abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189021832
Mijn vriend en ik zijn zes jaar samen, en hebben een goede relatie, met alles erop en eraan. We houden van elkaar, doen veel samen (reizen, feestjes, hangen, op pad, met vrienden maar ook alleen). Af en toe een ruzie kan voorkomen, maar over kleine domme dingen (huishouden) en daar zijn we na een paar minuten wel weer overheen en dan kunnen we weer lachen.

Nu is het zo dat we twee jaar geleden op het punt stonden samen een huis te kopen, en dit voor hem niet goed voelde. Hij ervaarde twijfels, en wist niet waar dit vandaan kwam. We hebben daar veel over gepraat, en uiteindelijk, na een half jaar ofzo, heb ik hem naar een coach/psycholoog gestuurd omdat hij (en wij) er zelf niet mee verder kwamen. Na dat gesprek daar kwam het hoge woord eruit. De reden dat hij twijfelde was dat hij het idee had biseksueel te zijn, en dat eigenlijk nooit aan zichzelf, of wie dan ook, had uitgesproken. Maar hij kon opgewonden raken van mannen en dat bracht hem in de war. Vanzelfsprekend de huizenjacht stil gelegd, en er veel over gepraat.

Heb geluisterd naar wat er in hem om ging en hem eerlijk gevraagd wat hij er dan mee wilde. Dat wist hij allemaal niet, dat moest even zakken. Prima, zelf ben ik in de maanden daarna er nog een paar keer over begonnen en hebben we er vaak gesprekken over gevoerd. Puntje bij paaltje, hij voelde zich enorm opgelucht omdat hij het idee had al tijden met een geheim rondgelopen te hebben, en dat dit tussen ons in was gaan staan. En het delen van de gevoelens met mij, en met een aantal van zijn vrienden was genoeg. Hij had geen drang er iets mee te doen en het was voldoende dat dit nu out in the open was. Dit was mei vorig jaar.

Sinds begin van dit jaar zijn we weer begonnen met het zoeken naar een ander huis (we wonen in een 1 kamer appartement). En alles voelde goed, we leken door dit alles juist meer open te zijn naar elkaar en dichterbij elkaar dan ooit. Afgelopen voorjaar waren we samen een maand op reis en daar hebben we besloten vol voor een huis te gaan, en ook voor een baby. Allebei zijn we daar steeds twijfelkonten over geweest, maar nu toch besloten het aan het lot over te laten. (Ik ben 38 hij is 35).

En nu, een paar weken terug zaten we onderweg in de auto naar huis van een familie bezoek, en we hadden het over een woning die we bekeken hadden. Ik zei laten we een bod doen, hij aarzelde. Toen kwam het hoge woord eruit, hij vond het toch spannend om die stap te zetten. Want in de afgelopen maanden had hij wel eens gefantaseerd over hoe het zou zijn om alleen te zijn, op zich zelf te wonen, en tja dat hij dat voelde was toch een teken dat een huis kopen niet de juist stap is. Ik was in shock, kwaad, verdrietig, alles tegelijk, hoe kan dit nou? Een paar maanden geleden besloten we nog ervoor te gaan, voor the whole package, en nu dit?

Bij doorvragen kwam hij ermee dat het biseksuele verhaal ook meespeelde. Want hij wilde niet op zijn 75e wakker worden en spijt hebben van dat hij die kant van zichzelf nooit ontdekt had. En dat zit hem nu in de weg bij ons. Hij zei dat de twijfels die hij noemde voortkwamen uit het feit dat het wat hem betreft onverenigbaar is met zijn relatie met mij. We zijn samen met iemand gaan praten, waar hij zelf noemde dat hij dit, maar dan andersom met zijn ex heeft meegemaakt. Hij heeft haar toen alle ruimte geboden om dat te gaan ontdekken, waar zij geen gebruik van heeft gemaakt toen, en achteraf spijt van heeft gehad. Dit wist ik al, hij heeft dit ook tegen mij genoemd, vrij in het begin van onze relatie, en gezegd dat als ik zelf ooit iets met een vrouw zou willen doen, hij me daar alle ruimte toe gaf. Ik zou het mogen vertellen of niet, hij voelt zich daardoor niet bedreigd. Toen dacht ik daar verder niks over, en heb daar zelf ook niks mee gedaan verder.

In het gesprek kwam eruit dat hij me niet voor het blok wilde zetten en aan me vragen hem die ruimte te geven, maar eigenlijk is dat wel wat hij wil. Hij wil mij niet kwijt, houdt van me, ziet echt wel een toekomst ook samen. Maar wil deze gevoelens niet weg blijven drukken. Dus hij wil dat ik hem die ruimte geef om dat deel van zichzelf te ontdekken. Naar eigen zeggen is het alleen iets seksueels, en wil hij geen relatie met een man, dat ik hem daarop kan vertrouwen. Maar toen dit vorig jaar speelde, heb ik hem gezegd dat als hij iets wilde hiermee, dat hij daar eerlijk over moest zijn, en dat heeft hij nu niet gedaan, dus mijn vertrouwen is op dit moment beschaamd.

Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil hem niet kwijt, maar ik moet er niet aan denken hem te delen met iemand anders. Man of vrouw, seksueel of emotioneel. Ik blijf maar cirkeltjes draaien en probeer me in hem te verplaatsen en het van alle kanten te zien, maar vind het onwijs moeilijk.

Zijn er hier mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of zitten? Ik kan het gelukkig goed met vrienden bespreken, maar ken niemand die dit zelf heeft meegemaakt. Het lijkt me fijn het hier eens met een ervaringsdeskundige over te hebben. Zowel degene in mijn positie, als die van mijn vriend.
pi_189022071
Had een vriendin die bisexueel was met heel vergelijkbaar verhaal . Hele leuke tijd gehad natuurlijk ;) maar uiteindelijk ging het niet werken. Ik wilde verder in het leven zij niet dus...

Kan je nog zoveel van elkaar houden de discussie zal constant terug komen. Op de lange weg gaat het gewoon niet werken. Of je gaat voor de relatie of niet. Ruimte geven is gewoon ander woord voor ik wil buitenshuis neuken dus aan jou de keuze of je dat accepteert of niet.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_189022282
Als hij het echt wil ontdekken dan zit er niks anders dan een open relatie of uitmaken.
Beter zou zijn dat hij het ontdekken achterwege laat voor jou. Het feit dat hij opgewonden raakt van mannen is toch voldoende.
FOK! is net een groot tijdschrift
  Miss 200.000.000! donderdag 19 september 2019 @ 15:54:13 #4
367000 roos94
pi_189022822
Mannen en biseksualiteit....zijn meestal toch gewoon verkapte homo's die dat niet durven toe te geven en dan maar in een schijnhuwelijk stappen.. echter houden ze dat nooit eeuwig vol, vroeg of laat loopt het emmertje over.
pi_189022849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:08 schreef Vimbavimba het volgende:
Als hij het echt wil ontdekken dan zit er niks anders dan een open relatie of uitmaken.
Beter zou zijn dat hij het ontdekken achterwege laat voor jou. Het feit dat hij opgewonden raakt van mannen is toch voldoende.
Dit, het is een aantrekking, meer niet. Gewoon een keuze maken en er mee leven. Wat maakt een beetje gevoel nou uit.
  donderdag 19 september 2019 @ 16:04:40 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189022950
Bi of niet, hij zit nu in een relatie.
Wil hij vrij zijn dan moeten jij en hij een open relatie nemen of er een eind aan breien.

Tenzij hij, als hierboven al staat, toch niet bi is maar heaumeau is.

Als je Bi blijkt te zijn maar toch gelukkig in je relatie hoef je niet echt te experimenteren buiten de deur lijkt mij dan.

Wel sneu dat hij jou zo lang aan een lijntje heeft gehouden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189023465
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:30 schreef Brecht1980 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn zes jaar samen, en hebben een goede relatie, met alles erop en eraan. We houden van elkaar, doen veel samen (reizen, feestjes, hangen, op pad, met vrienden maar ook alleen). Af en toe een ruzie kan voorkomen, maar over kleine domme dingen (huishouden) en daar zijn we na een paar minuten wel weer overheen en dan kunnen we weer lachen.

Nu is het zo dat we twee jaar geleden op het punt stonden samen een huis te kopen, en dit voor hem niet goed voelde. Hij ervaarde twijfels, en wist niet waar dit vandaan kwam. We hebben daar veel over gepraat, en uiteindelijk, na een half jaar ofzo, heb ik hem naar een coach/psycholoog gestuurd omdat hij (en wij) er zelf niet mee verder kwamen. Na dat gesprek daar kwam het hoge woord eruit. De reden dat hij twijfelde was dat hij het idee had biseksueel te zijn, en dat eigenlijk nooit aan zichzelf, of wie dan ook, had uitgesproken. Maar hij kon opgewonden raken van mannen en dat bracht hem in de war. Vanzelfsprekend de huizenjacht stil gelegd, en er veel over gepraat.

Heb geluisterd naar wat er in hem om ging en hem eerlijk gevraagd wat hij er dan mee wilde. Dat wist hij allemaal niet, dat moest even zakken. Prima, zelf ben ik in de maanden daarna er nog een paar keer over begonnen en hebben we er vaak gesprekken over gevoerd. Puntje bij paaltje, hij voelde zich enorm opgelucht omdat hij het idee had al tijden met een geheim rondgelopen te hebben, en dat dit tussen ons in was gaan staan. En het delen van de gevoelens met mij, en met een aantal van zijn vrienden was genoeg. Hij had geen drang er iets mee te doen en het was voldoende dat dit nu out in the open was. Dit was mei vorig jaar.

Sinds begin van dit jaar zijn we weer begonnen met het zoeken naar een ander huis (we wonen in een 1 kamer appartement). En alles voelde goed, we leken door dit alles juist meer open te zijn naar elkaar en dichterbij elkaar dan ooit. Afgelopen voorjaar waren we samen een maand op reis en daar hebben we besloten vol voor een huis te gaan, en ook voor een baby. Allebei zijn we daar steeds twijfelkonten over geweest, maar nu toch besloten het aan het lot over te laten. (Ik ben 38 hij is 35).

En nu, een paar weken terug zaten we onderweg in de auto naar huis van een familie bezoek, en we hadden het over een woning die we bekeken hadden. Ik zei laten we een bod doen, hij aarzelde. Toen kwam het hoge woord eruit, hij vond het toch spannend om die stap te zetten. Want in de afgelopen maanden had hij wel eens gefantaseerd over hoe het zou zijn om alleen te zijn, op zich zelf te wonen, en tja dat hij dat voelde was toch een teken dat een huis kopen niet de juist stap is. Ik was in shock, kwaad, verdrietig, alles tegelijk, hoe kan dit nou? Een paar maanden geleden besloten we nog ervoor te gaan, voor the whole package, en nu dit?

Bij doorvragen kwam hij ermee dat het biseksuele verhaal ook meespeelde. Want hij wilde niet op zijn 75e wakker worden en spijt hebben van dat hij die kant van zichzelf nooit ontdekt had. En dat zit hem nu in de weg bij ons. Hij zei dat de twijfels die hij noemde voortkwamen uit het feit dat het wat hem betreft onverenigbaar is met zijn relatie met mij. We zijn samen met iemand gaan praten, waar hij zelf noemde dat hij dit, maar dan andersom met zijn ex heeft meegemaakt. Hij heeft haar toen alle ruimte geboden om dat te gaan ontdekken, waar zij geen gebruik van heeft gemaakt toen, en achteraf spijt van heeft gehad. Dit wist ik al, hij heeft dit ook tegen mij genoemd, vrij in het begin van onze relatie, en gezegd dat als ik zelf ooit iets met een vrouw zou willen doen, hij me daar alle ruimte toe gaf. Ik zou het mogen vertellen of niet, hij voelt zich daardoor niet bedreigd. Toen dacht ik daar verder niks over, en heb daar zelf ook niks mee gedaan verder.

In het gesprek kwam eruit dat hij me niet voor het blok wilde zetten en aan me vragen hem die ruimte te geven, maar eigenlijk is dat wel wat hij wil. Hij wil mij niet kwijt, houdt van me, ziet echt wel een toekomst ook samen. Maar wil deze gevoelens niet weg blijven drukken. Dus hij wil dat ik hem die ruimte geef om dat deel van zichzelf te ontdekken. Naar eigen zeggen is het alleen iets seksueels, en wil hij geen relatie met een man, dat ik hem daarop kan vertrouwen. Maar toen dit vorig jaar speelde, heb ik hem gezegd dat als hij iets wilde hiermee, dat hij daar eerlijk over moest zijn, en dat heeft hij nu niet gedaan, dus mijn vertrouwen is op dit moment beschaamd.

Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil hem niet kwijt, maar ik moet er niet aan denken hem te delen met iemand anders. Man of vrouw, seksueel of emotioneel. Ik blijf maar cirkeltjes draaien en probeer me in hem te verplaatsen en het van alle kanten te zien, maar vind het onwijs moeilijk.

Zijn er hier mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of zitten? Ik kan het gelukkig goed met vrienden bespreken, maar ken niemand die dit zelf heeft meegemaakt. Het lijkt me fijn het hier eens met een ervaringsdeskundige over te hebben. Zowel degene in mijn positie, als die van mijn vriend.
Mijn ex vrouw was biseksueel en die heeft gedurende onze relatie meerdere vriendinnen gehad en ook met enkele tientallen losse contacten gehad. En overigens hebben we ook als stel met een deel van die vriendinnen seks gehad.

Maar goed, ik lees dat ik daar heel anders in stond dan jij. Jij wil het niet.

En hij, hij wil het gewoon meegemaakt hebben. Snap ik ook van zijn kant.

Tsja, dat is allemaal niet verenigbaar. Er is namelijk geen compromis waarbij jullie beiden krijgen wat jullie willen.

Hoogstens zou je kunnen denken aan dat hij een korte tijd mag ontdekken en na afloop kiezen voor jou of de vrijheid om ook met mannen het bed te delen. Wellicht dat jullie in die periode ook gewoon even geen seks zullen hebben omdat dat dan voor jou niet goed voelt.

Maar ook daarbij geldt: alleen doen als je daar achter kan staan.
pi_189023926
Waarom vertrouw je hem niet? Hij is nu toch gewoon eerlijk? Ja, je vroeg het maanden geleden ook, maar wie weet wist hij toen zelf niet eens dat hij er toch iets mee wou doen. Ik zou dan niet meteen gaan denken dat hij niet eerlijk is of dat je vertrouwen beschaamt is. Dan moet je echt zeker weten dat hij het maanden geleden ook al wist, en het expres niet gezegd heeft. Dat zijn verlangens in die maanden veranderd zijn kán gewoon gebeuren. Hij is daar nu in ieder geval eerlijk over; heeft weinig zin stil te staan bij ''hij was niet eerlijk'', beter om te kijken naar het ''wat nu'' stukje inderdaad.

En dat is uiteindelijk een keuze voor jou. Of je gooit de relatie open (met afspraken bv), of je maakt het uit, want zijn verlangens zullen niet opeens weg gaan.

Zelf zou mijn redenering zijn: ik hou van hem, wil dat hij gelukkig is, we zijn al jaren samen, relatie verloopt verder uitstekend...tja, gun hem zijn avontuurtje. Maak desnoods de afspraak dat hij niet gaat rondneuken, maar dat het echt bij 1-2 avontuurtjes blijft bijvoorbeeld. Of dat hij het elk jaar max een paar keer mag doen. Weet ik veel. Als er nog veel liefde is tussen jullie zou ik het zonde vinden dat op te geven voor zoiets.

Keuze is aan jou in ieder geval :) Maar ik zou echt aanraden om die boosheid rondom wantrouwen los te laten, daar heb je echt helemaal niks aan nu en het zal je keuze alleen maar gaan beinvloeden, terwijl hij je misschien helemaal niet voorgelogen heeft.
pi_189024069
Eerlijk, niet eerlijk.

Homo- of biseksualiteit komt lastig door in een mannenbrein. Zolang hij er nog niet op geacteerd heeft, zal hij nooit weten waar zijn verlangens liggen.

Wat niet inhoudt dat jij niet overal in mee moet gaan. Dit gaat niet om vertrouwen of eerlijk, dit gaat om het feit of jij bereid bent je man los te laten voor een ander.
En er is niets mis mee om dat niet te willen.

Zou er geen ingewikkelde toestand van maken, denk niet dat je zaken als “bedonderd” door je hoofd moet laten gaan.

Als je hem niet kan delen, dan is loslaten de enige optie. Wachten is een martelgang, die je niet verdient.

Dus.. Kan je hem delen, of vind je dat je iemand verdient die helemaal voor jou gaat!?
pi_189024458
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

Zelf zou mijn redenering zijn: ik hou van hem, wil dat hij gelukkig is, we zijn al jaren samen, relatie verloopt verder uitstekend...tja, gun hem zijn avontuurtje. Maak desnoods de afspraak dat hij niet gaat rondneuken, maar dat het echt bij 1-2 avontuurtjes blijft bijvoorbeeld. Of dat hij het elk jaar max een paar keer mag doen. Weet ik veel. Als er nog veel liefde is tussen jullie zou ik het zonde vinden dat op te geven voor zoiets.
Als ik Brecht1980 was geweest dan zou ik er ook niet blij mee zijn hoor.
En vriend hebben die bi is. Nee dankjewel.
Wie weet wat voor soa’s hij allemaal op zal lopen tijdens zijn ’’avontuurtjes’’.
pi_189025006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:41 schreef Elizabeth-akf het volgende:

[..]

Als ik Brecht1980 was geweest dan zou ik er ook niet blij mee zijn hoor.
En vriend hebben die bi is. Nee dankjewel.
Wie weet wat voor soa’s hij allemaal op zal lopen tijdens zijn ’’avontuurtjes’’.
Ja, echt bizar dat er geen condooms en common sense beschikbaar zijn voor mensen die bisexueel zijn, bah.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_189025085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:41 schreef Elizabeth-akf het volgende:

En dat koppel je aan geaardheid?
pi_189025281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:14 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

Ja, echt bizar dat er geen condooms en common sense beschikbaar zijn voor mensen die bisexueel zijn, bah.
Wie zegt dat hij die zal gebruiken tijdens zijn avontuurtjes?
  donderdag 19 september 2019 @ 18:45:59 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_189025544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:19 schreef Prego het volgende:

[..]

En dat koppel je aan geaardheid?
Dat heeft de GGD al gedaan.
pi_189025560
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat heeft de GGD al gedaan.
_O-
pi_189025613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:30 schreef Elizabeth-akf het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij die zal gebruiken tijdens zijn avontuurtjes?
Wat een rare ouderwetse aannames zeg. Soa's kan je net zo goed scoren als hetero. Als je er voor kiest om zonder condooms en common sense rond te neuken.
pi_189025726
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat een rare ouderwetse aannames zeg. Soa's kan je net zo goed scoren als hetero. Als je er voor kiest om zonder condooms en common sense rond te neuken.
Volgens mij hebben hetero mannen minder reden om buiten de deur rond te vrijen. Terwijl dat als je samen bent met een bi man je werkelijk altijd de poppen aan het dansen hebt. Want die willen nou eenmaal graag experimenteren met het zelfde geslacht.
  donderdag 19 september 2019 @ 18:58:13 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189025753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:56 schreef Elizabeth-akf het volgende:

[..]

Volgens mij hebben hetero mannen minder reden om buiten de deur rond te vrijen. Terwijl dat als je samen bent met een bi man je werkelijk altijd de poppen aan het dansen hebt. Want die willen nou eenmaal graag experimenteren met het zelfde geslacht. )
Jij bent echt een aanwinst voor het forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189025867
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij bent echt een aanwinst voor het forum.
Sorry het spijt me. Als het incorrect is wat ik typ corrigeer me dan alsjeblieft.
Ik ben ook maar net nieuw hier en moet nog een beetje mijn weg vinden.

Maar ik vind het hier wel erg gezellig hoor tot nu toe.
pi_189025884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:30 schreef Brecht1980 het volgende:
Ik zei laten we een bod doen, hij aarzelde. Toen kwam het hoge woord eruit, hij vond het toch spannend om die stap te zetten. Want in de afgelopen maanden had hij wel eens gefantaseerd over hoe het zou zijn om alleen te zijn, op zich zelf te wonen, en tja dat hij dat voelde was toch een teken dat een huis kopen niet de juist stap is. Ik was in shock, kwaad, verdrietig, alles tegelijk, hoe kan dit nou?
Klinkt meer als iemand die geen richting durft te kiezen. En dan heb ik het niet over bi of niet, maar hij heeft NU jou, maar dat realiseert hij zich volgens mij niet helemaal. Het is niet echt meer de tijd om nog alle kanten op te gaan en geen keuzes te maken.

(denk ik dan, he?)

En niet dat hij dan maar nu MOET kiezen ofzo. Nee,maar wel dat hij zich realiseert dat moet KIEZEN. Dat hij niet alles kan hebben.
Somebody that I used to know
pi_189026148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:04 schreef Elizabeth-akf het volgende:

[..]

Sorry het spijt me. Als het incorrect is wat ik typ corrigeer me dan alsjeblieft.
Ik ben ook maar net nieuw hier en moet nog een beetje mijn weg vinden.

Maar ik vind het hier wel erg gezellig hoor tot nu toe.
Ze doelt er waarschijnlijk op dat seksuele geaardheid niets zegt over seksueel gedrag.

Dat een biseksueel geen promiscue seksleven heeft omdat hij biseksueel is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189026250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze doelt er waarschijnlijk op dat seksuele geaardheid niets zegt over seksueel gedrag.

Dat een biseksueel geen promiscue seksleven heeft omdat hij biseksueel is.
Ik snap het. Daar ben ik het in zekere zin ook wel mee eens. ;)
pi_189028383
Hij moet gewoon een keuze maken, je kan niet constant hetzelfde gesprek herhalen en tijd daaraan blijven besteden.
pi_189028546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:56 schreef Elizabeth-akf het volgende:

[..]

Volgens mij hebben hetero mannen minder reden om buiten de deur rond te vrijen. Terwijl dat als je samen bent met een bi man je werkelijk altijd de poppen aan het dansen hebt. Want die willen nou eenmaal graag experimenteren met het zelfde geslacht.
Vooroordelen zijn jou niet vreemd.
pi_189028602
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vooroordelen zijn jou niet vreemd.
Ach neem mij niet kwalijk. Als ik het zo terug lees dan was de toon inderdaad een beetje veroordelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')