abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189132837
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat lief, dankjewel :*
Je ouders wilde een jaren-50 huisgezin hebben ?
Degelijk voorbeeld gezin. ?
pi_189132883
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat ik niet meer onder invloed van mijn ouders sta. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat ik wel degelijk beïnvloed wordt door mijn ouders en dat zal ook de rest van mijn leven zo zijn.

Wat jij verder wel en niet sterk vindt en of jij me wel of niet serieus neemt.. ik heb niets te bewijzen aan je natuurlijk. Dat jij je vriendschappen daarop af laat knappen zegt niets over mijn vriendschappen. Ik zal het nog een tijdje behoorlijk zwaar krijgen als ik stop met wiet roken. Misschien ga ik daar zelfs wel falen daarin en zal mijn kind weten en voelen dat mam elke avond een jointje rookt. Dan heb ik later serieus iets uit te leggen aan mijn eigen kind. Dan kun je alleen maar erkennen dat je fouten hebt gemaakt in de opvoeding, zoals elke ouder fouten maakt.
Jij bent nu wel aan het afkicken ?
pi_189133409
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:05 schreef Seven. het volgende:
dus wiens kloon ben je eigenlijk?
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:35 schreef Seven. het volgende:
laat staan een zielige kutkloon.
Terugkerend thema bij je, zo lijkt het wel. Achtervolgingswanen? :')

quote:
Wat jij verder wel en niet sterk vindt en of jij me wel of niet serieus neemt.. ik heb niets te bewijzen aan je natuurlijk. Dat jij je vriendschappen daarop af laat knappen zegt niets over mijn vriendschappen. Ik zal het nog een tijdje behoorlijk zwaar krijgen als ik stop met wiet roken. Misschien ga ik daar zelfs wel falen daarin en zal mijn kind weten en voelen dat mam elke avond een jointje rookt. Dan heb ik later serieus iets uit te leggen aan mijn eigen kind. Dan kun je alleen maar erkennen dat je fouten hebt gemaakt in de opvoeding, zoals elke ouder fouten maakt.
Bedoel je hiermee nou serieus dat je misschien tijdens de zwangerschap wel gewoon door blijft paffen? Wat ik verder ook van je vind, dát had ik echt niet achter je gezocht Seven. Dan hoef jij verder niemand meer de maat te nemen, ja crack-, heroine-, speed- en alcoholistische moeders/zwangeren misschien. Dat zou pure kindermishandeling zijn nog voor je kind ook maar geboren is. En waarvoor? Een ellendige rot high? |:(

Ik mag hopen dat ik dit verkeerd lees en dat je dit niet op voorhand al aan het vergoeilijken bent als "fouten in de opvoeding zoals elke ouder fouten maakt" 8)7
  donderdag 26 september 2019 @ 19:22:08 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189133477
quote:
13s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Terugkerend thema bij je, zo lijkt het wel. Achtervolgingswanen? :')
[..]
Iemand met een account van 2018 die dat van haar weet is sowieso een kloon.
Kun je wel gaan doen alsof TS achtervolgingswanen heeft, maar ze heeft in dit geval gewoon gelijk dat het een kloon moet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189133508
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nog niet. Maar dat wil ik wel heel graag, in de nabije toekomst ga ik langs bij de huisarts en dan leg ik zowel de behoefte om te stoppen met blowen als het stukje begeleiding bij afstand nemen van m'n ouders voor.
Ik weet niet in welke regio je woont. Maar er zijn zat mogelijkheden om eens een avond binnen te lopen op een meeting. Ik ben zelf niet verslaafd maar heb wel vrienden met dat probleem. Ik ga altijd als ze hun jaar weer volgemaakt hebben. En jouw verhaal is echt niet raar. Mocht je in de regio Den Haag e.o. En het vervelend vinden om de eerste keer alleen te gaan dan mag je best een keer mee. De rest is dan aan jouw dat is iets wat ik niet voor je kan doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189133510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand met een account van 2018 die dat van haar weet is sowieso een kloon.
Kun je wel gaan doen alsof TS achtervolgingswanen heeft, maar ze heeft in dit geval gewoon gelijk dat het een kloon moet zijn.
Ik zag het toevallig staan bij het omlaagscrollen door dit topic om te reageren. Ging er gemakshalve van uit dat de beschuldiging richting die user net zo misplaatst/onterecht was als tegen mij maar misschien zit het in dit geval wel anders.
pi_189133691
quote:
Misschien ga ik daar zelfs wel falen daarin en zal mijn kind weten en voelen dat mam elke avond een jointje rookt. Dan heb ik later serieus iets uit te leggen aan mijn eigen kind. Dan kun je alleen maar erkennen dat je fouten hebt gemaakt in de opvoeding, zoals elke ouder fouten maakt.
Dit vind ik wel een beetje eng; het lijkt of he gier al voorsorteert op het niet slagen van je wietverslaving af te komen en dat al goed te praten met “zoals elke ouder fouten maakt”.
Je hebt fouten en fouten, ten eerste. Ten tweede vraag ik me af hoe je partner en straks de vader van je kind hierin staat.

Aangezien je best al bezig bent met de mogelijke zwangerschap, zou ik nu een prioriteit maken van het afkomen van die verslaving. Dat lijkt me stap 1 voor een mogelijke zwangerschap. Je kunt dit niet voor je uitschuiven tot ooit eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189133899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:25 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ken je toevallig kinderen van wie de ouders verslaafd zijn aan wiet of alcohol?

Dat is inderdaad een kwestie van sorry zeggen en dan leven ze daarna nog lang en gelukkkig.
Wat wil je nou dat ik zeg?
Resistance is futile.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:55:45 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189134020
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik zag het toevallig staan bij het omlaagscrollen door dit topic om te reageren. Ging er gemakshalve van uit dat de beschuldiging richting die user net zo misplaatst/onterecht was als tegen mij maar misschien zit het in dit geval wel anders.
En dan zo reageren met een achtervolgingswaan opmerking?
Je zit hier niet in ONZ hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 september 2019 @ 19:56:29 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189134037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een beetje eng; het lijkt of he gier al voorsorteert op het niet slagen van je wietverslaving af te komen en dat al goed te praten met “zoals elke ouder fouten maakt”.
Je hebt fouten en fouten, ten eerste. Ten tweede vraag ik me af hoe je partner en straks de vader van je kind hierin staat.

Aangezien je best al bezig bent met de mogelijke zwangerschap, zou ik nu een prioriteit maken van het afkomen van die verslaving. Dat lijkt me stap 1 voor een mogelijke zwangerschap. Je kunt dit niet voor je uitschuiven tot ooit eens.
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189134103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik praat niets goed, ik probeer eigenlijk vooral aan te geven dat ik niet perfect ben en dat ik zelf ook fouten zal maken als ouder. Als het 'm niet in de wiet zit, dan sowieso ergens anders. Ouders maken fouten, daar ontkom je gewoon niet aan.

Ik ga er vanuit dat ik kan stoppen met wiet roken, maar 100% garanderen dat ik nooit meer wiet zal roken, kan ik gewoon niet. Net zoals een roker of een alcoholist nooit kan garanderen dat een geen terugval zou zijn (en dan noem ik 1 joint, 1 peuk of 1 glaasje een terugval).

In de context van dit topic probeer ik met name aan te geven dat als mijn kind hinder ondervindt van mijn fouten, dat ik dan niet ga doen alsof mijn kind degene is die zich aanstelt.
Resistance is futile.
  donderdag 26 september 2019 @ 20:03:09 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189134154
Als je daar bang voor bent zou ik sowieso pas voor een zwangerschap gaan als je minstens een jaar niet gerookt hebt.

Als je mbt alcohol hetzelfde zou aangeven zou ik ook hetzelve zeggen, zeker omdat je twijfelt of je wel zonder kunt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189134188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 18:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jij bent nu wel aan het afkicken ?
Ik ben nu aan het minderen, dus ik rook inmiddels zeker niet meer elke avond. De ene week gaat dat beter dan de andere week, soms hou ik het langer vol om geen wiet te roken dan de week erop. Omdat het wisselt en in plaats van een stijgende lijn, ben ik me aan het oriënteren op hulp inschakelen hiervoor.
Resistance is futile.
pi_189134293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:03 schreef Leandra het volgende:
Als je daar bang voor bent zou ik sowieso pas voor een zwangerschap gaan als je minstens een jaar niet gerookt hebt.

Als je mbt alcohol hetzelfde zou aangeven zou ik ook hetzelve zeggen, zeker omdat je twijfelt of je wel zonder kunt.
Ik ben op mijn 18e 3 jaar gestopt, daarna weer begonnen. Op mijn 27ste weer gestopt, op mijn 32ste weer begonnen. We zullen zien wat de experts er van zeggen. Voor mij maakt het geen verschil, ik ben 3 weken prikkelbaar als ik stop. En jaren later nog steeds wel eens behoefte.
Resistance is futile.
pi_189134374
Ooh nou mooi toch, dan kan je nu meteen stoppen. Vanaf nu nooit meer een opsteken, klaar.

Respect trouwens, ik was bang dat je gewoon aan kinderen zou beginnen terwijl je een wietverslaving hebt maar je kan gelukkig direct stoppen.
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 26 september 2019 @ 20:19:33 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189134414
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben op mijn 18e 3 jaar gestopt, daarna weer begonnen. Op mijn 27ste weer gestopt, op mijn 32ste weer begonnen. We zullen zien wat de experts er van zeggen. Voor mij maakt het geen verschil, ik ben 3 weken prikkelbaar als ik stop. En jaren later nog steeds wel eens behoefte.
Ik stopte altijd heel makkelijk met roken (sigaretten, geen wiet), en dat was dan ook gelijk weer mijn valkuil, want omdat ik wist dat ik makkelijk kon stoppen begon ik ook makkelijk weer; eerst 1 of 2 tijdens het stappen, een tijdje later moest ik ieder weekend weer een nieuw pakje kopen en nog weer een paar maanden later zat ik weer gewoon op een pakje per dag.

En dan jaren later stopte ik weer eens als ik het weer zat was.

Maar je blijft wel verslaafd, ook al kun je een x-termijn zonder.
12 november ben ik 10 jaar gestopt trouwens, alleen tijdens een meet een paar jaar geleden nog een sigaret geprobeerd maar die was wel heel gods smerig :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189135426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan zo reageren met een achtervolgingswaan opmerking?
Je zit hier niet in ONZ hè.
TS heeft mij hier in meerdere topics van beticht en leek er heilig van overtuigd dat ik én een kloon was én haar zou moeten hebben. Heel gek maar ik weet toch vrij zeker dat van beide geen sprake is. :')
pi_189135502
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan best stoppen hoor, ooit heb ik dat wel eens gedaan maar nu kan ik er nog geen week van afblijven en plaats ik die keuze toch weer te gaan gebruiken geheel buiten mezelf/mijn eigen invloed.

Juist ja. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:03 schreef Leandra het volgende:

Dat ik het nog eens zo met je eens zou zijn Leandra. _O_
pi_189136805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:17 schreef -marz- het volgende:
Ooh nou mooi toch, dan kan je nu meteen stoppen. Vanaf nu nooit meer een opsteken, klaar.

Respect trouwens, ik was bang dat je gewoon aan kinderen zou beginnen terwijl je een wietverslaving hebt maar je kan gelukkig direct stoppen.
Ik kan helemaal niet direct stoppen, maar blijkbaar is mijn wietverslaving in combinatie met mijn kinderwens jou in het verkeerde keelgat geschoten en vind je het nodig om alleen nog sarcastische kutopmerkingen te maken. Dus nogmaals, wat wil je nu van mij horen?
Resistance is futile.
pi_189137010
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

TS heeft mij hier in meerdere topics van beticht en leek er heilig van overtuigd dat ik én een kloon was én haar zou moeten hebben. Heel gek maar ik weet toch vrij zeker dat van beide geen sprake is. :')
Maar jij bént ook gewoon een ordinaire kloon. Jij weet, net als de_onnoembare, dingen van mij die al zeker 10 jaar niet meer aan de orde zijn. Mijn 15 jaar pohi op fok op verschillende accounts spit je niet in 6 maandjes newbie-tijd door. Jij draait hier waarschijnlijk al langer mee dan ik.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik kan best stoppen hoor, ooit heb ik dat wel eens gedaan maar nu kan ik er nog geen week van afblijven en plaats ik die keuze toch weer te gaan gebruiken geheel buiten mezelf/mijn eigen invloed.

Juist ja. :')
[..]

Dat ik het nog eens zo met je eens zou zijn Leandra. _O_
Ik ben al jaren zelf volledig verantwoordelijk voor het in stand houden van mijn eigen wietverslaving, maar ik weet wel vrij zeker dat ik er nooit mee begonnen was als mijn moeder niet een wietverslaafde in huis had genomen. Ik zat tot zij kwam niet in zo'n omgeving, toen zij kwam begon ik ineens met blowers op te trekken.
Resistance is futile.
pi_189137068
1 blowtje maakt toch niet zo veel uit als de kinderen slapen. Niet doen als je zwanger bent uiteraard maar blowen en vader/moeder zijn vind ik niet zo'n probleem.
pi_189137097
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar jij bént ook gewoon een ordinaire kloon. Jij weet, net als de_onnoembare, dingen van mij die al zeker 10 jaar niet meer aan de orde zijn. Mijn 15 jaar pohi op fok op verschillende accounts spit je niet in 6 maandjes newbie-tijd door. Jij draait hier waarschijnlijk al langer mee dan ik.
[..]

Ik ben al jaren zelf volledig verantwoordelijk voor het in stand houden van mijn eigen wietverslaving, maar ik weet wel vrij zeker dat ik er nooit mee begonnen was als mijn moeder niet een wietverslaafde in huis had genomen. Ik zat tot zij kwam niet in zo'n omgeving, toen zij kwam begon ik ineens met blowers op te trekken.
Juist ja. Ik zou de schuld niet te hard bij jullie mam zoeken. Je hebt er zelf het grootste aandeel in.
pi_189137133
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stopte altijd heel makkelijk met roken (sigaretten, geen wiet), en dat was dan ook gelijk weer mijn valkuil, want omdat ik wist dat ik makkelijk kon stoppen begon ik ook makkelijk weer; eerst 1 of 2 tijdens het stappen, een tijdje later moest ik ieder weekend weer een nieuw pakje kopen en nog weer een paar maanden later zat ik weer gewoon op een pakje per dag.

En dan jaren later stopte ik weer eens als ik het weer zat was.

Maar je blijft wel verslaafd, ook al kun je een x-termijn zonder.
12 november ben ik 10 jaar gestopt trouwens, alleen tijdens een meet een paar jaar geleden nog een sigaret geprobeerd maar die was wel heel gods smerig :')
Herkenbaar. Ik ben nu ruim 2 jaar gestopt met roken, die gewoonte heb ik binnen een maand doorbroken en dan ook echt zelden meer zin in een peuk. Alsof ik nooit gerookt heb.

Met blowen ligt dat wel anders, stoppen is een paar weken echt afzien en daarna herstelt mijn humeur zich weer, maar de behoefte neemt zeer, zéér langzaam af. Zelfs toen ik 5 jaar gestopt was, nog steeds af en toe behoefte. Ik moet mijn eigen blowgedrag beter doorgronden als ik voor altijd wil stoppen.
Resistance is futile.
pi_189137208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:24 schreef Cryptocoryne het volgende:
1 blowtje maakt toch niet zo veel uit als de kinderen slapen. Niet doen als je zwanger bent uiteraard maar blowen en vader/moeder zijn vind ik niet zo'n probleem.
Ik vind dat wel een probleem. Ten eerste kan ik niet af en toe een blowtje doen. Na 3-4 dagen word ik prikkelbaar en dat neemt na een paar weken pas weer af. Ten tweede zul je lekker diep liggen te tukken na een jointje terwijl er brand uitbreekt, en je wordt niet op tijd wakker. Of je rookt een jointje en je baby krijgt een toeval en je moet dringend naar het ziekenhuis rijden of zo.

Maar OK, al deze dingen worden geaccepteerd van mensen die elke avond een wijntje drinken en dat is dan weer geen enkel probleem. Neemt niet weg dat ik het niet OK vind.
Resistance is futile.
pi_189137249
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een probleem. Ten eerste kan ik niet af en toe een blowtje doen. Na 3-4 dagen word ik prikkelbaar en dat neemt na een paar weken pas weer af. Ten tweede zul je lekker diep liggen te tukken na een jointje terwijl er brand uitbreekt, en je wordt niet op tijd wakker. Of je rookt een jointje en je baby krijgt een toeval en je moet dringend naar het ziekenhuis rijden of zo.

Maar OK, al deze dingen worden geaccepteerd van mensen die elke avond een wijntje drinken en dat is dan weer geen enkel probleem. Neemt niet weg dat ik het niet OK vind.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al jaren blow, maar ik kan dan nog steeds sneller reageren dan wanneer ik bijv gedronken heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')