abonnement Unibet Coolblue
pi_189197736
Ja zoals ik dus aangeeft in de topic titel.

Als ik een jerrycan heb en die vul ik met 1 liter benzine, dan zit daar een energie in van 8.9 Kwh.

En alles wat fossiel is geworden, olie dus, houdt zijn energie vast, hartstikke duurzaam, 0% verlies.

Maar wat wordt er gedaan. Hey electriciteit is groen. Wordt grotendeels opgewekt uit fossiele brandstof. Her en der windmolen zonne-energie. Omdat vervolgens in je electrische wagen te pompen naar je accu.

Maar waar accu's energie verliezen in de loop der tijd is dat dus helemaal niet duurzaam. Plus de omzetting van fossiele brandstof naar electriciteit heb je ook nog eens energie verlies...

Dus wat nou duurzaam.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 30 september 2019 @ 20:57:20 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_189197819
Als je een jerrycan benzine in je achterbak hebt kom je geen meter vooruit.

Je moet ook wat in je verbrandingsmotor stoppen.
pi_189198799
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2019 20:54 schreef spierbal het volgende:
Ja zoals ik dus aangeeft in de topic titel.

Als ik een jerrycan heb en die vul ik met 1 liter benzine, dan zit daar een energie in van 8.9 Kwh.

En alles wat fossiel is geworden, olie dus, houdt zijn energie vast, hartstikke duurzaam, 0% verlies.

Maar wat wordt er gedaan. Hey electriciteit is groen. Wordt grotendeels opgewekt uit fossiele brandstof. Her en der windmolen zonne-energie. Omdat vervolgens in je electrische wagen te pompen naar je accu.

Maar waar accu's energie verliezen in de loop der tijd is dat dus helemaal niet duurzaam. Plus de omzetting van fossiele brandstof naar electriciteit heb je ook nog eens energie verlies...

Dus wat nou duurzaam.
Zelfs benzine heeft een beperkt houdbaar. Benzine kunnen hooguit jaar mee, daarna kunnen ze niet ontbranden.

Accu moet je steeds opladen. Dat is wel beetje nadeel. Tenzij je het elke dag via zonnepanelen aansluit. Kostte je niets.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189200391
Eh, ooit eens naar het rendement van een verbrandingsmotor gekeken?
pi_189200427
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:49 schreef HPoi het volgende:
Eh, ooit eens naar het rendement van een verbrandingsmotor gekeken?
En de energie die nodig is om 1 liter benzine te raffineren.
pi_189200488
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En de energie die nodig is om 1 liter benzine te raffineren.
Ik vraag zich mij af hoe lang duurt voordat er nieuwe olie aangemaakt wordt in aarde.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189202790
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En de energie die nodig is om 1 liter benzine te raffineren.
Die energie die je daarvoor nodig hebt, daar krijg je ook meteen andere brandstoffen en eindproducten van. Ook nog eens erg duurzaam, zoals asfalt. Kijk eens hoelang dat blijft liggen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_189206046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Die energie die je daarvoor nodig hebt, daar krijg je ook meteen andere brandstoffen en eindproducten van. Ook nog eens erg duurzaam, zoals asfalt. Kijk eens hoelang dat blijft liggen.
Die dooddoener hoor ik vaker, daarom maar weer dit plaatje erbij ;)

Ruim 82% is brandstof.



Er worden per dag 95 mijoen vaten (!) ruwe olie naar boven gehaald.
Als je die grafiek bekijkt zal je begrijpen dat dat niet nodig zou zijn als het puur om asfalt ging.
pi_189206931
Olie wordt niet meer aangemaakt, aangezien alles nu gerecycled wordt door moeder natuur. Olie komt uit een tijdperk dat dat nog niet gebeurde en de planten die doorgingen konden blijven liggen totdat het uiteindelijk door bacteriën omgezet werd in olie. Tegenwoordig hebben die bacteriën gewoon de tijd niet meer, omdat insecten ze voor zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')