abonnement Unibet Coolblue
pi_196180769
quote:
6s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kun je hier een voorbeeld van geven?
Dat was dan geen niet Hulu, maar TBS, die toen de primeur hadden met Seinfeld in HD op TV.

Helaas is deze TBS-versie de versie die (uiteraard vanwege de HD-exclusiviteit) in die tijd wijd verspreid werd, en zo ben ik er zelf ook achter gekomen. Wel ver over de helft, toen ik alles opnieuw keek... Als voorbeeld, The Soup Nazi kent denk ik iedere fan wel van A tot Z, en ik herinner me bijvoorbeeld dat de scène waarin Elaine de recepten krijgt dusdanig is ingekort dat de hele context wegvalt en je achterblijft met een verward gevoel. Toen ik het ging opzoeken bleek het soms ook te gaan om het verwijderen van korte komische handelingen, waar dus subtiliteit verloren ging.

TBS deed nog meer nare dingen, zoals het versnellen van alle afleveringen, zodat ze nog meer reclames konden uitzenden: https://collider.com/tbs-speeds-up-seinfeld/ Maar… ik heb tot zojuist gedacht dat er één en dezelfde HD-versie was: die voor TBS op TV en later voor Hulu als streaming. Het goede nieuws is dat ik ondertussen heb vernomen dat de Hulu-rips deze mankementen juist niet hebben. Ik zou de Hulu HD-rips eens moeten opzoeken, want die blijken zo ver ik heb kunnen checken wel de volledige versies.
pi_196181595
Bedankt voor je uitleg. Heeft Amazon Prime dan de Hulu of de TBS versie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196196178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Bedankt voor je uitleg. Heeft Amazon Prime dan de Hulu of de TBS versie?
Ik wist tot voor kort niet dat alle beschreven mankementen enkel en alleen de schuld van TBS waren, en dus niet exclusief "de HD-versies" waren. Grote kans dus dat Amazon Prime gewoon de Hulu-versies van toen heeft. Wel nog steeds met afgeknipt beeld, daar ontkomen we helaas niet aan.
pi_196342943
Kom er ook net achter dat alles op Prime staat. Heb alles al tig keer gezien, maar het verveelt nooit!
Oh, and that's a bad miss!
pi_196348113
Vraag me af of de huidige jongeren ook helemaal weg zullen zijn van seinfeld zoals dat met Friends is gegaan toen het op Netflix werd geplaatst. Overigens zal seinfeld komend jaar d overstap maken naar Netflix ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196349234
Wel veel minder, meer een mannenserie, heeft niet die romantiek van Friends (gelukkig)
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 15:12:42 #32
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196349317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:02 schreef macca728 het volgende:
Wel veel minder, meer een mannenserie, heeft niet die romantiek van Friends (gelukkig)
Ik vind het niet per se een mannenserie. Ik denk alleen wel dat het meer studenten zal aanspreken dan bv. middelbare scholieren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_196350003
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:02 schreef macca728 het volgende:
Wel veel minder, meer een mannenserie, heeft niet die romantiek van Friends (gelukkig)
Het is wel waar dat romantische dingetjes veel meer dames trekken voor een film/serie, maar waarom iets wel of geen succes wordt is vaak een mysterie. Netflix acht seinfeld wel aardig hoog in vermoed ik, ongetwijfeld ook onder jongeren, aangezien ze voor de rechten immens veel geld over hadden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 22 november 2020 @ 11:48:53 #34
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_196360525
Vond Friends altijd wel leuk, maar Seinfeld is gewoon hoger niveau.

Laatst weer eens stukje Friends gekeken en ging me gewoon tegenstaan. Echt elke zin moet grappig zijn.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_196362486
Alleen de stand-up stukjes zijn niet zo leuk (meer). :P
Is in de latere seizoenen ook minder geloof ik.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196444245
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_196445795
Kwam dit vroeger niet altijd op zondagavond na Friends heel laat? Keek het altijd stiekem op m'n slaapkamer op m'n 14 inch Philips beeldbuis. En als m'n ma boven kwam, gauw TV uit en daarna snel weer aan! >:)

Frasier was ook wel vet, maar wat ik echt leuk vond was Becker, laatst alle 6 seizoenen nog eens gekeken, wel jammer van de laatste 2 seizoenen zonder Reggie.
pi_196446337
Tof! Had even het goede nieuws over Netflix gemist. Alle 180 afleveringen erop, heerlijk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_196454560
Ik ben net begonnen met een rewatch. De standup stukjes zijn inderdaad minder, ook apart om iemand weer eens met een jasje tot halverwege z'n knieen te zien :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:41 schreef JDx het volgende:
Kwam dit vroeger niet altijd op zondagavond na Friends heel laat? Keek het altijd stiekem op m'n slaapkamer op m'n 14 inch Philips beeldbuis. En als m'n ma boven kwam, gauw TV uit en daarna snel weer aan! >:)

Frasier was ook wel vet, maar wat ik echt leuk vond was Becker, laatst alle 6 seizoenen nog eens gekeken, wel jammer van de laatste 2 seizoenen zonder Reggie.
Heeft Becker de tand des tijds een beetje overleefd? Ik heb vroeger wel eens een of twee afleveringen gekeken omdat Terry Farrel meespeelde (tsja, Star Trek fan hè :o). Met thuiswerken kijk ik tijdens de lunch altijd een sitcom, maar de voorraad begint een beetje op te raken (vandaar ook de rewatch).
pi_196455414
Seinfeld _O_
Frasier _O_
Becker _O_ (wel wat minder dan die eerste twee)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199886109
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_199957619
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 17:40 schreef KennyPowers het volgende:
Seinfeld _O_
Frasier _O_
Becker _O_ (wel wat minder dan die eerste twee)
Laatst nog alle seizoenen gekeken van Becker, maar niet zo epic als Seinfeld, ik mis die malle :D
pi_201169710
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201169761
quote:
Ik kan mijn verzamelbox even opruimen dus... wel makkelijker mooie scènes er uit vissen zoals the contest, soup nazi e.d.
pi_201185320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:38 schreef JaapKroket het volgende:

[..]
Ik kan mijn verzamelbox even opruimen dus... wel makkelijker mooie scènes er uit vissen zoals the contest, soup nazi e.d.
De DVDs blijven toch beter qua beeldverhouding: F&S / Seinfeld #7 - No soup for you!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201186347
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:21 schreef Aether het volgende:

[..]
Je verliest beeld omdat er uit een 4:3 beeld een 16:9 "geknipt" wordt. Series zoals de Simpsons hebben dit probleem ook.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huh is dat echt zo? Bij Entourage, origineel uitgekomen in 4:3 zie je bij de nieuwe releases juist meer. Oh wacht dit is natuurlijk veel ouder.

Volgens mij was ook The Wire opnieuw uitgebracht in HD, maar dan wel in 4:3 om het gevoel te houden, of was dit bij The Sopranos? In ieder geval een oude serie 4:3 gehouden in HD.
pi_201200540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:09 schreef JDx het volgende:

[..]
Huh is dat echt zo? Bij Entourage, origineel uitgekomen in 4:3 zie je bij de nieuwe releases juist meer. Oh wacht dit is natuurlijk veel ouder.

Volgens mij was ook The Wire opnieuw uitgebracht in HD, maar dan wel in 4:3 om het gevoel te houden, of was dit bij The Sopranos? In ieder geval een oude serie 4:3 gehouden in HD.
The Wire in eerste instantie op dvd in 4:3, de HD-versie is wél 19:9, gelukkig. Simon kloeg een beetje, maar mij als kijker valt dit allemaal niet op. https://www.vprogids.nl/c(...)marathon-op-HBO.html
anonieme razernist
pi_201205766
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef NoCigar het volgende:

[..]
The Wire in eerste instantie op dvd in 4:3, de HD-versie is wél 19:9, gelukkig. Simon kloeg een beetje, maar mij als kijker valt dit allemaal niet op. https://www.vprogids.nl/c(...)marathon-op-HBO.html
2002 - 2008 joh, voor mijn gevoel komt die serie uit de jaren 90, maar goed, voor mijn gevoel is het ook 2010.
pi_201298541
Boohhhh 1 oktober *O*

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')