Na de programma's over het amerikaanse leger, en andere aparte reality tv is Fight School gisteren begonnen. Een programma waar 10 martial artists aan meedoen, en proberen de beste te zijn.
Wat vinden jullie van dit soort series?
Ik vond het nogal extreem zoals ze met mensen omgaan. Then again hebben ze er zelf voor gekozen, dus dat maakt 't een stuk leuker.
Wat ik erg lelijk vond is, dat die gozer bij dat gevecht continu tegen het achterhoofd van dat vrouwtje aan trapte. Zwak hoor!!
Dan vind ik andere dingen erger, zoals films e.d. 8mm was pas nog op tv en pulp fiction ook, die zijn meer aansporend als deze serie.
quote:Wat deels ook komt omdat hij niet snel genoeg trapte om haar voor te raken. Het leek wel alsof hij toch zoiets had van "het is een vrouw, laat ik voorzichtig doen"
Op vrijdag 10 januari 2003 09:38 schreef ViLNiuS het volgende:
Heb 't gezien...Ik vond het nogal extreem zoals ze met mensen omgaan. Then again hebben ze er zelf voor gekozen, dus dat maakt 't een stuk leuker.
Wat ik erg lelijk vond is, dat die gozer bij dat gevecht continu tegen het achterhoofd van dat vrouwtje aan trapte. Zwak hoor!!
quote:ik doe zelf aan pentjak silat, maar als je haar in het gezicht wil raken, dan lukt dat je best, en als je haar achter op d'r hoofd wil raken, dan moet je daar moeite voor doen, je moet eerst instappen en ook nog je knie buigen, terwijl als je een gezicht wil raken, je je knie niet buigt, dan zou je dus haar achterhoofd met je kuit in plaats van je hak moeten raken, hij deed het dus echt wel met opzet.
Op vrijdag 10 januari 2003 09:39 schreef Atrimar het volgende:[..]
Wat deels ook komt omdat hij niet snel genoeg trapte om haar voor te raken. Het leek wel alsof hij toch zoiets had van "het is een vrouw, laat ik voorzichtig doen"
quote:het was wel aardig nep jah, want het moet een shaolin tempel voorstellen, maar de groet die ze deden (Chi Hua Sijin) is een groet voor het beginnen van een gevecht en niet het groeten van je meester.
Op vrijdag 10 januari 2003 09:43 schreef flippie_flink het volgende:
jezus wat triest man, ze spotten met die hele cultuur en dan staat er een of andere chineze elvis wannabee een beetje leiding te geven ofzo echt triest
Vind het echt een aanfluiting.
Oude chinese vechtsporen&cultuur worden in de zeik genomen door een stel wannabe filmsterren
Maja die wannabe 'masters' zullen het wel beter weten
quote:ze deed goed haar best, alleen waarom het er zo leip uitzag, is omdat ze aan karate deed, en als je dan van die grote zware handschoenen aan moet, dan verlies je veel snelheid en kracht, en daarom lukte het haar ook niet.
Op vrijdag 10 januari 2003 09:59 schreef Noca het volgende:
Mja was opzich wel grappig, dat die gozer die meid tegen haar hoofd schopte kwam voornamelijk omdat ze maar blind steeds op hem inliep, wat zei deed had weinig met martial arts te maken imo.Maja die wannabe 'masters' zullen het wel beter weten
In plaats daarvan ging hij heel moeilijk lopen doen, te mooi willen vechten, en dan ook nog eens onregelementair trappen.
Die meid dook helemaal ineen, en dan gaat hij hoge trappen uitdelen, die voornamelijk ook nog eens te vroeg waren getimed waren. Haar op afstand houden was fout. Je wint geen wedstrijd door weg te lopen.
Hij had haar moeten laten komen, onderuithalen en dan scoren. Het bovenlichaam bewerken met frontkicks was een goede tactiek geweest, maar die hoge trappen die hij deed zijn zinloos als je niet iets hebt in de follow-up.
Helemaal eens met het oordeel, Hij had de techniek, alleen niet de tactiek om te winnen.. Het volgende gevecht gaat die blonde kip eruit.. weet ik zeker. Ze heeft het niet.
quote:you know it dude
Op vrijdag 10 januari 2003 10:06 schreef ED-209 het volgende:
Hij was het volledig zelf schuld, die meid draaide op angst en adrenaline, als hij rustig was gebleven , en haar had laten komen, dan had hij gewonnen.In plaats daarvan ging hij heel moeilijk lopen doen, te mooi willen vechten, en dan ook nog eens onregelementair trappen.
Die meid dook helemaal ineen, en dan gaat hij hoge trappen uitdelen, die voornamelijk ook nog eens te vroeg waren getimed waren. Haar op afstand houden was fout. Je wint geen wedstrijd door weg te lopen.
Hij had haar moeten laten komen, onderuithalen en dan scoren. Het bovenlichaam bewerken met frontkicks was een goede tactiek geweest, maar die hoge trappen die hij deed zijn zinloos als je niet iets hebt in de follow-up.Helemaal eens met het oordeel, Hij had de techniek, alleen niet de tactiek om te winnen.. Het volgende gevecht gaat die blonde kip eruit.. weet ik zeker. Ze heeft het niet.
quote:Das waar, ik zei ook niet dat hij verdiende te winnen, maar ik vond haar meer wat blind aanvallen, zijn tacktiek was idd verkeerd, maar het leek me duidelijk dat hij de betere vechter was.
Op vrijdag 10 januari 2003 10:06 schreef ED-209 het volgende:
Hij was het volledig zelf schuld, die meid draaide op angst en adrenaline, als hij rustig was gebleven , en haar had laten komen, dan had hij gewonnen.In plaats daarvan ging hij heel moeilijk lopen doen, te mooi willen vechten, en dan ook nog eens onregelementair trappen.
Hij had haar moeten laten komen, onderuithalen en dan scoren. Het bovenlichaam bewerken met frontkicks was een goede tactiek geweest, maar die hoge trappen die hij deed zijn zinloos als je niet iets hebt in de follow-up.Helemaal eens met het oordeel, Hij had de techniek, alleen niet de tactiek om te winnen.. Het volgende gevecht gaat die blonde kip eruit.. weet ik zeker. Ze heeft het niet.
vond t wel aardig terwijl ik een hekel heb aan dat heel martial arts gedoe (die regeltjes en stijeln kunnen me ehct niet boeien) waarschijnlijk ook de reden dat ik t leuk vond...ze doen nie hun eigen tak allen ze doen gewoon opdrachtjes. dat vechten aan t eind vond ik ook t saaiste
dnek dat dit porgramma voor martial arts expert dan ook niet leuk is, maar ahc ik zie toch niet wat nep en wat ehct is....dan si t wel lachen
En die jongen had alleen al met het geven van frontkicks kunnen winnen.
Die hoge trappen slaan nergens op als je tegenstander maar naar voren blijft komen en het zelfs al een paar keer gelukt was om z'n been te klemmen. Gewoon een harde voorwaartse trap in de maag en zelf naar voren gaan.
Dit doet sterk denken aan een andere pulp serie van v8, met die militairen die dan tegen elkaar gaan 'vechten' (fake natuurlijk) Uiteindelijk heeft geen 1 van de militaire elite eenheden gewonnen maar een swat team uit l.a. geloof ik.
(OK, dat ik dit kan vertellen zegt wel wat over mijn smaak )
Maar ben benieuwd wat de volgende afleveringen gaan brengen
quote:Harde trappen waren niet toegestaan bij die wedstrijd jongen werd er in de 1ste ronde zelfs voor gewaarschuwd dat hij te ruw en te ongecontroleerd trapte...........
Op vrijdag 10 januari 2003 10:31 schreef Hawk het volgende:
De omgeving en kleding was wel allemaal Chinees, maar de leraren gedroegen zich alsof het een militaire bootcamp was. Volslagen belachelijk dat geschreeuw.
Ze denken dat discipline invoeren gelijk is aan schreeuwen tegen de studenten.
Op 1 moment (tijdens die buikoefeningen) begon 1 van de leerlingen op vragen of hij moe was zelfs te antwoorden met: Yes Sir, No Sir......![]()
En die jongen had alleen al met het geven van frontkicks kunnen winnen.
Die hoge trappen slaan nergens op als je tegenstander maar naar voren blijft komen en het zelfs al een paar keer gelukt was om z'n been te klemmen. Gewoon een harde voorwaartse trap in de maag en zelf naar voren gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |