abonnement Unibet Coolblue
pi_189108894


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | İ 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189108901

180,6% screen-to-body ratio. :P 108MP camera. 19,999 RMB/CNY (~2550 EUR).
~ https://www.gizchina.com/(...)180-6-display-ratio/

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 25-09-2019 02:56:43 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 07:37:37 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_189109374
ruim ¤2500,- :o
Leuk apparaatje, maar dat is wat overdreven
pi_189112064
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2019 02:38 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
180,6% screen-to-body ratio. :P 108MP camera. 19,999 RMB/CNY (~2550 EUR).
~ https://www.gizchina.com/(...)180-6-display-ratio/
Tja, ze moeten toch wat verzinnen...
  woensdag 25 september 2019 @ 12:59:06 #5
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_189113478
Prachtig ding maar het scherm is van plastic. Zowel voor en achter dus na een maand of twee is dat ding al zwaar bekrast.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_189718879
Er zijn leuke nieuwe toestellen op komst, flagships, maar wel met 4G.
Is het het waard om 500¤ uit te geven voor zo'n model of is het verstandiger om te wachten op 5G flagships?
pi_189719247
5 dagen en dan is er weer een grote Xiaomi keynote speech.
O.a. nieuwe Apple-like watch en de opgehypte Xiaomi CC9 Pro met 108MP cam.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189724952
Ben wel benieuwd naar die Mi Watch. Mijn Bip is aan zijn einde en zoek eigen deze keer wel iets "smarter". Ik stond op het punt om een Fossil te kopen, maar ik wacht nu even op deze keynote. Voornamelijk om de prijs, maar ook omdat ik de vormfactor beter vind.

Volgens de plaatjes draait hij op WearOS met MIUI schil, wat een no-go zou zijn. Maar volgens de geruchten komt er ook een Europese versie met enkel WearOS.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:59:35 #9
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_189745115
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef shiz het volgende:
5 dagen en dan is er weer een grote Xiaomi keynote speech.
O.a. nieuwe Apple-like watch en de opgehypte Xiaomi CC9 Pro met 108MP cam.

[ afbeelding ]
Ben wel toe aan een nieuwe phone, dus maaaybe komt er iets uit.

En copy-mi-watch mehh.. kan leuk zijn als gadget. Maar zou weer duur kunnen worden.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:27:59 #10
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_189745292
Ik heb net een nieuwe GSTEEL GST-B100-1AER (met bruinleren bandjes i.p.v. zwart silicon of metaal).

Ter afwisseling voor m'n white camo ProTrek PRW-6000SC-7.

De ProTrek is cool, met Tough Solar, dus bij elk licht opladen, multiband atoomwereldtijd en grappige features als compas, drukmeter, temperatuursensor e.d. . Ik wil namelijk een horloge waar ik me geen zorgen hoef te maken dat de batterij leeg is... en dat de tijd gewoon altijd synchroon is. Ook dat ik makkelijk tijdzones wisselen kan. Daar is een Casio eenvoudigweg in een zeldzame klasse. Seiko doet geloof ik nog wel wat met solar en dan GPS e.d. maar verder is het andere aanbod niet veel soeps. De nieuwe GSTEEL is in tegenstelling tot de ProTrek niet multiband maar bluetooth.

Beetje smartwatches opgegeven. Had Moto 360 en de LG Watch R vrij lang nog gedragen. Maar op een gegeven moment die oplader kwijt en toen was het van 'ja, laat ook maar zitten, oplaadgeouwehoer telkens'. Toen wel nog een paar Ticwatches van Mobvoi gehad. Maar, niet echt veel gebruikt. Had destijds de Pebble Time 2 of hoe heette dat ding gebacked op Kickstarter. Maar die sellouts hadden zich verkocht aan Fitbit en toen was het game over voor e-ink watches zo'n beetje. Laatste nieuws is trouwens dat Google een nieuwe acquisitie heeft gedaan: Fitbit. Return of Pebble? Wishful thinking. :P

Heb een beetje angst voor non-Wear OS klokjes. Weet ik niet of er genoeg apps zijn e.d., maar iedereen lijkt Wear OS te haten, dus misschien doen de anderen het nog niet eens zo slecht.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 3 november 2019 @ 09:35:02 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_189756674
Het Samsung OS schijnt nog niet heel slecht te zijn. Maar goed, blijf ze ergens gewoon te duur vinden, heb nu voor het sporten een Amazfit Bip.
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:27 schreef shiz het volgende:
toen was het game over voor e-ink watches zo'n beetje. Laatste nieuws is trouwens dat Google een nieuwe acquisitie heeft gedaan: Fitbit. Return of Pebble? Wishful thinking.

De BIP is ergens nog een doorontwikkeling van de Pebble. Ergens in het verleden was er de Weloop Tommy met een Pebble kloon. Dat bedrijf is overgenomen door een bedrijfje genaamd Amazfit :P

Maar ik hoop stiekem gewoon met je mee :Y.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 5 november 2019 @ 10:03:28 #12
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_189792551
CC9 Pro is een feit.

https://www.gizchina.com/(...)ice-is-mind-blowing/ | https://www.gizmochina.co(...)ttery-for-2799-yuan/
Hoe ze dat om die prijs kunnen aanbieden is idd mindblowing.

En de watch idd: https://www.gizmochina.co(...)-miui-large-battery/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189799690
Was vandaag in een T-Mobile winkel, waar mij de Oppo A9 werd aanbevolen. Best nieuw zie ik. Heeft iemand hier al ervaring in? Ik wil mijn huidige Samsung S7 weldra vervangen, verkoper noemde de Oppo A9 superieur aan deze op alle vlakken. (En slechts 216,-)
pi_191102492
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:59 schreef Stofje het volgende:
Was vandaag in een T-Mobile winkel, waar mij de Oppo A9 werd aanbevolen. Best nieuw zie ik. Heeft iemand hier al ervaring in? Ik wil mijn huidige Samsung S7 weldra vervangen, verkoper noemde de Oppo A9 superieur aan deze op alle vlakken. (En slechts 216,-)
Het is al ruim 74 dagen geleden maar toch ben ik benieuwd, heb je die telefoon gekocht? en zo ja? wat waren je bevindingen?

Denk zelf ook na over het vervangen van mijn S7 door een Chinese variant... eventueel anderen die goedkopere alternatieven op de S7/S9/S10 weten?
Just say hi!
pi_191114656
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:53 schreef Chandler het volgende:

[..]

Het is al ruim 74 dagen geleden maar toch ben ik benieuwd, heb je die telefoon gekocht? en zo ja? wat waren je bevindingen?

Denk zelf ook na over het vervangen van mijn S7 door een Chinese variant... eventueel anderen die goedkopere alternatieven op de S7/S9/S10 weten?
Toch niet aangedurfd, kwam een S10-aanbieding tegen die ik qua prijs weer wel aandurfde...
  maandag 3 februari 2020 @ 00:39:05 #16
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_191319177
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:53 schreef Chandler het volgende:

[..]

Het is al ruim 74 dagen geleden maar toch ben ik benieuwd, heb je die telefoon gekocht? en zo ja? wat waren je bevindingen?
Ik heb n.a.v. het noemen van het toestel in dit topic de Oppo A9 2020 besteld (bij belsimpel) ter vervanging van mijn huidige telefoon (Lenovo Zuk Z2 Pro), de A9 is gisteren bezorgd.
Als je wil kan ik mijn ervaringen hier wel delen als ik telefoon enkele dagen in gebruik heb.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_191322026
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:39 schreef N22 het volgende:

[..]

Ik heb n.a.v. het noemen van het toestel in dit topic de Oppo A9 2020 besteld (bij belsimpel) ter vervanging van mijn huidige telefoon (Lenovo Zuk Z2 Pro), de A9 is gisteren bezorgd.
Als je wil kan ik mijn ervaringen hier wel delen als ik telefoon enkele dagen in gebruik heb.
Ja graag! Die telefoon lijkt mij namelijk ook een goede optie!
Just say hi!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:36:17 #18
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_191508274
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 07:46 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ja graag! Die telefoon lijkt mij namelijk ook een goede optie!
Zoals beloofd, een beknopte review van mijn ervaring met de Oppo A9:
Mijn vorige telefoon (Lenovo Zuk Z2 Pro) was aan het einde van z'n latijn en moest 2x per dag opgeladen worden, niet erg fijn als vaak van huis bent bent zonder continu een vast stopcontact in de buurt (gelukkig boden de XPB's soelaas :) ). Ik was al zeker een half jaar aan het zoeken naar een vervangend toestel, maar de nieuwe modellen van merken als Xiaomi, Ulephone etc. in de prijsklasse ~¤250 waren het allemaal net niet voor mij. Toen de Oppo A9 2020 hier in dit topic werd genoemd was ik eigenlijk gelijk overstag: goede accu (erg belangrijk), genoeg (uitbreidbaar) geheugen, degelijke camera en natuurlijk een headphone jack O+

Ik heb de telefoon nu 5 dagen in gebruik en ben er eigenlijk niets dan tevreden over. De UI (android 9 + ColorOS) vind ik persoonlijk erg fijn, no nonsense en duidelijk, eigenlijk voor het eerst bij een Chinaphone. De hoeveelheid bloatware is m.i. beperkt en het gros van de preinstalled apps is gewoon te verwijderen.
Het formaat van het toestel was even wennen, qua breedte verschilt het toestel niet veel t.o.v. m’n vorige, maar in lengte wel. Bedienen met één hand is daardoor iets lastiger, zeker als je linksboven op het scherm iets moet invoeren met je rechterhand. Het scherm is erg scherp en duidelijk en is bij een lage helderheid nog erg goed leesbaar, een groot pluspunt wat mij betreft.
Qua snelheid ben ik dik tevreden, de 4GB RAM is voor mij voldoende, maar ik gebruik mijn toestel niet echt voor intensieve zaken, denk aan muziek luisteren (via Bluetooth)/browsen/appen/mailen e.d. Mijn vorige toestel had 6GB RAM maar de A9 is beduidend sneller en kan meerdere apps tegelijkertijd beter aan.
De 5000 mAh accu is een verademing, tot nu toe haalt het toestel screentimes van 12+ u en is 2 dagen op één acculading geen enkel probleem (sinds maandag 2 keer opgeladen in totaal).
De camera maakt erg goede foto’s in lichte omstandigheden, in het donker iets minder, maar voor mij meer dan voldoende, zowel detailfoto’s als omgevings-foto’s. De wide angle-functie is ook leuk. Hierbij moet gezegd worden dat mijn vorige toestel een matige camera had, dus de verbetering voor mij persoonlijk is erg groot. Filmpjes maken heb ik nog niet echt gedaan, behalve de slomo-functie ff uitgeprobeerd, deze deed het goed. Volgende week zal ik eens een filmpje schieten op een feest, ben benieuwd hoe het de camera dan vergaat.

Als je nog verdere vragen hebt over het toestel, vraag maar raak (mag ook in DM).

[ Bericht 0% gewijzigd door N22 op 15-02-2020 00:16:35 (Typfoutje) ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_191518276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:36 schreef N22 het volgende:

[..]

Zoals beloofd, een beknopte review van mijn ervaring met de Oppo A9:
Mijn vorige telefoon (Lenovo Zuk Z2 Pro) was aan het einde van z'n latijn en moest 2x per dag opgeladen worden, niet erg fijn als vaak van huis bent bent zonder continu een vast stopcontact in de buurt (gelukkig boden de XPB's soelaas :) ). Ik was al zeker een half jaar aan het zoeken naar een vervangend toestel, maar de nieuwe modellen van merken als Xiaomi, Ulephone etc. in de prijsklasse ~¤250 waren het allemaal net niet voor mij. Toen de Oppo A9 2020 hier in dit topic werd genoemd was ik eigenlijk gelijk overstag: goede accu (erg belangrijk), genoeg (uitbreidbaar) geheugen, degelijke camera en natuurlijk een headphone jack O+

Ik heb de telefoon nu 5 dagen in gebruik en ben er eigenlijk niets dan tevreden over. De UI (android 9 + ColorOS) vind ik persoonlijk erg fijn, no nonsense en duidelijk, eigenlijk voor het eerst bij een Chinaphone. De hoeveelheid bloatware is m.i. beperkt en het gros van de preinstalled apps is gewoon te verwijderen.
Het formaat van het toestel was even wennen, qua breedte verschilt het toestel niet veel t.o.v. m’n vorige, maar in lengte wel. Bedienen met één hand is daardoor iets lastiger, zeker als je linksboven op het scherm iets moet invoeren met je rechterhand. Het scherm is erg scherp en duidelijk en is bij een lage helderheid nog erg goed leesbaar, een groot pluspunt wat mij betreft.
Qua snelheid ben ik dik tevreden, de 4GB RAM is voor mij voldoende, maar ik gebruik mijn toestel niet echt voor intensieve zaken, denk aan muziek luisteren (via Bluetooth)/browsen/appen/mailen e.d. Mijn vorige toestel had 6GB RAM maar de A9 is beduidend sneller en kan meerdere apps tegelijkertijd beter aan.
De 5000 mAh accu is een verademing, tot nu toe haalt het toestel screentimes van 12+ u en is 2 dagen op één acculading geen enkel probleem (sinds maandag 2 keer opgeladen in totaal).
De camera maakt erg goede foto’s in lichte omstandigheden, in het donker iets minder, maar voor mij meer dan voldoende, zowel detailfoto’s als omgevings-foto’s. De wide angle-functie is ook leuk. Hierbij moet gezegd worden dat mijn vorige toestel een matige camera had, dus de verbetering voor mij persoonlijk is erg groot. Filmpjes maken heb ik nog niet echt gedaan, behalve de slomo-functie ff uitgeprobeerd, deze deed het goed. Volgende week zal ik eens een filmpje schieten op een feest, ben benieuwd hoe het de camera dan vergaat.

Als je nog verdere vragen hebt over het toestel, vraag maar raak (mag ook in DM).
Ben wel benieuwd naar foto's en video's die je geschoten hebt! en wat heeft de telefoon je uit eindelijk gekost?
Just say hi!
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:13:16 #20
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192264043
Morgen de launch van de nieuwe Huawei P40 series.

Hier alvast wat info: https://www.gizmochina.co(...)the-flagship-series/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:21:59 #21
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192286780
lol, haal ik het zelf aan en ben ik het glad vergeten. Ik ga de launch nog ff kijken dan!
Mr. 'More convenience, better experience'. _O- ;(

https://consumer.huawei.com/nl/phones/p40-pro/ 7 April ¤999
De Pro+ komt pas juni uit. ¤1399.

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 26-03-2020 17:45:43 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192829319
Laatste tijd is er eigenlijk niks interessants uitgekomen.

Of van die merken die een mooi, goedkoop, degelijk toestel uitbrengen en dan zonder fast charging/USB-C. :N Het is 2020 zeg.
  maandag 27 april 2020 @ 16:57:31 #23
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192830347
Ja. Kweenie. Voor mij zijn Huawei, Honor, Xiaomi en OnePlus 't wel waard om naar te kijken, maar die kun je ook hier ter plekke kopen, die zijn zo mainstream geworden ook. :Y De tijd dat ik voor een DualSIM in China de beste keuze had is wel een beetje voorbij. Ik bedoel, het is wel waar, maar nu je de goede modellen hier hebt, hoeven de slappe aftreksels uit de webshops en AliExpress niet meer. En ik hecht ook waarde aan een goede camera en Huawei is met de Leica setups echt een league apart imho. Meizu was een groot merk, volgens mij doen die niet veel meer? Onze go-to in het begin waren nog Neomobile en Jiayu, die zijn ook al jaren out of business. Nu heb je natuurlijk nog OPPO en Vivo die redelijk coole dingen doen... maar then again, waarom zou je dus als je die eerste vier genoemde hier te lande al hebt?

Een maat van me heeft een Blackview omdat die ruggedized is en een FLIR hittecamera heeft. Maar verder ken ik eigenlijk persoonlijk niemand meer die niet met een Huawei/Honor, Samsung of iPhone rondloopt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192854237
Ik zit te kijken naar een nieuwe telefoon, en overweeg o.a. de xiaomi 9t pro en de huawei P30 pro.

De eerste is in Nederlandse winkels niet meer te koop, en kan ik ook niet vinden op bijv. banggood. Weet iemand nog een site waar ik deze zou kunnen bestellen? iemand ook ervaring met deze telefoon?

Over de huawei twijfel vanwege het gebrek aan android updates. Iemand misschien ook nog een andere telefoon in deze prijsklasse die is aan te raden?
  woensdag 29 april 2020 @ 11:36:33 #25
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192855862
Zijn de verschillen in de 9T en 9T Pro groot? Ken die verder niet, maar dat werd geopperd als de opvolger van de Pocophone als ik het zo lees. Maar de 9T is nog wel her en der, voornamelijk in 64GB variant, o.a. op https://www.mistorebenelux.com verkrijgbaar. Verder zie ik de Pro idd ook niet zo snel. Normaal kijk je dan op Kimovil of AliExpress... maar... :N

Heb zelf de Huawei P30 Pro. De Nubia Z9 was mijn laatste echt geïmporteerde Chinese smartphone; wat jaren daarvoor begon als uitkomst omdat daar DualSIM keuze enorm was en toestellen goedkoop waren. Daarna zagen we hier een opmars in beschikbaarheid van DualSIM modellen. En destijds was een smartphone goed voor casual kiekjes, maar nam ik altijd nog een premium compactcamera mee als enthousiaste plaatjesschieter. Maar nu smartphones ook zo goed kunnen zijn, kun je je die toegewijde camera besparen en investeer je wat meer in een goede smartphone camera setup. Dus toen was het Huawei P10 Plus. Wat 'meh' was. De P20 Pro was een enorme verbetering en nu de P30 Pro die best fantastisch genoemd mag worden. Huaweis doen altijd wat extras. Denk aan een IR blaster waarmee je smartphone als afstandsbediening kan worden gebruikt. De periscoop optische zoom. Two-way wireless charging. :Y Gaaf spul!

Vanaf nu met de P40-reeks, waarmee toch echt een einde komt aan de directe samenwerking met Google/Android (willen ze zelf niet, maar Trump...), is het een beetje lastiger. Onder de streep vind ik persoonlijk dat er waarschijnlijk toch niet zoveel verschil gaat zijn, vind dat iedereen daar een beetje overreageert. Maar dat moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192857492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:36 schreef shiz het volgende:
Zijn de verschillen in de 9T en 9T Pro groot? Ken die verder niet, maar dat werd geopperd als de opvolger van de Pocophone als ik het zo lees. Maar de 9T is nog wel her en der, voornamelijk in 64GB variant, o.a. op https://www.mistorebenelux.com verkrijgbaar. Verder zie ik de Pro idd ook niet zo snel. Normaal kijk je dan op Kimovil of AliExpress... maar... :N

Heb zelf de Huawei P30 Pro. De Nubia Z9 was mijn laatste echt geïmporteerde Chinese smartphone; wat jaren daarvoor begon als uitkomst omdat daar DualSIM keuze enorm was en toestellen goedkoop waren. Daarna zagen we hier een opmars in beschikbaarheid van DualSIM modellen. En destijds was een smartphone goed voor casual kiekjes, maar nam ik altijd nog een premium compactcamera mee als enthousiaste plaatjesschieter. Maar nu smartphones ook zo goed kunnen zijn, kun je je die toegewijde camera besparen en investeer je wat meer in een goede smartphone camera setup. Dus toen was het Huawei P10 Plus. Wat 'meh' was. De P20 Pro was een enorme verbetering en nu de P30 Pro die best fantastisch genoemd mag worden. Huaweis doen altijd wat extras. Denk aan een IR blaster waarmee je smartphone als afstandsbediening kan worden gebruikt. De periscoop optische zoom. Two-way wireless charging. :Y Gaaf spul!

Vanaf nu met de P40-reeks, waarmee toch echt een einde komt aan de directe samenwerking met Google/Android (willen ze zelf niet, maar Trump...), is het een beetje lastiger. Onder de streep vind ik persoonlijk dat er waarschijnlijk toch niet zoveel verschil gaat zijn, vind dat iedereen daar een beetje overreageert. Maar dat moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten.
Dank voor de uitvoerige reactie! Nee die verschillen zijn niet giga, maar wel zodanig dat ik toch echt een voorkeur heb voor de pro, en de normale liever niet wil kopen. Maarja zonder aanbod kom je nergens.

Waarschijnlijk wordt het de P30 pro voor mij dan, maar ik ga ook nog even verder kijken.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:05:13 #27
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192886038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:40 schreef ebutyouyou het volgende:

[..]
Zou dit anders wat zijn?
https://www.gizchina.com/(...)ropean-market-leaks/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192891546
Mi A2 op android 10 is echt geen succes hier, god wat is dat ding traag geworden. :{
  woensdag 6 mei 2020 @ 10:30:20 #29
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_192970844
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192971063
quote:
Ik ben benieuwd of het idd de global Redmi K30 pro versie gaat worden. Zal een mooi alternatief zijn voor de Mi 10 serie. Net zoals Oneplus doet Xiaomi hun USP: goede smartphone met een goede prijs in de ban.

En wie weet dat ik dan de Poco F2 haal als opvolger van mijn Huawei Mate 20 pro. Geen punch hole, geen inkeping, wss een popup frontcamera. Koppel het met een Snapdragon 865 en rond camera eiland met de recentste camera's achterop en ik vind het wel best.
mag het weten
pi_193045065
De Lenovo Z5S is oa op AE te koop voor een scherpe prijs. Mooie specs, SD710, 6,3" / 1080x2340, 4/64 of 6/128, triple cam, 3300mAh.

Is wel een toestel uit 2018. Doen of niet doen? :?
pi_193072076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:05 schreef shiz het volgende:

[..]

Zou dit anders wat zijn?
https://www.gizchina.com/(...)ropean-market-leaks/
Ik lees dit nu pas, maar ziet er wel uit als een geinig dingetje. Thanks voor het opperen iig :) Uiteindelijk ben ik gewoon voor een Samsung S10 gegaan :') Aanbieding bij Tele2, 33pm voor telefoon & 20gb & onbeperkt bellen, was een té goede deal
  maandag 11 mei 2020 @ 21:40:27 #33
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_193072866
Ja, ik heb nooit een abo gehad tot die met mijn Huawei P30 Pro. Toestel los was ¤1199. Met 2-jarig abo misschien 300 euro meer ofzo (don't pin me on that). Plus vodafone + Ziggo is weer extra voordeeltjes. Dus was het eens waard om te doen.

Weet nu alleen niet hoe het zit als ik een P40 Pro+ wil. Of je dan inruilkorting hebt. Of je de P30 Pro mag verkopen en de P40 Pro los haalt, die P30 Pro eigenlijk eigendom van de provider is en je die dan te bewaren hebt tot het contract over is. :P

Ben zelf niet zo'n Samsung fan. Zag iedereens schermen altijd kaduuk gaan. En de displays waren heel erg onnatuurlijk qua felheid/contrast/kleuren etc. Mijn maar zusje heeft geloof ik na wat budget Androidphones een jaartje een iPhone gehad, vond het 10x niks en is nu bij haar 2e of 3e Samsung en blij mee. Gelukkig is er voor iedereen een oplossing op maat. :s)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:56:57 #34
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_193085512
Vaak china toestellen gekocht... Nu xiaomi zelfs bij de aldi:

https://www.medion.com/nl(...)-note-8t-430029198A1

nette prijs (157 euro ) voor een redmi note 8T
maar mijn redmi note 7 is nog niet op.... twijfel
pi_193085717
De nieuwe Poco F2 pro ziet er slick uit :9
mag het weten
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:19:06 #36
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_193090045
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193090940
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:03 schreef Gruj0 het volgende:
De Lenovo Z5S is oa op AE te koop voor een scherpe prijs. Mooie specs, SD710, 6,3" / 1080x2340, 4/64 of 6/128, triple cam, 3300mAh.

Is wel een toestel uit 2018. Doen of niet doen? :?
Niemand die zoiets zou nemen voor 130¤ :?
pi_193092537
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:03 schreef Gruj0 het volgende:
De Lenovo Z5S is oa op AE te koop voor een scherpe prijs. Mooie specs, SD710, 6,3" / 1080x2340, 4/64 of 6/128, triple cam, 3300mAh.

Is wel een toestel uit 2018. Doen of niet doen? :?
Mooi ding hoor :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193093446
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:42 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Mooi ding hoor :)
Dacht ik ook al. De vraag is wel hoe Lenovo omgaat met updates. Dat schijnt niet erg goed te zijn en deze "Global versie" schijnt gewoon voor China, India en zo te zijn.
pi_193099298
quote:
Mooie deal wel. En al te preorderen via Gearbest: https://m.gearbest.com/cell-phones/pp_3008050761937987.html of BangGood https://m.banggood.com/PO(...)phone-p-1676794.html

En toch loer ik ook naar de Realme X50 pro. Voordelen van die: standaard 65watt lader en 90Hz scherm plus sowieso LPDDR5 geheugen. Voordelen van de Poco: 3.5mm headphone jack en popup frontcam. Whynotboth.gif :+
mag het weten
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:27:53 #41
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_193099421
Missen die beide nou wireless charging. :? Beetje raar anno 2020.
Maar idd. You can't have it all, now can you.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193099624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:27 schreef shiz het volgende:
Missen die beide nou wireless charging. :? Beetje raar anno 2020.
Maar idd. You can't have it all, now can you.
Mijn Mate 20 pro heeft draadloos laden maar ik heb het nog nooit gebruikt. Voor het eerst met de LG V30 geprobeerd. Maar als je het dash/Vooc charge systeem gewend bent van Oneplus is draadloos opladen: duurt lang :(

Geef mij maar half a hour a day power of hoe ging die Oneplus leus. Ik laat sinds snelladen ook mijn smartphone nooit meer in de nacht op terwijl ik slaap. Dat doe ik wel in het ochtenduurtje voor ik ga werken of gewoon in de avond.
mag het weten
pi_193108402
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mooie deal wel. En al te preorderen via Gearbest: https://m.gearbest.com/cell-phones/pp_3008050761937987.html of BangGood https://m.banggood.com/PO(...)phone-p-1676794.html

En toch loer ik ook naar de Realme X50 pro. Voordelen van die: standaard 65watt lader en 90Hz scherm plus sowieso LPDDR5 geheugen. Voordelen van de Poco: 3.5mm headphone jack en popup frontcam. Whynotboth.gif :+
X50 zou ik ook eerder nemen dan de PF2.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:57:06 #44
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_194308882
Huawei Store opent binnenkort.
Ter viering tussen 6 & 9 AUG aanbiedingen.
Meld je aan en krijg een ¤20 coupon + maak kans op Mate Xs.
Dan is er 6 AUG bijv in de aanbieding de Huawei P40 Pro met 50% korting.
https://consumer.huawei.com/nl/offer/teasing/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 augustus 2020 @ 00:27:55 #45
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_194363552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:57 schreef shiz het volgende:
Huawei Store opent binnenkort.
Ter viering tussen 6 & 9 AUG aanbiedingen.
Meld je aan en krijg een ¤20 coupon + maak kans op Mate Xs.
Dan is er 6 AUG bijv in de aanbieding de Huawei P40 Pro met 50% korting.
https://consumer.huawei.com/nl/offer/teasing/
Huawei kennende zal de Matepad Pro in Nederland voor ¤550 te koop zijn. Terwijl ik het gisteren uit China heb bestelt voor ¤449 euro met Google Play store geïnstalleerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 02-08-2020 00:43:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 2 augustus 2020 @ 00:37:22 #46
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_194363639
Verschil in bezels deed het hem.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_194777329
Hmm, een simpele smartphone voor m'n moeder zodat zij ook kan Whatsappen (of eigenlijk; meedoen met Whatsappen) en foto's maken. Hoeft niets bijzonders te zijn, maar wel graag in Nederland/Amazon bestellen.

De Xiaomi Redmi 9 tikt bijna alles aan (goedkoop, grote accu) maar daar zit een MediaTek in.
Niet handig voor support en ook geen/nauwelijks support voor Gcam.
De voorganger Redmi 8 had wel een Qualcomm maar die is al bijna een jaar oud op andere onderdelen minder dan de Redmi 9 en ook duurder. (ouder model dus voorraad droogt op; hogere prijs)

Echter beginnen deze Nederlandse/Amazon prijzen ook akelig dichtbij de Note modellen te komen (Note 8/Note 8T/Note 9S) en dat zijn toestellen die op praktisch elk onderdeel beter zijn dan de Redmi 8/9 modellen.
Ook qua fysiek formaat niet/nauwelijks verschil.
Maar dan heeft ze een beter/nieuwer toestel dan ik (Note 5) :%

Dan zou ik eerder haar mijn Note 5 geven en zelf iets nieuws zoeken (zoals de Note 9 Pro) maar over die nieuwe modellen wordt ik nog niet enthousiast t.o.v. de Note 5...
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:53:06 #48
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_194778186
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, een simpele smartphone voor m'n moeder zodat zij ook kan Whatsappen (of eigenlijk; meedoen met Whatsappen) en foto's maken. Hoeft niets bijzonders te zijn, maar wel graag in Nederland/Amazon bestellen.

De Xiaomi Redmi 9 tikt bijna alles aan (goedkoop, grote accu) maar daar zit een MediaTek in.
Niet handig voor support en ook geen/nauwelijks support voor Gcam.
De voorganger Redmi 8 had wel een Qualcomm maar die is al bijna een jaar oud op andere onderdelen minder dan de Redmi 9 en ook duurder. (ouder model dus voorraad droogt op; hogere prijs)

Echter beginnen deze Nederlandse/Amazon prijzen ook akelig dichtbij de Note modellen te komen (Note 8/Note 8T/Note 9S) en dat zijn toestellen die op praktisch elk onderdeel beter zijn dan de Redmi 8/9 modellen.
Ook qua fysiek formaat niet/nauwelijks verschil.
Maar dan heeft ze een beter/nieuwer toestel dan ik (Note 5) :%

Dan zou ik eerder haar mijn Note 5 geven en zelf iets nieuws zoeken (zoals de Note 9 Pro) maar over die nieuwe modellen wordt ik nog niet enthousiast t.o.v. de Note 5...
Zou toch zelf investeren in wat leukers en dan doorschuiven :) heb je beide wat 'nieuws' en weet je dat je moeder gewoon een prima toestel heeft waar je ook goed support voor kan geven. Al zijn meeste Xiaomi's met MIUI gelijk in support vraag..
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_194780389
Huawei P40 Pro+ Black Ceramic 8GB/512GB is dit weekend 1399.99 849.99 in de Huawei Shop. c_/ Maar, overkill zeker?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194785781
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:53 schreef tokko1 het volgende:
Zou toch zelf investeren in wat leukers en dan doorschuiven :) heb je beide wat 'nieuws' en weet je dat je moeder gewoon een prima toestel heeft waar je ook goed support voor kan geven. Al zijn meeste Xiaomi's met MIUI gelijk in support vraag..
Mjah, maar. Ik wordt niet echt warm van de Redmi Note 9s/Note 9 Pro en daarboven kom je al snel uit bij de Poco F2 Pro. Zo'n mechanische (selfie)camera is vragen om problemen en qua prijs zit die ook al boven wat ik er voor over heb.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:04 schreef shiz het volgende:
Maar, overkill zeker?
Beetje maar. :P

Mjah; heb weinig met high(er)-end telefoons. Bieden voor mij simpelweg geen meerwaarde t.o.v. telefoons rond de ¤150-220 zoals waar de Redmi Note's in vallen.

Als die Redmi 9 met een Qualcomm was, had ik die gewoon direct besteld. Maar denk dat ik gewoon niet moeilijk moet doen over Mediatek/Gcam en gewoon bestellen.
pi_194787779
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Mjah, maar. Ik wordt niet echt warm van de Redmi Note 9s/Note 9 Pro en daarboven kom je al snel uit bij de Poco F2 Pro. Zo'n mechanische (selfie)camera is vragen om problemen en qua prijs zit die ook al boven wat ik er voor over heb.
[..]

Beetje maar. :P

Mjah; heb weinig met high(er)-end telefoons. Bieden voor mij simpelweg geen meerwaarde t.o.v. telefoons rond de ¤150-220 zoals waar de Redmi Note's in vallen.

Als die Redmi 9 met een Qualcomm was, had ik die gewoon direct besteld. Maar denk dat ik gewoon niet moeilijk moet doen over Mediatek/Gcam en gewoon bestellen.
Wat is de meerwaarde van Qualcomm tov wat we in de note 9 zit?
pi_194787959
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:29 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Wat is de meerwaarde van Qualcomm tov wat we in de note 9 zit?
het is een beetje zoals AMD vs INTEL, waar AMD de vloer aanveegt met Intel
Qualcomm is dan de AMD voor de telefoons.
pi_194797993
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:29 schreef Makrolon het volgende:
Wat is de meerwaarde van Qualcomm tov wat we in de note 9 zit?
Betere support voor Google Camera en alternatieve ROM's.
pi_194799138
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Betere support voor Google Camera en alternatieve ROM's.
In die prijsrange zijn er ook andere Xiaomi toestellen met Qualcomm cpu te vinden. Maar .... of het je oudere toestel echt overtreft is de vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 30-08-2020 19:01:13 (anders) ]
pi_194802575
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Betere support voor Google Camera en alternatieve ROM's.
Dit, met name dat laatste. Maar MediaTek wint ook terrein. Ze moeten alleen hun source willen vrijgeven om amateurs alternatieve ROM's te laten schrijven was het toch? :?
pi_194803172
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Betere support voor Google Camera en alternatieve ROM's.
Hmm oke, maar een algemene gebruiker gaat daar niets van merken?:p

Heb nu namelijk een 8 en zal als deze aan vervanging toe is waarschijnlijk de nieuwste redmi note halen. De telefoons bevallen me erg goed namelijk.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:24:10 #58
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_194960821
"De eerste vier dagen verkoopt Xiaomi de toestellen tijdelijk met korting, tot 14 september zijn ze verkrijgbaar voor respectievelijk 199 en 249 euro."
pi_194961541
quote:
Net toestel, nette prijs. Alleen geen 5G en ziet er teveel blingbling uit.
pi_194967434
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:02 schreef Gruj0 het volgende:
Net toestel, nette prijs. Alleen geen 5G en ziet er teveel blingbling uit.
5G boeit me niet zoveel. Dat megagrote "Poco" had van mij ook niet gehoeven maar er zit toch een hoesje om.

Denk serieus dat ik deze bestel en de Note 5 doorgeschoven gaat worden. Lijkt me mooie upgrade. :Y
Ook mooi dat deze direct voor dezelfde prijs ook in NL verkrijgbaar is.
pi_194976342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

5G boeit me niet zoveel. Dat megagrote "Poco" had van mij ook niet gehoeven maar er zit toch een hoesje om.

Denk serieus dat ik deze bestel en de Note 5 doorgeschoven gaat worden. Lijkt me mooie upgrade. :Y
Ook mooi dat deze direct voor dezelfde prijs ook in NL verkrijgbaar is.
Ik denk ook dat ik voor deze ga idd. :Y
Jammer van dat grote flitsende Poco, maar een hoesje doet veel goeds idd. :Y
pi_194986217
Poco X3 besteld bij Belsimpel. Inclusief gratis Mi Band 5.*
Helaas wel iets te laat; nu lange levertijd i.p.v. binnen enkel dagen.
Gewild ding.

De Note 5 kan dan door naar m'n moeder; als ze die überhaupt wil hebben.
Niet verwacht nu al afscheid te nemen van de Note 5 (dacht die te gebruiken totdat die letterlijk op zou zijn).


*Kan ik ook eens ervaren hoe zo'n ding is...

EDIT: crap, bedenk me dat ik dan ook even nog wat extra USB-C kabels moet bestellen...

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 10-09-2020 15:18:42 ]
pi_194991087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef Iemand91 het volgende:
Poco X3 besteld bij Belsimpel. Inclusief gratis Mi Band 5.*
Helaas wel iets te laat; nu lange levertijd i.p.v. binnen enkel dagen.
Gewild ding.

De Note 5 kan dan door naar m'n moeder; als ze die überhaupt wil hebben.
Niet verwacht nu al afscheid te nemen van de Note 5 (dacht die te gebruiken totdat die letterlijk op zou zijn).

*Kan ik ook eens ervaren hoe zo'n ding is...

EDIT: crap, bedenk me dat ik dan ook even nog wat extra USB-C kabels moet bestellen...
De 6/128GB versie toch? Voor 250 ipv 270 of zo? De actieprijs die 4 dagen geldt?
pi_194991306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:46 schreef Gruj0 het volgende:
De 6/128GB versie toch? Voor 250 ipv 270 of zo? De actieprijs die 4 dagen geldt?
De 6/64GB is ¤199 en de 6/128GB ¤249 ter introductie. Later zal de prijs weer wat hoger zijn.
(Om na een paar weken o.i.d weer stuk lager te worden lijkt me).

En vanmiddag kreeg je er nog een Mi Band 5 bij, maar die zijn inmiddels op.
pi_194991316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De 6/64GB is ¤199 en de 6/128GB ¤249 ter introductie. Later zal de prijs weer wat hoger zijn.
(Om na een paar weken o.i.d weer stuk lager te worden lijkt me).

En vanmiddag kreeg je er nog een Mi Band 5 bij, maar die zijn inmiddels op.
Bedankt. :)

En jammer dat ik de Mi band mis. Ik denk dat ik dan maar een paar weken wacht totdat de prijs nog meer is gezakt.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 11:24:23 #66
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198646471
kick. :P

Om 15:00 de launch van de nieuwe OnePlus 9 Series!

https://www.oneplus.com/nl/livestream

Heb mijn Huawei P30 Pro nu al 2 jaar... tijd om van Leica naar Hasselblad over te stappen?
Ook vanwege de US sancties en dat het Android - Playstore / App Gallery - Harmony OS gedoe etc minder trek in Huawei.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198648073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef Iemand91 het volgende:
Poco X3 besteld bij Belsimpel. Inclusief gratis Mi Band 5.*
Helaas wel iets te laat; nu lange levertijd i.p.v. binnen enkel dagen.
Gewild ding.
Hoe bevalt de Poco je tot nu toe? Ik heb zelf rond dezelfde tijd de Redmi Note 8 Pro besteld maar daar ben ik niet bepaald ondersteboven van, veel gedoe met apps die ermee ophouden en custom ROMs zijn er nauwelijks vanwege de mediatek processor. Heb m'n Redmi Note 5 nog met LineageOS, denk dat ik weer terug ga naar die telefoon als overbrugging en dan wat anders zoek.
pi_198648289
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:13 schreef J.B. het volgende:
Hoe bevalt de Poco je tot nu toe? Ik heb zelf rond dezelfde tijd de Redmi Note 8 Pro besteld maar daar ben ik niet bepaald ondersteboven van, veel gedoe met apps die ermee ophouden en custom ROMs zijn er nauwelijks vanwege de mediatek processor. Heb m'n Redmi Note 5 nog met LineageOS, denk dat ik weer terug ga naar die telefoon als overbrugging en dan wat anders zoek.
Bevalt mij prima. Al moet ik wel zeggen dat ik weinig eisen heb.
Enig punt is dat met enige regelmaat de telefoon rechten van apps lijkt terug te nemen.
Zo heb ik automatische camera uploads naar Dropbox maar af en toe lijkt Dropbox geen toestemming meer te hebben om bij de foto's te komen.
Of locatie toestemming van diverse apps.

Ik weet niet of dit aan Google. MIUI of mezelf ligt (ik ben vrij terughoudend met het afgeven van rechten aan apps), maar dit is af en toe best irritant. Is mij bij vorige telefoons (waaronder de Note 5) niet gebeurd/opgevallen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:01:59 #69
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198649843
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:24 schreef shiz het volgende:
kick. :P

Om 15:00 de launch van de nieuwe OnePlus 9 Series!

https://www.oneplus.com/nl/livestream

Heb mijn Huawei P30 Pro nu al 2 jaar... tijd om van Leica naar Hasselblad over te stappen?
Ook vanwege de US sancties en dat het Android - Playstore / App Gallery - Harmony OS gedoe etc minder trek in Huawei.
We is live people!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:07:58 #70
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198649929
*O* Chinglish! _O- :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 15:33:12 #71
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_198650420
Is hasselblad van David hasselhof?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:53:57 #72
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198650808
Nee, van multirotorgigant en actioncam fabrikant DJI.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 15:55:41 #73
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_198650831
Oke
Ik ben wel weer toe aan een nieuwe telefoon.
M'n p10 pro/plus weet ik veel welk model het is, heeft het begeven.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:10:00 #74
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198651018
Lijkt voornamelijk een collab wat betreft de kleurcalibratie en misschien hoe je HDR er het best uit kan laten zien. Ze gingen all-in op de wide-angle en standaardcameras, maar niet de module met telelens en wat de Pro verder kan wat de normale niet heeft. Ze lieten het meer lijken alsof de 9 een 9 Pro is maar dan zonder curved scherm. Als het goed is zou er ook een budget 9R moeten komen met meer midlevel SoC. Maar goed, topmodel ¤999 12GB/256GB toch nog onder die psychologische ¤1k grens, dus da's netjes.

Misschien ff wait & see waar anderen (Huawei o.a.) nog mee uitkomen deze lente (de periscoop zoom op m'n P30 Pro wordt veel gebruik van gemaakt!). Maar deze is eigenlijk wel naar de top of de list gesprongen alvast. Vooral die textured zwarte versie!

Trouwens, mijn P30 Pro hè, die heb ik een paar keer onhandig laten vallen en heeft enkele vrijwel niet-storende barsten in het scherm. Maar zag nu dat er een hele nieuwe soort van screenprotectors is: hydrogel. Iemand evaring met deze 'hydrogel' screenprotectors? Destijds toen ik bij de Mediamarkt een screenprotector voor mijn P30 Pro wilde halen zei die gozer wel dat ze ook van die rubberized screen protectors met een speciale machine kunnen installeren, maar die zagen er fricken wonky uit (hij had het zelf gedaan, ik was niet onder de indruk).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:28:00 #75
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198651274
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 16:28:56 #76
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_198651291
Ik vind 999¤ alsnog een boel geld voor een telefoon.
Dan kijk ik wel naar een goedkoper model :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:46:19 #77
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198651572
Mijn P30 Pro was als flagship destijds al over die ¤1k mark met z'n ¤1199.
Gelukkig kreeg je daar een pre-oder freebie bij en ik deed het als 2 jaar contract... voor het eerst dat ik niet simonly was gegaan, omdat met abo opeens goedkoper uit was dan losse phone + simonly, terwijl het zich daarvoor nooit loonde.
Dus op zich, fair play dat het topmodel niet ook iPhone/Samsung/Huawei topmodel prijzen vergt.
Maar ga je een stapje omlaag, niet het meeste RAM of niet de Pro of misschien dan die 9R die misschien nog aangekondigd wordt (eerst je dure zooi verkopen en dan pas de goedkope uitbrengen natuurlijk), dan is het natuurlijk wat interessanter, ook voor lui die niet zoveel over hebben voor een smartphone.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:23:15 #78
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198652030
Hum, de tele is maar 3.3x. Da's toch te weinig daar ik met 5x optical en 10x hybrid lossless al haast niet genoeg heb.
En her en der andere reviews zeggen dat idd de naam 'Hasselblad' erop verder niet veel voorstelt...
Doesn't live up to the hype lijkt het erop. Jammel. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198656303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 17:23 schreef shiz het volgende:
Hum, de tele is maar 3.3x. Da's toch te weinig daar ik met 5x optical en 10x hybrid lossless al haast niet genoeg heb.
En her en der andere reviews zeggen dat idd de naam 'Hasselblad' erop verder niet veel voorstelt...
Doesn't live up to the hype lijkt het erop. Jammel. :{
Ze zeggen steeds te investeren in de camera's, en daarin mee te willen doen in de top. Ondertussen lijken ze steeds meer achterstand op te lopen.
Na de Oneplus 2, Oneplus 5 en Oneplus 6, wilde ik wachten totdat Oneplus met een goede periscope lens met behoorlijke zoom zou komen. Het lijkt steeds reëler dat mijn nieuwe telefoon geen oneplus wordt...
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:48:44 #80
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198656717
Ja, beetje dom, eerst heel veel poespas gaan lopen maken en de link leggen met Hasselblad waren de cameras gebruikt voor de maanmissies en spaceprograms e.d. en dan zo'n flater slaan dat de naam er misschien op staat maar het gewoon een OnePlus 9 is en geen cameraphone killer van Hasselblad die iPhone, Samsung & Huawei wel ff met de staart tussen de benen naar huis stuurt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:41:40 #81
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198664253
Misschien wordt de MI 11 Ultra wat... 29.3.
https://www.gizmochina.co(...)-isocell-gn2-camera/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 29 maart 2021 @ 16:07:29 #82
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198751773
Meet my new smartphone... MI 11 Ultra! B-) _O_
(Eerste deel, China launch, 2e deel Global launch)
https://blog.mi.com/en/20(...)a-launches-globally/

