Nou, dan doen we lekker niets. Ook goed, hoor. Ik heb er geen last van.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
is gewoon niet uitvoerbaar, komen iets van 15 miljoen containers op jaar basis binnen in Rotterdam
Gezien de broer onderschatte hij het gevaar?? De overheid had gewoon beveiliging moeten inzetten of hij nou wilde of niet - dit risico was natuurlijk door iedereen in te schattenquote:Op donderdag 19 september 2019 08:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar was hij mee bezig. Beetje laat maar weet niet waarom hij er niet eerder aan dacht. Misschien omdat hij het gevaar onderschatte.
quote:Als de Mossad op Taghi gaat jagen, is het gebeurd
Hendrik Jan Korterink 19 september 2019 0 Reacties
Het leven gaat door en het doden ook: gisteravond weer een liquidatie in Amsterdam, dit keer in de Bijlmer. Een nog onbekende man werd in een auto beschoten door de bijrijder van een motorscooter op drie wielen. Allemaal zwart. De auto reed tijdens de schietpartij tegen de gevel van brandweerkarzerne ‘Anton’.
Deze moord zal minder aandacht krijgen dan die op advocaat Derk Wiersum. Ik heb gisteravond wat talkshows gezien en vanmorgen alle kranten gelezen. Zoals te verwachten: niks nieuws en ‘alles voor de Bühne’.
Bizar: de politiepost op de plaats delict. Daar moet een bordje boven met de letters AHKVI. Als Het Kalf Verdronken Is. Afzetting de hele dag, van complete huizenblokken: waar is dat voor nodig? Wat dachten ze daar nog te vinden?
Mossad
Opmerkelijker: ik lees nergens iets over de nieuwe eenheid die minister Grapperhaus in het leven gaat roepen. Ik kan de naam zelfs niet vinden, maar het is iets met anti-terrorisme. Dat klinkt als een goedkoop politiek dingetje: als we er niet uitkomen, benoemen we een commissie. Maar ik had het er gisteren met Henk Strootman over, die diepe tentakels heeft in politiekringen. Dit kan wel eens veel belangrijker zijn dan je op basis van de aandacht ervoor zou denken.
Als Taghi inderdaad de opdrachtgever voor deze liquidatie is, dan heeft hij zichzelf misschien meer in de voet geschoten dan hij beseft. De nieuwe eenheid krijgt meer bevoegdheden en één daarvan kan te maken hebben met het inschakelen van internationale diensten. Als deze eenheid erin slaagt de Israëlische Mossad mee te krijgen in de jacht op Taghi, is het met hem gedaan. Geen twijfel over mogelijk. Wat de Nederlandse politie tot nu toe heeft gedaan is niet bekend, maar het lijkt bar weinig resultaat te hebben. De enige speldeprik is dat wordt gesuggereerd dat Taghi in Dubai verblijft.
Het kan. Dat justitie dit naar buiten heeft gebracht uit frustratie over het feit dat Dubai niet meewerkt. Maar het is onwaarschijnlijk: Marokko zoekt Taghi ook en de banden tussen Marokko en Dubai zijn vele malen sterker dan die tussen Nederland en Dubai. Dat weet Taghi als geen ander. Als Marokko weet dat hij daar zit, is het ook klaar.
Eigen schuld
Ik heb mij gisteren meer verdiept in de andere kant van het milieu. Hoe kijkt de tegenpartij tegen deze ontwikkelingen aan? Ik kom er niet onderuit op gevoelige tenen te trappen en ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dit is de teneur: eigen schuld, dikke bult. Een crimineel wordt geen kroongetuige en iedereen die met een kroongetuige meewerkt is ook een verrader. En het inzetten van kroongetuigen in strafzaken is een paardenmiddel: Soerel en Holleeder krijgen levenslang door de leugenverhalen van verraders. Laat de politie gewoon haar werk doen: boeven opsporen. Zoals vroeger. En niet alleen maar achter de computertjes zitten kijken en met verraders proberen mensen veroordeeld te krijgen.
Als gezegd: daar kun je anders over denken en misschien moeten alle criminelen die er zo over denken een verplichte cursus volgen, maar het geeft wel aan hoe diep de kloof is tussen de nette mensen (politie, justitie, rechters, advocaten, journalisten) en ‘de andere kant’.
Overigens kun je je afvragen of een kroongetuige überhaupt een advocaat nodig heeft. Hij werkt voor politie en justitie, hij heeft op z’n hoogst een soort boekhouder nodig die de afspraken bekijkt. Dat zou eigenlijk niet eens nodig moeten zijn: als je een kroongetuige binnenhaalt, dan hoor je daar fatsoenlijk mee om te gaan en je aan de afspraken te houden. Dat is de grootste makke in het verhaal: justitie heeft zich in het verleden een onbetrouwbaarder, leugenachtiger en valser partner getoond ten opzichte van kroongetuigen dan welke crimineel ook. In het criminele milieu is het: een man een man, een woord een woord. Dat is bij ‘de nette mensen’ meestal ver te zoeken.
https://www.misdaadjourna(...)agen-is-het-gebeurd/[/b]
quote:Op donderdag 19 september 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou, dan doen we lekker niets. Ook goed, hoor. Ik heb er geen last van.
Tsja. Hindsight bias maar ergens is het inderdaad vreemdquote:Op donderdag 19 september 2019 08:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Gezien de broer onderschatte hij het gevaar?? De overheid had gewoon beveiliging moeten inzetten of hij nou wilde of niet - dit risico was natuurlijk door iedereen in te schatten
Ok. Dan gaan we het niet oplossen.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik vind het een goed idee maar geen realistisch idee als we de politiek en haar conservatieve opvattingen in beschouwing nemen.
Ik word snel misselijk op een boot. Dus nee.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga een keertje een rondvaart maken op maasvlakte 2 en vertel ons dan of je je plan nog een beetje realistisch vind.
quote:In Amsterdam doodgeschoten man is oud-profvoetballer Kelvin Maynard
De man die woensdagavond in Amsterdam-Zuidoost is doodgeschoten, is de oud-profvoetballer Kelvin Maynard (32). Hij speelde onder meer bij FC Volendam, waarmee hij in het seizoen 2008/2009 in de Eredivisie uitkwam.
Dit bevestigt de politie donderdagochtend.
Maynard werd door twee mensen op een scooter onder vuur genomen toen hij in zijn auto reed. Hij belandde met het voertuig in de voorgevel van een brandweerkazerne.
Ondanks reanimatie van brandweermannen en andere hulpdiensten, overleed de voetballer aan zijn verwondingen.
Maynard stond ook eerder onder contract bij FC Emmen en in het buitenland bij onder meer Royal Antwerp FC en Burton Albion. De laatste jaren was hij actief op amateurniveau bij de Alphense boys
https://www.nu.nl/binnenl(...)-kelvin-maynard.html
twitter:Politie_Adam twitterde op donderdag 19-09-2019 om 08:50:24We kunnen bevestigen dat het dodelijke slachtoffer van het schietincident gisteravond op de Langbroekdreef de 32-jarige Kelvin Maynard is. Het onderzoek naar zijn dood is in volle gang. reageer retweet
een beter zicht op de geldstromen zou wel moeten kunnen denk ikquote:Op donderdag 19 september 2019 08:58 schreef Keep_Walking het volgende:
De drugsindustrie is gewoon te machtig. Bestrijden heeft geen zin.
Daarom legaliserenquote:Op donderdag 19 september 2019 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
een beter zicht op de geldstromen zou wel moeten kunnen denk ik
Ik kijk even in mn glazen bol...quote:Op donderdag 19 september 2019 09:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken?
Dan zijn we het eens met mijn initiële punt. Schaakmat.quote:Op donderdag 19 september 2019 08:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ok. Dan gaan we het niet oplossen.
Ook goed
Wordt wel interessant dan, wordt een container in Colombia ingescheept als een container met ananassen en ergens halverwege de Atlantische oceaan wordt het dan een container met 2.000 kilo coke en 20.000 kilo ananassen?quote:Op donderdag 19 september 2019 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik ook wel voor maar dat zou dan Europees moeten zijn of EU, niet alleen in NL
Zolderkamer had net de naam van de overledene al gepost.quote:Op donderdag 19 september 2019 09:29 schreef xzaz het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)urder-overleden.html
lol gaat lekker in Amsterdam_________!
je kan het zelf natuurlijk ook produceren, dat deed NL ook voor de soldaten in de 1e wereldoorlogquote:Op donderdag 19 september 2019 09:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wordt wel interessant dan, wordt een container in Colombia ingescheept als een container met ananassen en ergens halverwege de Atlantische oceaan wordt het dan een container met 2.000 kilo coke en 20.000 kilo ananassen?
quote:Op donderdag 19 september 2019 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan het zelf natuurlijk ook produceren, dat deed NL ook voor de soldaten in de 1e wereldoorlog
Ik denk dat je een beetje in de war bent.quote:De cocaplant groeit in Zuid Amerika (Peru, Colombia en Bolivia) in het Andes gebergte op een hoogte van 500 tot 2000 meter.
Dan moet je naar Limburg en dan kom je nog enkele meters te kort.quote:De Vaalserberg is een heuvel bij het Nederlandse dorp Vaals, met een hoogte van 322,4 meter boven NAP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |