abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189080367
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die een paar jaar, of misschien wel tientallen jaren, een kantoorbaan hadden en vervolgens een realistisch beroep hebben gekozen.

Bij een realistisch beroep zit je niet stil, werk je vaak buiten, met dieren, machines of gereedschap en ben je dus meestal creatief bezig.

Dus van notaris naar pottenbakker bijvoorbeeld. Zo ja, wat ben je gaan doen en bevalt het? Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld minder verdient, maar wel het gevoel hebt écht je hobby uit te oefenen en dat het dus veel meer waard is..
  zondag 22 september 2019 @ 23:15:46 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189080430
Ik begrijp de term "realistisch beroep" niet?

In welke zin is werk op kantoor niet realistisch? Realiseer je dan niets?
pi_189080442
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 23:15 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp de term "realistisch beroep" niet?

In welke zin is werk op kantoor niet realistisch? Realiseer je dan niets?
Kenmerken van een realistisch beroep

Mensen die hoog scoren op het kenmerk realistisch zijn over het algemeen doeners. Realistische mensen werken graag met hun handen en vinden het leuk om apparaten of voertuigen te bedienen. Bij veel realistische beroepen ben je vaak buiten, fysiek bezig, werk je soms met dieren en kan je vies worden. Typische hobby's van realistische mensen zijn tuinieren, het hebben van huisdieren, sleutelen aan auto’s en buitensporten zoals mountainbiken en hardlopen. Sectoren waar je veel realistische beroepen zult tegenkomen zijn bijvoorbeeld de landbouw, bouwwereld, maakindustrie, distributie- en transportsector en de zee- en luchtvaart. Trefwoorden: fysiek, buiten, handen, onderweg, machines en apparaten, dieren.
pi_189080489
Leuk topic. Ik kende de term “realistisch beroep” niet. Ik ben zelf HR adviseur. Niet echt een kantoorbaan, heb veel vrijheid, maar soms ook wel. Heb wel veel “ realistische” hobby’s.
Alius aliud dicit
pi_189080500
Dus gym leraar is een realistisch beroep?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_189080506
Ja ben van creative pronounce poser naar sushi chef gegaan
pi_189080576
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 23:26 schreef wawowiewa het volgende:
Ja ben van creative pronounce poser naar sushi chef gegaan
Wat is een creative pronounce poser precies?
Alius aliud dicit
pi_189080581
En is sushi chef een realistisch beroep?
Alius aliud dicit
  zondag 22 september 2019 @ 23:36:24 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189080593
Momenteel een kantoorbaan maar wil na de winter beginnen met meubels te maken :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189080763
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 23:34 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat is een creative pronounce poser precies?
Creative pringles Ik zorg dat de normal creators de dienst uitmaken
pi_189080845
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 00:11 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

moet je dan zeker van zichzelf zijn?
pi_189080888
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 00:28 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

moet je dan zeker van zichzelf zijn?
idd jij snap het! zeker van zichzelf!! hahahaha
pi_189081160
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 23:36 schreef Dven het volgende:
Momenteel een kantoorbaan maar wil na de winter beginnen met meubels te maken :)
gaaf,van hout?
pi_189081232
Ben jarenlang it- consultant geweest. Een paar jaar terug samen met mijn vrouw een reisorganisatie opgestart ( we begeleiden dus groepsreizen) en sinds dit jaar doen we dit beiden fulltime. De kantoorbaan kostte energie, de reizen, alhoewel veel meer uren werk, geven energie.
pi_189081479
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 23:36 schreef Dven het volgende:
Gaaf! Knap dat je die stap durft te zetten. Heb je daar dan al veel ervaring mee? Misschien van vroegere opleiding of hobby. Of ga je dat juist nog volgen?
pi_189081486
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 06:01 schreef Noudanzeg het volgende:
Ben jarenlang it- consultant geweest. Een paar jaar terug samen met mijn vrouw een reisorganisatie opgestart ( we begeleiden dus groepsreizen) en sinds dit jaar doen we dit beiden fulltime. De kantoorbaan kostte energie, de reizen, alhoewel veel meer uren werk, geven energie.
Mooi voorbeeld! Kan me voorstellen dat je dan meer het gevoel hebt iets goeds voor mensen te doen.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 08:43:56 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189081630
Soort van. Ben van een kantoorbaan waarbij ik in de sociale zekerheid mensen ondersteunde naar een buitenfunctie gegaan waarbij ik op de fiets, dezelfde doelgroep, thuis bezoek en vooral ambulant werk.

Heeft me meer energie, een beter lichaam ( :+ ), veel vrijheid en plezier gegeven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 23 september 2019 @ 08:48:05 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189081652
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 02:33 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

gaaf,van hout?
De basis zal altijd hout zijn ja

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 08:15 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Gaaf! Knap dat je die stap durft te zetten. Heb je daar dan al veel ervaring mee? Misschien van vroegere opleiding of hobby. Of ga je dat juist nog volgen?
Heb er enige ervaring mee maar had de stap niet gezet als ik het niet samen met een vriend ging opzetten. Hij heeft mijn leeftijd in jaren ervaring voor wat betreft het maken van meubels :+ Dus dat is een fijne leerschool.

Toen ik jonger was heb ik veel met hout gewerkt maar bijvoorbeeld ook sieraden met epoxy gemaakt. Dat willen we iets vergroten en op meubelniveau doen :P

Ik heb enkel toen ik een jaar of 20 was een half jaar op kantoor gewerkt in de accountancy en ben na een paar maanden vertrokken omdat ik mijzelf dat niet een leven lang zag volhouden. Nu werk ik thuis voor een Belgische firma die ook een kantoortje in mijn woonplaats hebben. Als ik wil kan ik daar werken maar dus net zo goed van op hotel of ergens aan het strand, zwembad. Eigenlijk als er maar een stabiele internetverbinding is.

Daardoor heb ik het wel wat langer uit kunnen houden maar inmiddels weet ik ook niet de rest van m'n leven achter een laptop gekluisterd wil zitten.

Dus nu dit proberen en zien waar het schip strandt :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189081981
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 00:11 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

:') Verdien je dan 10.000 euro in de maand op de kop af?
  maandag 23 september 2019 @ 10:53:34 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189082698
Als een niet-kantoorbaan = realistisch beroep, wat is een kantoorbaan dan voor beroep?
pi_189083622
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2019 10:53 schreef Cue_ het volgende:
Als een niet-kantoorbaan = realistisch beroep, wat is een kantoorbaan dan voor beroep?
Het is elkaars equivalent. Bijvoorbeeld:
Marketing manager = kantoorbaan
Broodbakker = realistisch beroep
  maandag 23 september 2019 @ 12:22:04 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189083640
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:20 schreef Sushilover het volgende:
Het is elkaars equivalent. Bijvoorbeeld:
Marketing manager = kantoorbaan
Broodbakker = realistisch beroep
Aah in die zin, tnx :)

Geef mij maar gewoon een kantoorbaan.
pi_189084055
Ik heb een realistische kantoorbaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189084256
Vroeger zei men laag opgeleid, dat werd praktisch opgeleid ,gaan we het nu ineens realistisch opgeleid noemen?!
  maandag 23 september 2019 @ 13:24:15 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_189084355
Mijn werk is grotendeels op kantoor, maar toen er in de crisisjaren (te) weinig werk te vinden was heb ik een tijdje m'n studentenbaan als bestelbuscoureur opnieuw opgepakt.

Was best leuk om weer een tijdje te doen, maar niet voor de rest van m'n werkzame leven. Uiteindelijk ging het toch wel steken dat ik, zowel qua uitdaging als financieel, meer kon dan dat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')