Als het autonome auto's zijn niet.quote:Op maandag 16 september 2019 21:07 schreef Nober het volgende:
Hebben ze dan ook geen coureurs meer nodig?
			
			
			
			Idd. Bij de 24u Nürburgring hebben ze een aantal jaar geleden met een hybride Porsche meegedaan. Ondanks 3 reparaties (versnellingsbak, elektromotor en nog wat) nog steeds competitief omdat ze 1 ronde langer buiten konden blijven dan de rest.quote:Op maandag 16 september 2019 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh zo.
Naja, Formule E kan inmiddels 45 (?) minuten op 1 acculading racen.
En ik heb het expliciet over "voor 2032" dus daar valt vast nog wel wat winst te halen.
Laden tijdens een pitstop is ook een optie maar ik denk dat je daar niet aan moet beginnen.
"Max stond 12 minuten stil, een nieuw record!"
			
			
			
			
			
			
			
			Gewoon battery swap, dat moeten ze in de F1 toch wel kunnen.quote:Op maandag 16 september 2019 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh zo.
Naja, Formule E kan inmiddels 45 (?) minuten op 1 acculading racen.
En ik heb het expliciet over "voor 2032" dus daar valt vast nog wel wat winst te halen.
Laden tijdens een pitstop is ook een optie maar ik denk dat je daar niet aan moet beginnen.
"Max stond 12 minuten stil, een nieuw record!"
			
			
			
			Valt tegen denk ik.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gewoon battery swap, dat moeten ze in de F1 toch wel kunnen.
			
			
			
			
			
			
			
			Goed punt, je ziet bij steeds meer merken dat er minder geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van brandstofmotoren.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:51 schreef nils7 het volgende:
Nou... na het nieuws van vandaag.
Hoe lang duurt het voordat Mercedes zich terug trekt uit een niet-elektrische F1?
			
			
			
			Ik verwacht ook niet binnen 5 jaar een elektrische F1quote:Op donderdag 19 september 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
Dat kan ook allemaal met quick release. Ik zie daar wel oplossingen in omdat bij grote vermogens de accu's voorlopig nog niet voldoende capactieit hebben.
			
			
			
			Ze zeggen niet dat ze stoppen met verkopen. Wellicht gebruiken ze over 10 jaar alleen Renault blokken of E85 motoren. Mogelijkheden genoeg.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:51 schreef nils7 het volgende:
Nou... na het nieuws van vandaag.
Hoe lang duurt het voordat Mercedes zich terug trekt uit een niet-elektrische F1?
			
			
			
			Autosport of F1?quote:Op donderdag 19 september 2019 23:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we naar verwisselbare accu's gaan in de autosport.
			
			
			
			Bij FE verwisselden ze voorheen de hele autoquote:Op donderdag 19 september 2019 23:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Autosport of F1?
Bij endurance races zie ik het nog wel gebeuren, althans ik houd het voor mogelijk. Hebben ze ook niet bij de FE al met verwisselbare accu's gereden?
			
			
			
			
			
			
			
			Klopt maar ze stoppen wel de ontwikkeling nagenoeg.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze zeggen niet dat ze stoppen met verkopen. Wellicht gebruiken ze over 10 jaar alleen Renault blokken of E85 motoren. Mogelijkheden genoeg.
Maar ik denk steeds meer dat F1 een standaard plofmotor van Cosworth/Ricardo/Mecachrome krijgt en dat de fabrikanten dan alleen het hybride deel ontwikkelen.
			
			
			
			
			
			
			
			Om hier nog even op terug te komen: "de Formule 1" is geen ondertekenaar van enige overeenkomst met de organisatie van Formule E dus die 25 jarige overeenkomst is geen beletsel. FIA zou wel moeilijk kunnen gaan doen (wat ze vanuit de overeenkomst ook moeten) maar Liberty, de teams en de rest van Formule 1 zijn niet gebonden aan FIA. Er zijn allerlei opties om voor 2039 aan de slag te kunnen gaan met puur electrisch (als men dat wil).quote:Op maandag 16 september 2019 17:44 schreef sasquatsch het volgende:
De Formule 1 zal de komende 20 jaar nog niet elektrisch worden om de simpele reden dat de Formule E een 25-jarige licentie van de FIA heeft op het houden van elektrische Formule races. Dus op zijn vroegst pas in 2039, al zal de FE licentie dan waarschijnlijk verlengd worden.
			
			
			
			Dat zou betekenen dat ze los moeten komen van de FIA en dus een breakaway klasse zou worden en dan per definitie geen Formule 1 meer kan heten. En dus ook geen wereldkampioenschap.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen: "de Formule 1" is geen ondertekenaar van enige overeenkomst met de organisatie van Formule E dus die 25 jarige overeenkomst is geen beletsel. FIA zou wel moeilijk kunnen gaan doen (wat ze vanuit de overeenkomst ook moeten) maar Liberty, de teams en de rest van Formule 1 zijn niet gebonden aan FIA. Er zijn allerlei opties om voor 2039 aan de slag te kunnen gaan met puur electrisch (als men dat wil).
			
			
			
			quote:Op zondag 15 september 2019 14:36 schreef vosss het volgende:
Regel eerst maar eens dat mn telefoon langer dan een dag mee kan op 1 acculading.
			
			
			
			Dan nog. Eerst maar eens kijken of Formule E zich kan meten in populariteit met F1 op den duur. Pas dan zou je een punt hebben denk ik.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat kan prima, als je niet probeert om telefoons zo dun te maken als een bierviltje.
			
			
			
			Ik denk niet dat het met populariteit te maken heeft maar met een logische evolutie.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan nog. Eerst maar eens kijken of Formule E zich kan meten in populariteit met F1 op den duur. Pas dan zou je een punt hebben denk ik.
			
			
			
			
			
			
			
			Er komt uiteraard nooit een wet die straatauto's verplicht elektrisch laat zijn. Dat zou innovatie gigantisch in de weg staan. Er zal inderdaad vast wel een wet komen die eerst diesel verbiedt, en daarna 1 die benzine verbiedt. Op dit moment zou dat hetzelfde effect hebben, maar in de toekomst laat het innovatie van bijvoorbeeld waterstof open.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het met populariteit te maken heeft maar met een logische evolutie.
Als straatauto's in Europa straks alleen nog elektrisch mogen worden verkocht, waarom zou je als Ferrari, Mercedes of Renault dan nog brandstofmotoren ontwikkelen voor de autosport?
Het zijn uiteindelijk toch "uithangbordjes" voor hun straatauto's, dus welk signaal willen ze straks afgeven?
En het is natuurlijk een stelling die ik probeer te verdedigen met argumenten. Het kan ook zijn dat ik geen gelijk krijg en dan zal ik dat over 12 jaar ook wel toegeven
			
			
			
			https://www.auto-motor-un(...)ftstoff-co2-neutral/quote:Das größte Aufsehen wird ein Element erregen, das normalerweise nicht im Mittelpunkt steht. Die Formel 1 will grüner werden. Fernziel ist, dass die Motoren künftig mit synthetischem Kraftstoff betrieben werden. Im Gegensatz zu einem reinen Elektroantrieb ist der tatsächlich nahezu CO2-neutral, da bei der Produktion dieser Brennstoffe annähernd so viel CO2 aus der Atmosphäre gebunden wird, wie später bei der Verbrennung wieder in die Umwelt gelangt.
Einziges Problem: Im Moment sind diese so genannten E-Fuels noch nicht in ausreichend großer Menge verfügbar, um eine komplette Formel-1-Saison, alle Testfahrten und Prüfstandsläufe damit zu bestreiten. Deshalb werden dem Benzin 2021 erst einmal nur 20 Prozent dieses Sprits beigemischt. Die 20 Prozent beziehen auf die Masse. Bezogen auf die Energiedichte sollen es bereits 30 Prozent sein.
Der Anteil an diesen im Labor gezüchteten Treibstoffen soll bis 2025 kontinuierlich steigen, am liebsten in 10-Prozent-Schritten, um irgendwann einmal komplett unabhängig von fossilen Brennstoffen zu sein. „Wir wollen jetzt mal den Fuß in die Tür stellen. Die Dynamik kommt von allein. Würden wir nichts tun, passiert gar nichts. Nur wer mit 20 Prozent anfängt, kommt irgendwann einmal zu 100 Prozent“, erklärt ein Ingenieur. Die Vereinigung der Kraftstoffhersteller hat dem Plan bereits zugestimmt. Für sie ist es auch eine Art Imagepflege.
			
			
			
			Dat denk ik dus ook en dat daarnaast Formule E zal blijven bestaan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er komt uiteraard nooit een wet die straatauto's verplicht elektrisch laat zijn. Dat zou innovatie gigantisch in de weg staan. Er zal inderdaad vast wel een wet komen die eerst diesel verbiedt, en daarna 1 die benzine verbiedt. Op dit moment zou dat hetzelfde effect hebben, maar in de toekomst laat het innovatie van bijvoorbeeld waterstof open.
Ik denk dan ook dat de F1 niet elektrisch gaat worden, maar eerder een andere innovatie gaat gebruiken.
			
			
			
			| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |