abonnement Unibet Coolblue
pi_188959954
Hallo wij hebben 2 jongens. van bijna 4 en 1,5. helaas overleed mijn moeder toen de oudste 3 weken was. mijn vader is een geweldige opa, maar hij ziet het niet zitten als die kleintjes komen logeren. Bij mijn schoonmoeder zie ik dat weer niet zitten omdat zij enorm afwezig is. een dag oppassen is de max, daar zij 2,5 uur rijden bij ons vandaan woont is dat ook niet zo maar geregeld. mijn zus is alleen met 2 kinderen dus heeft ook even voldoende te doen.
in de vrienden kring zijn er mensen die heel graag wel of juist geen kinderen willen. dus daar heb ik het nog niet durven vragen.

Toch zouden wij best eens een nachtje weg willen, komt de relatie wel ten goede. zijn er meer die op het eerste gezicht geen oppas/logeer mogelijkheden hebben in het netwerk en dit toch hebben opgelost?
er komt wel eens een oppas voor een paar uur maar die zijn vaak imo nog te jong voor een heel weekend.
pi_188960153
Ik heb geen kinderen en wil er geen maar zou voor goede vrienden best een nachtje oppassen hoor.
Gewoon vragen. Mensen mogen ook nee zeggen toch. Ligt bij die mensen dan

Ik zie vooral veel invullen voor mensen en bezwaren
  zondag 15 september 2019 @ 18:48:47 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188960677
Kun je niet met medemoeders ruilen, die je kent van consultatiebureau/kinderopvang? Zij een weekend op de jouwe passen, jij een weekend op die van haar. Kan vooral voor de oudste leuk zijn, bij een vriendje logeren.
Bovendien heeft zo'n moeder ervaring met van die dreumesen, dus die raakt niet gelijk in paniek als een kind "raar doet".
pi_188961568
Ik had vroeger een oppas adres, toen ik een jaar of 15 was. Ik bleef daar dan gewoon slapen.
pi_188961754
Gewoon vragen aan vrienden, kinderen evt verdelen. Of ze in jullie huis laten oppassen. Of je tevreden stellen met alleen overdag met zijn tweeën.
pi_188961843
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 18:48 schreef Lunatiek het volgende:
Kun je niet met medemoeders ruilen, die je kent van consultatiebureau/kinderopvang? Zij een weekend op de jouwe passen, jij een weekend op die van haar. Kan vooral voor de oudste leuk zijn, bij een vriendje logeren.
Bovendien heeft zo'n moeder ervaring met van die dreumesen, dus die raakt niet gelijk in paniek als een kind "raar doet".
En je kind bij mensen die je vaag kent achterlaten? En op kinderen die je vaag kent een hele avond en nacht oppassen? Nee, dacht het niet.
pi_188966873
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 18:48 schreef Lunatiek het volgende:
Kun je niet met medemoeders ruilen, die je kent van consultatiebureau/kinderopvang? Zij een weekend op de jouwe passen, jij een weekend op die van haar. Kan vooral voor de oudste leuk zijn, bij een vriendje logeren.
Bovendien heeft zo'n moeder ervaring met van die dreumesen, dus die raakt niet gelijk in paniek als een kind "raar doet".
ik ben vader..
ze hebben nog niet echt de leeftijd dat ze vrienden maken. dat wil zeggen de oudste heeft op een middag al gauw 8 nieuwe beste vrienden waarvan hij de naam niet weet.

er zijn best mensen die wel eens willen oppassen. maar dat is dan voor een avondje. daarvoor hebben we ook de zoon van de gastouder waar hij komt.
pi_188966913
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En je kind bij mensen die je vaag kent achterlaten? En op kinderen die je vaag kent een hele avond en nacht oppassen? Nee, dacht het niet.
nee hier ook niet. als die 18 is logeert hij waarschijnlijk bij meiden waar hij zelf de naam niet van weet maar dat duurt nog even.
  maandag 16 september 2019 @ 04:48:02 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188968555
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En je kind bij mensen die je vaag kent achterlaten? En op kinderen die je vaag kent een hele avond en nacht oppassen? Nee, dacht het niet.
Dat is ongeveer het idee van oppas, kinderdagverblijf, school, buitenschoolse opvang, allerlei uitjes met clubs... als je een kind van 15 laat oppassen tegen geld, ken je die ook maar vaag.

Als de mensen die je wel goed kent niet willen of kunnen oppassen moet je teruggrijpen op mensen die je minder goed kent, of zelf thuisblijven en wensen dat je anticonceptie had gebruikt.
pi_188968584
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 04:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is ongeveer het idee van oppas, kinderdagverblijf, school, buitenschoolse opvang, allerlei uitjes met clubs... als je een kind van 15 laat oppassen tegen geld, ken je die ook maar vaag.

Als de mensen die je wel goed kent niet willen of kunnen oppassen moet je teruggrijpen op mensen die je minder goed kent, of zelf thuisblijven en wensen dat je anticonceptie had gebruikt.
Kinderdagverblijf medewerkers worden wel gescreend, voor de BSO of uitjes met clubjes zijn ze nog een beetje te klein. Jij stelt voor om een wildvreemde moeder die je niet of nauwelijks kent te vragen om op je kind te passen voor een hele nacht. Het consultatiebureau en kdv zijn absoluut geen ontmoetingsplaats voor ouders ofzo.
  maandag 16 september 2019 @ 06:17:33 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188968608
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 06:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kinderdagverblijf medewerkers worden wel gescreend, voor de BSO of uitjes met clubjes zijn ze nog een beetje te klein. Jij stelt voor om een wildvreemde moeder die je niet of nauwelijks kent te vragen om op je kind te passen voor een hele nacht. Het consultatiebureau en kdv zijn absoluut geen ontmoetingsplaats voor ouders ofzo.
Het idee is dat je je kinderen in hun leven heel vaak toevertrouwt aan mensen die je niet of nauwelijks kent. En daar doorgaans niet spastisch over doet. Dan is het niet zo raar om bevriende ouders die je *bijvoorbeeld* via het kdv kent te vragen eens op te passen.
Er is in dit geval immers geen alternatief onder mensen die je wel goed kent. Behalve misschien collega's, maar als die niet onder de vrienden vallen zijn dat ook maar vage kennissen.
pi_188968620
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 06:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee is dat je je kinderen in hun leven heel vaak toevertrouwt aan mensen die je niet of nauwelijks kent. En daar doorgaans niet spastisch over doet. Dan is het niet zo raar om bevriende ouders die je *bijvoorbeeld* via het kdv kent te vragen eens op te passen.
Er is in dit geval immers geen alternatief onder mensen die je wel goed kent. Behalve misschien collega's, maar als die niet onder de vrienden vallen zijn dat ook maar vage kennissen.
Euh sorry, maar dat is wel raar. Een kinderdagverblijf zoek je uit op de zaken die jij graag zo wil. Ouders daar hebben vrijwel altijd haast, het is geen school waar elk kind op dezelfde tijd begint en weer opgehaald worden.
Dus de bevriende ouders die je kent via het kdv zijn vrijwel onmogelijk. En we hebben het hier niet over een oppas voor even een uurtje maar voor een hele nacht en avond. Kinderen stellen het doorgaans ook niet op prijs om bij een voor hun wildvreemde achter gelaten te worden. Het zijn geen huisdiertjes die je overal kunt dumpen.
  maandag 16 september 2019 @ 06:41:52 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_188968630
Even een andere vraag, wat is er zo belangrijk aan dat nachtje weg? Worden je kinderen zo vaak wakker in de nacht? Gaat het om het uitslapen? Ik ben wel benieuwd waar het m dan in zit.
disclaimer
  maandag 16 september 2019 @ 06:54:11 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_188968645
Ik heb overigens wél een grote familie, dus voor wat noodzakelijk oppaswerk is er ook altijd wel iemand te vinden, maar nachtjes weg kan hier ook praktisch nooit. De laatste keer was 2 jaar geleden en weekend London maar dat was een flinke onderneming om geregeld te krijgen. Sinds mijn moeder dood is gaat t gewoon niet meer. En dat is wat het is. Als ze straks groter zijn en zelf vriendjes hebben wordt dat vanzelf weer makkelijker!
disclaimer
pi_188970773
Wij hebben via een oppassite een oppasser gevonden zodat wij wekelijks samen kunnen sporten en af en toe uit eten kunnen. Het meisje is 17 en doet het fantastisch, onze dochters zijn dol op haar dus het gaat goed. Toch zou ik nooit een weekend weggaan en haar voor het hele weekend op laten passen. Daar is 1. zij te jong voor, en 2. daarvoor kennen we haar niet genoeg.

Ik vind het best een verantwoordelijkheid om 2 (jonge) kinderen een weekend bij een oppas te laten, ik zou dan alleen gaan voor familie of vrienden die mijn kinderen goed genoeg kennen (en andersom). Als die mogelijkheid er voor mij niet zou zijn, dan zou ik dus ook geen weekendje weg gaan (tenzij met de kinderen mee).
  maandag 16 september 2019 @ 10:51:40 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_188970816
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 18:00 schreef Nico987 het volgende:
in de vriendenkring zijn er mensen die heel graag wel of juist geen kinderen willen. dus daar heb ik het nog niet durven vragen.
En toch denk ik dat daar je beste optie ligt.
pi_188970860
Een weekend zou ik persoonlijk niet durven.. maar een oppas een nachtje laten oppassen (chillen bij jou thuis, opstaan met de kids ontbijtje maken is snel verdiend toch)

Kun je er toch een avondje / nachtje uit.
Ik was hier...
pi_188971000
Wij doen eigenlijk ook nooit nachten. Hebben er ook 3 in de range van 11 maanden tot 4 jaar.

Een avond kan ook al heerlijk zijn. Of een dag sauna ofzo als je de kids op het kdv hebt. Andere optie is opa en of oma meenemen naar een huisje, dan kan je ook wel een avond c.q. nacht wat doen.

En anders inderdaad vrienden of familie.
  maandag 16 september 2019 @ 11:28:03 #19
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188971225
Heb je het al aan je zus gevraagd? je zegt dat ze genoeg te doen heeft, maar dat ene weekendje 2 kindjes extra lijkt mij niet zo moeilijk, tenzij ze zelf niet wil natuurlijk.

En anders toch maar de drempel over om aan vrienden te vragen.
Of misschien een lange dag van ochtend tot avond en niet de nacht.
pi_189035245
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 04:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is ongeveer het idee van oppas, kinderdagverblijf, school, buitenschoolse opvang, allerlei uitjes met clubs... als je een kind van 15 laat oppassen tegen geld, ken je die ook maar vaag.

Als de mensen die je wel goed kent niet willen of kunnen oppassen moet je teruggrijpen op mensen die je minder goed kent, of zelf thuisblijven en wensen dat je anticonceptie had gebruikt.
Nou nou, wat een reactie. Als je je kind naar de opvang brengt, dan weet je dat die mensen papieren hebben en dat ze een VOG hebben. Dat is toch ets anders dan zo een willekeurig iemand van school of ergens anders van? Hier een oppasmeisje van 19. Toen ze hier begon 18. Ken haar van vroeger. Heb dr broertje op het kdv gehad en ze woonden hier om de hoek. Dat vind ik toch een fijner/bekender idee dat een willekeurig iemand.
pi_189035353
Maar als er geen alternatief binnen familie is kan je wel een vaste oppas zoeken. Onze oppas paste in het begin alleen een uurtje op als we bijvoorbeeld een informatie avond op school hadden bijvoorbeeld. Dan lagen de kinderen al in bed. Later een keer een uurtje als ze niet in bed lagen etc. Zo hebben wij dat opgebouwd. Op een geven moment bracht zij ze ook naar bed. En nu past ze zo nu en dan een complete avond op. Mochten we echt ergens heen waarbij het midden in de nacht wordt.. dan gaan ze logeren bij opa en oma. Maar ook dat zou de oppas kunnen doen. Blijft ze logeren. Dat deed ik vroeger ook bij mijn oppasadres.

Langer als 1 nachtje zijn wij ook nooit weg geweest.

En wat er bijzonder is aan een nachtje weg? Ik geef voor mezelf antwoord, iedereen heeft natuurlijk een andere reden..
Wij hadden laatst een bruiloft en dat was niet in de buurt. We hebben toen een hotel geboekt, zodat we snachts niet naar huis hoefden en wat konden drinken op het feest. Dan is het wel handig als de kinderen een nachtje ergens mogen logeren.
pi_189036608
Ik zou het toch vragen aan vrienden die de kinderen kennen en familie (in jouw geval dus je zus). Het gaat maar om een weekendje.

Mijn ervaring is dat dat echt niet erg wordt gevonden.

Je zus zou een weekendje kunnen oppassen en dan kan je aanbieden om een ander keertje op haar kinderen te passen, zodat zij iets kan doen met haar vrienden/vriendinnen.

Ik heb zelf een aantal keer op de kinderen van mijn broer gepast toen zij een weekendje weggingen en ook een nachtje op de kinderen van een goede vriend van mijn man. Ik vond dat echt geen probleem (zolang ze me niet elk weekend vragen :P ).
pi_189039012
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:47 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben via een oppassite een oppasser gevonden zodat wij wekelijks samen kunnen sporten en af en toe uit eten kunnen.
Welke site is dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')