abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189073609


Van zaterdag 22 september tot zondag 29 september is het weer tijd voor het WK Wielrennen. Dit jaar gehouden in graafschap Yorkshire.In 2014 vond in dezelfde regio de 'Grand Départ' plaats van de Tour de France, waarna de Tour of Yorkshire in het leven werd geroepen. Alles is in ieder geval te volgen via de player, NOS en Sporza zenden ook het nodige uit. Krijgen WE eindelijk een opvolger voor Joop? Of gaat iemand anders de winnaar van vorig jaar, Alejandro Valverde, opvolgen?

*Programma WK wielrennen 2019

Zaterdag 21 september 2019
-Wegwedstrijden Para-cycling

Zondag 22 september 2019
-WK Ploegentijdrit (28 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag 23 september 2019
-Individuele tijdrit junioren vrouwen (14 km)
-Individuele tijdrit Junioren mannen (28 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dinsdag 24 september 2019
-Individuele tijdrit beloften mannen (32,5 km)
-Individuele tijdrit elite vrouwen (32,5 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woensdag 25 september 2019
-Individuele tijdrit elite mannen (54 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donderdag 26 september 2019
-Wegwedstrijd junioren mannen (144,5 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijdag 27 september 2019
-Wegwedstrijd junioren vrouwen (91,5 km)
-Wegwedstrijd beloften mannen (192,5 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag 28 september 2019
-Wegwedstrijd elite vrouwen (149,5 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zondag 29 september 2019
-Wegwedstrijd elite mannen (284,5 km)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 16:43:37 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_189073613
w/
pi_189073618
Een trui krijgen die je nooit mag dragen _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_189073638
Vrouwen hebben niet de snelste tijd neergezet Jose!

De Duitse vrouwen waren sneller
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 22 september 2019 @ 16:44:56 #5
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189073640
De regenboog uit de kast halen voor dit soort non evenementen is afbreuk aan die trui.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 22 september 2019 @ 16:45:30 #6
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189073648
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:43 schreef franklop het volgende:
Een trui krijgen die je nooit mag dragen _O_
Het lijkt me een voorzet voor een gemixte Tour de France.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 september 2019 @ 16:45:51 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189073654
Dit was gewoon een EK dus.
pi_189073670
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:43 schreef franklop het volgende:
Een trui krijgen die je nooit mag dragen _O_
Op het EK volgend jaar?
pi_189073690
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:46 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Op het EK volgend jaar?
Dan rij je weer in je landen tricot
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 22 september 2019 @ 16:48:57 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_189073699
Waarom gedragen die renners zich allemaal als pubers die nog nooit een vrouw hebben gezien?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_189073727
Als zelfs de NOS het geen pushbericht waard vindt, dan weet je wat de status hier van is
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 16:59:12 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189073817
Wilhelmus neem ik aan
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 17:07:34 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189073918
w/
  zondag 22 september 2019 @ 17:26:22 #14
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189074170
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Jawel jongens, het moet eigenlijk nog beginnen maar op maandag is daar al de coup de graces van Yorkshire; de tijdrit bij de junioren. Het niveau was dit jaar vreselijk hoog en deze generatie gaat een aantal zeer goede profs afleveren, dat kan haast niet anders. Maar voordat het grootste deel de overstap maakt naar de beloftencategorie, of een enkeling zelfs al naar de profs, is er eerst nog een regenboog te verdelen. Twee zelfs, maar voorlopig houden we het even bij de tijdrit.

De junioren rijden hun tijdrit over een afstand van 28 kilometer, met een aantal van welgeteld 492 hoogtemeters. In het verleden reden de junioren dezelfde afstand als de beloften en dat was wel leuk voor vergelijkinkjes altijd; dit jaar helaas niet. Het is in ieder geval geen Baldwin's Street, maar het is ook zeker niet vlak en dat werkt In het voordeel van deze of gene. Twee rondjes, van Harrogate naar Harrogate. Wat ook wel het vermelden waard is, is dat het aantal bochten nog behoorlijk te verwaarlozen is voor een rondje van 14 kilometer. Op bepaalde stroken is het dus een kwestie van stampen, voor zover dat kan op een 52x14. Dat is dan weer in het voordeel van de krachtpatsers.

[ afbeelding ]

Wie dat stampen het best zou moeten kunnen is een Amerikaan en hij heet Quinn Simmons. Deze ginger, met ook al een volle ginger baard, is een fenomeen. De vraag is uiteindelijk natuurlijk wat hij waard is als prof, want jonge, veel te hard rijdende Yanks is iets wat al vaker voorbij is gekomen. Echter, we leven in het nu en dan laten we het ook bij nu en dan, hoewel ik er moeite mee heb om Marcootje niet op 1 te zetten, zie ik hier de topfavoriet. Simmons laat het al het hele jaar zien en krijgt hier een parcours voorgeschoteld dat hem moet liggen als geen ander. De afstand spreekt in zijn voordeel, het rollende parcours moet hem zeker liggen en, hoewel geen slecht stuurman, het technische gebeuren (of juist gebrek aan) zal hij ook blij van worden. Ook zijn vorm is echt uitstekend. Recent reed hij alles nog op een hoop in Rüebliland en ook in Wulpen stond er gewoon geen maat op. Wat interessant is om te vermelden is dat, ondanks dat ze elkaar eigenlijk nooit zien, de stand tussen Brenner en Simmons in tijdritten momenteel 1-1 is. Brenner won een proloog, Simmons een ‘’langere’’ tijdrit. Ook landgenoot Garrison kan een potje tijdrijden. Michael is het jongere broertje van Axeon-renner Ian en heeft het zelfs al eens voor elkaar gekregen om Simmons te verslaan. Goed, dat was een proloog, maar Ian heeft het wel in zich om voor een mooie top tien te gaan, je zou voor minder.

[ afbeelding ]

Dan, hij is al genoemd, Marco Brenner. Het Godenkind. Een jochie van, sinds een paar weken geleden, van harte gefeliciteerd, 17 jaar oud die maar één ding doet: winnen. Overal en altijd. 19 overwinningen en de kans is nog echt best behoorlijk dat hij er na deze week twee bij mag voegen. Dat is opzich al heel indrukwekkend, maar dit gozertje is eerstejaars. Dat is ongehoord en hij is met recht de beste junior van dit jaar, nu al. Ook Brenner heeft al de nodige overwinningen in de tijdrit geboekt dit jaar, namelijk 3 van de 4. Ook zijn vorm is uitstekend, getuige zijn dominantie in Lunigiana, maar ik vrees dat, alles bij elkaar opgeteld, het net wat meer in de richting van Simmons opvalt. Ik houd het op 52-48 en de vorm van de dag zal dus alles bepalend zijn. Hiermee dek ik me dus mooi in mocht het zo zijn dat Brenner weer spot met alle weten en gewoon wereldkampioen wordt haha. Ook Brenner heeft een interessante landgenoot. Twee zelfs, maar Ballerstedt werd ziek, beëindigde derhalve zijn seizoen, kwam daar toen op terug en is nu ziedend dat hij niet in Yorkshire mag zijn. Hessmann is de naam en Hessmann is misschien wel de degene die het meest uitkijkt naar het stampen op de lange rechten stukken. Zeker nadat hij in Alkmaar op zijn plaat ging en dag kon zeggen tegen alle ambities. Desalniettemin mag hij ook hier strijden om een ereplaats.

Nu wordt het interessant, want daar waar het duidelijk is wat Simmons en Brenner waard zijn, komen we nu in de duisternis. Want hier is nog zo’n fenomeen en deze draagt de naam Finn Fisher-Black. Wie? Inderdaad. Je moet echt al in de dark web van de junioren uitslagen komen wil je meer weten van deze knaap en zelfs dan is het onvoldoende. Finn is namelijk vooral actief op de baan en daar is hij de beste, ooit. 3:08:815 over 3000 meter. Dat op zich klinkt al leuk, maar om het nog wat beter te maken; dat is een dikke drie seconden sneller dan Lev Gonov, de vorige wereldrecordhouder. Het erge is, dat was ‘maar’ in een qualifier ergens in februari op de nationale kampioenschappen en zijn echte doel lag in augustus, op het wereldkampioenschap in Frankfurt. Bij slechts een doel bleef het ook want hij moest geblesseerd afhaken. Reden genoeg om hier eens revanche te komen nemen. Maar goed, dat is op de baan en dat is na vier keer met je ogen knipperen voorbij, dit is bijna tien keer zo lang. Dat klopt helemaal en dat mysterieuze maakt hem best gevaarlijk. Het kan vriezen en het kan dooien. Bal is rond, elf tegen elf. Je weet het niet.

[ afbeelding ]

Om in de duisternis te blijven, de Britten! Dat klinkt erg vreemd en dat is het ook. Nou, laat mij even van leer trekken en laat mij ook mijn ongenoegen uitspreken. Britse bazen geven geen fuck. RIP @:Syntix . Zo'n junioren seizoen kent meerdere grote afspraken. De Vredeskoers bijvoorbeeld, grote rittenwedstrijd. De Europese kampioenschappen dan, ook niet verkeerd. Dat vinden zij niet zo boeiend. Ze komen nergens, ze starten nooit. In het voorjaar reden ze collectief België op een hoop, maar daarna zijn ze veilig huiswaarts gekeerd om daar te koersen in hun bubbel. Ik dik het nu behoorlijk aan natuurlijk, maar ik probeer een punt te maken ja. In ieder geval, Leo Hayter, het jongere broertje van Ethan, en, misschien nog wel belangrijker, Oscar Nilsson-Julien. Van Hayter voldoende referenties om te kunnen bepalen dat hij kan tijdrijden en dat hij hier iets moois neer kan gaan zetten, maar Nilsson-Julien, not so much. Ook hij komt, uiteraard, van de baan en hij maakte deel uit van de ploeg die in juli Europees kampioen werd in de ploegenachtervolging. Op de weg heeft hij een gering aantal uitslagen, waaronder een OOT in Morbihan, maar ik weiger hem weg te wuiven. Zeker als de ronde wielen weer uit de kluis zijn gehaald.

Het is best absurd dat ik al behoorlijk tijd aan het typen ben maar nog geen woord heb hoeven spenderen aan Piccolo en Tiberi. Dat zegt iets over de sterkte in de breedte van deze generatie. Piccolo is de Europees kampioen nota bene, en Tiberi legde ze er allemaal, inclusief Brenner, op in de tijdrit in de Vredeskoers. Deze twee zullen andermaal dicht zijn, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat brons het maximaal haalbare is. Ze zijn in ieder geval goed in vorm, dat is al wat. Na sterk ploegenspel won Piccolo het eindklassement in Lunigiana en Tiberi kreeg meerdere keren de eer om daar op gepaste afstand van Brenner tweede te worden. Het parcours moet ze hier in Yorkshire in ieder geval liggen. Piccolo kan wel een eind stampen en Tiberi moet, in tegenstelling tot wat hij in Alkmaar voor de voeten kreeg, tevreden zijn met het aantal hoogtemeters dat er ligt. Nog even en ze ruilen het blauw van de Squadra allebei in voor het soort van blauw van Colpack, voordat de een naar Trek en de ander naar Astana gaat. Volgens mij mogen de Italianen met drie starten en ik zoek naar Lorenzo Balestra maar vind hem nergens. Slecht, matig.

[ afbeelding ]

De Nederlanders wonnen op de Europese kampioenschappen in Alkmaar zilver en brons, een zeer net resultaat. Of ze hier op herhaling kunnen, daarop is mijn antwoord een heel duidelijke nee. Ik kan me ook wel voorstellen dat Lars Boven hier met enige twijfels aan de start komt. In de recente weken heeft hij namelijk twee keer fietsles gekregen van Quinn Simmons. Goed, dat overkomt er wel meer, maar voor een junior van dat statuur moet dat een pijnlijke bedoening zijn geweest. Ik heb ook vraagtekens bij zijn vorm, want sinds die Europese tijdrit blinkt Boven niet bepaald uit met topresultaten. 63e in de tijdrit en een DNF in Rüebliland en laatste van de subtop in Koksijde. Voor Leijnse ziet het er niet veel beter uit, maar zijn vorm is in ieder geval prima. Hij kon het Simmons weliswaar niet heel moeilijk maken, maar met een top tien in zo'n beetje elke koers of rit die hij reed laat hij zien er meer dan klaar voor te zijn om ook hier een dikke top tien te scoren.

Carlos Rodriguez is nog niet zo op de afspraak op dit soort evenementen, maar hij is talent genoeg om zeker een vermelding waard te zijn. Hij moet nog 19 te worden, maar hij gaat al prof spelen bij INEOS of all places. Het gaat om een contract van vijf jaar, bevestigd door grootmeester Contador himself. Rodriguez zal vooral moeten ophalen op de klimmen wil hij iets neerzetten in Yorkshire, want in het vlakke, winderige Alkmaar werd hij van de weg geblazen. Zijn vorm is alleszins ruim in orde, getuige de masterclass in Burgos exact een maand geleden. Zelfs volwaardig profs van Caja kregen geen grip op hem in Valencia vorige week. Geen Spanjaard maar wel Spaanstalig is German Dario Gomes. Colombia, jawel. German gaat niet meedoen om ook maar iets, maar heeft het in ieder geval in zich om de eerste respectabele afvaardiging te worden sinds Ponferrada. Hij komt van de baan, maar is eigenlijk nationaal kampioen is zo'n beetje alles. Hij fietst pas anderhalf jaar en we gaan duimen voor een mooi resultaat.

De Fransen starten hier met enorme ambities. Ze willen de top tien halen. Uitverkorenen om die ambitie waar te maken zijn Hugo Page en Kévin Vauquelin. Nee, de Fransen moeten het vooral van de wegrit gaan hebben, maar Page is talent genoeg om hier een top tien neer te zetten. Goed in Alkmaar, goed in Rüebliland en afgelopen week nog behoorlijk dominant in Montlivault. Het kan, het kan ook niet. De altijd onsympathieke Esten schuiven andermaal Gleb Karpenko naar voren, de nummer vijf in Alkmaar. Het is voor Karpenko een beetje een seizoen met ups en downs geweest. Zeer overtuigend in de Sint-Martinusprijs en ook prima op het Europees kampioenschap, maar ook broddelwerk in ergens in Polen en Rüebliland, waar hij zelfs de finish niet haalde. Sindsdien heeft hij geen wedstrijd meer gereden en dat was mijn verhaal over Karpenko, waarvan akte.

Pat Eddy, das nen interessante. De jongste van allemaal hier. Zoals elke Australiër ooit komt hij van de baan wat dacht je. Net zoals Finn Fisher-Black heerst er rond deze jongen het mysterieuze. Wie is hij, wat kan hij? We zijn Luke Plapp nog niet vergeten, die vorig jaar ook zomaar tweede kon worden. Nu lijkt me dat voor Eddy iets teveel gevraagd, gezien het veld en de leeftijd, maar wie weet kan het een prettige kennismaking worden. Hij is Australisch kampioen bij de junioren in zowel de tijdrit als op de weg en werd in Evendale vierde op exact 50 tellen van Fisher-Black. Hij heeft ook een broer, die heet Sam, maar die kan er niks van.

Voor het seizoen vreesde ik voor de werken van Frederik Wandahl. Zijn zeer indrukwekkende seizoen als eerstejaars schoof hem automatisch naar voren als opvolger van Evenepoel als beste junior van het jaar. Sindsdien is hij echter meer geblesseerd dan fit en enige regelmaat is moeilijk te ontdekken. Na een val in Roubaix kon door het grootste deel van dit jaar een streep en de teller staat dan ook pas op 14 koersdagen. Toch noemen we hem maar onder het mom je weet maar nooit. De werken van Blume zijn wat dat betreft iets gevaarlijker. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen is dit jaar op de afspraak in tijdritten en eindigde meer dan eens in de buurt van Simmons en Brenner. Het enige smetje is dat hij op de nationale kampioenschappen ruim werd geklopt door een twee jaar jongere Wang. Staune-Mittet en Finnesand noemen we nog maar even om in Scandinavische sferen te blijven, maar dat is niks en dat wordt niks.

[ afbeelding ]

Ah, daar is 'ie weer. Andrii Ponomar is een favoriet van mij, de Europees kampioen. Het is geen tijdrijder (alhoewel, achtste in Alkmaar), maar dat interesseert me niet. Andrii is gewoon leuk. Ik twijfel echter ook hier over de vorm. Na zijn Europese titel heeft hij niet veel meer gereden en wat hij wel reed was niet bijzonder succesvol. Het kan natuurlijk zijn dat het lange seizoen hem een beetje teveel wordt. We heten niet allemaal Marco Brenner en hij is al in de weer met klassementen sinds het begin van het seizoen. Het zou de logica zelve zijn als het een beetje leeg begint te raken. De zoon, een van de twee dan toch, van Vino start hier ook. Hij, en zijn broer evenmin, kunnen er echter geen ene klote van. Maar hij heeft Vinokourov en dat is leuk. Tegenwoordig zowaar onder de Kazachse vlag. Voorheen deden ze dat nog onder de vlag van Monaco. Zou het wat uitmaken?

Van Lars Van Ryckeghem had ik wel iets verwacht in Alkmaar, maar dat leek nergens op. Omdat ik daar niet veel over te melden heb, doe ik gewoon even kopiëren-plakken van die dag: Ook hij is pas 16 lentes jong (tegenwoordig 17), heeft nog erg weinig ervaring tussen de grote jongens, maar kan een erg goede tijdrit neerzetten. Begin mei werd hij Belgisch kampioen, maar zijn beste prestatie kwam in de testtijdrit in Montenaken. Met een tijd van 36'33" was hij precies een minuut langzamer dan Evenepoel een jaar eerder, die toentertijd bijna twee jaar ouder was, en slechts anderhalve minuut langzamer dan Brent van Moer, die vijf jaar ouder is. Hij gaat op het lijstje van de hoop.

Ik zal me later eens aan een paar sterren wagen.
****: Quinn Simmons, Marco Brenner
***: Andrea Piccolo, Finn Fisher-Black, Antonio Tiberi
**: Lars Boven, Leo Hayter, Michael Garrison, Michel Hessmann, Enzo Leijnse,
*: Gleb Karpenko, Carlos Rodriguez, Hugo Page, Andrii Ponomar, Oscar Nilsson-Julien, Blume Levy

En die eerste drie zijn ook direct mijn prognose: 1). Quinn Simmons, 2). Marco Brenner, 3). Andrea Piccolo
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189074254
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:43 schreef franklop het volgende:
Een trui krijgen die je nooit mag dragen _O_
Dat was bij de ploegentijdrit ook al zo natuurlijk ;)

Al weet ik niet eens of die een aparte trui kregen op het podium
pi_189074259
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

****: Quinn Simmons, Marco Brenner
***: Andrea Piccolo, Finn Fisher-Black, Antonio Tiberi
**: Lars Boven, Leo Hayter, Michael Garrison, Michel Hessmann, Enzo Leijnse,
*: Gleb Karpenko, Carlos Rodriguez, Hugo Page, Andrii Ponomar, Oscar Nilsson-Julien, Blume Levy

En die eerste drie zijn ook direct mijn prognose: 1). Quinn Simmons, 2). Marco Brenner, 3). Andrea Piccolo
Starttijden voor de tijdrit staan nu ook online.

https://www.uci.org/road/events/uci-road-world-championships
  zondag 22 september 2019 @ 17:32:25 #17
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189074272
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:31 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Starttijden voor de tijdrit staan nu ook online.

https://www.uci.org/road/events/uci-road-world-championships
Brenner, Leijnse en Garrison al om 14:00. Gauw naar het weerbericht rennen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189074279
Brenner start 2 uur voor Simmons. Dat kan, bij wisselende weersomstandigheden, wel nog een rol gaan spelen.
  zondag 22 september 2019 @ 17:35:02 #19
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189074331
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:32 schreef Columbiafan het volgende:
Brenner start 2 uur voor Simmons. Dat kan, bij wisselende weersomstandigheden, wel nog een rol gaan spelen.


Lijkt niet echt invloed te gaan hebben.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189074364
De starttijden zijn lokale tijd lijkt me?
pi_189074530
Geen 54km voor de vrouwen!? :r
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 19:01:37 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189076082
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:31 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Starttijden voor de tijdrit staan nu ook online.

https://www.uci.org/road/events/uci-road-world-championships
Mooie boel, op de Zuid-Afrikanen na zijn alle Afrikanen van de startlijst verdwenen. Zeker weer visumgezeik.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 19:44:29 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189076712
CyclingAlmanack twitterde op woensdag 24-04-2019 om 16:41:33 Julian Alaphilippe has won every one-day race he’s started this year except for the ones where Mathieu van der Poel was also riding, which were all won by Mathieu van der Poel reageer retweet
pi_189078834
Karpenko rijdt niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 september 2019 @ 21:42:21 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189078891
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:44 schreef Momo... het volgende:
CyclingAlmanack twitterde op woensdag 24-04-2019 om 16:41:33 Julian Alaphilippe has won every one-day race he’s started this year except for the ones where Mathieu van der Poel was also riding, which were all won by Mathieu van der Poel reageer retweet
Dat was leuk in april, toen deze tweet gepost werd en Alaphilippe nog maar vijf eendagskoersen had gereden :P Inmiddels gaat dat al vrij lang niet meer op :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189079248
Hier moet onze vriend nog even aan werken, dit lijkt echt nergens op.
ZoerCyclingStat twitterde op zondag 22-09-2019 om 21:54:57 🚹#Yorkshire2019🌈@Yorkshire2019 #Algorithm #Prediction The #u23 is a challenge as the 🖥️ doesn't have many results⭐️⭐️⭐️Piccolo, Hessmann, Vauquelin⭐️⭐️Blume Levy, Tiberi, Mirzojev⭐️Garrison, Jurisevic, Staune-Mittet, McCambridgeThe 🖥️ thinks it'll be Piccolo 🇮🇹 for the win https://t.co/lQymMJcSTJ reageer retweet
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 22:10:39 #27
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189079435
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 22:00 schreef NathanCT het volgende:
Hier moet onze vriend nog even aan werken, dit lijkt echt nergens op.
ZoerCyclingStat twitterde op zondag 22-09-2019 om 21:54:57 🚹#Yorkshire2019🌈@:Yorkshire2019 #Algorithm #Prediction The #u23 is a challenge as the 🖥️ doesn't have many results⭐️⭐️⭐️Piccolo, Hessmann, Vauquelin⭐️⭐️Blume Levy, Tiberi, Mirzojev⭐️Garrison, Jurisevic, Staune-Mittet, McCambridgeThe 🖥️ thinks it'll be Piccolo 🇮🇹 for the win https://t.co/lQymMJcSTJ reageer retweet
U23 klopt ook niet.

Maar het slaat inderdaad nergens op, ik vind dat model van hem sowieso vaak raar.
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 22:13:45 #28
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189079499
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 22:00 schreef NathanCT het volgende:
Hier moet onze vriend nog even aan werken, dit lijkt echt nergens op.
ZoerCyclingStat twitterde op zondag 22-09-2019 om 21:54:57 🚹#Yorkshire2019🌈@:Yorkshire2019 #Algorithm #Prediction The #u23 is a challenge as the 🖥️ doesn't have many results⭐️⭐️⭐️Piccolo, Hessmann, Vauquelin⭐️⭐️Blume Levy, Tiberi, Mirzojev⭐️Garrison, Jurisevic, Staune-Mittet, McCambridgeThe 🖥️ thinks it'll be Piccolo 🇮🇹 for the win https://t.co/lQymMJcSTJ reageer retweet
Nee, dit kan niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189079871
Mijn hart zegt, neem Oscar toch lekker mee, heb er 80% vertrouwen in. M'n brein zegt, doe normaal en neem gewoon je Duitse vriend Michel mee. Ik weet het even niet meer.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 september 2019 @ 22:37:37 #30
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189079915
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 22:10 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar het slaat inderdaad nergens op, ik vind dat model van hem sowieso vaak raar.
Superhandig voor wat paardjes met CM.
pi_189080237
w/
  maandag 23 september 2019 @ 08:42:26 #32
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189081618
Backstedt is een vreselijke commentator. Met andere woorden, ik sta volledig achter Megan Jastrab.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189082278
Nederlanders hebben wel wat prijzengeld binnengesleept gisteren _O_

laflammerouge16 twitterde op maandag 23-09-2019 om 09:33:15 TTT Mixed Relay winner: 58.500¤TTT Mixed Relay runner-up: 33.500¤Paris-Roubaix 2019 winner: 30.000¤Milano-Sanremo, Ronde ME and Liege ME 2019 winner: 20.000¤TDF 2019 Stage winner: 11.500¤World Champion in the Road Race? Only 7.750¤ https://t.co/jF6S1o88G4 reageer retweet
pi_189082330
Als winnaar van de Mixed TTT krijg je dus 9.750 euro per persoon en dus meer als je een regenboogtrui wint bij de profs
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 23 september 2019 @ 10:56:56 #35
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189082722
Sporza is er bij de meisjes direct bij, maar begint er bij de jongens pas aan om half 5. Met een beetje pech of een niet voorspelde regenbui lopen ze de helft van de top 10 mis. Gelukkig is daar de PLAYER. @El-Stinho

[ Bericht 23% gewijzigd door Koffieplanter op 23-09-2019 11:02:29 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_189082763
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 22:00 schreef NathanCT het volgende:
Hier moet onze vriend nog even aan werken, dit lijkt echt nergens op.
ZoerCyclingStat twitterde op zondag 22-09-2019 om 21:54:57 🚹#Yorkshire2019🌈@:Yorkshire2019 #Algorithm #Prediction The #u23 is a challenge as the 🖥️ doesn't have many results⭐️⭐️⭐️Piccolo, Hessmann, Vauquelin⭐️⭐️Blume Levy, Tiberi, Mirzojev⭐️Garrison, Jurisevic, Staune-Mittet, McCambridgeThe 🖥️ thinks it'll be Piccolo 🇮🇹 for the win https://t.co/lQymMJcSTJ reageer retweet
Tweet is weggehaald. Veel kritiek erop gekregen?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 september 2019 @ 11:03:49 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189082771
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tweet is weggehaald. Veel kritiek erop gekregen?
Was binnen tien minuten al weg :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 23 september 2019 @ 11:05:14 #38
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189082784
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Was binnen tien minuten al weg :P
Nee, hij had hem opnieuw gepost omdat de lay-out niet klopte, en nadien alsnog offline gehaald. En ik ben iets op het spoor, dit is hoe Ruvu dus zijn scores binnenhaalt. In blinde paniek die jongen, treurig.

FantaCiclisPro twitterde op zondag 22-09-2019 om 22:22:21 @ZoerCyclingStat @Yorkshire2019 No results known for Simmons or Brenner?! reageer retweet
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 23 september 2019 @ 11:21:53 #39
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189082964
Knipperlicht is fan van Staune-Mittet. Ik denk dat hij een teleurstellende middag tegemoet gaat.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:36:36 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189083116
CurinierGodin

Hopelijk is dit een goede tijd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189083127
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
CurinierGodin

Hopelijk is dit een goede tijd.
Jastrab zo bij het tussenpunt, ben benieuwd.
Demain, on roule
pi_189083152
Ja, dat wordt de snelste tijd voorlopig voor Jastrab. Andere favorieten zitten helemaal aan het einde.
Demain, on roule
  maandag 23 september 2019 @ 11:39:12 #43
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189083153
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 11:37 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Jastrab zo bij het tussenpunt, ben benieuwd.
16 seconden sneller.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 23 september 2019 @ 11:45:06 #44
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189083208
Collinelli nog rapper!
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:45:14 #45
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189083211
Collinelli mag een lekke band krijgen, die heb ik op het laatst uit m'n team gesmeten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189083244
quote:
Patrick Lefevere: “Als ik lees dat de UCI 167.000 euro aan prijzengeld uitdeelt, lig ik echt op de grond van het lachen”

Neen, ik heb niet gekeken naar de Mixed Team Relay gisteren. Zoals eerder gezegd: het boeit me niet, ik geloof er niet in. Nederland heeft gewonnen, maar dat wist ik drie maanden geleden al. Het is totaal geen waardige vervanger voor het WK ploegentijdrijden. Bondscoach Rik Verbrugghe vraagt dat alle grote teams zich meer engageren om hun beste renners af te staan en vanuit zijn positie begrijp ik dat ook wel. Maar als hij mij erover aanspreekt, zal mijn spreekwoordelijke hoorapparaat even niet meer werken. Leuk dat de UCI en het IOC hun best doen voor gemengde competities, maar het zal zonder mij zijn.

Als ik dan lees dat de UCI 167.000 euro aan prijzengeld uitdeelt, lig ik helemaal op de grond van het lachen. Hoe kunstmatig kan je proberen om een evenement leven in te pompen? Terwijl de UCI zo goed als niks voorziet voor de World Tour. Wat krijgen we daar? In het beste geval een handdruk van de voorzitter op het UCI Cycling Gala in China. Daarvoor moeten we dan wel tegen onze goesting de Ronde van Guangxi rijden.

Ik heb gisteren ook niet gekeken naar de Mixed Team Relay omdat ik het voorbije weekend andere katten te geselen had. Ik was in de Ronde van Slovakije, waar we met Yves Lampaert het algemeen klassement hebben gewonnen en met Elia Viviani ook nog de laatste rit. Vijfenzestig overwinningen ondertussen dit seizoen, al tel ik er zelf ook nog de Europese ­titels van Viviani en Evenepoel bij.

Slovakije was een goede trip, want ik heb ook nog het sponsorcontract met Janom kunnen verlengen. Peter en Martin Velits zullen misschien niet de geschiedenis ingaan als mijn beste transfers, maar het zijn wel zij die mij destijds in contact hebben gebracht met Jan Miskovsky, de CEO van Janom.

Als we het dan toch over transfers hebben, wil ik afronden met Jannik Steimle, onze nieuwe Duitser die op maandag een profcontract tekende en ondertussen zowel de Textielprijs in Vichte als Koolskamp Koers heeft gewonnen. Hij was mij getipt na de Ronde van Oostenrijk, waar hij een rit en het eindklassement won. Tom Steels is zich in zijn uitslagen gaan verdiepen en zag dat het allemaal veelbelovend was. Hij is nu al heel goed in het tijdrijden, maar we verwachten dat hij zich ook zal ontplooien als sprinter. Hij reed de voorbije jaren voor Team Vorarlberg Santic, een Oostenrijks team dat veel klimkoersen deed. Daarom moest hij zelf ook altijd heel laag qua gewicht zitten. Bij ons mag hij opnieuw spiermassa bijwinnen, wat hem nog explosiever zal maken. Duitsland is economisch interessant, dus het is goed om een succesvolle Duitser in je ploeg te hebben. Steimle mag van mij een Kittel-verhaaltje ­worden.
Patgod.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:50:44 #47
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 23 september 2019 @ 11:56:28 #48
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189083339
Verschil met Miliaeva was 8 tellen aan het tussenpunt. Dat is een ferme instorting geweest.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 11:56:53 #49
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189083350
Dit is niet leuk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 23 september 2019 @ 12:00:25 #50
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_189083393
Colinelli is in ieder geval een leuker gezicht dan die lelijke dochter van Backstedt.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')