abonnement Unibet Coolblue
pi_189067174
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die een Co ouderschap constructie hebben met een homostel.
Ik ben dit namelijk serieus aan het overwegen en zou graag in contact willen komen met singles of koppels die dit traject ook in zijn gegaan of aan het overwegen zijn.

Iets over mij:
Ik ben al mijn hele leven single, en weet ook niet of ik mij ooit kan binden aan een man. Alle dates die ik tot nu toe gehad heb zijn tot niets uitgelopen. Ik ben ook nog nooit echt verliefd geweest.
Ik ben bijna 26, dus nog wel redelijk jong. Maar ik heb al sinds ik klein ben een hele grote kinderwens. Ik weet ook dit dit traject lang kan duren, vandaar dat ik nu al bezig ben met informatie verzamelen.

Het lijkt mij een prachtig idee om samen met een homostel een kind op te voeden, omdat ik wel graag wil dat een kind een vader(s) in zijn/haar leven heeft. En omdat ik weet hoe moeilijk het is voor homo stellen om een kindje te krijgen. Een kindje in mijn eentje opvoeden lijkt mij enorm zwaar en ook moeilijk te combineren met het werk dat ik nu doe (gehandicaptenzorg).
Vandaar dat co ouderschap mijn voorkeur heeft.
Ik heb het een aantal mensen in mijn familie en vriendenkring verteld en iedereen reageerde positief en ze vonden het ook echt iets voor mij om te doen.

Ik vind het wel echt enorm spannend, want dit is niet zomaar een beslissing die je maakt en ik weet dat er veel geregeld moet worden. Maar ik weet ook dit dit iets heel moois kan opleveren.
pi_189067203
Ik zou vooral wachten tot je aanzienlijk ouder bent
pi_189067227
Ik neem aan dat je deze al kent: https://www.meerdangewenst.nl/ ?
Daar is er informatie te vinden, en ook paren die op zoek zijn, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067245
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:05 schreef Allures het volgende:
Ik zou vooral wachten tot je aanzienlijk ouder bent
An sich is 26 nog erg jong, inderdaad, maar aangezien je het toch vaak over een traject van jaren hebt voor het zover is, is het niet verkeerd om je er nu al in te verdiepen. Dan ga je alsnog voor je 30e geen kind hebben, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067267
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

An sich is 26 nog erg jong, inderdaad, maar aangezien je het toch vaak over een traject van jaren hebt voor het zover is, is het niet verkeerd om je er nu al in te verdiepen. Dan ga je alsnog voor je 30e geen kind hebben, vermoed ik.
ik ken 1 iemand die dit heeft (wel lesbisch stel met homostel( en dat had echt geen jaren voeten in de aarde hoor
pi_189067296
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef Allures het volgende:

[..]

ik ken 1 iemand die dit heeft (wel lesbisch stel met homostel( en dat had echt geen jaren voeten in de aarde hoor
Ik denk toch dat zij dan eerder geluk hebben gehad, dan dat dat nou eenmaal is zoals het gaat. Wat ik ervan heb gehoord en gezien is het vaak echt wel een traject.

Mocht ze nu al een homostel vinden waarmee het klikt, hoeven ze niet per se nu al aan de slag, he? Ze kunnen ook eerst een goede relatie opbouwen met drieën en als dat lekker loopt eens voor een kind gaan.

Overigens is 26 nou ook weer niet een dusdanig jonge leeftijd dat ze significant ouder zou moeten zijn. Rond de 30 is toch prima, niet te oud en niet te jong?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067321
Je kreeg op het vivaforum geen bevredigende reacties , ts?
pi_189067340
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 10:15 schreef Brybry het volgende:
Je kreeg op het vivaforum geen bevredigende reacties , ts?
Geen reacties van mensen die in hetzelfde schuitje zitten nee! En ik ben vooral op zoek naar ervaringsverhalen.. dus dan mag ik dat toch ook prima hier vragen?
pi_189067343
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk toch dat zij dan eerder geluk hebben gehad, dan dat dat nou eenmaal is zoals het gaat. Wat ik ervan heb gehoord en gezien is het vaak echt wel een traject.

Mocht ze nu al een homostel vinden waarmee het klikt, hoeven ze niet per se nu al aan de slag, he? Ze kunnen ook eerst een goede relatie opbouwen met drieën en als dat lekker loopt eens voor een kind gaan.

Overigens is 26 nou ook weer niet een dusdanig jonge leeftijd dat ze significant ouder zou moeten zijn. Rond de 30 is toch prima, niet te oud en niet te jong?
nee maar 26 is wel jong als het gaat over dingen als nooit verliefd geweest. Dat komt nog wel. En als dat dan 1 van je argumenten is...
pi_189067365
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:18 schreef Allures het volgende:

[..]

nee maar 26 is wel jong als het gaat over dingen als nooit verliefd geweest. Dat komt nog wel. En als dat dan 1 van je argumenten is...
mwah, niet helemaal met je eens. Maar dan nog: stel dat het nog tien jaar duurt voor ze wel verliefd wordt, dan is ze 36. Dan kun je nog prima zwanger worden, maar een paar jaar eerder is wel handiger. Een nieuwe, grote liefde zal dan moeten accepteren dat de situatie is zoals hij is, met kind en homostel als co-ouders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067380
Je wil dus 50/50 je kind hebben?
Ik ken wel twee homo's die samen 1 kind hebben maar de moeder is alleen op de achtergrond aanwezig.
pi_189067403
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

mwah, niet helemaal met je eens. Maar dan nog: stel dat het nog tien jaar duurt voor ze wel verliefd wordt, dan is ze 36. Dan kun je nog prima zwanger worden, maar een paar jaar eerder is wel handiger. Een nieuwe, grote liefde zal dan moeten accepteren dat de situatie is zoals hij is, met kind en homostel als co-ouders.
maar ze doet dit omdat ze denkt dat het andere er niet in zit. Niet omdat ze dit oprecht de beste optie vind
Het is plan B
Ik vind 25 te jong om te concluderen dat plan A echt niet een optie is
pi_189067508
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:24 schreef Allures het volgende:

[..]

maar ze doet dit omdat ze denkt dat het andere er niet in zit. Niet omdat ze dit oprecht de beste optie vind
Het is plan B
Ik vind 25 te jong om te concluderen dat plan A echt niet een optie is
Ik zou het geen plan B willen noemen. Ik denk oprecht dat dit in mijn situatie een goede oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik nou op mannen of vrouwen val, en inmiddels twijfel ik of ik uberhaupt verliefd kan worden.
Ik vind bepaalde mannen 'leuk', maar heb nog nooit verliefdheid ervaren. Hetzelfde verhaal met vrouwen.

Ik ga er ook niet van uit dat ik volgend jaar al zwanger ben. Ik wil er goed de tijd voor nemen om een leuk homokoppel te leren kennen. Je voedt immers samen een kind op, dus je moet wel zeker weten dat je op 1 lijn zit. Dus er zal zeker nog 1.5/2 jaar overheen gaan voordat ik een poging wil doen.
En dan zal het ook niet meteen de eerste keer raak zijn.
Ik ben altijd zelfstandig geweest, heb een stabiele baan, dus ik vind mijzelf zeker niet te jong om over kinderen na te denken.
pi_189067529
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:21 schreef Cryptocoryne het volgende:
Je wil dus 50/50 je kind hebben?
Ik ken wel twee homo's die samen 1 kind hebben maar de moeder is alleen op de achtergrond aanwezig.
Ik zou het liever als 60/60 zien, waarbij we eigenlijk 1 groot gezin/familie zijn, ipv 2 aparte gezinnen. Ik hoop een homostel te vinden die zich daar ook in kan vinden.
Dat het niet gek is om bij elkaar te blijven eten, gezamelijke uitstapjes te doen etc.
pi_189067534
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:32 schreef Jazz1993 het volgende:

[..]

Ik zou het geen plan B willen noemen. Ik denk oprecht dat dit in mijn situatie een goede oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik nou op mannen of vrouwen val, en inmiddels twijfel ik of ik uberhaupt verliefd kan worden.
Ik vind bepaalde mannen 'leuk', maar heb nog nooit verliefdheid ervaren. Hetzelfde verhaal met vrouwen.

Ik ga er ook niet van uit dat ik volgend jaar al zwanger ben. Ik wil er goed de tijd voor nemen om een leuk homokoppel te leren kennen. Je voedt immers samen een kind op, dus je moet wel zeker weten dat je op 1 lijn zit. Dus er zal zeker nog 1.5/2 jaar overheen gaan voordat ik een poging wil doen.
En dan zal het ook niet meteen de eerste keer raak zijn.
Ik ben altijd zelfstandig geweest, heb een stabiele baan, dus ik vind mijzelf zeker niet te jong om over kinderen na te denken.
Een goede oplossing voor wat? En is het niet gewoon heel onpraktisch? Je bent dan wel erg aan het homostel gebonden.
pi_189067633
Ik heb je vivatopic gelezen en daar zeg je zelf dat je eerst gewoon het ideaalbeeld had en nu dus afbuigt naar een ander plan omdat je nog niet verliefd bent geweest
Ik noem dat een aardig plan B ja
pi_189067700
Een goede oplossing voor het feit dat ik niet een kindje in mijn eentje wil opvoeden. Ik zou het wel fijn vinden als een kind een vaderfiguur in zijn leven heeft.
Ik weet hoe het is om die te moeten missen, en dat zou ik voor mijn kind niet willen.

Of het onpraktisch is weet ik niet, daarom hoop ik mensen te vinden die dit aangedurfd hebben. Natuurlijk zal het geen makkelijke weg worden, maar ik heb ook genoeg positieve verhalen gelezen dat ik dit wel serieus aan het overwegen ben.
pi_189067718
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:45 schreef Allures het volgende:
Ik heb je vivatopic gelezen en daar zeg je zelf dat je eerst gewoon het ideaalbeeld had en nu dus afbuigt naar een ander plan omdat je nog niet verliefd bent geweest
Ik noem dat een aardig plan B ja
Ik denk dat iedereen vroeger toch wel een ideaalbeeld in zijn hoofd heeft gehad?
pi_189067786
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:51 schreef Jazz1993 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen vroeger toch wel een ideaalbeeld in zijn hoofd heeft gehad?
Ja en water bij de wijn gaan doen op je 25ste is gewoon echt te vroeg als het over dit soort grote beslissingen gaat waarbij je ook nog nieuw leven creëert
Het is niet een kleur voor op de muur in de slaapkamer

Ik zou mijn tijd eerder stoppen in uitzoeken wie ik nou zelf echt ben ipv dit traject
pi_189067805
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:50 schreef Jazz1993 het volgende:
Een goede oplossing voor het feit dat ik niet een kindje in mijn eentje wil opvoeden. Ik zou het wel fijn vinden als een kind een vaderfiguur in zijn leven heeft.
Ik weet hoe het is om die te moeten missen, en dat zou ik voor mijn kind niet willen.

Of het onpraktisch is weet ik niet, daarom hoop ik mensen te vinden die dit aangedurfd hebben. Natuurlijk zal het geen makkelijke weg worden, maar ik heb ook genoeg positieve verhalen gelezen dat ik dit wel serieus aan het overwegen ben.
Maar je bent piepjong, er kan nog van alles.
En kinderen zijn trouwens niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
pi_189067922
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:50 schreef Jazz1993 het volgende:
Een goede oplossing voor het feit dat ik niet een kindje in mijn eentje wil opvoeden. Ik zou het wel fijn vinden als een kind een vaderfiguur in zijn leven heeft.
Ik weet hoe het is om die te moeten missen, en dat zou ik voor mijn kind niet willen.
Zoek dan gewoon een leuke vent en maak daar een kind mee.
So we just called him Fred too
pi_189068423
Wat een negativiteit! Ik vind het juist een prachtige constructie, zeker als er veel betrokkenheid in elkaars leven is, dus inderdaad etentjes, uitjes - ik denk dat er helemaal niks mis is met zo'n uitgebreidere familievorm en een hoop nee-roepers gaan uit van een ingesleten heteronormatief idee dat een kind alleen gelukkig wordt in een standaardsituatie met één stuks moeder en één stuks vader. Klinkklare onzin.

TS, ik hoop dat je vindt wat je zoekt en inderdaad is het eerder genoemde Meer Dan Gewenst een prima startpunt ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_189068496
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:52 schreef minilot het volgende:
en een hoop nee-roepers gaan uit van een ingesleten heteronormatief idee dat een kind alleen gelukkig wordt in een standaardsituatie met één stuks moeder en één stuks vader. Klinkklare onzin.

Euhm echt totaal niet

TS beschrijft in het viva topic wat vragen rondom haar (seksuele) identiteit die mijn inziens nu te veel kleuren wat voor toekomstbeeld ze voor zichzelf ziet. Beter ga je dat gewoon even uitpuzzelen zoals elk jong persoon en maak je dan een gebalanceerde keus
pi_189068583
Als TS over een x aantal jaar alsnog iemand tegenkomt om verliefd op te worden en zich mee voort te planten dan kan dat toch alsnog? Je meest vruchtbare jaren laten schieten omdat je misschien wel misschien niet ooit nog iemand tegenkomt is misschien een meer gebruikelijke optie, maar niet per definitie de meest verstandige en het is niet alsof je eierstokken doormiddengeknipt worden zodra je een kind met een homostel hebt gekregen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189068608
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:04 schreef minilot het volgende:
Als TS over een x aantal jaar alsnog iemand tegenkomt om verliefd op te worden en zich mee voort te planten dan kan dat toch alsnog? Je meest vruchtbare jaren laten schieten omdat je misschien wel misschien niet ooit nog iemand tegenkomt is misschien een meer gebruikelijke optie, maar niet per definitie de meest verstandige en het is niet alsof je eierstokken doormiddengeknipt worden zodra je een kind met een homostel hebt gekregen.
Ik vind het echt raar advies 'ja zet maar een kind op de wereld' ipv 'stop tijd in uitvogelen wie JIJ eigenlijk bent'
pi_189068625
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:04 schreef minilot het volgende:
Als TS over een x aantal jaar alsnog iemand tegenkomt om verliefd op te worden en zich mee voort te planten dan kan dat toch alsnog? Je meest vruchtbare jaren laten schieten omdat je misschien wel misschien niet ooit nog iemand tegenkomt is misschien een meer gebruikelijke optie, maar niet per definitie de meest verstandige en het is niet alsof je eierstokken doormiddengeknipt worden zodra je een kind met een homostel hebt gekregen.
Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?
pi_189068688
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?
Waarom zou dat kind een achterstand hebben? Ik begreep dat er onderzoeken zijn die zeggen dat dit heel gelukkige kinderen zijn omdat ze ontzettend gewensd waren en zich hier heel bewust van zijn en een ze hebben een uitgebreid netwerk met meerdere liefdevolle ouders wat schijnbaar veel positieve effecten heeft
pi_189069351
Enige lastige is dat je dus nog nooit hebt samengewoond of een relatie aangegaan bent met iemand. Ik zou eerst eens uitvogelen waarom dat zo is. En waarom denk je dat het met een homostel wel gaat lukken? Want dat is het in feite, een relatie die je voor het leven aangaat.
Shine bright like a diamond.
pi_189069904
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:34 schreef Jazz1993 het volgende:

[..]

Ik zou het liever als 60/60 zien, waarbij we eigenlijk 1 groot gezin/familie zijn, ipv 2 aparte gezinnen. Ik hoop een homostel te vinden die zich daar ook in kan vinden.
Dat het niet gek is om bij elkaar te blijven eten, gezamelijke uitstapjes te doen etc.
Er is nu wekelijks een programma te zien op tv, “Lauren, ik wil een kind.”
Daarin komt dit onderwerp ook uitgebreid ter sprake. Verschillende mensen (zowel single als koppels) met een kinderwens. Ik geloof op NPO 3 dus ook terug te kijken.
Voor jou heel interessant denk ik. Maar misschien kijk je het al.
pi_189070137
Hoe werkt zoiets eigenlijk. Die homo’s moeten dan haar zwanger zien te maken?
.
  zondag 22 september 2019 @ 13:58:56 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070160
Hoi TS, ik heb me aangemeld bij meerdangewenst.nl 3 jaar geleden, en toen kwam ik mijn partner tegen :+ .

Wel contact gehad met 1 stel, tot een ontmoeting is het nooit gekomen omdat de juiste chemie ontbrak.

Voor co-ouderschap is het redelijk noodzakelijk om bij elkaar in de buurt te wonen, bij voorkeur op fietsafstand want dan kan je kleine vanaf 8-9 jaar ook zelf op de fiets stappen als dat zo uitkomt. Ik weet niet waar je woont maar in een grote stad liggen je kansen veel hoger.

Ik zou me niet blindstaren op een stel, misschien loopt er ook een leuke single man rond met wie je een co-ouderschap kunt regelen. Bovendien; met een stel moet je hele heldere afspraken maken voor het geval zij uit elkaar gaan. 3 ouderlijke huizen voor je kind is misschien wat veel van het goede :+ .

Verder zou ik zelf als uitgangspunt nemen dat je op z'n minst goede vrienden van elkaar bent (of zult worden) voor je eraan begint. Dat lijkt me voor gedeeld ouderschap een prima basis. Ik persoonlijk zou verder kijken als dat gevoel er niet is. Misschien ken je al een leuke homo (of stel) met wie je deze stap wel aandurft? Gooi een balletje op, heb ik ook gedaan bij een goede vriend. Zijn partner stond daar niet echt achter dus dat hield daar wel op.

Laat je niet ontmoedigen door de naysayers hier. Het kan jaaaaaren duren voor jij een geschikte co-ouder vindt. Dus hou een open mind voor plan A en plan B. Begin dit traject maar stop niet met daten omdat je hier over nadenkt. Als je co-ouders vindt, dan mogen zij natuurlijk niet verwachten dat jij de rest van je leven single blijft.
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2019 @ 14:00:04 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070172
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 13:57 schreef Fer het volgende:
Hoe werkt zoiets eigenlijk. Die homo’s moeten dan haar zwanger zien te maken?
De man in kwestie doneert in een schaaltje en met een pipetje brengt de vrouw het zaad in haar vagina. 'Via de badkamer' heet dat.
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2019 @ 14:01:20 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070195
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 13:06 schreef June. het volgende:
Enige lastige is dat je dus nog nooit hebt samengewoond of een relatie aangegaan bent met iemand. Ik zou eerst eens uitvogelen waarom dat zo is. En waarom denk je dat het met een homostel wel gaat lukken? Want dat is het in feite, een relatie die je voor het leven aangaat.
Een vriendschap, niet een relatie. Maar dat is wel iets waar je ernstig over na moet denken, want je komt inderdaad nooit meer van je co-ouder af.
Resistance is futile.
pi_189070213
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:08 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het echt raar advies 'ja zet maar een kind op de wereld' ipv 'stop tijd in uitvogelen wie JIJ eigenlijk bent'
Ik vind het 'proberen uit te vogelen wie je eigenlijk bent' ook maar abstract en overdreven.
Hoe ik bijvoorbeeld nu ben is niet hetzelfde als hoe ik vijftien jaar geleden was en mijn voorkeuren op allerlei gebieden zijn voortdurend in ontwikkeling. Dat kan prima samengaan met het liefdevol en gedegen opvoeden van een kind.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 september 2019 @ 14:04:01 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070240
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dan heeft ze er al een in een ongebruikelijke situatie. De eventuele vriend moet ook maar zin hebben in deze situatie. En waarom meteen dat kind op achterstand zetten?
Hoezo achterstand? Ook gewone koppels kunnen uit elkaar gaan en co-ouderschap kiezen.
Resistance is futile.
pi_189070329
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 14:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo achterstand? Ook gewone koppels kunnen uit elkaar gaan en co-ouderschap kiezen.
Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.
pi_189070362
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.
Ik denk dat kinderen gemiddeld genomen beter af zijn bij een goed doordacht vooropgezet plan dan bij een onverwachte scheiding, die hoe dan ook altijd betekent dat ouders die eerst bij elkaar waren dat nu niet meer willen zijn.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 september 2019 @ 14:11:28 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070392
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dat is over het algemeen geen vooropgezet plan. En er zitten nogal wat haken en ogen aan dit plan.
Aan elke kinderwens zitten haken en ogen. Doet het er toe of het vooropgezet is voor de ontwikkeling van je kind?

Wat je in de praktijk vaak ziet is bijvoorbeeld dat ouders co-ouders worden omdat ze eigenlijk hoopten dat een baby de relatie nog wel kon redden. 1,5 jaar later is de co-ouderschap dan alsnog geboren. En in het geval van ouders die uit elkaar gaan, is er dan vaak wel sprake van een schuldgevoel bij het kind of iets dergelijks.

Ik denk dat opgroeien in een co-ouderschap minder traumatisch is dan een scheiding doormaken.
Resistance is futile.
pi_189070473
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 14:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een vriendschap, niet een relatie. Maar dat is wel iets waar je ernstig over na moet denken, want je komt inderdaad nooit meer van je co-ouder af.
Ik vind het meer dan een vriendschap. Voor het kind is het fijn als je dichtbij elkaar (blijft!) wonen, hoe regel je de financiën, opvoedkundig op 1 lijn zitten, etc.

Dat is meer dan een vriendschap. Iets waar je levenservaring voor nodig hebt. En dat kan als je 26 bent, maar als je nog nooit een relatie bent aangegaan? Iets waar je serieus over na moet denken. Misschien wel een paar jaar, bij voorkeur samen met het desbetreffende homostel.
Shine bright like a diamond.
  zondag 22 september 2019 @ 14:21:26 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070589
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 14:15 schreef June. het volgende:

[..]

Ik vind het meer dan een vriendschap. Voor het kind is het fijn als je dichtbij elkaar (blijft!) wonen, hoe regel je de financiën, opvoedkundig op 1 lijn zitten, etc.

Dat is meer dan een vriendschap. Iets waar je levenservaring voor nodig hebt. En dat kan als je 26 bent, maar als je nog nooit een relatie bent aangegaan? Iets waar je serieus over na moet denken. Misschien wel een paar jaar, bij voorkeur samen met het desbetreffende homostel.
Sowieso zou je daar heldere afspraken moeten maken, of je nou 26 of 36 bent. En stel nou dat je op je 36ste nog steeds nooit hebt samengewoond?
Resistance is futile.
pi_189070608
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 14:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aan elke kinderwens zitten haken en ogen. Doet het er toe of het vooropgezet is voor de ontwikkeling van je kind?

Wat je in de praktijk vaak ziet is bijvoorbeeld dat ouders co-ouders worden omdat ze eigenlijk hoopten dat een baby de relatie nog wel kon redden. 1,5 jaar later is de co-ouderschap dan alsnog geboren. En in het geval van ouders die uit elkaar gaan, is er dan vaak wel sprake van een schuldgevoel bij het kind of iets dergelijks.

Ik denk dat opgroeien in een co-ouderschap minder traumatisch is dan een scheiding doormaken.
Want wensouders gaan nooit scheiden? En wat gebeurt er dan met dat kind? Die heeft dan 3 huizen, en wie krijgt het gezag over het kind, aangezien dat maar twee mensen kunnen zijn valt er altijd iemand buiten de boot. En je moet het ook maar aankunnen om je kind steeds te moeten missen. En in dit geval vraag ik me af voor wie je dit kind nou eigenlijk krijgt, voor zichzelf of voor de wensouders?
  zondag 22 september 2019 @ 14:23:32 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189070628
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 14:15 schreef June. het volgende:
Iets waar je serieus over na moet denken. Misschien wel een paar jaar, bij voorkeur samen met het desbetreffende homostel.
Dat zegt TS toch ook? Dat ze eerst een paar jaar met het stel contact wil hebben voor ze er een dergelijke constructie mee aan wil gaan.
KuikenGuppy
pi_189070640
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 14:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Sowieso zou je daar heldere afspraken moeten maken, of je nou 26 of 36 bent. En stel nou dat je op je 36ste nog steeds nooit hebt samengewoond?
Het gaat niet alleen om het samenwonen an sich, maar alles eromheen, hoe je relaties aangaat etc. Ik ken TS niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Shine bright like a diamond.
  zondag 22 september 2019 @ 14:28:32 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189070704
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Want wensouders gaan nooit scheiden? En wat gebeurt er dan met dat kind? Die heeft dan 3 huizen, en wie krijgt het gezag over het kind, aangezien dat maar twee mensen kunnen zijn valt er altijd iemand buiten de boot. En je moet het ook maar aankunnen om je kind steeds te moeten missen. En in dit geval vraag ik me af voor wie je dit kind nou eigenlijk krijgt, voor zichzelf of voor de wensouders?
Zoals ik al eerder zei: iedereen zou in deze gevallen afspraken op papier zetten voor het geval de vaders gaan scheiden. En wie weet komt TS een single man (homo of hetero) tegen met wie ze een co-ouderschap wil, dan is die vraag niet eens aan de orde.

Ik denk dat TS gewoon heel graag voor zichzelf een kindje wil. Haar kindje zal opgroeien met de wetenschap dat er 2 (of 3) volwassenen heel bewust gekozen hebben voor een kindje, en dat is het allerbelangrijkste. Bij teveel hetero-stellen ontbreekt dat stukje gewenst/bewuste keuze er aan wat mij betreft.
Resistance is futile.
pi_189070931
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 14:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: iedereen zou in deze gevallen afspraken op papier zetten voor het geval de vaders gaan scheiden. En wie weet komt TS een single man (homo of hetero) tegen met wie ze een co-ouderschap wil, dan is die vraag niet eens aan de orde.

Ik denk dat TS gewoon heel graag voor zichzelf een kindje wil. Haar kindje zal opgroeien met de wetenschap dat er 2 (of 3) volwassenen heel bewust gekozen hebben voor een kindje, en dat is het allerbelangrijkste. Bij teveel hetero-stellen ontbreekt dat stukje gewenst/bewuste keuze er aan wat mij betreft.
En wie zegt dat het homostel zit te wachten op een extra familie?
Die vrienden van mij hebben er bewust voor gekozen om de moeder op de achtergrond te houden.
Het is een verbintenis voor het leven zo'n co ouderschap. En waar het voor twee ouders vaak al schipperen met beslissingen of manier van opvoeden is zijn erin dit geval 3 ouders.
  zondag 22 september 2019 @ 14:46:12 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189071004
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:42 schreef Cryptocoryne het volgende:
En wie zegt dat het homostel zit te wachten op een extra familie?
Ehhhh, het homostel zelf, door akkoord te gaan met de constructie.
KuikenGuppy
pi_189071049
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2019 14:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

:')
Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden seven of moeten we het met een onmogelijke gezichtsuitdrukking doen?
  zondag 22 september 2019 @ 14:48:49 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189071052
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:39 schreef Allures het volgende:

[..]

het vervelende is dat TS op het vivaforum wat meer info geeft die ze hier achterwege laat
Wat doet het ertoe hoe zij daar in staat?
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2019 @ 14:49:30 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189071063
quote:
5s.gif Op zondag 22 september 2019 14:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden seven of moeten we het met een onmogelijke gezichtsuitdrukking doen?
Inhoudelijk op jou reageren is volstrekt zinloos. :W
Resistance is futile.
pi_189071077
quote:
13s.gif Op zondag 22 september 2019 14:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja vooral een kind de wereld in helpen als moeder met hechtingsproblematiek en dan ook nog eens samen met een homostel om het op één of andere manier toch nog nobel te maken maar eigenlijk voeg je alleen maar meer complicaties toe. Egoist. |:( :r
Ts kan ook gewoon zelf een kind krijgen, ze heeft er de onderdelen voor. Wat ze zelf niet heeft is meestal in het weekend in uw lokale kroeg tegen sluitingstijd te vinden.
Ik snap het hele homostel en co ouderschap niet. Dat maakt alles nog lastiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')