abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189132555
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.

De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.

In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”

Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.

https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/

Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189132581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:19 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben we een minister voor emancipatie?
Om de geestelijk gestoorden een plek in de maatschappij te geven
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189132598
En aan dit soort figuren geven ze onze belastingcenten?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_189132813
Jezus wat een onzin weer :')
Land of the free. Home of the brave.
pi_189132822
We zijn echt he-le-maal de weg kwijt. Nu ik dit zo typ moet ik gelijk denken aan de EO helpdesk sketch :')

Over 2 jaar moet winkelpersoneel vragen: "is het voor een jongen, meisje of huisdier?"

Heel deze fucking transgender discussie moet echt eens stoppen. Een persoon die geboren is met een piemel heet gewoon een jongetje, een persoon geboren met een snee is gewoon een meisje. Niks ertussen. Niks ernaast. Gewoon zo klaar als een klontje.

Dat die persoon zich meisje of jongen voelt wilt niet zeggen dat het geen meisje is. Dat komt mede door de ouders en opvoeding.
pi_189133074
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:42 schreef denattedweil het volgende:
We zijn echt he-le-maal de weg kwijt. Nu ik dit zo typ moet ik gelijk denken aan de EO helpdesk sketch :')

Over 2 jaar moet winkelpersoneel vragen: "is het voor een jongen, meisje of huisdier?"

Heel deze fucking transgender discussie moet echt eens stoppen. Een persoon die geboren is met een piemel heet gewoon een jongetje, een persoon geboren met een snee is gewoon een meisje. Niks ertussen. Niks ernaast. Gewoon zo klaar als een klontje.

Dat die persoon zich meisje of jongen voelt wilt niet zeggen dat het geen meisje is. Dat komt mede door de ouders en opvoeding.
:')

Nee, dat ontstaat al voor de geboorte.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:29:18 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189133590
Het komt toch niet meer goed met deze discussie, dus ik sluit mij maar aan bij deze Tweet van Kamerlid Faber:

carladikfaber twitterde op donderdag 26-09-2019 om 11:49:41 De minister lijkt te lijden aan totale onderschatting van vrouwen als ze zegt dat zij vastzitten in een parttimebaan, omdat ze vroeger met een pop speelden. https://t.co/uvfRVGBQ8c reageer retweet
Precies. Met poppen spelen betekent niet dat je bent veroordeeld tot het aanrecht. Op school ontdek je wat je interesses zijn en wat je later voor baan wilt.,

Ik speelde vroeger ook met ruimteschepen van LEGO maar ik ben toch geen astronaut geworden, uiteindelijk.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:29:53 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_189133597
Een van de zwakste minister van dit kabinet komt weer met een dom proefballonnetje. :N
pi_189133636
Over 1000 jaar zijn we slakachtig en kunnen we onszelf bevruchten.
pi_189133640
Klassieke drogreden, en wel de foutieve analogie, ofwel appelen en peren...

Vroeger had je in de Familie Doorzon strip Emile Rutjes... die was altijd bezig met het veranderen van stereotypen, tegengaan van genderbevestigende rolpatronen en al die andere onzin... Dat was een strip... dat was komisch...

Thans is het kennelijk bittere ernst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189135142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:32 schreef phoenyx het volgende:
Lekker makkelijk.
Je eigen lul in je hol stoppen.
Letterlijk een clone van je zelf maken
pi_189137535
Weg met seksistische minister van spek en bonen.
Check it out
pi_189137610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:32 schreef phoenyx het volgende:

Over 30 jaar zijn we allemaal genderneutraal. 8-)
pi_189138355
Waarom hebben we überhaupt een minister van emancipatie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189140083
Namen zometeen ook universeel?
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:41:40 #18
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_189141037
I hope I didn't brain my damage
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:44:16 #19
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189141076
quote:
Dat zou zomaar eens iemand op een idee kunnen brengen...
pi_189141239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zou zomaar eens iemand op een idee kunnen brengen...
silvana simmons.

'Laten we schaken en dammen de-koloniseren, waarom mogen de witten daar altijd beginnen?'

Wat een land zijn we aan het worden :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189147306
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:55 schreef Slayage het volgende:
Waarom hebben we überhaupt een minister van emancipatie?
Waarschijnlijk een handreiking van de andere partijen richting D66 tijdens de formatie van een kabinet. Emanciptie dus Third Wave Feminism, Genderneutraliteit en Fourth Wave Feminism door de strotten douwen. Het is geen emancipatie in de zin van Afghanistan waar je probeert voor elkaar te krijgen dat meisjes mogen fietsen nee dit is een heel ander soort emancipatie.
  vrijdag 27 september 2019 @ 18:30:32 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189147352
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:42 schreef denattedweil het volgende:

Hoewel ik het gejank van de alfabetmensen nogal vervelend vind, maak je de situatie nu echt veel te simpel. Beetje empathie is niks mis mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189147375
Wanneer houdt deze onzin eens op? Waar stopt het?
Zonder wrijving geen glans
pi_189148254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer houdt deze onzin eens op? Waar stopt het?
Zodra mensen als deze minister doorkrijgen dat twitter geen goede afspiegeling van de maatschappij is en je met dit soort holle "kijk ik ben ook bewust als het op gelijkheid aan komt hoor" statements niks bereikt.
  vrijdag 27 september 2019 @ 23:57:56 #25
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189153599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hoewel ik het gejank van de alfabetmensen nogal vervelend vind, maak je de situatie nu echt veel te simpel. Beetje empathie is niks mis mee.
Empathie?? Voor deze onzin?? Dit is exact hetzelfde als de hele zwartepieten discussie. Een paar idioten zijn de publiciteit op gaan zoeken en vervolgens moet alles met stel en sprong aangepast worden omdat er een handjevol mensen zijn die een idiote gedachtegang hebben.

Als ik met een kind naar een speelgoedwinkel ga dan laat ik hem/haar wat uitzoeken. Of het nou blauw, paars of roze is maakt werkelijk niks uit. Net of een kind specifiek voor het genderneutrale speelgoed gaat kiezen omdat hij/zij niet weet of ze nou een jongen of een meisje is. Kinderen weten niet beter dan dat ze een jongen of een meisje zijn.

Dat een jongen zich in de pubertijd meer een meisje voelt (omdat de ouders te zuinig zijn om hem om de 4 weken naar de kapper te sturen) is een hele andere discussie dan 'genderneutraal speelgoed'.

Als mijn zoontje met een barbie wilt spelen dan koop ik dat voor hem. Dat wil nog niet meteen zeggen dat hij zich een meisje voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')