Net als m'n P30 Pro een IR blaster en meet zich netjuns tegen een premium compact camera Sony RX100M7. :D
Niet goedkoop... :X EUR 1199. Maar dat was mijn P30 Pro destijds ook.

-- Morgen MI MIX aankondiging

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 29-03-2021 17:53:19 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198764843
quote:
3s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:07 schreef shiz het volgende:
Meet my new smartphone... MI 11 Ultra! B-) _O_
(Eerste deel, China launch, 2e deel Global launch)
https://blog.mi.com/en/20(...)a-launches-globally/

Net als m'n P30 Pro een IR blaster en meet zich netjuns tegen een premium compact camera Sony RX100M7. :D
Niet goedkoop... :X EUR 1199. Maar dat was mijn P30 Pro destijds ook.

-- Morgen MI MIX aankondiging
¤1300 voor een Mi Mix Fold!
Wat een beest 8-)
  donderdag 1 april 2021 @ 16:13:23 #84
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198799544
Liquid lens! :D Kijk, dat is baanbrekend spul.
Nog steeds niet zeker of ik wel een foldphone will... vooral in dit stadia, waar het toch nog in de kinderschoenen staat.
Moet nog ff terugkijken hoe 'ie verder is, maar bij de Samsung fold heb je zo'n storende 'crease' in het midden, dat soort dingen vergt nog ff wat evolutie. Ergens wel een fan van die OPPO X Concept:
https://www.oppo.com/en/smartphones/oppo-x-2021/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199627510
Is er iemand die de Xiaomi Mi 10T Pro (5G) al eventjes in bezit heeft en kan zeggen wat de ervaringen zijn?
Cindy De Vuyst
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:30:31 #86
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_200618013
kick, lol. :P

Dussss... Huawei is back at it again.
Ik heb nog niet gekeken of me ingelezen (zag wel wat voorbijkomen over chip/sanctieproblemen en 5G/4G-toestanden en verschillende versies). Nu rock ik nog een P30 Pro... maar na m'n 2-jarig NL contract en nu ook weer elders woon tijd voor iets nieuws. OnePlus stelde teleur... Vivo/ZTE... meh. Sony Xperia 1 III of Xiaomi MI 11 Ultra de meest interessantste misschien. Maar misschien toch de Huawei?! Want op fotografiegebied blazen die de anderen toch altijd weer uit het water. Meen ook dat dit de laatste samenwerking met Leica is voor ze. Google Playstore/Android is natuurlijk een dingetje. Maar in principe... is geloof ik het meeste toch wel in de App Gallery en anders te porten? Moet ik me nog ff in verdiepen. :P Straks eerst maar ff die vid kijken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 12 september 2021 @ 15:03:39 #87
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_201323033
Nou, die werd het dus niet. Volgende kandidaat:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203487934
Familielid van mij is op zoek naar een nieuwe smartphone.
Toen hij dat vroeg zou de launch van de global version van de Redmi Note 11 series een week of wat later zijn.
Die zijn inderdaad vorige week geïntroduceerd.

Maar wat een teleurstelling zeg. Ze zijn in heel wat opzichten gewoon een downgrade t.o.v. de Note 10 series.
De SoC is misschien wel sneller, maar op camera gebied is die nieuwe Snapdragon slechter dan de vorige.
Ze kunnen geen 4K filmen, zelfs 1080P is beperkt;1080p60 op de Note 11 en zelfs maar 1080p30 op de Note 11 Pro :|W.
EIS is wisselend (bij de Note 11 wel op de backcamera maar niet selfie, bij de Note 11 Pro 5G andersom).
De software is buggy en zelfs verbeterde specs lijken niet altijd te werken (de Note 11 Pro 5G zou met 67W moeten laden maar stopt/start steeds waardoor laadtijd niet beter is dan de Note 11).
Deels *kan* dit verholpen worden met firmware/software upgrades (als Xiaomi dat al doet) maar op gebied van camera is de nieuwe Snapdragon de beperkende factor; dus 4K video e.d. is -voor zover ik weet - simpelweg geen mogelijkheid.

Daarnaast kocht je de Note series altijd zo tussen de ¤150 en ¤250 en hoewel de Note 11 daar in valt; begint de Note 11 Pro 5G bij ¤330.

Goede review(er) hier:


Dan maar eens kijken naar een Poco F3 of Redmi Note 10 Pro o.i.d. (Of nog heel wat anders)
  woensdag 23 maart 2022 @ 15:11:50 #89
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_204191829
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 23 maart 2022 @ 15:30:26 #90
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_204191996
lol, well, that was a whole bunch of nothing. :')

'hey, willen jullie een launcher uitproberen?'
'hey, willen jullie 10 miljoen investeren?'

Phone? Oh ja, die komt met Qualcomm chip in zomer ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 13:50:27 #91
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205004416
Kickje DIG
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:29:37 #92
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_208778780
Kikje; de Xiaomi 13 Ultra komt eraan!
https://www.notebookcheck(...)aetigt.707057.0.html

Mijn Huawei P30 Pro heeft zijn pensioen verdiend... tijd voor een nieuwe Leica collab phone. 😎🤘
Sounds promising, ben benieuwd. Was redelijk onder de indruk van de Vivo X90 Pro+, de Oppo X6 Pro en de nieuwe Samsung, maar alles net niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 april 2023 @ 21:27:58 #93
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_208818841
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 25 februari 2024 @ 14:34:04 #94
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_212582352
Mi 14 Ultra... (o.a.) Live:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')