Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Waar ik mee zit is het volgende:
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?
Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)
Wat vinden jullie ervan? SERIEUZE REACTIES GRAAG! MET INHOUDELIJKE ARGUMENTEN!
quote:Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........
Op vrijdag 10 januari 2003 10:38 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)
-edit: smiley-
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:16]
Maarja, hoe controleer je dat?
helaas is het niet alleen hier zo .......
quote:WTF heeft dat met nationaliteit te maken??
Op vrijdag 10 januari 2003 10:47 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Ik denk nog steeds dat hele probleem ligt bij alle nederlanders. Zodra er iets gebeurt draaien 99 van de 100 mensen hun hoofd weg en lopen ze door.
ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.
quote:Anders gezegd: alle inwoners van Nederland
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:
WTF heeft dat met nationaliteit te maken??ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.
niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...
quote:Wat jij voorstelt mag al, en het heet noodweer. Je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt, maar ook anderen. Sla er dus maar lekker op los
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)Wat vinden jullie ervan? SERIEUZE REACTIES GRAAG! MET INHOUDELIJKE ARGUMENTEN!
Ik zou niet graag een rechter zijn van zo'n zaak. Je bent snel geneigd om vóór de 'hulpverlener' te zijn.
Maar de stap van 'hulpverlener' naar 'mishandelaar' is niet zo groot... Maar als je in blinde woede doorslaat... tsja, 't is niet goed, maar ik vind het best begrijpelijk. Hangt ook weer van het slachtoffer af natuurlijk...
Als ik iemand, die in mijn ogen weerloos is (ouderen, vrouwen, kinderen), in elkaar geslagen zie worden dan zal ik er toch echt op af gaan en er zonder vragen voor zorgen dat het gevecht wordt beëindigd. One way or another...
quote:Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........
-edit: smiley-
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]
quote:Zoals de regeling nu is lijkt me die al wel goed genoeg. Als jij nu echt iemand zou slaan die een omatje in elkaar staat te trimmen wordt jij echt niet zo zwaar gestraft.. volgens de regels kan je wel gestraft worden, maar die rechters zijn ook niet gek...
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
quote:Blijft bloedjelink....Zie het AH incident, min of meer terrecht en toch zoooo te bergijpen
Op vrijdag 10 januari 2003 10:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:53 schreef De_Dag_Dipper het volgende:[..]
Anders gezegd: alle inwoners van Nederland
niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...
"Niets menselijks is ons vreemd"....Wie zei dat ook weer??
quote:Wat is dat voor gelul?
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus..........
-edit: smiley-.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]
quote:Zie ondertitel.
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
WTF heeft dat met nationaliteit te maken??
Nederlanders zijn een laf slap volkje.
Oa dankzij stimulering van dat gedrag door de regering.
Die AH medewerker is veroordeelt tot een boete van 300 euro. .
quote:Och, prins Bernhard heeft nog genoeg geld.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:11 schreef X-Ray het volgende:
Net op het nieuws:Die AH medewerker is veroordeelt tot een boete van 300 euro.
.
(En toch is 't een schande!)
quote:Idd.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:12 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Och, prins Bernhard heeft nog genoeg geld.
.
(En toch is 't een schande!)
quote:Vertel er even bij dat de rechter rekening hield met het feit dat ie al 2 keer eerder was veroordeeld voor geweldpleging en dat de ander is vrijgesproken...
.
quote:Dus?
Op vrijdag 10 januari 2003 15:14 schreef ullie het volgende:[..]
Vertel er even bij dat de rechter rekening hield met het feit dat ie al 2 keer eerder was veroordeeld voor geweldpleging en dat de ander is vrijgesproken...
Vertel er gelijk even bij dat die vorige geweldplegingen ook met overvallen te maken hebben.
quote:Wat ik ervan begreep is dat ie die gast z'n neus heeft gebroken nadat ie in de boeien zat. Totaal onnodig en dat wist die gast zelf ook wel want die is al 2 keer veroordeeld dus kennelijk. Prima dat ie een boete heeft gekregen. Het is anders als ie die klap had uitgedeeld tijdens de achtervolging om 'm staande te houden ofzo, maar hij had zich al overgegeven.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dus?
Hij is veroordeeld voor die klap. Kolder en de omgekeerde wereld.Vertel er gelijk even bij dat die vorige geweldplegingen ook met overvallen te maken hebben.
quote:Ik blijf erbij dat een gebroken neus (die niet eens gebroken bleek te zijn achteraf, dus gewoon een bloedneus) geen mishandeling en buitenproportioneel geweld is voor iemand die voor de 100e keer een gewapende overval pleegt.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:19 schreef ullie het volgende:[..]
Wat ik ervan begreep is dat ie die gast z'n neus heeft gebroken nadat ie in de boeien zat. Totaal onnodig en dat wist die gast zelf ook wel want die is al 2 keer veroordeeld dus kennelijk. Prima dat ie een boete heeft gekregen. Het is anders als ie die klap had uitgedeeld tijdens de achtervolging om 'm staande te houden ofzo, maar hij had zich al overgegeven.
Sterker nog, hij mag in zijn handjes klappen dat het alleen daarbij gebleven is. Die vent is meer dan 40 keer veroordeeld voor gewapende overvallen, mishandeling, inbraak, diefstal met geweld, aanrandingen etc etct etc
quote:Het waren 1 medelander en 1 Nederlander
Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Opvallend:
De mensen die onthouden dat het 1 Marokkaan en 1 Nederlander waren, zie je wel bijna altijd benadrukken dat de Marokkaan degene was die de persoon doodsloeg. (tussen neus en lippen door wordt er in sommige gevallen -misschien zelfs minderheid- nog wel even bij vermeld dat de Nederlander ook tuig is).
Nou onthoudt hier iemand dat het 2 medelanders waren en meteen wordt het verhaal verteld met een ".......en slaan de persoon dood" waarmee dus wordt gesuggereert dat ze het beiden hadden gedaan of op z'n minst dat het niet van belang is wie de vrouw heeft doodgeslagen.
Toeval, of een kwestie van (misschien onbewust) selectief onthouden/vertellen....?
quote:Precies.
Wat ik ervan begreep is dat ie die gast z'n neus heeft gebroken nadat ie in de boeien zat. Totaal onnodig en dat wist die gast zelf ook wel want die is al 2 keer veroordeeld dus kennelijk. Prima dat ie een boete heeft gekregen. Het is anders als ie die klap had uitgedeeld tijdens de achtervolging om 'm staande te houden ofzo, maar hij had zich al overgegeven.
quote:Nou, je kunt toch niet verwachten dat de rechter dat meeweegt in z'n oordeel.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:24 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik blijf erbij dat een gebroken neus (die niet eens gebroken bleek te zijn achteraf, dus gewoon een bloedneus) geen mishandeling en buitenproportioneel geweld is voor iemand die voor de 100e keer een gewapende overval pleegt.
'Geweld op straat. Meteen rammen!' is verder een nogal lachwekkende topictitel.
quote:En waarom niet?
Op vrijdag 10 januari 2003 15:39 schreef Meneer_Aart het volgende:Nou, je kunt toch niet verwachten dat de rechter dat meeweegt in z'n oordeel.
quote:Ik bedoel, mishandeling is mishandeling, ook als iemand voor de 100e keer een overval heeft gepleegd.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
En waarom niet?
Dat is juist wat hij doet!
quote:Als iemand al is gearresteerd, dan hoeftie niet nog een keer te geslagen te worden. Duidelijk onnodig, toch?
Op vrijdag 10 januari 2003 15:14 schreef X-Ray het volgende:[blaat over zware straf]
Idd.
quote:Ik vind het anders duidelijk uitlokking. En mishandeling is niet altijd mishandeling hoor.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:48 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ik bedoel, mishandeling is mishandeling, ook als iemand voor de 100e keer een overval heeft gepleegd.
quote:Als iemand een gewapende overval pleegt, moet hij niet gaan huilen als hij een klapje krijgt. Duidelijk toch?
Op vrijdag 10 januari 2003 15:48 schreef Rorik het volgende:[..]
-blaat-
quote:Als hij geboeid is nog een keer slaan, daar hebben we het over... Naja ik
Op vrijdag 10 januari 2003 15:52 schreef X-Ray het volgende:[..]
Als iemand een gewapende overval pleegt, moet hij niet gaan huilen als hij een klapje krijgt. Duidelijk toch?
quote:Betreffende overvaller had geen blauwe plek, geen schrammetje, niets. Zeiden ze op de radio tenminste vannochtend...
Op vrijdag 10 januari 2003 15:48 schreef Meneer_Aart het volgende:Ik bedoel, mishandeling is mishandeling, ook als iemand voor de 100e keer een overval heeft gepleegd.
quote:Vaag.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Betreffende overvaller had geen blauwe plek, geen schrammetje, niets. Zeiden ze op de radio tenminste vannochtend...
Anyway het punt is dat je niet gaat meppen als iemand al in de boeien is geslagen.
quote:Idd. Zoals ik al zei: die gebroken neus was helemaal niet waar.
Op vrijdag 10 januari 2003 15:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Betreffende overvaller had geen blauwe plek, geen schrammetje, niets. Zeiden ze op de radio tenminste vannochtend...
quote:Ja en als we allemaal nooit een sigaretje roken en lief zijn dan
Op vrijdag 10 januari 2003 16:01 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Vaag.
Anyway het punt is dat je niet gaat meppen als iemand al in de boeien is geslagen.
Ik vind het een doodnormale reactie en absoluut niet buitenproportioneel. Ik zou een overvaller die met een mes heeft lopen jatten ook een paar trappen willen verkopen hoor.
Deze discussie is eigenlijk niet eens nodig. Je mag iemand helpen, eventueel met geweld, maar zorg wel dat je de achtergrond weet voordat je gaat meppen. Zo hoort het, en zo zal het rechtssysteem ook altijd zijn.
quote:Nou, in dit geval is 1 dus niet vrijgesproken!
Op vrijdag 10 januari 2003 16:24 schreef Willaaam het volgende:
Heel erg hoogstwaarschijnlijk word je toch wel vrijgesproken,
quote:Dit was niet de aanklacht van de overvaller, maar een strafzaak van het OM!
maar het is nou eenmaal eenieders recht om iemand anders aan te klagen.
quote:Aanhouden.
Staande houden is alleen voorbehouden aan opsporingsambtenaren in het verlengde van hun opsporingsbevoegdheid.
Aanhouden op heterdaad bij overtreding/misdrijf:
mag een ieder. Waarbij de 'gewone' burger deze 'verdachte' ASAP dient over te dragen aan een opsporingsambtenaar/(hulp)officier van Justitie zodat het strafvervolgingsproces geheel correct kan aanvangen.
At your service;-)
*And Justice for all...*
Logisch, die klap dus.
quote:Euh...dit gaat nog over hetzelfde? AH, de bedrijfsleider alhier?
Op vrijdag 10 januari 2003 19:35 schreef X-Ray het volgende:
Net op het nieuws: de eigenaar sloeg na de aanhouding omdat de overvaller het geld niet terug wou geven en slechts een gedeelte terug gaf!!!!!Logisch, die klap dus.
quote:Ja en als je er wat van zegt word je zelf in elkaar geslagen en als je terugslaat draai je de bak in, dat is wat de topicstarter bedoelt, en dat is waar ik en iedere andere nederlander van baalt en daarom dus ook wegloopt!!
Op vrijdag 10 januari 2003 10:47 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Ik denk nog steeds dat hele probleem ligt bij alle nederlanders. Zodra er iets gebeurt draaien 99 van de 100 mensen hun hoofd weg en lopen ze door.
quote:Zeg ALSJEBLIEFT gewoon allochtoon of buitenlander want medelander vind ik zo zielig klinken!!
...2 medelanders...
quote:Vind ik niet logisch, ik had het misschien begrepen als hij de reden had opgegeven dat hij uit emoties die een overval oproept een knal had uitgedeeld. Dan zou ik me het ergens nog wel voor kunnen stellen.
Op vrijdag 10 januari 2003 19:35 schreef X-Ray het volgende:
Net op het nieuws: de eigenaar sloeg na de aanhouding omdat de overvaller het geld niet terug wou geven en slechts een gedeelte terug gaf!!!!!Logisch, die klap dus.
Maar om als reden te geven dat die overvaller geld in zijn zak had gehouden... Daar heb ik geen begrip voor. De politie kwam er al immers aan en het geld zou hij dan toch wel terug krijgen.
quote:-edit-
Op vrijdag 10 januari 2003 15:09 schreef sweek het volgende:
Laat de zwaaismileys maar... heb ze er uit ge-edit.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 10-01-2003 21:10]
quote:En waarom niet? Ik vind het terecht dat de overvaller is aangepakt, (lees: een pak rammel)ondanks dat hij geboeid was. Hier heeft hij toch zelf om gevraagd?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:01 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Vaag.
Ik vraag me af, hoe mensen hier zouden reageren als de overvaller die die vrouw in de benzinepomp in zoetermeer doodschoot, gepakt zou zijn en in elkaar getrapt.......
Zouden we dan nog gaan zeuren?
Ik denk het niet....... Of misschien toch wel.......Aangezien er veel "politiek correcte" figuren hier op fok zitten.
Ik ben voor eigen rechter spelen, mits daar een HELE DUIDELIJKE aanleiding voor is.
Het enige antwoord op agressie = agressie. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...............
Ik baseer me op het feit, dat ik in een grote stad woon, en bijna dagelijks met agressie (verbaal-fysiek geweld) wordt geconfronteerd.
De ah overvaller heeft zijn verdiende loon gekregen. Klaar. Niemand heeft hem gevraagd een overval te plegen.
quote:En daar ben ik het dan niet mee eens inderdaad..
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef X-Ray het volgende:Dit was niet de aanklacht van de overvaller, maar een strafzaak van het OM!
quote:Maar wat probeer je er precies mee uit te drukken eigenlijk, ik begrijp em niet.
Op zaterdag 11 januari 2003 12:05 schreef Evil_Jur het volgende:-Mooi stuk poetische tekst-
Wel hebben de gebeurtenissen in Venlo er mij op gewezen dat je meteen slachtoffer kan worden van degene die de opmerking niet kan hebben. Als ik iemand moet corrigeren op z'n gedrag, verwacht ik ondertussen een compleet buitensporige reactie terug.
Ik hield al de stelrgel aan dat ik nooit een gevecht begin maar een gevecht altijd af maak. aikido stelt mij hopelijk in staat om dat figuur onschadelijk te maken zonder dat ie schade op loopt. Dankzij Kobudo kan ik ook iemand compleet invalide krijgen als het moet maar dat wil ik niet op m'n geweten hebben.
quote:Waar heb jij zo een geluk dat je aikido kan beoefenen. De principes daarachter zijn echt buitengewoon geniaal
Op zondag 12 januari 2003 02:27 schreef Breetai het volgende: aikido stelt mij hopelijk in staat om dat figuur onschadelijk te maken zonder dat ie schade op loopt. Dankzij Kobudo kan ik ook iemand compleet invalide krijgen als het moet maar dat wil ik niet op m'n geweten hebben.
Ik zoek hier in omgeving veldhoven al tijden een vereniging.
quote:Fans van de film weten wel waar het over gaat, ik vond de quote wel toepasselijk op het onderwerp van 'eigen rechtertje' spelen
Op zaterdag 11 januari 2003 23:23 schreef Willaaam het volgende:[..]
Maar wat probeer je er precies mee uit te drukken eigenlijk, ik begrijp em niet.
quote:Vind je het gek?
.
quote:Wat als misschien?
Op zondag 12 januari 2003 11:24 schreef Solomon het volgende:[..]
Vind je het gek?
Als je dit door de beugel ziet, waar leg je dan de grens
Als ze hem nu doodgeschopt fzow hadden? Of in een rolstoel getrapt?
Doodnormaal en absoluut niet buitensporig.
quote:lol, dan kun je toch net zo goed ff wachten op de cops fzow
Op zondag 12 januari 2003 11:40 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat als misschien?
Waar slaat dat nou op.
Dat HEBBEN ze niet gedaan, dus dat is niet ter sprake.
Hij heeft em een klap gegeven (de neus is NIET gebroken) omdat hij het gestolen geld niet terug wou geven.Doodnormaal en absoluut niet buitensporig.
Degene die hem sloeg was gewoon ontzettend pissed, niet zo gek enzo, maar dat wil niet zeggen dat je hem daarvoor geen boete mag geven
quote:Vind ik niet.
Op zondag 12 januari 2003 13:15 schreef Solomon het volgende:[..]
lol, dan kun je toch net zo goed ff wachten op de cops fzow
Degene die hem sloeg was gewoon ontzettend pissed, niet zo gek enzo, maar dat wil niet zeggen dat je hem daarvoor geen boete mag geven
quote:Ik train aikido in Venlo. Ongeveer nu al iets van 3 jaar.
Op zondag 12 januari 2003 02:52 schreef Willaaam het volgende:[..]
Waar heb jij zo een geluk dat je aikido kan beoefenen. De principes daarachter zijn echt buitengewoon geniaal
Ik zoek hier in omgeving veldhoven al tijden een vereniging.
Zoek anders bij
http://www.aikikai.nl
naar een dojo bij jou in de buurt.
Een collega vertelde mij laatst dat ze op de basisschool van z'n kinderen een project met o.a. aikido-lessen wilden gaan beginnen. Dan konden de nogal drukke kids zich een beetje uitleven en leerden ze zichzelf meer onder controle te houden.
Dat vind ik nog eens een goed initiatief.
quote:Preventieve zelfverdediging lijkt zichzelf nogal tegen te spreken.
quote:Ja dat is zeker een goed project! ik heb me er toen in zitten verdiepen een tijdje terug en ik vond het echt een fantastische sport. Zeker vanwege de grote hoeveelheid principes die erin verwerkt zaten. Een stuk meer dan bij de gemiddelde vechtsport.
Op zondag 12 januari 2003 14:33 schreef Breetai het volgende:
klein beetje inkorting
In ieder geval bedankt voor de link, er schijnt er dus wel 1 in eindhoven te zitten! dit is misschien best te doen om dat te fietsen, bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |