quote:Je gaat er weer even aan voorbij dat homo's bijna altijd ADOPTEREN en die kinderen zouden anders in tehuizen zitten / op straat zwerven. Wat vindt jij dan beter voor die kinderen (graag inhoudelijk antwoord)
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef thetruth het volgende:[..]
Daar begint het al, jij doet alsof slim en rijk een voorwaarde is om kinderen een goede opvoeding te geven. Een goede opvoeding draait niet om geld maar om vader- en moederliefde iets wat 2 homo's niet kunnen geven, die kunnen alleen vaderliefde geven (zoals 2 lesbo's alleen moederliefde kunnen geven). Dan kun je nog zo lief zijn, een vader en een moeder zijn gewoon beiden keihard nodig.
quote:Je zecht zelf dat je het wel zo toe laten als het veelvuldig in de maatschapij voor komt. Maar hoe kom je in zoon situatie.. Alleen door het toe te staan.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:15 schreef thetruth het volgende:
Oké ik zal nu iets genuanceerder mijn standpunten proberen duidelijk te maken: Waarom denk je dat homo's geen kinderen kunnen krijgen? Juist, omdat de natuur die taak heeft weggelegd voor een man en een vrouw (noem het maar conservatief, ik noem het een recht voor kinderen). Als dan 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen op gaan voeden is de beschaving zoek in mijn ogen. Ik ben helemaal niet tegen homo's, ik ben voor de rechten van kinderen. Een kind heeft IMO recht op een goede opvoeding en ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamieMaar wij leven in een westerse beschaving waar kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij. Daar is geen behoefte aan adoptie door homo's en lesbiennes. Ik ben in veel zaken liberaal, maar wat opvoeding door homo's betreft, mag je me best conservatief noemen, dat maakt mij niet uit, ik trek de rechten van het kind voor de rechten van de homo c.q. lesbienne.
quote:Het blijven mannen
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Wat dacht je, dat als je 2 mannen bij elkaar zet ze allebei een vader-rol op zich gaan nemen?
quote:Definieer eens wat 'vaderliefde' is en wat 'moederliefde' is?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef thetruth het volgende:Daar begint het al, jij doet alsof slim en rijk een voorwaarde is om kinderen een goede opvoeding te geven. Een goede opvoeding draait niet om geld maar om vader- en moederliefde iets wat 2 homo's niet kunnen geven, die kunnen alleen vaderliefde geven (zoals 2 lesbo's alleen moederliefde kunnen geven). Dan kun je nog zo lief zijn, een vader en een moeder zijn gewoon beiden keihard nodig.
Ik ken namelijk ook wel mensen met keiharde moeders en hele zachtaardige vaders.
quote:Die kinderwens is alleen ook bij de hetero-levensstijl heel wat minder romantisch als jij suggereert...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wat zou het motief zijn voor adopterende homo's?
Het willen kopiëren van een hetero-levensstijl, of een (menselijke) kinderwens?
quote:Als, zoals thetruth stelde, je een man/vrouw paar nodig hebt voor een solide opvoeding, dan maakt het niet uit dat de kinderen niet via natuurlijke weg bij de opvoeders zijn gekomen. Die opvoeding kan dan niet lukken.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef roelandvdh het volgende:
1+1=3?
Voor de goede orde, ik zie persoonlijk veel liever homoseksuele ouderparen dan één-oudergezinnen, maar beide zijn acceptabele opvoedvormen. Helaas kostten ze, oa door weerstand van de omgeving, zoveel extra energie dat het vrijwel onvermijdelijk is dat ze in veel onderzoeken slechter uit de verf komen, maar bewijs is dat niet.
quote:Zo kun je ook redeneren dat je geen kleren aan zou moeten trekken, immers als de natuur het had gewild hadden we wel een dikkere vacht gehad.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef thetruth het volgende:[..]
homoseksualiteit komt idd voor in de natuur. Maar homo's kunnen geen kinderen verwekken omdat die taak voor man en vrouw is weggelegd, daar moeten zij zich gewoon bij neerleggen, klaar.
quote:Als de natuur had gewild dat we zouden auto-rijden, dan had ze ons wel wieltjes gegeven?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef thetruth het volgende:homoseksualiteit komt idd voor in de natuur. Maar homo's kunnen geen kinderen verwekken omdat die taak voor man en vrouw is weggelegd, daar moeten zij zich gewoon bij neerleggen, klaar.
quote:Je hebt gelijk! Persoonlijk denk ik ook als homo dat het inderdaad meer wenselijk is (fuzzy logic) dat er een vader EN een moeder zijn, maar die gelukkige omstandigheid hebben veel kinderen gewoon niet.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
Even metacommunicatie: het valt mij op dat over bijna ieder denkbaar onderwerp de users hier op Fok! uiteenvallen in 2 bijna steeds dezelfde kampen. Het is pijnlijk hoe voorspelbaar dit mechaniek schijnt te zijn.
quote:dus mogen zij geen kinderen adopteren?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef thetruth het volgende:[..]
homoseksualiteit komt idd voor in de natuur. Maar homo's kunnen geen kinderen verwekken omdat die taak voor man en vrouw is weggelegd, daar moeten zij zich gewoon bij neerleggen, klaar.
ik gebruik het niet graag maar dit neigt sterk naar discriminatie
met wie iemand het doet, zegt helemaal niets over de kwaliteit van de opvoeding die een dergelijk persoon geeft en laat dat vooropstaan, de kwaliteit van de opvoeding is het allebelangrijkst!
quote:Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:29 schreef Ryan3 het volgende:Die kinderwens is alleen ook bij de hetero-levensstijl heel wat minder romantisch als jij suggereert...
quote:Die vraag staat nog open.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:25 schreef gelly het volgende:[..]
Maar hoe zit het dan met alleenstaande ouders ? Dat mag ook niet ?
quote:Of niet. Ze hebben de acceptatie, het samenwonen, het huwelijk en dan nu om het plaatje compleet te maken: de kinderen... Kijk eens ik ben nu eenmaal niet erg romantisch als het gaat om de kinderwens van mensen... Vooral ook als ik zie hoe kinderen soms behandeld worden...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.
quote:<ook offtopic>WAT HEEFT DAT *%$#!!!!$ CDA ER NU WEER MEE TE MAKEN</offtopic>
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef LuQas het volgende:
[offtopic]@DM: Eh... was het CDA niet ook tegen het adopteren van kinderen door homostellen?[/offtopic]
quote:juist...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.
quote:Lijkt mij niet erg praktisch. Voor de rest kan ook een man of vrouw alleen een kind goed opvoeden, me dunkt... Gebeurt maar al te vaak... Dus...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:34 schreef gelly het volgende:[..]
Die vraag staat nog open.
quote:Ja, volgens mij was dat de voornaamste reden om tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homo's te stemmen, en wilde men het beperken tot een geregistreerd partnerschap (met verder wel dezelfde financiele rechten etc). Wat de exacte redenen waren om tegen adoptie te zijn, weet ik niet zo. Ik geloof dat men o.a. bang was dat hierdoor adoptie van kinderen uit ontwikkelingslanden zou worden geblokkeerd door deze landen. En verder heeft 't CDA natuurlijk een deels vrij (religieus) conservatieve achterban.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef LuQas het volgende:
[offtopic]@DM: Eh... was het CDA niet ook tegen het adopteren van kinderen door homostellen?[/offtopic]
(Overigens mochten de 4 homo CDA-kamerleden gewoon vóór het 'homohuwelijk' stemmen, dat was geen probleem.)
En ik ben het uiteraard niet in álles met m'n partij eens, hehehe
quote:Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:35 schreef Ryan3 het volgende:Of niet. Ze hebben de acceptatie, het samenwonen, het huwelijk en dan nu om het plaatje compleet te maken: de kinderen... Kijk eens ik ben nu eenmaal niet erg romantisch als het gaat om de kinderwens van mensen... Vooral ook als ik zie hoe kinderen soms behandeld worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |