abonnement Unibet Coolblue
pi_189208131
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, ons systeem hangt helemaal niet op mensen die allemaal maar 'keihard werken'. Daarbij is het ook nog eens zo dat de zorg (voor ouderen) enorm geformaliseerd is met alle kosten van dien. Als mensen meer tijd zouden hebben voor zaken als mantelzorg kan dat prima kostenbesparend werken bijvoorbeeld.

40% van de werkenden met de laagste inkomens betalen slechts 12% van de belastingen.
60% slechts 27%

Wat denk je dat er gebeurd als de 40% die de meeste belasting betalen en dit hele land draaiende houden met hun full-time banen dat niet meer gaan doen?

quote:
Oh, kennelijk landde de satire niet helemaal.
Oh je bent dus gewoon een troll
pi_189208177
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik werk fulltime (voor jullie dat argument op me afschieten) en ik vind het onzin dat vrouwen die parttime werken, prinsesjes worden genoemd. 40 uur werken is zwaar en als je het qua inkomen niet hoef te doen omdat je prima verdient en je hoeft niet vier keer per jaar op vakantie, waarom dan niet?

Het is heerlijk om af en toe tijd te hebben voor hobbies of vrienden. Ik loop graag hard en fitness, maar het is zwaar om dat nog in te plannen naast een fulltime baan.
Mannen die part-time werken worden als loser bestempeld, maar ho als een vrouw die parasiteert op de samenleving een prinsesje genoemd wordt. :')
pi_189208185
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad, bejaarden gaan maar gewoon weer lekker werken voor hun geld, stelletje profiteurs.
Die hebben hun hele leven hun oudedagsvoorziening in orde kunnen maken. Daar zouden ze geen sociale voorzieningen voor nodig moeten hebben, want dat kunnen ze dus gewoon zelf betalen uit eigen zak.
pi_189208201
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 22:28 schreef Linkse_krijger het volgende:
Fulltime werken :')
Parasiteren op de samenleving als 'linkse krijger toeslagenvanger'
pi_189208798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:43 schreef Kippendief het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
40% van de werkenden met de laagste inkomens betalen slechts 12% van de belastingen.
60% slechts 27%

Wat denk je dat er gebeurd als de 40% die de meeste belasting betalen en dit hele land draaiende houden met hun full-time banen dat niet meer gaan doen?
[..]
Dat heeft vrij weinig te maken met 'full-time banen' hoor. In legio sectoren werken mensen zich uit de naad om een modaal inkomen of minder te vergaren. Werk dat vrij relevant is bovendien.
Ik zit in die 20% zoals ik al aangaf en heb echt een luizenbaantje. Dat geldt voor velen in die groep. De misvatting aan jouw kant is dat de uitkomst achteraf (vergaard inkomen / betaalde belasting) iets zou over de voorafgaande inspanning.

quote:
Oh je bent dus gewoon een troll
Oh nee hoor, als mensen absurde uitspraken doen, dan doe ik er nog wel eens drie scheppen bovenop om ze in te laten zien hoe ridicuul de opvatting is. Als dat niet werkt, dan zegt dat ook veel natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189208907
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:45 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Mannen die part-time werken worden als loser bestempeld, maar ho als een vrouw die parasiteert op de samenleving een prinsesje genoemd wordt. :')
Misschien dat ze door types als jij als losers worden bestempeld, maar op mijn werk worden mannen die part-time werken echt niet als losers bestempeld hoor. Sterker nog, dat wordt volkomen logisch bevonden. De werkgever is er niet zo heel blij mee (meer uurtjes betekent immers meer factuurtjes), maar die heeft het gewoon te faciliteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189209062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft vrij weinig te maken met 'full-time banen' hoor. In legio sectoren werken mensen zich uit de naad om een modaal inkomen of minder te vergaren. Werk dat vrij relevant is bovendien.
Ik zit in die 20% zoals ik al aangaf en heb echt een luizenbaantje. Dat geldt voor velen in die groep. De misvatting aan jouw kant is dat de uitkomst achteraf (vergaard inkomen / betaalde belasting) iets zou over de voorafgaande inspanning.
_O- _O-

Nee, meer verdienen heeft 'vrij weinig' met full-time of part-time te maken. Wist je het nog niet? Hoe meer uren je werkt, hoe minder je bruto gaat verdienen! Ja de hele wereld heeft je voor de gek gehouden en je moet gewoon minder gaan werken om bruto meer over te houden!

Als die person die met 40 uur per week werken amper rond kan komen nou 20 uur per week gaat werken dan zijn al zijn financeiele problemen opgelost

Goede troll jij, ben alleen bang dat je serieus bent en een IQ van onder de 80 hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kippendief op 01-10-2019 14:43:37 ]
pi_189209367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:31 schreef Kippendief het volgende:

[..]

_O_ _O_
Een hoog inkomen hebben vereist helemaal niet veel inspanning, tijd, discipline of energie en is ontzettend makkelijk te krijgen. Iedereen zou dat moeten gaan doen! Mensen die weinig geld hebben, kunnen gewoon minder moeite gaan doen en meer gaan verdienen door een luizenbaantje te nemen in plaats van wat ze nu doen.

Armoede in een klap opgelost.
Lezen is kennelijk lastig. Dat ik van nature intelligenter ben dan zeg 95% van de Nederlandse bevolking is niet zozeer een verdienste waarvoor enorme inspanning is vereist. Ook is bij het komen op bepaalde posities netwerken een belangrijke voorwaarde. Daarvoor heb je wel weer de juiste ingangen nodig, maar om nou te zeggen dat je daar keihard voor moet werken? Neu.

Maar daarnaast draai je het punt om. Het ging om het idee dat mensen met een relatief laag inkomen niet hard zouden werken. Juist aan de onderkant van de arbeidsmarkt wordt hard gewerkt en flink uitgebuit. Aan de bovenkant wordt vooral slim gewerkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189209391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lezen is kennelijk lastig. Dat ik van nature intelligenter ben dan zeg 95% van de Nederlandse bevolking is niet zozeer een verdienste waarvoor enorme inspanning is vereist. Ook is bij het komen op bepaalde posities netwerken een belangrijke voorwaarde. Daarvoor heb je wel weer de juiste ingangen nodig, maar om nou te zeggen dat je daar keihard voor moet werken? Neu.

Maar daarnaast draai je het punt om. Het ging om het idee dat mensen met een relatief laag inkomen niet hard zouden werken. Juist aan de onderkant van de arbeidsmarkt wordt hard gewerkt en flink uitgebuit. Aan de bovenkant wordt vooral slim gewerkt.
'slimmer dan 95%' en zo weinig over de wereld weten _O- _O-

Ga ergens anders lekker trollen.
pi_189209416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:45 schreef Kippendief het volgende:

[..]

'slimmer dan 95%' en zo weinig over de wereld weten _O- _O-

Ga ergens anders lekker trollen.
Ah, ik zie dat je door je inhoudelijke argumenten heen bent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189209494
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik werk fulltime (voor jullie dat argument op me afschieten) en ik vind het onzin dat vrouwen die parttime werken, prinsesjes worden genoemd. 40 uur werken is zwaar en als je het qua inkomen niet hoef te doen omdat je prima verdient en je hoeft niet vier keer per jaar op vakantie, waarom dan niet?

Het is heerlijk om af en toe tijd te hebben voor hobbies of vrienden. Ik loop graag hard en fitness, maar het is zwaar om dat nog in te plannen naast een fulltime baan.
Op de man spelen is geen argument, maar een drogreden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:45 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Mannen die part-time werken worden als loser bestempeld, maar ho als een vrouw die parasiteert op de samenleving een prinsesje genoemd wordt. :')
Oh dat herken ik helemaal niet.
pi_189209528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, ik zie dat je door je inhoudelijke argumenten heen bent.
De discussie van dit topic gaat over part-time tegenover full-time werken en jij claimt dat meer verdienen en meer belasting betalen 'vrij weinig' met full-time of part-time werken te maken heeft.

Hoe kan iemand jou nog serieus nemen _O- _O- Je bent gewoon een troll
pi_189209590
Denk dat vrouwen het meer als luxe voorrecht moeten zien dat ze in NL vaak parttime mogen werken en een lekker leven kunnen hebben.
Maar andere feministen willen 50% in de top. Die maken het kapot voor de parttimers.
Vakman pur sang
pi_189209599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:50 schreef Kippendief het volgende:

[..]

De discussie van dit topic gaat over part-time tegenover full-time werken en jij claimt dat meer verdienen en meer belasting betalen 'vrij weinig' met full-time of part-time werken te maken heeft.

Hoe kan iemand jou nog serieus nemen _O- _O- Je bent gewoon een troll
Nee, jij stelt dat inkomensdecielen automatisch iets impliceren over full- of part-time werken. Daarbij ga je natuurlijk voorbij aan het feit dat de beloning per gewerkt uur verre van gelijkmatig verdeeld is. Je uiteindelijke inkomen is een product van je vergoeding per gewerkt uur vermenigvuldigd met het aantal gewerkte uren. Jouw misvatting is dat je er vanuit gaat dat het verschil tussen de bovenste twee inkomensdecielen en de onderste 1 of 2 ligt bij het aantal gewerkte uren, maar dat verschil ligt natuurlijk vooral bij de vergoeding per gewerkt uur. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189209760
Leuk en aardig, maar er zijn nog meerdere dingen in het leven belangrijk dan werken. Als ik hetzelfde kreeg betaald voor parttime werk wat ik nu verdien door fulltime werk te doen dan zou ik dat zonder aarzelen aannemen. Work smart, not hard.
pi_189210080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, jij stelt dat inkomensdecielen automatisch iets impliceren over full- of part-time werken.
Daarbij ga je natuurlijk voorbij aan het feit dat de beloning per gewerkt uur verre van gelijkmatig verdeeld is. Je uiteindelijke inkomen is een product van je vergoeding per gewerkt uur vermenigvuldigd met het aantal gewerkte uren. Jouw misvatting is dat je er vanuit gaat dat het verschil tussen de bovenste twee inkomensdecielen en de onderste 1 of 2 ligt bij het aantal gewerkte uren, maar dat verschil ligt natuurlijk vooral bij de vergoeding per gewerkt uur. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Denken dat je met full time werken en/of investeren in jezelf geen hoger uurloon kunt krijgen dan iemand die part-time werkt en voor de rest niks doet in dezelfde situatie en dus minder ervaring opbouwt. ???

Denken dat 30% meer gaan werken voor hetzelfde uurloon geen significante impact heeft op het inkomensdeciel waar je je in bevindt ???

Beiden inderdaad geen hogere wiskunde en absurd dat jij dit dus niet in kan zien.

Ik ken mensen die gemiddeld 48 uur per week werken, vaak ook met onregelmatige uren en nachtdiensten. En dan komt een klapjosti die 24 uur per week werkt wel even vertellen dat meer verdienen 'weinig' te maken heeft met part-time of full-time werken. Terwijl diezelfde persoon makkelijk 2.5x zijn huidige loon zou krijgen als diegene dezelfde uren zou gaan maken van 24 naar 48.

Maar blijf maar vooral in je losermentaliteit zitten dat meer verdienen allemaal alleen maar geluk is en dat rijke mensen stelen van de armen en blah blah. Dit land gaat kapot door die kansloze mentaliteit.

Om te kotsen :r :r

Overigens niks tegen mensen die part-time werken, ik zou precies hetzelfde doen met hoe het toeslagen en belastingsysteem is ingericht in dit land. Minder werken en parasiteren op de samenleving wordt beloond, meer werken en meer verdienen wordt bestraft met het afnemen van toeslagen en een hoger belastingtarief betalen.


(Een extreem situatie maar accuraat voorbeeld, in grote lijn nog altijd toepasbaar op iemand die niet voor al deze toeslagen in aanmerking komt)

Van 20.000 bruto naar 40.000 bruto verdienen per jaar, een verschil dat makkelijk verklaart kan worden puur en alleen door 2 keer zoveel uren te gaan maken voor hetzelfde uurloon. (Oftewel daar gaat jouw hele argument) Je netto inkomen gaat met nog geen 4000 euro omhoog _O- _O- _O-

Werken loont niet in Nederland en als hoogopgeleide heb ik dus de keuze om part-time te gaan werken en ook te parasiteren OF naar het buitenland te gaan als ik wel ambitie heb om iets van carriere te maken in mijn leven :W 8)7
pi_189210192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:21 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Denken dat je met full time werken en/of investeren in jezelf geen hoger uurloon kunt krijgen dan iemand die part-time werkt en voor de rest niks doet in dezelfde situatie en dus minder ervaring opbouwt. ???

Denken dat 30% meer gaan werken voor hetzelfde uurloon geen significante impact heeft op het inkomensdeciel waar je je in bevindt ???

Beiden inderdaad geen hogere wiskunde en absurd dat jij dit dus niet in kan zien.

Ik ken mensen die gemiddeld 48 uur per week werken, vaak ook met onregelmatige uren en nachtdiensten. En dan komt een klapjosti die 24 uur per week werkt wel even vertellen dat meer verdienen 'weinig' te maken heeft met part-time of full-time werken. Terwijl diezelfde persoon makkelijk 2.5x zijn huidige loon zou krijgen als diegene dezelfde uren zou gaan maken van 24 naar 48.

Maar blijf maar vooral in je losermentaliteit zitten dat meer verdienen allemaal alleen maar geluk is en dat rijke mensen stelen van de armen en blah blah. Dit land gaat kapot door die kansloze mentaliteit.

Om te kotsen :r :r

Overigens niks tegen mensen die part-time werken, ik zou precies hetzelfde doen met hoe het toeslagen en belastingsysteem is ingericht in dit land. Minder werken en parasiteren op de samenleving wordt beloond, meer werken en meer verdienen wordt bestraft met het afnemen van toeslagen en een hoger belastingtarief betalen.

[ afbeelding ]
(Een extreem situatie maar accuraat voorbeeld, in grote lijn nog altijd toepasbaar op iemand die niet voor al deze toeslagen in aanmerking komt)

Van 20.000 bruto naar 40.000 bruto verdienen per jaar, een verschil dat makkelijk verklaart kan worden puur en alleen door 2 keer zoveel uren te gaan maken voor hetzelfde uurloon. (Oftewel daar gaat jouw hele argument) Je netto inkomen gaat met nog geen 4000 euro omhoog _O- _O- _O-

Werken loont niet in Nederland en als hoogopgeleide heb ik dus de keuze om part-time te gaan werken en ook te parasiteren OF naar het buitenland te gaan als ik wel ambitie heb om iets van carriere te maken in mijn leven :W 8)7
Leuk zo'n tabel, maar de hogere inkomens hebben veelal recht op hypotheekrenteaftrek. Die moet je dan natuurlijk ook meenemen, als je ook de toeslagen meeneemt in de vergelijking.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_189210364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Leuk zo'n tabel, maar de hogere inkomens hebben veelal recht op hypotheekrenteaftrek. Die moet je dan natuurlijk ook meenemen, als je ook de toeslagen meeneemt in de vergelijking.
Leuk zo'n argument, maar de hypotheekrenteaftrek wordt al afgebouwd en er zijn honderden gemeenschappelijke voorzieningen waar mensen die weinig belasting betalen onevenredig veel gebruik van maken.

Sociale huur, zorg, pensioenen, en de lijst gaat eindeloos door. Mijn argument staat nog altijd harder dan gewapend beton.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:38:54 #244
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189210372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:03 schreef 01100101 het volgende:
Leuk en aardig, maar er zijn nog meerdere dingen in het leven belangrijk dan werken. Als ik hetzelfde kreeg betaald voor parttime werk wat ik nu verdien door fulltime werk te doen dan zou ik dat zonder aarzelen aannemen. Work smart, not hard.
Neeeee waarom zou je.
Je wilt toch zeker niet parasiteren op de kudde hardwerkende Nederlanders, zoals Kippendief?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189210476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Leuk zo'n tabel, maar de hogere inkomens hebben veelal recht op hypotheekrenteaftrek. Die moet je dan natuurlijk ook meenemen, als je ook de toeslagen meeneemt in de vergelijking.
En om huurtoeslag (neem ik voor het gemak maar even aan, zorgtoeslag verdien je al veel eerder teveel voor) te krijgen heb je wel een huurhuis nodig dat voor die toeslag in aanmerking komt. Op veel plekken zal dat alleen met een sociale huurwoning lukken, want anders is de huur alweer te hoog.

Dus je vangt die huurtoeslag alleen als je een sociale huurwoning weet te bemachtigen op het punt dat je daar qua inkomen nog voor in aanmerking komt. Veel hoogopgeleiden zal dat al niet lukken.
pi_189210515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:46 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Parasiteren op de samenleving als 'linkse krijger toeslagenvanger'
Ik betaal meer belasting dan jij, daar mag je vanuit gaan. Toeslagen heb ik, buitenom kinderopvangtoeslag, nog nooit ontvangen.
pi_189210566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:21 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Denken dat je met full time werken en/of investeren in jezelf geen hoger uurloon kunt krijgen dan iemand die part-time werkt en voor de rest niks doet in dezelfde situatie en dus minder ervaring opbouwt. ???

Denken dat 30% meer gaan werken voor hetzelfde uurloon geen significante impact heeft op het inkomensdeciel waar je je in bevindt ???

Beiden inderdaad geen hogere wiskunde en absurd dat jij dit dus niet in kan zien.

Ik ken mensen die gemiddeld 48 uur per week werken, vaak ook met onregelmatige uren en nachtdiensten. En dan komt een klapjosti die 24 uur per week werkt wel even vertellen dat meer verdienen 'weinig' te maken heeft met part-time of full-time werken. Terwijl diezelfde persoon makkelijk 2.5x zijn huidige loon zou krijgen als diegene dezelfde uren zou gaan maken van 24 naar 48.

Maar blijf maar vooral in je losermentaliteit zitten dat meer verdienen allemaal alleen maar geluk is en dat rijke mensen stelen van de armen en blah blah. Dit land gaat kapot door die kansloze mentaliteit.

Om te kotsen :r :r

Overigens niks tegen mensen die part-time werken, ik zou precies hetzelfde doen met hoe het toeslagen en belastingsysteem is ingericht in dit land. Minder werken en parasiteren op de samenleving wordt beloond, meer werken en meer verdienen wordt bestraft met het afnemen van toeslagen en een hoger belastingtarief betalen.

[ afbeelding ]
(Een extreem situatie maar accuraat voorbeeld, in grote lijn nog altijd toepasbaar op iemand die niet voor al deze toeslagen in aanmerking komt)

Van 20.000 bruto naar 40.000 bruto verdienen per jaar, een verschil dat makkelijk verklaart kan worden puur en alleen door 2 keer zoveel uren te gaan maken voor hetzelfde uurloon. (Oftewel daar gaat jouw hele argument) Je netto inkomen gaat met nog geen 4000 euro omhoog _O- _O- _O-

Werken loont niet in Nederland en als hoogopgeleide heb ik dus de keuze om part-time te gaan werken en ook te parasiteren OF naar het buitenland te gaan als ik wel ambitie heb om iets van carriere te maken in mijn leven :W 8)7
Weer die tabel :')

Laten we een zeer specifiek geval nemen dat op vrijwel niemand van toepassing is, zodat we lekker kunnen kankeren op de overheid :')
pi_189210619
Ik ontvang geen toeslagen en geen hypotheekrenteaftrek. Dus nu mag ik wel parttime gaan werken begrijp ik?
pi_189210730
NL is een welvarend land, waar we gem de minste uren werken. We mogen sowieso wat minder kankeren.
Alleen omdat zo te houden moeten we wel blijven opletten.
Vakman pur sang
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:07:55 #250
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189210981
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik wel, mijn moeder, werkt al zolang dat ik mij kan herinneren 40 uur per week. :) Maar die klaagt dan ook niet, en wij hadden de luxe niet om te leven van één inkomen, daarvoor verdiende pap te weinig.

Maar voor de rest ken ik niemand die fulltime werkt van vrouwen, zelfs mijn zusje niet, kind klaagt steen en been maar een 40uurige werkweek heb ik haar nog nooit zien maken, en haar man vind het goed. Zij thuis op de kids letten, huishouden doen en hij werken, dat is de afspraak.

Paar weken geleden nog vakantie, met lekker weer de stad in geweest en wat zie je, 70% is vrouw die lekker genieten op het terrasje met vriendinnen of moeders. En natuurlijk niet te vergeten dat legertje werkelozen wat niet kan werken wegens discriminatie of zoiets. :')
Vrouwen hebben het veel te makkelijk in dit land, worden met teveel zaken voorgetrokken of ontlast, geen wonder dat ze ouder worden als ze nooit een 40uurige werkweek hoeven te maken of dat ze zelden in de stress zitten of mentale problemen hebben. Lui lekker leven is het, paar uurtjes huishouden en de rest van de dag is het feest.
Hahaha dat van die terrassen is wel herkenbaar als ik op m'n roostervrije dag door de stad loop :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')