Als er een negatieve transferbalans is dan zijn een aantal verkoopbedragen van spelers aanzienlijk lager dan in de pers is beweerd. Valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen dit.quote:Ondanks deze positieve cijfers overlegt PSV wel een negatieve transferbalans van vijf miljoen. De Eindhovenaren investeerden het afgelopen jaar fors in de selectie met de komst van onder meer Angeliño, Denzel Dumfries, Érick Gutiérrez en Bruma. Daartegenover staan de verkopen van onder meer Santiago Arias, Joshua Brenet, diezelfde Angeliño en Luuk de Jong.
PSV voegt toe ook in het afgelopen jaar verder te zijn gegaan met het aflossen van rentedragende schulden en inmiddels is er in de afgelopen vier seizoenen meer dan dertig miljoen afgelost. De club verwacht voor het aankomende seizoen opnieuw een positief nettoresultaat te kunnen overleggen en denkt dan ook een positief transferresultaat te kunnen boeken. De transfer van Hirving Lozano, die voor een kleine veertig miljoen naar Napoli is vertrokken, is namelijk nog niet meegenomen in het voorbije boekjaar.
Ligt er natuurlijk wel aan welke aan- en verkopen in welk jaar geboekt worden. Sowieso zijn transfer inkomsten en uitgaven aardig volatiel. Je zou het dus over meerdere jaren moeten bekijken om een goed beeld te krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:27 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Als er een negatieve transferbalans is dan zijn een aantal verkoopbedragen van spelers aanzienlijk lager dan in de pers is beweerd. Valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen dit.
dat zijn de aan - en verkopen die in dat boekjaar voltooid zijn lijkt mequote:Op vrijdag 27 september 2019 12:31 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan welke aan- en verkopen in welk jaar geboekt worden. Sowieso zijn transfer inkomsten en uitgaven aardig volatiel. Je zou het dus over meerdere jaren moeten bekijken om een goed beeld te krijgen.
dat is natuurlijk ook de reden dat PSV het in de opleiding zoekt, spelers als Ihattaren, Gakpo, Bergwijn en Malen, al is dat niet echt een opleiding speler (qua kosten), zullen wel het nodige opbrengen met een lage inkoopwaarde.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:50 schreef Generationalpha het volgende:
Ik ben eens even in de jaarverslagen van de laatste 10 seizoenen gedoken en schrok toch wel van de transfercijfers:
2009-2010: 11 miljoen negatief
2010-2011: 9,5 miljoen negatief
2011-2012: 4,4 miljoen negatief
2012-2013: 2,7 miljoen positief
2013-2014: 4,3 miljoen positief
2014-2015: 16,5 miljoen positief
2015-2016: 3,6 miljoen negatief
2016-2017: 7 miljoen negatief
2017-2018: 9 miljoen positief
2018-2019: 5 miljoen negatief
Volgens transfermarkt liggen die cijfers veel hoger.
Nou weet ik dat de transfers na 30 juni nog niet meegenomen zijn in de transferbalans (Waarbij Lozano en Doan het meest in het oog springen, dit scheelt netto gok ik nog zo'n 15-20 miljoen in resultaat) maar het zijn toch lage cijfers.
Eens. Ik heb wel het idee dat bij PSV (zeker bij die Zuid-Amerikaanse deals) een erg hoog percentage in de zakken van derden verdwijnt.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook de reden dat PSV het in de opleiding zoekt, spelers als Ihattaren, Gakpo, Bergwijn en Malen, al is dat niet echt een opleiding speler (qua kosten), zullen wel het nodige opbrengen met een lage inkoopwaarde.
Ja leuk, dit is gewoon in de jaarverslagen terug te lezen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:38 schreef PSVCL het volgende:
De financiële “experts” melden zich weer
”Ik heb wel het idee dat bij PSV (zeker bij die Zuid-Amerikaanse deals) een erg hoog percentage in de zakken van derden verdwijnt”quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:01 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja leuk, dit is gewoon in de jaarverslagen terug te lezen.
VERGOEDINGSSOMMENquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:50 schreef Generationalpha het volgende:
Ik ben eens even in de jaarverslagen van de laatste 10 seizoenen gedoken en schrok toch wel van de transfercijfers:
2009-2010: 11 miljoen negatief
2010-2011: 9,5 miljoen negatief
2011-2012: 4,4 miljoen negatief
2012-2013: 2,7 miljoen positief
2013-2014: 4,3 miljoen positief
2014-2015: 16,5 miljoen positief
2015-2016: 3,6 miljoen negatief
2016-2017: 7 miljoen negatief
2017-2018: 9 miljoen positief
2018-2019: 5 miljoen negatief
Volgens transfermarkt liggen die cijfers veel hoger.
Nou weet ik dat de transfers na 30 juni nog niet meegenomen zijn in de transferbalans (Waarbij Lozano en Doan het meest in het oog springen, dit scheelt netto gok ik nog zo'n 15-20 miljoen in resultaat) maar het zijn toch lage cijfers.
Ook echt zo'n kutinterview ja.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:11 schreef RipCity het volgende:
Van Bommel nam het tot slot ook nog op voor zijn aanvoerder Pablo Rosario. De middenvelder krijgt de laatste tijd wat kritiek te verduren, maar maakte tegen Groningen wel zijn eerste doelpunt in de Eredivisie.
Pablo is hier gekomen vanuit de Keuken Kampioen Divisie en is na een jaar Jong PSV vast in het eerste elftal gekomen. Hij speelde goed, werd international en kreeg het daarna moeilijk", vertelde hij.
"Dat is heel erg normaal voor een jonge speler. Stabieler worden gaat gepaard met ouder worden en meer wedstrijden spelen. Dat geldt ook voor ons als elftal en dat zag je misschien ook wel terug tegen Groningen."
___
Mark heeft excuus gevonden on hem rest vh seizoen op te stellen.
Het is ook niet dat we overlopen van de alternatieven. En eerlijk is eerlijk, tegen Groningen maakte hij een goede beurt. Met de 1-0 en bij de 2-0 waren hij en Hendrix ook prima. Verdedigend ging er ook weinig fout.quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:11 schreef RipCity het volgende:
Van Bommel nam het tot slot ook nog op voor zijn aanvoerder Pablo Rosario. De middenvelder krijgt de laatste tijd wat kritiek te verduren, maar maakte tegen Groningen wel zijn eerste doelpunt in de Eredivisie.
Pablo is hier gekomen vanuit de Keuken Kampioen Divisie en is na een jaar Jong PSV vast in het eerste elftal gekomen. Hij speelde goed, werd international en kreeg het daarna moeilijk", vertelde hij.
"Dat is heel erg normaal voor een jonge speler. Stabieler worden gaat gepaard met ouder worden en meer wedstrijden spelen. Dat geldt ook voor ons als elftal en dat zag je misschien ook wel terug tegen Groningen."
___
Mark heeft excuus gevonden on hem rest vh seizoen op te stellen.
zijn goal had Padt toch wel kunnen hebben, zelfs aan die andere had Padt meer kunnen doen al ging daar wel een hele mooie combinatie aan voorafquote:Op vrijdag 27 september 2019 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is ook niet dat we overlopen van de alternatieven. En eerlijk is eerlijk, tegen Groningen maakte hij een goede beurt. Met de 1-0 en bij de 2-0 waren hij en Hendrix ook prima. Verdedigend ging er ook weinig fout.
Maar goed, één zwaluw en zo....
Goed voor z'n verkoopwaarde , Luton town zal nu toch wat meer op tafel moeten leggenquote:Op vrijdag 27 september 2019 16:38 schreef Doublepain het volgende:
Huh Rosario international
Wanneer was dat dan 😅
Oh zeker. Maar wat Rosario deed bij beide treffers was gewoon goed.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn goal had Padt toch wel kunnen hebben, zelfs aan die andere had Padt meer kunnen doen al ging daar wel een hele mooie combinatie aan vooraf
Op transfergebied worden alle grote klappers idd zo goed als teniet gedaan door 'ketsers'.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:33 schreef Scarface88 het volgende:
Ik roep al jaren dat het financieel niet goed gaat. Spelers als Maher, Luckassen, Ramselaar, Pereiro allemaal miljoenen transfers die gratis of voor een paar ton de deur uit gaan. Daar bovenop verkopen we amper spelers voor marktconforme bedragen. Spelers wordt "een mooie transfer gegund".
Bij Ajax is het al jarenlang kassa en staat 400 miljoen op de bank.
De strijd is verloren.
Des te mooier dat we het grote geld uit Amsterdam op deze manier weerstand kunnen biedenquote:Op vrijdag 27 september 2019 17:33 schreef Scarface88 het volgende:
Ik roep al jaren dat het financieel niet goed gaat. Spelers als Maher, Luckassen, Ramselaar, Pereiro allemaal miljoenen transfers die gratis of voor een paar ton de deur uit gaan. Daar bovenop verkopen we amper spelers voor marktconforme bedragen. Spelers wordt "een mooie transfer gegund".
De strijd is verloren.
210 miljoen eigen vermogen om precies te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:33 schreef Scarface88 het volgende:
De strijd is verloren.
60 miljoen op de bank. Achja, slechts factor 7 er naast.quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:33 schreef Scarface88 het volgende:
De strijd is verloren.
maar dat gaat niet lang meer goed op deze manierquote:Op vrijdag 27 september 2019 17:49 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Des te mooier dat we het grote geld uit Amsterdam op deze manier weerstand kunnen bieden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |