abonnement Unibet Coolblue
pi_189244732
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189244919
Keal :') Als ie zoveel geld nodig heeft, en hij kan het "binnen een jaar" terugbetalen, dan wacht ie maar een jaar en betaalt ie die 20K zelf die luie hond
pi_189244955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:19 schreef HMS het volgende:
Jou reactie moet niet zijn (toen hij je ging uitleggen dat tie "even" 20K nodig heeft en dat tie zoveel gaat verdienen dat het snel gaat terugbetalen) hier 20K, nee, die moet zijn "Als jij zoveel verdient, dan wordt het nodig tijd dat je meer alementatie gaat betalen".
Of: 'Zo, dat is wel lef hebben. Zelf een goed salaris hebben, maar alsnog bij je ex durven aankloppen en zo'n groot bedrag ter lening vragen.'oid
Somebody that I used to know
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:33:52 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189245003
Het kan ook zijn dat hij het helemaal niet ziet als een groot bedrag, juist omdat hij zoveel per maand verdient.
Maar als dat zo is dan moet hij ook wel weten dat hij tot nu toe een fooi aan alimentatie heeft betaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189245017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:38 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De belastingdienst is over het algemeen niet de moeilijkste als het gaat om betalingsregelingen.
Laat hem die via zijn boekhouder of accountant aanvragen.

En ook gelijk al beginnen, terwijl de aanvraag loopt, met het betalen van de termijnen die je voorstelt. 9 van de 10 keer gaat het dan goed omdat de belastingdienst dan ziet dat iemand bereid is te betalen.

Als hij jou binnen een jaar de 20.000 kan terug betalen, dan moet dat met de belastingdienst ook lukken.
Waardevolle tip.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:16:12 #131
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189378861
En heeft TS inmiddels de 20k aan ex betaalt? :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189378905
Heb wel eens een auto als onderpand gehad van een goede vriend, die was meer waard dan het geleende bedrag. Contract getekend en overschrijvingsbewijs had ik thuis.
pi_189379176
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:24 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ex-partner....we hebben een kind samen.
Dikke vette nee. Je gaat geen geld uitlenen aan je ex, ongeacht de omstandigheden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189396800
En, hoe is het verder gegaan met de geldvrager?

Mijn ervaring is dat mensen met dit soort problemen méér problemen hebben. Zelfs als hij wel openheid van zaken wil geven (en dat wil hij niet), zul je zien dat er dan over een paar maanden nog meer ellende blijkt te zijn. Zorgverzekering niet betaald. consumptief krediet, er staat ergens nog een auto waarvoor geen verzekering blijkt te zijn...... en net als je denkt dat de boel nu eindelijk op de rit staat komt er nog ergens een lijk uit de kast vallen.

En deze meneer wíl geeneens openheid van zaken geven. Dat lijkt me toch alleen al genoeg reden om er niet aan te beginnen. De bank wil ook je geloofsbrieven zien als je geld wil lenen. En TS kan dit geld eigenlijk niet eens missen, en zou dan maar zonder inzicht in de papieren haar spaarpotje moeten weggeven? Want daar zou het wel op neer gaan komen.

Genoeg redenen in dit topic gegeven om er niet aan te beginnen.
pi_189466073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:38 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De belastingdienst is over het algemeen niet de moeilijkste als het gaat om betalingsregelingen.
Laat hem die via zijn boekhouder of accountant aanvragen.

En ook gelijk al beginnen, terwijl de aanvraag loopt, met het betalen van de termijnen die je voorstelt. 9 van de 10 keer gaat het dan goed omdat de belastingdienst dan ziet dat iemand bereid is te betalen.

Als hij jou binnen een jaar de 20.000 kan terug betalen, dan moet dat met de belastingdienst ook lukken.
Dit inderdaad.

Op de brief die je binnen krijgt van de BD, staat altijd: 'kun je het bedrag niet in 1x betalen?' Gevolgd door het bedrag wat je per maand kan aflossen en daarbij hoeveel termijnen het in dat geval gaat. Betalingsregeling gaat in op de oorspronkelijk datum dat het gehele bedrag moest zijn betaald als je het in 1x zou betalen, maar gaat nu in op dezelfde datum als dat je nu het bedrag van de eerste termijn moet betalen.
pi_189466208
TS, hoe staat de situatie er inmiddels voor?

20.000 euro vind ik nogal een bedrag. Gaat het om een bedrag van 250-1.000 euro dan zou ik nog wel bij een vriend durven aankloppen, maar voor dit soort bedragen zou ik mij toch eerst 3x afvragen of ik het uberhaupt zou willen lenen. De enige persoon die ik mij kan voorstellen waaraan ik het zou vragen te lenen is mijn opa. Mijn ouders zou ik het niet eens durven vragen daar deze nog niet met pensioen zijn.

Heeft hij verder geen familieleden waar hij geld kan lenen?
pi_189467274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:46 schreef HulkHeld het volgende:
TS, hoe staat de situatie er inmiddels voor?

20.000 euro vind ik nogal een bedrag. Gaat het om een bedrag van 250-1.000 euro dan zou ik nog wel bij een vriend durven aankloppen, maar voor dit soort bedragen zou ik mij toch eerst 3x afvragen of ik het uberhaupt zou willen lenen. De enige persoon die ik mij kan voorstellen waaraan ik het zou vragen te lenen is mijn opa. Mijn ouders zou ik het niet eens durven vragen daar deze nog niet met pensioen zijn.

Heeft hij verder geen familieleden waar hij geld kan lenen?
En dat is relevant omdat...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')