Mijn man heeft dit jaren geleden gehad. Een groter verschil dan jij.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:18 schreef Mikeytt het volgende:
Op mijn paspoort staat dat ik 1,94 cm ben. Klopt niks van. Waarschijnlijk had ik die dag hoge schoenen aan ofzo. Werkelijke lengte is 1.90. best een groot verschil.
Gaat dit problemen opleveren bij de douane en is er een bepaalde hoeveelheid cm die je af mag wijken? Wil namelijk niet weer 50 euro neerleggen tijdens een doordeweekse dag voor een nieuw paspoort....
Aan de binnenzijde van de meeste hokjes zie en lengte indicatie. Als je foto verder goed lijkt etc. Niets aan het handjequote:Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef baskick het volgende:
Denk je dat een douane-beambte vanuit zijn perspectief het verschil ziet tussen 1.90 en 1.94? Ik vermoed van niet. Sterker: ik vermoed dat ze niet eens naar de lengte kijken.
De lengte bij kinderen die nog niet uitgegroeid zijn klopt ook zelden. Of denk je dat een vijfjarige nog steeds 50 cm is, die op z'n paspoort uit eerste levensjaar staat?
Ooh, even bellen dan. Als het kosteloos is, primaquote:Op woensdag 25 september 2019 10:24 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Mijn man heeft dit jaren geleden gehad. Een groter verschil dan jij.
Bij de gemeente is dit in het paspoort gewijzigd en voorzien van een stempel met de reden van wijziging. Dat is al een flink aantal jaren terug maar ik denk toch dat je daarvoor nog steeds bij de gemeente moet zijn.
Dit was kosteloos.
Ik ben geen expert en weet niet wat er allemaal gescand wordt e.d.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:06 schreef baskick het volgende:
Denk je dat een douane-beambte vanuit zijn perspectief het verschil ziet tussen 1.90 en 1.94? Ik vermoed van niet. Sterker: ik vermoed dat ze niet eens naar de lengte kijken.
De lengte bij kinderen die nog niet uitgegroeid zijn klopt ook zelden. Of denk je dat een vijfjarige nog steeds 50 cm is, die op z'n paspoort uit eerste levensjaar staat?
Heb maandag een nieuw paspoort ontvangen... En ik vlieg helemaal niet zo vaak.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:56 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Heb je nooit eerder een paspoort/ID kaart gehad?
Jij verteld altijd dat je verre reizen enzo maakt en nu pas stel je deze vraag?
Volgens mevrouw aan de telefoon moet ik gewoon 71 euro aftikken.....quote:Op woensdag 25 september 2019 10:24 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Mijn man heeft dit jaren geleden gehad. Een groter verschil dan jij.
Bij de gemeente is dit in het paspoort gewijzigd en voorzien van een stempel met de reden van wijziging. Dat is al een flink aantal jaren terug maar ik denk toch dat je daarvoor nog steeds bij de gemeente moet zijn.
Dit was kosteloos.
Ik kan de reden niet (zo snel) vinden. Maar troost je, een gewijzigde lengte zorgt er niet voor dat je paspoort van rechtswege vervalt. Zie https://wetten.overheid.n(...)7-10-01&g=2017-10-01.quote:Op woensdag 25 september 2019 11:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben geen expert en weet niet wat er allemaal gescand wordt e.d.
Het moet er wel om een reden op staan denk ik...
Ahaquote:Op woensdag 25 september 2019 11:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb maandag een nieuw paspoort ontvangen... En ik vlieg helemaal niet zo vaak.
Paspoort kwijt. Ze heeft alles gewoon ingevuld.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:04 schreef baskick het volgende:
Is dit je eerste identiteitsdocument? Waarom is niet 'gewoon' de lengte van het vorige document overgenomen?
[..]
Ik kan de reden niet (zo snel) vinden. Maar troost je, een gewijzigde lengte zorgt er niet voor dat je paspoort van rechtswege vervalt. Zie https://wetten.overheid.n(...)7-10-01&g=2017-10-01.
Nee, moest voor zo'n paal staan en toen heeft ze dat ingetikt.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:07 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Aha
En toen je je nieuwe paspoort ging aanvragen heb je gezegd dat je 4cm bent gegroeid
quote:Op woensdag 25 september 2019 12:12 schreef Nismo91 het volgende:
Had je die dag je pumps aan@:Mikeytt
Logisch. Een paspoort is 10 jaar (of 5 jaar bij < 18 jaar oud) geldig en ook bij kinderen is een foto verplicht. Dat is een keuze.quote:Op woensdag 25 september 2019 14:52 schreef JeMoeder het volgende:
Zo heeft mijn dochter een foto in haar paspoort van toen ze een maand oud was. Inmiddels is ze dik een jaar en ziet ze er 100% anders uit. Reizen is geen probleem.
Bron: artikel 28 lid 1 Paspoortuitvoeringsregelingquote:Bij het indienen van een aanvraag voor een reisdocument wordt een pasfoto overgelegd die een goedgelijkend beeld van de aanvrager geeft.
Vroeger was er nogal eens gedoe met baarden en vooral snorren, domweg voor je vakantie weer het uiterlijk aannemen zoals je op de foto stond. Tijdens je vakantie maakte dat verder niet meer uit, thuis kwam je toch wel.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:15 schreef baskick het volgende:
De eis van een goedgelijkende foto geldt voor zover ik zo snel kan vinden alleen voor het moment van aanvragen - niet gedurende de geldigheidsduur:
Tegenwoordig kan het bij binnenkomst in een derde land nog vervelend zijn. Het kan een onderzoek naar de identiteit veroorzaken. Nu ga je die wel doorkomen, maar nutteloze vertraging.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vroeger was er nogal eens gedoe met baarden en vooral snorren, domweg voor je vakantie weer het uiterlijk aannemen zoals je op de foto stond. Tijdens je vakantie maakte dat verder niet meer uit, thuis kwam je toch wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |