abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189229328
Ze kwamen hier een Pax kledingkast leveren en monteren. Ik ben net verhuisd en heb allemaal nieuwe spullen, waaronder een gloednieuwe bank die er nog niet eens twee weken staat. Was ook best een prijzige bank.

De monteur was zo snugger om de spiegelglazen van de kledingkast op mijn bank uit te pakken. Daar zat een strakke folie omheen. Hij heeft toen heel stevig de spiegelglazen in mijn bank gedrukt om de folie eraf te trekken. Daarbij is mijn bank beschadigd geraakt.

Ik baal er ontzettend van. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden, en er zelf ook een foto van gemaakt. Ik kreeg een formuliertje met de contactgegevens van de transportservice. Die moeten het dan in behandeling nemen.

Iemand enig idee hoe het zit qua aansprakelijkheid? Ik heb zelf geen inboedelverzekering. Is de Ikea hiervoor verantwoordelijk? Of kunnen zij ook weigeren de bank te repareren/vergoeden? Uiteraard gelijk foto's gemaakt en gemaild naar de transportservice.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:19:04 #2
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_189229436
Ik snap dat je het in KLB doet, maar denk dat WGR beter was geweest.

Terechte klacht.

Waarschijnlijk zijn ze er wel voor verzekerd!
Tadumtiedum.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 17:22:41 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_189229498
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:19 schreef Djurres het volgende:
maar denk dat WGR beter was geweest.
Dat denk ik ook, ik neem hem mee naar WGR
pi_189229846
Ikea is ervoor verzekerd. Zoek alvast de rekening van je bank erbij. Die heb je nodig om de schade te claimen.

Maar...ehhh... waarom heb je geen inboedel verzekering? Die zijn niet duur en als je je hele inboedel moet gaan vervangen dan ben je enorm veel geld ineens kwijt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189230849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:47 schreef valentijn101 het volgende:
Ikea is ervoor verzekerd. Zoek alvast de rekening van je bank erbij. Die heb je nodig om de schade te claimen.

Maar...ehhh... waarom heb je geen inboedel verzekering? Die zijn niet duur en als je je hele inboedel moet gaan vervangen dan ben je enorm veel geld ineens kwijt.
Ja klopt. Niet aan gedacht. Ik ben pas twee weken geleden verhuisd, en daarvoor zat ik in een studiootje en had ik niet echt waardevolle spullen. Meeste meubels waren tweedehands. Nu pas alles nieuw aangeschaft, waaronder ook wat duurdere dingen.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 19:40:33 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189231648
Verzekeringskwestie. Bewijs overleggen van de aankoop, foto is gemaakt, zelf ook ff doen. Melden bij je inboedelverzekering en die kunnen dan contact opnemen met de verzekering van de bezorgdienst/Ikea.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189231696
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:40 schreef Renesite het volgende:
Melden bij je inboedelverzekering
Bij de inboedelverzekering die hij niet heeft?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 19:45:32 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189231745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:42 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Bij de inboedelverzekering die hij niet heeft?
Dan via de WA (AVB > bedrijven aansprakelijkheidsverzekering) van de Ikea. Maar dan wordt je wel minder bijgestaan. En gewoon een inboedelverzekering aanvragen... Vooral wanneer je voor jezelf dure spullen hebt. En dan ook all-risk (kost maar een paar euro meer).

[ Bericht 3% gewijzigd door Rene op 02-10-2019 20:47:49 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189235151
Bel vooral de klantenservice van de IKEA even. Mijn ervaring is dat hier heel redelijke mensen werken die heel ver voor hun klanten gaan. Vooral omdat de medewerker het erkend heeft. IKEA is vermoedelijk de opdrachtgever en eindverantwoordelijk.
pi_189236250
Meestal ruilen ze hem voor een splinternieuwe Kvik of Clippan bank.
.
pi_189241287
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:12 schreef Keukenmachine het volgende:
Ze kwamen hier een Pax kledingkast leveren en monteren. Ik ben net verhuisd en heb allemaal nieuwe spullen, waaronder een gloednieuwe bank die er nog niet eens twee weken staat. Was ook best een prijzige bank.

De monteur was zo snugger om de spiegelglazen van de kledingkast op mijn bank uit te pakken. Daar zat een strakke folie omheen. Hij heeft toen heel stevig de spiegelglazen in mijn bank gedrukt om de folie eraf te trekken. Daarbij is mijn bank beschadigd geraakt.

Ik baal er ontzettend van. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden, en er zelf ook een foto van gemaakt. Ik kreeg een formuliertje met de contactgegevens van de transportservice. Die moeten het dan in behandeling nemen.

Iemand enig idee hoe het zit qua aansprakelijkheid? Ik heb zelf geen inboedelverzekering. Is de Ikea hiervoor verantwoordelijk? Of kunnen zij ook weigeren de bank te repareren/vergoeden? Uiteraard gelijk foto's gemaakt en gemaild naar de transportservice.
Je kan eens beginnen om het antwoord van Ikea eens af te wachten..... 8)7

Druk maken kan daarna wel ;)
  Redactie Frontpage donderdag 3 oktober 2019 @ 11:43:42 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_189243011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:47 schreef valentijn101 het volgende:

In dit geval gaat een inboedelverzekering echt niet uitkeren, daar de schuld duidelijk bij een ander ligt
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_189245950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

In dit geval gaat een inboedelverzekering echt niet uitkeren, daar de schuld duidelijk bij een ander ligt
Dit, en in de meeste gevallen (tenzij je een allrisk-polis hebt), dekt de inboedelverzekering dit soort schade niet eens.

https://www.consumentenbo(...)-inboedelverzekering

(en dan heb je ook nog het eigen risico waardoor het in veel gevallen al bijna niet de moeite waard is).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189246392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet. ikea zal gewoon vergoeden. Maar het is toch echt wel verstandig om een inboedelverzekering te hebben
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_189246468
Wat een l*lhannes :X (kan natuurlijk gebeuren, maar toch :X )
Somebody that I used to know
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:14:56 #16
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189261350
Je laat toch niet iets uitpakken op je nieuwe bank? :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_189261437
Een keer gebruik gemaakt van deze Ikea-service. Daarna nooit meer. Ze moesten een paar kasten opbouwen. Het waren gewoon jongens van de straat, verdere beschrijving laat ik, maar het was buitengewoon slecht. De kasten stonden scheef, schroeven zaten er niet goed in, het was gewoon belachelijk hoe zij dat hebben afgeraffeld.
Ikea is daardoor een klant aan mij kwijt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189261820
Ikea/Transportbedrijf is aansprakelijk, even indienen bij hun klachtenafdeling. Probeer het onderling af te handelen, hun verzekering heeft waarschijnlijk een eigen risico die een stuk hoger ligt dan jouw schade is. Dus ze zullen het liever rechtstreeks met je afhandelen.

Werkt dat niet, dan via je rechtsbijstand, heb je die ook niet? Dan zijn er van die mooie balies waar ze juridisch bijstand verrichten of ga naar een no cure no pay bureau. Maar goed, eerst even rechtstreeks proberen te regelen.
pi_189261924
Gezien de monteur zelf de klacht en schade heeft gemeld, zal het niet zo'n probleem opleveren.

Gewoon rekening erbij zoeken en die overleggen als ze vragen hebben, op de bon zullen ze ook zien dat de bank gloednieuw is en ze je niet kunnen proberen te naaien met een soort dagwaarde achtig iets.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:09:51 #20
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189262194
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:22 schreef Sigaartje het volgende:
Een keer gebruik gemaakt van deze Ikea-service. Daarna nooit meer. Ze moesten een paar kasten opbouwen. Het waren gewoon jongens van de straat, verdere beschrijving laat ik, maar het was buitengewoon slecht. De kasten stonden scheef, schroeven zaten er niet goed in, het was gewoon belachelijk hoe zij dat hebben afgeraffeld.
Ikea is daardoor een klant aan mij kwijt.
Dat zal ze leren! :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:14:59 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189262293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht. :D
The love you take is equal to the love you make.
pi_189263072
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:09 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Als het bij genoeg mensen zo verloopt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')