abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 september 2019 @ 19:51:16 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189196402
Stephen Miller was tijdens zijn interview met Chris Wallace zo aan het hameren op Deep State en andere complotten dat je zou kunnen zeggen dat hij weet hoe Trump's Base verbonden te houden, maar het opende ook een deur over iets waar ik wel vaker aan gedacht heb. Ik sluit namelijk niet uit dat Miller zelf, of onderdeel van een groep die achter de schermen juist dit soort complotten voedt en/of uitdenkt om ervoor te zorgen dat het aanhangen van president Trump meer een way of living is dan een politician.

Dit soort strategieën zijn briljant als je er oog voor hebt, maar kunnen desastreuze en lang blijvende gevolgen hebben. Met het internet is het tegenwoordig makkelijker om fake news aan de man te brengen en YouTubers met complotten als onderwerp zullen blij zijn dat er duidelijk iets gaande is, zodat men hun viewers content kunnen blijven voorschotelen.

In mijn theorie nemen we even aan dat Miller (alleen of met meerdere) achter QAnon zit. Of je QAnon nu gelooft of niet; het briljante van het gebeuren is de bevestiging die QAnon-gelovers denken te zien of daadwerkelijk zien. Als Trump een schrijffout maakt en QAnon heeft daar al wat over gezegd dan zal dit 'bewijs' stellig aan andere licht of zwaar geïnteresseerden worden laten zien. Daarnaast wordt door het sneeuwbaleffect journalisten buitenspel gezet, aangezien je informatie van 'eerste hand' krijgt. Berichtgeving over Trump wordt gezien als het werk van de Deep State, waar de held Trump tegen vecht.

Ik heb veel QAnon-gelovers gesproken op verschillende sites en er viel mij door de maanden/jaren heen wat op. De reden die altijd terugkomt om QAnon te geloven is dat je Trumps acties, tweets en zelfs lichaamshoudingen naast voorspellingen of berichten van QAnon kan leggen. Dat gegeven zorgt er volledig alleen voor dat men gelooft dat Trump vecht tegen de Deep State.

Als je rondom Trump fungeert en je zet zo'n codespelletje op dan mag je dat best briljant noemen. Vergeet niet dat ook al is Miller (of iemand rond Trump) daadwerkelijk QAnon, dat het totaal niets zegt over dat het gevecht tussen Deep State en Trump ook daadwerkelijk plaatsvindt. Zodra je veel mensen zover krijgt om iedereen buiten die circle flink te wantrouwen, dan heb je je doel al bereikt. Een keiharde kern van vaste supporters die door hun felheid soms nieuwe mensen oogst, maar vooral mensentrouw laat zijn. Zie de film The Wave bijvoorbeeld.

Zodra de harde kern toch zo zijn vragen krijgt roep je weer eens wat over de deep state en drain the swamp en het gevoel van loyaliteit en 'zie je wel' wordt toch weer aangewakkerd.

JimSwiftDC twitterde op maandag 18-06-2018 om 14:16:34 What if QAnon is really just Stephen Miller. reageer retweet
Voel je vrij om te zeggen wat je wilt en laten we vooral in dit topic elkaar met respect behandelen, ook ik beloof dat te doen. Ik geloof Miller absoluut niet dom is en als ik hem zo hoor praten in interviews krijg ik het idee dat deze man een grote is achter het succes van Trump (en vlak Bannon niet uit). En dan heb ik het vooral over de prestatie om Trump president te maken.

:)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 30 september 2019 @ 21:39:21 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189198825
Naja dit hielp me wel om de achtergrond te begrijpen: https://rationalwiki.org/wiki/QAnon
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189247251
Interessant topic ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')