abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189016466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 03:29 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Het is niet enkel het onderwijs. het is ook de religie die men thuis meekrijgt. Islam is een religie van segregatie en discriminatie. Men groeit op met het idee dat de autochtonen in het gastland slechte ongelovigen zijn, homo's en andersgelovigen.
Dat is al eg genoeg, maar door het op scholen voort te zetten ben je als land dom bezig en moet je niet verbaasd staan als criminelen uit die groep totaal lak hebben aan je rechtssysteem.
pi_189016727
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 03:26 schreef Loekie1 het volgende:
Het is nergens zo erg als in Nederland, en toevallig is Nederland het enige land in Europa met islamitisch openbaar onderwijs.
Er is geen islamitisch openbaar onderwijs in Nederland. Net zoals er in Nederland geen christelijk openbaar onderwijs is.
pi_189016817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:13 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Niemand zegt dat.
Loekie suggereert dat wel. Een paar posts boven je. Maar het lijkt me inderdaad irrelevant om hier weer een islamdiscussie van te maken.
pi_189016821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:13 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Niemand zegt dat. Misschien moet je de hele discussie eerst een lezen voor je mensen voor van alles gaat uitmaken
Mensen voor van alles ik gebruik 1 woordje en daarmee legde de vinger op de zere plek dat je zo reageert? :D
pi_189016842
Hoe gelovig denken jullie hier nu echt dat deze criminelen nog zijn? Als men echt gelovig was had men nog wat van de strenge moraal meegekregen en zou men zulke zaken niet doen. :D
pi_189016852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:24 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gelovig denken jullie hier nu echt dat deze criminelen nog zijn? Als men echt gelovig was had men nog wat van de strenge moraal meegekregen en zou men zulke zaken niet doen.
Het gaat er niet om hoe gelovig ze zijn. Het gaat er om hoe ze tegen de maatschappij aankijken door de vooroordelen die ze door de religie die ze ingestampt krijgen. Ze zullen niet erg overtuigd zijn van de religie. maar ze hebben wel van jongs af aan een vertekend beeld meegekregen in de opvoeding door die religie.

Maar er zijn nog veel meer plekken waar het invloed op heeft in de opvoeding. Neem ook bijvoorbeeld veel dingen waar thuis niet over gepraat kan worden omdat de ouders wel streng gelovig zijn.
pi_189016905
Na er vannacht nog over te hebben nagedacht kan ik denk ik eindelijk duiden waar mijn gevoel nou vandaan kwam zoals eerder gesteld in dit topic dat er iets onomkeerbaars is gebeurd.

Bij aanslagen of bij de moord op Fortuyn of van Gogh zie je dat mensen bij elkaar komen en on elkaars nabijheid zeggen: “dit nooit meer!” Premiers claimen krachtig in te zullen grijpen en er worden een paar cellen of de daders opgepakt en alles is weer normaal. De sfeer die er ontstaat is in alle veiligheid terrorisme veroordelen en ontkennen dat wij zwichten voor terrorisme. Wij zijn niet bang want dan winnen de terroristen.

Deze actie daarentegen is zo brutaal en legt gewoon bloot dat de rechtstaat faalt. Welke advocaat gaat nu populistisch roepen om Nabil te gaan verdedigen? De eerste reactie van veel advocaten zal dat zijn maar na enig reflecteren is het aannemelijk om het niet te doen, immers is je leven verliezen realistischer dan ooit geworden.

Wij zijn schaakmat gezet.
pi_189016966
Een veel belangrijker probleem lijkt me dat de grote bazen niet in Nederland zitten, maar verkast zijn naar landen in Zuid-Amerika, of kennelijk Dubai en Spanje. De bazen zijn vrijwel ongrijpbaar en de loopjongens die het werk opknappen in Nederland zijn vervangbaar. De drugshandel is geen spel van boefjes meer, maar een bedrijfstak waar enorme belangen en eigen wetten en regels gelden. Om dan opeens over islamitisch onderwijs te beginnen vind ik wel heel sneu hoor.
pi_189017023
quote:
3s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De politie wil wel, maar wet- en regelgeving en het tekort aan pecunia's belemmert de mogelijkheden.
Naja, en het feit dat je een globaal probleem, niet binnenlands kan oplossen.

Het stopt niet aan de grens he.
  donderdag 19 september 2019 @ 08:01:55 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189017043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 02:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt wel alsof het bij ons erger is dan in Belgie? Misschien omdat zij geen islamitishe scholen hebben? Deze daders hebben niets met onze rechtsstaat en dat komt mede doordat zij op aparte scholen zitten die geen oorsprong hebben met ons land. Dus iets wat echt zou helpen is: schaf het godsdienstonderwijs af of in elk geval het islamitisch onderwijs, zodat kinderen en pubers zich allemaal verbonden gaan voelen met Nederland en met de Nederlandse rechtsstaat.
:')

In Brussel worden jaarlijks ongeveer 3x zoveel moorden gepleegd als in Amsterdam.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189017046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een veel belangrijker probleem lijkt me dat de grote bazen niet in Nederland zitten, maar verkast zijn naar landen in Zuid-Amerika, of kennelijk Dubai en Spanje. De bazen zijn vrijwel ongrijpbaar en de loopjongens die het werk opknappen in Nederland zijn vervangbaar. De drugshandel is geen spel van boefjes meer, maar een bedrijfstak waar enorme belangen en eigen wetten en regels gelden. Om dan opeens over islamitisch onderwijs te beginnen vind ik wel heel sneu hoor.
Het monster is idd uit zijn voegen gegroeid en de illusie dat wij, of de rechtstaat, het in de hand hebben is definitief komen te vervallen.

Overigens is dit een totaal gevolg van sociaal economische aspecten en niet religieus. Het verhaal van Taghi is eerder Scarface dan Abdeslam.
pi_189017065
Ik vind dat men nogal aan het overdrijven is. Amsterdam is een van de veiligste steden in Europa. Maar door dit trieste incident, doen sommige alsof de drugskartels hier de baas zijn...
  donderdag 19 september 2019 @ 08:04:19 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189017069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 07:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, en het feit dat je een globaal probleem, niet binnenlands kan oplossen.

Het stopt niet aan de grens he.
Het probleem is dat het nu wel aan onze grens begint en daarom zijn de hoeveelheden, en de belangen, hier het grootst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189017072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het probleem is dat het nu wel aan onze grens begint en daarom zijn de hoeveelheden, en de belangen, hier het grootst.
Nee, zo werkt dat niet. De opdrachtgevers van de moordenaar zitten misschien wel in het buitenland. Het zijn globale netwerken.
pi_189017077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:03 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind dat men nogal aan het overdrijven is. Amsterdam is een van de veiligste steden in Europa. Maar door dit trieste incident, doen sommige alsof de drugskartels hier de baas zijn...
Dat is dus een fabeltje. Elke stad in nederland is veiliger dan Amsterdam. Menige andere stad in het buitenland is veiliger dan Amsterdam. Dat vage titeltje dat Amsterdam heeft gekregen is gebaseerd op een heel vaag onderzoekje waar niet van bekend is wat nou de selectie criteria waren voor steden die mee deden.
pi_189017085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:06 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Dat is dus een fabeltje. Elke stad in nederland is veiliger dan Amsterdam. Menige andere stad in het buitenland is veiliger dan Amsterdam. Dat vage titeltje dat Amsterdam heeft gekregen is gebaseerd op een heel vaag onderzoekje waar niet van bekend is wat nou de selectie criteria waren voor steden die mee deden.
Nee, hoor. In Brussel worden uit mijn hoofd bijvoorbeeld al 2x zoveel moorden gepleegd in verhouding.
  donderdag 19 september 2019 @ 08:07:49 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189017088
quote:
Dit, Nederland is heeft een van de laagste moordcijfers ter wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189017095
quote:
Lol, je mist totaal de clue als je dit incident niet ziet als een statement dat zij daadwerkelijk de baas zijn. :D
pi_189017100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit, Nederland is heeft een van de laagste moordcijfers ter wereld.
Het draait dan ook totaal niet om moordcijfers. Dat is irrelevant en geen graadmeter voor macht.
pi_189017109
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:08 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lol, je mist totaal de clue als je dit incident niet ziet als een statement dat zij daadwerkelijk de baas zijn. :D
Lol, nee
pi_189017114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lol, nee
Wat wil je doen dan? Een nog grotere beloning uitloven? Het knulletje oppakken? De beveiliging voor advocaten opkrikken? Je staat schaakmat. Verloren van Taghi.
pi_189017116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:06 schreef Hendrik_Bever het volgende:

[..]

Ging nergens over idd. Was een lijst van 60 grote steden wereldwijd.
pi_189017122
quote:
Ik zal niet zeggen dat ze hier de baas zijn, maar in zekere zin spelen ze behoorlijk mee Er is een behoorlijke vervlechting tussen boven- en onderwereld. Het geld dat verdiend is in het criminele circuit wordt geinvesteerd in vastgoed en horeca, en er worden bedrijven opgezet waar crimineel geld mee wordt witgewassen.
  donderdag 19 september 2019 @ 08:12:20 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189017124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. De opdrachtgevers van de moordenaar zitten misschien wel in het buitenland. Het zijn globale netwerken.
Ja, het probleem speelt hier omdat hier de grootste ladingen binnenkomen, dus als er iets mee misgaat (rip, onderschept) dan moeten die zaken ook op mensen hier vergeld worden.
Dat is waarom het probleem hier groot is.

In andere landen heb je alleen een afzetmarkt, hier heb je import, overslag, distributie en ook nog een klein stukje afzetmarkt.
De belangen hier zijn veel groter dan die van de laatste schakel voor de gebruiker, hier zitten alle schakels tussen het transport in Zuid-Amerika en de gebruiker.
Zowel de gebruiker in Amsterdam als in Zurich.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189017133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 08:11 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan? Een nog grotere beloning uitloven? Het knulletje oppakken? De beveiliging voor advocaten opkrikken? Je staat schaakmat. Verloren van Taghi.
Wat een onzin. Je kunt perfect analyseren dat dit problematisch is, zonder overdrijvingen. Wat dachten advocaten voor deze moord, dat hun beroep risicovrij is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')