijkt het me een nogal domme zet om je kinderen op een school te doen die ze tot mensen vormt waar je nou juist voor gevlucht bent...
Of ben je gevlucht omdat je in je eigen land niet je geloof kunt uitoefenen zoals je wilt, omdat de wetten of de mensen daar niet streng genoeg in zijn? Dan is het een nog veel dommere zet om naar een land te verhuizen waar godsdienstvrijheid heerst, waar je dus juist NOG toleranter moet zijn dan het land wat je ontvlucht bent!
Of praat ik nou zulke poep?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |