Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Ik bel de BD zelf wel op, voor de zekerheid. Treurig, als het nep is. Mensen die je proberen te naaien, bah.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:04 schreef gooddaddy het volgende:
Volgens mij krijg je altijd een brief van de belastingdienst als ze iets van je willen weten. Ik ben echt nog nooit gebeld door de belastingdienst zelf.
Niet doen dus: https://radar.avrotros.nl(...)of-88-nummer-wat-nu/quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:07 schreef SpecialK het volgende:
Gewoon bellen en als je dan zo'n Indiaase dude aan de lijn krijgt die claimt dat je gezocht wordt voor belastingfraude en dat je moet betalen met Google Play kaarten dan weet je dat het nep is.
Dit klinkt beter.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:04 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zou het normale nummer van de BD bellen en dan vragen of dat nummer dat jij hebt een bekend nummer is bij hun. De rabobank heeft ook zoiets volgens mij.
Ik heb het ook nog nooit mee gemaakt, wat ik bedoelde met de Rabobank is dat je vanuit de Rabo app kunt bellen met de bank, en dan krijg je een melding dat het een 1 malig nummer is wat je gaat bellen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:06 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Ik bel de BD zelf wel op, voor de zekerheid. Treurig, als het nep is. Mensen die je proberen te naaien, bah.
Oja, ik kreeg laatst ook zoiets van ICS (creditcards), terwijl ik geen creditcard hebquote:Op vrijdag 20 september 2019 09:14 schreef SpecialK het volgende:
Ik kreeg een paar maanden geleden dit SMS-je
[ afbeelding ]
Jamaar, 088 wordt door ieder bedrijf gebeld. Ik word meerdere keren per week wel gebeld door een energieleverancier op een 088-nummer, die echt vérre van betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:27 schreef eriksd het volgende:
Alle nummers van de werknemers van de Belastingdienst (dus niet de centrale nummers) beginnen met 088, dus dat lijkt te kloppen. Bellen vaak wel met afgeschermd nummer, overigens.
Het was geen afgeschermd nummer.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel heel dom om als Belastingdienst met een afgeschermd nummer te bellen overigens...
Standaard policy helaasquote:Op vrijdag 20 september 2019 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel heel dom om als Belastingdienst met een afgeschermd nummer te bellen overigens...
O ja. Ik lees het nu.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat was het wel, enkel in de voicemail stond het nr, als ik OP goed interpreteer
Het moet toch wel technisch mogelijk zijn om in ieder geval op je scherm te krijgen dat je met de Belastingdienst belt zonder dat je een nummer krijgt dat je terug kunt bellen? Vergelijk het met een noreply-mailadres.quote:
quote:Een 088-nummer dat via Google geen hits oplevert?
Geen probleem, ik vertrouwde het gewoon niet.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja. Ik lees het nu.
Maar ik zie dan toch het probleem niet echt. De Belastingdienst heeft er belang bij om je te spreken. Dat kan natuurlijk ook prima als je terugbelt nav een voicemailbericht.
Ik ga echt niet terugbellen als een onbekend nummer mij belt en de voicemail inspreekt dat het de Belastingdienst is.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja. Ik lees het nu.
Maar ik zie dan toch het probleem niet echt. De Belastingdienst heeft er belang bij om je te spreken. Dat kan natuurlijk ook prima als je terugbelt nav een voicemailbericht.
Dat kan en mag natuurlijk. Maar vaak neemt de ambtenaar dan gewoon een beslissing op basis van opgestuurde stukken die wellicht niet helemaal compleet zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ga echt niet terugbellen als een onbekend nummer mij belt en de voicemail inspreekt dat het de Belastingdienst is.
TS heeft dat toch goed opgelost? Je wilt volgens mij ook niet de onzekerheid dat je misschien toch maar beter wel contact had kunnen zoeken als het toch de Belastingdienst was.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ga echt niet terugbellen als een onbekend nummer mij belt en de voicemail inspreekt dat het de Belastingdienst is.
Ja, dat snap ik. Ik bedoelde het ‘probleem’ dat ze dan bellen met een afgeschermd nummer.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:45 schreef Stofje het volgende:
[..]
Geen probleem, ik vertrouwde het gewoon niet.
Nee, dat is een keuze van de desbetreffende organisatie.quote:Op vrijdag 20 september 2019 11:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bellen met een prive nummer dat is toch wel raar inderdaad, hoewel nu ik er over nadenk, doen overheidsinstanties dat automatisch.
Dat zeker, maar het is toch vreemd dat je als burger zelf eerst de algemene Belastingdienst moet bellen om daarachter te komen?quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS heeft dat toch goed opgelost? Je wilt volgens mij ook niet de onzekerheid dat je misschien toch maar beter wel contact had kunnen zoeken als het toch de Belastingdienst was.
Hoezo het algemene nummer? In het voicemailbericht sprak de ambtenaar zijn eigen nummer in.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zeker, maar het is toch vreemd dat je als burger zelf eerst de algemene Belastingdienst moet bellen om daarachter te komen?
Beetje wonderlijke redenering. Als het nummer wel gewoon zichtbaar was geweest, wat had dat dan bewezen? Bleef nog steeds hetzelfde nummer. TS had het dan nog steeds niet vertrouwd.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zeker, maar het is toch vreemd dat je als burger zelf eerst de algemene Belastingdienst moet bellen om daarachter te komen?
Natuurlijk wel. Als je op je display van je telefoon ziet dat je door de Belastingdienst gebeld wordt, wekt dat vertrouwen. Als je daarbij ook nog eens het nummer op kan zoeken via Google en daarbij ziet dat het van de BD is, weet je dat het goed zit.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beetje wonderlijke redenering. Als het nummer wel gewoon zichtbaar was geweest, wat had dat dan bewezen? Bleef nog steeds hetzelfde nummer. TS had het dan nog steeds niet vertrouwd.
Ja hoor, hele campagnes opzetten om phishing tegen te gaan. Geen onbekende nummers vertrouwen etc. En dan nu zeggen 'niet zo paranoïde zijn'?quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:36 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Hoezo het algemene nummer? In het voicemailbericht sprak de ambtenaar zijn eigen nummer in.
Een 088 nummer is een zeer gebruikelijk nummer.
Misschien moeten mensen gewoon niet zo paranoïde zijn?
Een 088 is een landelijk nummer die in hondertallen wordt uitgegeven aan één organisatie. Alleen aan het nummer, die in de voicemail werd ingesproken, kan je al zien dat het geen fishing is want het betreft een zakelijk landelijk nummerquote:Op vrijdag 20 september 2019 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja hoor, hele campagnes opzetten om phishing tegen te gaan. Geen onbekende nummers vertrouwen etc. En dan nu zeggen 'niet zo paranoïde zijn'?
En TS heeft eerst het algemene nummer gebeld om te verifiëren.
Gezeik inderdaad. CBR deed dat aantal jaren terug ook, en de politie ook regelmatig. Als je een telefoontje verwacht van zo'n instantie ben je gedwongen al die telemarketeers en oplichters ook van je af te slaan, heel irritant.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:35 schreef Marsenal het volgende:
Het zou wel handig zijn als ze ophielden met anoniem bellen. Eigenlijk iedere keer als ik een anoniem nummer opneem blijkt het een scam of iets dergelijks irritants te zijn. Anoniem bellen is niet meer van deze tijd.
Bereid je maar voor, ik krijg ze tegenwoordig minstens 3x per week. Van geblokkeerde passen, openstaande boetes bij het CJIB of incassobureau, noem maar op.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:14 schreef SpecialK het volgende:
Ik kreeg een maand geleden dit SMS-je
[ afbeelding ]
Politie doet dat ook altijd. Vind het ook maar apart. Hoeze de overheid transparant en benaderbaar...quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Een kwestie van tijd voordat oplichters een manier vinden om 088 nummers te bemachtigen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:20 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Een 088 is een landelijk nummer die in hondertallen wordt uitgegeven aan één organisatie. Alleen aan het nummer, die in de voicemail werd ingesproken, kan je al zien dat het geen fishing is want het betreft een zakelijk landelijk nummer
Verlopen domeinnamen die uit quarantaine komen zijn weer vrij om geregistreerd te worden door anderen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |