abonnement Unibet Coolblue
pi_189194591
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en de situatie is als volgt:

https://myalbum.com/photo/qvRDf4XaWbF9/1k0.jpg

Mijn douche is na maanden klussen eindelijk af. Ik zet afgelopen week voor het eerst de douche aan en deze wordt maar niet warm. Dus ik de thermostaatkraan iets warmer gezet. Aangezien de leidingen erg lang zijn (ca. 13 meter) heb ik hem nog iets warmer gezet. Daarna nog iets warmer en nog iets warmer totdat ik het water heet voelde worden. Toen heb ik de thermostaatkraan naar iets kouder gezet maar het douchewater werd maar niet kouder. Op een gegeven moment was de thermostaatkraan naar maximaal koud en nog bleef het water heet. Toen heb ik de kraan maar dicht gezet om naar een later moment te kijken wat het probleem was.

Ik heb het afgelopen weekend opnieuw geprobeerd, alleen nu wordt de douche helemaal niet meer warm. Als ik de douche op maximaal warm zet dan gebeurd er niets. De CV-ketel slaat niet aan.
Ik heb de kraan in mijn keuken aangezet en deze wordt direct warm/heet. De CV-ketel is bij deze dus uitgesloten.
Ik heb afsluiters in mijn koud-en-warmwaterleidingen naar de douche geplaatst. Ik heb de douche aangezet en deze op maximaal warm gezet. Ik heb vervolgens de afsluiter in de warm water leiding dicht gezet en er komt vervolgens 0,0 nul water uit de douchekop.
Ik heb daarna de blinddop van het t-stuk in de warmwaterleiding geopend. De druk zakt en de cv-ketel slaat aan. Lekker warm/heet water uit het t-stuk.

Dit zijn de douchekranen die ik heb gekocht:

https://nl.hudsonreed.com(...)rmostaatkraan-66283


Ik heb 2x deze douchekraan en 2x een grote douchekop. Voor elke douchekop dus een aparte kraan. Ik heb ook per douchekraan een glijstangset. De kranen zijn nieuw en vertonen beide het zelfde probleem.

Wie o wie kan mij helpen? Het lijkt mij sterk dat beide kranen na 1x gebruik kapot zijn. De leidingen zijn van koper en de verbindingen zijn geperst en voor het dichtbouwen op druk en flow getest.

Op de foto is de temperatuurspindel te zien van mijn douchekraan.

https://myalbum.com/photo/vJQewkmgoXHp/360.jpg

Groet, Ben
pi_189194706
Warm en koud omgedraaid?
edit: Of aanvoer en uitstroom verwisseld?

[ Bericht 49% gewijzigd door qajariaq op 30-09-2019 18:19:08 ]
pi_189195264
Ik zou denken dat je warm en koud hebt omgedraaid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189195826
Oei inbouwkranen van een onbekend merk. Je hebt wel lef. :D

Pagina 9 van deze pdf schrijft de installatie voor.
Links warm, rechts koud. Onder losse douchkop en boven vaste douchekop.

Heb je niet toevallig de onderste afgedopt?
Dat zou denk ik oorzaak kunnen zijn. Je creëert dan een kortsluiting tussen warm en koudwater.

https://cdn.nl.hudsonreed.com/pdfs/Douchekranen_S_TR_HR_NL.pdf
Vakman pur sang
pi_189202622
Zover ik weet heb ik de koud-en-warm waterleidingen niet omgewisseld. Ik heb het ook getest en het heeft gewerkt voordat ik alles heb dichtgebouwd.

Ik heb de onderste afsluiting van de kraan niet afgedopt. Hier zit de glijstangset op aangesloten zoals dat ik pagina 9 is weergegeven.
pi_189205969
zijn de leidingen schoon?

Vaak zit er nog wat rommel in de leidingen (koperresten, gruis, kunstof etc.) die kunnen tussen de schijven komen van de thermostaat waardoor hij blijft hangen,

Gezien het inbouw is moet je het thermostaat gedeelte er wel uit kunnen halen zodat je het kan schoonmaken,

gebeurt ook vaak door kalk, de oplossing daarvoor is de knop heel vaak heen en weerdraaien.
pi_189208982
Pff lastig dan.
Heb je al geprobeerd de knop van de temp instelling eraf te halen enndan met de hand linksomdraaien?
Soms moet je eerst de stand goed zetten.
Vakman pur sang
pi_189213504
Kijkend naar je paint-creatie;
- het koud water gaat niet echt via de ketel toch?
- de douchekraan is niet aangesloten zoals het is getekend? Dus het koude water komt van rechts en het warme water van links?

Het klinkt meer alsof je problemen hebt met de aanvoer van het koude water. Beide afsluiters staan wel open?
pi_189217358
De tekening van mij is schematisch. De leidingen zitten aangesloten zoals het hoort.

Net nog een test gedaan:
Douche maximaal warm aangezet. Er bleef koud water uit de douchekop komen. Daarna de koudwatervrees afsluiter dicht gedraaid, en er kwam 0,0 nul water uit de douchekop.
pi_189217560
Warm en koud toch verwisseld dan.
Als je ze onder ketel of elders eens omwisseld dan.
Of als je de kraan op helemaal koud zet wat gebeurd er dan?
Vakman pur sang
pi_189220053
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Warm en koud toch verwisseld dan.

Maar TS vind nog steeds van niet.....
pi_189224665
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar TS vind nog steeds van niet.....
Helemaal opgefokt door de dagelijkse koude douche natuurlijk. :D
Vakman pur sang
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:17:29 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_189224922
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Helemaal opgefokt door de dagelijkse koude douche natuurlijk. :D
En terecht!
fok you ja!
pi_189227947
Stel ik heb koud en warm andersom aangesloten.. Is het dan te simpel gedacht dat als ik de kraan op ‘koud’ zet, er dan warm water uit de kraan moet komen?
pi_189229171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:38 schreef Bennn88 het volgende:
Stel ik heb koud en warm andersom aangesloten.. Is het dan te simpel gedacht dat als ik de kraan op ‘koud’ zet, er dan warm water uit de kraan moet komen?
Nee want thermostaat kraan.
Vakman pur sang
pi_189236653
Leidingen omgedraaid en probleem opgelost. Mijn fout dus. Bedankt voor het meedenken allemaal!
pi_189236811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:38 schreef Bennn88 het volgende:
Leidingen omgedraaid en probleem opgelost. Mijn fout dus. Bedankt voor het meedenken allemaal!
LOL, bijna ROTFLOL (sorry)...
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:12:01 #19
27929 piere
doe mij maar bier
pi_189240970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:38 schreef Bennn88 het volgende:
Leidingen omgedraaid en probleem opgelost. Mijn fout dus. Bedankt voor het meedenken allemaal!
^O^
fok you ja!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')