Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?quote:Op zondag 22 september 2019 12:04 schreef minilot het volgende:
Als TS over een x aantal jaar alsnog iemand tegenkomt om verliefd op te worden en zich mee voort te planten dan kan dat toch alsnog? Je meest vruchtbare jaren laten schieten omdat je misschien wel misschien niet ooit nog iemand tegenkomt is misschien een meer gebruikelijke optie, maar niet per definitie de meest verstandige en het is niet alsof je eierstokken doormiddengeknipt worden zodra je een kind met een homostel hebt gekregen.
Waarom zou dat kind een achterstand hebben? Ik begreep dat er onderzoeken zijn die zeggen dat dit heel gelukkige kinderen zijn omdat ze ontzettend gewensd waren en zich hier heel bewust van zijn en een ze hebben een uitgebreid netwerk met meerdere liefdevolle ouders wat schijnbaar veel positieve effecten heeftquote:Op zondag 22 september 2019 12:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?
Er is nu wekelijks een programma te zien op tv, “Lauren, ik wil een kind.”quote:Op zondag 22 september 2019 10:34 schreef Jazz1993 het volgende:
[..]
Ik zou het liever als 60/60 zien, waarbij we eigenlijk 1 groot gezin/familie zijn, ipv 2 aparte gezinnen. Ik hoop een homostel te vinden die zich daar ook in kan vinden.
Dat het niet gek is om bij elkaar te blijven eten, gezamelijke uitstapjes te doen etc.
De man in kwestie doneert in een schaaltje en met een pipetje brengt de vrouw het zaad in haar vagina. 'Via de badkamer' heet dat.quote:Op zondag 22 september 2019 13:57 schreef Fer het volgende:
Hoe werkt zoiets eigenlijk. Die homo’s moeten dan haar zwanger zien te maken?
Een vriendschap, niet een relatie. Maar dat is wel iets waar je ernstig over na moet denken, want je komt inderdaad nooit meer van je co-ouder af.quote:Op zondag 22 september 2019 13:06 schreef June. het volgende:
Enige lastige is dat je dus nog nooit hebt samengewoond of een relatie aangegaan bent met iemand. Ik zou eerst eens uitvogelen waarom dat zo is. En waarom denk je dat het met een homostel wel gaat lukken? Want dat is het in feite, een relatie die je voor het leven aangaat.
Ik vind het 'proberen uit te vogelen wie je eigenlijk bent' ook maar abstract en overdreven.quote:Op zondag 22 september 2019 12:08 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik vind het echt raar advies 'ja zet maar een kind op de wereld' ipv 'stop tijd in uitvogelen wie JIJ eigenlijk bent'
Hoezo achterstand? Ook gewone koppels kunnen uit elkaar gaan en co-ouderschap kiezen.quote:Op zondag 22 september 2019 12:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?
Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.quote:Op zondag 22 september 2019 14:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoezo achterstand? Ook gewone koppels kunnen uit elkaar gaan en co-ouderschap kiezen.
Ik denk dat kinderen gemiddeld genomen beter af zijn bij een goed doordacht vooropgezet plan dan bij een onverwachte scheiding, die hoe dan ook altijd betekent dat ouders die eerst bij elkaar waren dat nu niet meer willen zijn.quote:Op zondag 22 september 2019 14:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.
Aan elke kinderwens zitten haken en ogen. Doet het er toe of het vooropgezet is voor de ontwikkeling van je kind?quote:Op zondag 22 september 2019 14:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.
Ik vind het meer dan een vriendschap. Voor het kind is het fijn als je dichtbij elkaar (blijft!) wonen, hoe regel je de financiën, opvoedkundig op 1 lijn zitten, etc.quote:Op zondag 22 september 2019 14:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een vriendschap, niet een relatie. Maar dat is wel iets waar je ernstig over na moet denken, want je komt inderdaad nooit meer van je co-ouder af.
Sowieso zou je daar heldere afspraken moeten maken, of je nou 26 of 36 bent. En stel nou dat je op je 36ste nog steeds nooit hebt samengewoond?quote:Op zondag 22 september 2019 14:15 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind het meer dan een vriendschap. Voor het kind is het fijn als je dichtbij elkaar (blijft!) wonen, hoe regel je de financiën, opvoedkundig op 1 lijn zitten, etc.
Dat is meer dan een vriendschap. Iets waar je levenservaring voor nodig hebt. En dat kan als je 26 bent, maar als je nog nooit een relatie bent aangegaan? Iets waar je serieus over na moet denken. Misschien wel een paar jaar, bij voorkeur samen met het desbetreffende homostel.
Want wensouders gaan nooit scheiden? En wat gebeurt er dan met dat kind? Die heeft dan 3 huizen, en wie krijgt het gezag over het kind, aangezien dat maar twee mensen kunnen zijn valt er altijd iemand buiten de boot. En je moet het ook maar aankunnen om je kind steeds te moeten missen. En in dit geval vraag ik me af voor wie je dit kind nou eigenlijk krijgt, voor zichzelf of voor de wensouders?quote:Op zondag 22 september 2019 14:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Aan elke kinderwens zitten haken en ogen. Doet het er toe of het vooropgezet is voor de ontwikkeling van je kind?
Wat je in de praktijk vaak ziet is bijvoorbeeld dat ouders co-ouders worden omdat ze eigenlijk hoopten dat een baby de relatie nog wel kon redden. 1,5 jaar later is de co-ouderschap dan alsnog geboren. En in het geval van ouders die uit elkaar gaan, is er dan vaak wel sprake van een schuldgevoel bij het kind of iets dergelijks.
Ik denk dat opgroeien in een co-ouderschap minder traumatisch is dan een scheiding doormaken.
Dat zegt TS toch ook? Dat ze eerst een paar jaar met het stel contact wil hebben voor ze er een dergelijke constructie mee aan wil gaan.quote:Op zondag 22 september 2019 14:15 schreef June. het volgende:
Iets waar je serieus over na moet denken. Misschien wel een paar jaar, bij voorkeur samen met het desbetreffende homostel.
Het gaat niet alleen om het samenwonen an sich, maar alles eromheen, hoe je relaties aangaat etc. Ik ken TS niet, dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op zondag 22 september 2019 14:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sowieso zou je daar heldere afspraken moeten maken, of je nou 26 of 36 bent. En stel nou dat je op je 36ste nog steeds nooit hebt samengewoond?
Zoals ik al eerder zei: iedereen zou in deze gevallen afspraken op papier zetten voor het geval de vaders gaan scheiden. En wie weet komt TS een single man (homo of hetero) tegen met wie ze een co-ouderschap wil, dan is die vraag niet eens aan de orde.quote:Op zondag 22 september 2019 14:22 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Want wensouders gaan nooit scheiden? En wat gebeurt er dan met dat kind? Die heeft dan 3 huizen, en wie krijgt het gezag over het kind, aangezien dat maar twee mensen kunnen zijn valt er altijd iemand buiten de boot. En je moet het ook maar aankunnen om je kind steeds te moeten missen. En in dit geval vraag ik me af voor wie je dit kind nou eigenlijk krijgt, voor zichzelf of voor de wensouders?
En wie zegt dat het homostel zit te wachten op een extra familie?quote:Op zondag 22 september 2019 14:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: iedereen zou in deze gevallen afspraken op papier zetten voor het geval de vaders gaan scheiden. En wie weet komt TS een single man (homo of hetero) tegen met wie ze een co-ouderschap wil, dan is die vraag niet eens aan de orde.
Ik denk dat TS gewoon heel graag voor zichzelf een kindje wil. Haar kindje zal opgroeien met de wetenschap dat er 2 (of 3) volwassenen heel bewust gekozen hebben voor een kindje, en dat is het allerbelangrijkste. Bij teveel hetero-stellen ontbreekt dat stukje gewenst/bewuste keuze er aan wat mij betreft.
Ehhhh, het homostel zelf, door akkoord te gaan met de constructie.quote:Op zondag 22 september 2019 14:42 schreef Cryptocoryne het volgende:
En wie zegt dat het homostel zit te wachten op een extra familie?
Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden seven of moeten we het met een onmogelijke gezichtsuitdrukking doen?quote:
Wat doet het ertoe hoe zij daar in staat?quote:Op zondag 22 september 2019 14:39 schreef Allures het volgende:
[..]
het vervelende is dat TS op het vivaforum wat meer info geeft die ze hier achterwege laat
Inhoudelijk op jou reageren is volstrekt zinloos.quote:Op zondag 22 september 2019 14:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden seven of moeten we het met een onmogelijke gezichtsuitdrukking doen?
Ts kan ook gewoon zelf een kind krijgen, ze heeft er de onderdelen voor. Wat ze zelf niet heeft is meestal in het weekend in uw lokale kroeg tegen sluitingstijd te vinden.quote:Op zondag 22 september 2019 14:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja vooral een kind de wereld in helpen als moeder met hechtingsproblematiek en dan ook nog eens samen met een homostel om het op één of andere manier toch nog nobel te maken maar eigenlijk voeg je alleen maar meer complicaties toe. Egoist.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |