Ja klopt. Niet aan gedacht. Ik ben pas twee weken geleden verhuisd, en daarvoor zat ik in een studiootje en had ik niet echt waardevolle spullen. Meeste meubels waren tweedehands. Nu pas alles nieuw aangeschaft, waaronder ook wat duurdere dingen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:47 schreef valentijn101 het volgende:
Ikea is ervoor verzekerd. Zoek alvast de rekening van je bank erbij. Die heb je nodig om de schade te claimen.
Maar...ehhh... waarom heb je geen inboedel verzekering? Die zijn niet duur en als je je hele inboedel moet gaan vervangen dan ben je enorm veel geld ineens kwijt.
Dan via de WA (AVB > bedrijven aansprakelijkheidsverzekering) van de Ikea. Maar dan wordt je wel minder bijgestaan. En gewoon een inboedelverzekering aanvragen... Vooral wanneer je voor jezelf dure spullen hebt. En dan ook all-risk (kost maar een paar euro meer).quote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:42 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Bij de inboedelverzekering die hij niet heeft?
Je kan eens beginnen om het antwoord van Ikea eens af te wachten.....quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:12 schreef Keukenmachine het volgende:
Ze kwamen hier een Pax kledingkast leveren en monteren. Ik ben net verhuisd en heb allemaal nieuwe spullen, waaronder een gloednieuwe bank die er nog niet eens twee weken staat. Was ook best een prijzige bank.
De monteur was zo snugger om de spiegelglazen van de kledingkast op mijn bank uit te pakken. Daar zat een strakke folie omheen. Hij heeft toen heel stevig de spiegelglazen in mijn bank gedrukt om de folie eraf te trekken. Daarbij is mijn bank beschadigd geraakt.
Ik baal er ontzettend van. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden, en er zelf ook een foto van gemaakt. Ik kreeg een formuliertje met de contactgegevens van de transportservice. Die moeten het dan in behandeling nemen.
Iemand enig idee hoe het zit qua aansprakelijkheid? Ik heb zelf geen inboedelverzekering. Is de Ikea hiervoor verantwoordelijk? Of kunnen zij ook weigeren de bank te repareren/vergoeden? Uiteraard gelijk foto's gemaakt en gemaild naar de transportservice.
In dit geval gaat een inboedelverzekering echt niet uitkeren, daar de schuld duidelijk bij een ander ligtquote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:47 schreef valentijn101 het volgende:
Ikea is ervoor verzekerd. Zoek alvast de rekening van je bank erbij. Die heb je nodig om de schade te claimen.
Maar...ehhh... waarom heb je geen inboedel verzekering? Die zijn niet duur en als je je hele inboedel moet gaan vervangen dan ben je enorm veel geld ineens kwijt.
Dit, en in de meeste gevallen (tenzij je een allrisk-polis hebt), dekt de inboedelverzekering dit soort schade niet eens.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:43 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
In dit geval gaat een inboedelverzekering echt niet uitkeren, daar de schuld duidelijk bij een ander ligt
Dat zeg ik toch ook niet. ikea zal gewoon vergoeden. Maar het is toch echt wel verstandig om een inboedelverzekering te hebbenquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:43 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
In dit geval gaat een inboedelverzekering echt niet uitkeren, daar de schuld duidelijk bij een ander ligt
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:22 schreef Sigaartje het volgende:
Een keer gebruik gemaakt van deze Ikea-service. Daarna nooit meer. Ze moesten een paar kasten opbouwen. Het waren gewoon jongens van de straat, verdere beschrijving laat ik, maar het was buitengewoon slecht. De kasten stonden scheef, schroeven zaten er niet goed in, het was gewoon belachelijk hoe zij dat hebben afgeraffeld.
Ikea is daardoor een klant aan mij kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |