Eigenschappen van een fokker zaten er al vroeg ingebakkenquote:Op zondag 15 september 2019 22:29 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel een keer in de kleuterklas iemand in de bips gestoken met een scherp geslepen potlood. En mijn beker melk in iemand's gezicht getyft, een tafeltje door de klas gegooid in groep 3. Dat soort dingen.
Mjah, zo gaan die dingen. Toen kon dat ook nog gewoon, nu heb je meteen allemaal huilende sneeuwvlokjes.quote:Op zondag 15 september 2019 22:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Op school viel ik volgens mij wel mee, maar was ook wel een beetje rebels soms, fikkie stoken en zulke dingen. Ook een keertje samen met een vriendje een halve schutting gesloopt om naar een schattig konijntje in een tuin te kijken.
Je hoort mensen niet te steken met potloden Yoki...quote:Op zondag 15 september 2019 22:50 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Mjah, zo gaan die dingen. Toen kon dat ook nog gewoon, nu heb je meteen allemaal huilende sneeuwvlokjes.
Ja zo hadden we hier vroeger ook een plek dat eerst een weiland was, daar gingen we ook stiekem spelen totdat de boer allemaal boos werd. Later werd dat een nieuwbouwgebied maar dat lag nog een hele tijd braak voordat er wat gebouwd werd. Lagen ook allemaal hopen grond waardoor we die plek 'de bergen' noemden waar we dan lekker gingen ravotten in de modder. Daarachter lag de gemeenteloods (tegenwoordig noemen ze dat milieustraat), daar klommen we dan stiekem over de hekken heen en dan lekker in de containers allerlei leuke zooi uitzoeken. Echt dat dat toen allemaal gewoon konquote:Op zondag 15 september 2019 22:50 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Mjah, zo gaan die dingen. Toen kon dat ook nog gewoon, nu heb je meteen allemaal huilende sneeuwvlokjes.
Maar ze zei dat mijn moeder een dikke reet had.. Toen heb ik dus een potlood geslepen met zo'n elektrische puntenslijper (fucking awesome apparaten) en schreeuwde ik dat ze zelf een dikke reet had toen ik dat potlood in dr bil prikte. Nooit meer problemen gehad met dat kind.quote:Op zondag 15 september 2019 22:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hoort mensen niet te steken met potloden Yoki...
Mja.quote:Op zondag 15 september 2019 22:56 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Maar ze zei dat mijn moeder een dikke reet had.. Toen heb ik dus een potlood geslepen met zo'n elektrische puntenslijper (fucking awesome apparaten) en schreeuwde ik dat ze zelf een dikke reet had toen ik dat potlood in dr bil prikte. Nooit meer problemen gehad met dat kind.
Als je gemeen wilde zijn met een potlood moest je bij de ander ermee in de gum steken, dat was echt een ernstig vergrijp.quote:Op zondag 15 september 2019 22:56 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Maar ze zei dat mijn moeder een dikke reet had.. Toen heb ik dus een potlood geslepen met zo'n elektrische puntenslijper (fucking awesome apparaten) en schreeuwde ik dat ze zelf een dikke reet had toen ik dat potlood in dr bil prikte. Nooit meer problemen gehad met dat kind.
Leegstaande slooppanden ook en zo, op het dak verstoppen voor de politie. Iedereen uitdagen voor een race met je crossfietsje, cowboy en indiaan spelen met plafferpistooltjes, alles.quote:Op zondag 15 september 2019 22:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja zo hadden we hier vroeger ook een plek dat eerst een weiland was, daar gingen we ook stiekem spelen totdat de boer allemaal boos werd. Later werd dat een nieuwbouwgebied maar dat lag nog een hele tijd braak voordat er wat gebouwd werd. Lagen ook allemaal hopen grond waardoor we die plek 'de bergen' noemden waar we dan lekker gingen ravotten in de modder. Daarachter lag de gemeenteloods (tegenwoordig noemen ze dat milieustraat), daar klommen we dan stiekem over de hekken heen en dan lekker in de containers allerlei leuke zooi uitzoeken. Echt dat dat toen allemaal gewoon kon
Ik had nooit een gum op mijn potlood, die vrat ik gewoon op.quote:Op zondag 15 september 2019 22:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je gemeen wilde zijn met een potlood moest je bij de ander ermee in de gum steken, dat was echt een ernstig vergrijp.
Nee wij kregen een losse 'grote' gum vanaf groep 5 ofzo, als je dan een nieuwe van de juf of meester kreeg was je daar heel zuinig opquote:Op zondag 15 september 2019 22:59 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ik had nooit een gum op mijn potlood, die vrat ik gewoon op.
quote:Op zondag 15 september 2019 23:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee wij kregen een losse 'grote' gum vanaf groep 5 ofzo, als je dan een nieuwe van de juf of meester kreeg was je daar heel zuinig op. Als die versleten was kon je er ook leuke dingen mee doen, zoals de plastic haartjes van zo'n buitenbezem pakken en die er in prikken zodat het een beestje leek
.
Dat was ook vet jaquote:Op zondag 15 september 2019 23:02 schreef YokiKloon het volgende:
[..]Wij hadden in groep 5 kneedgum, dat was wel mooi spul.
Ik was vaak in het magazijn, omdat ik stiekem ook een nerdje was moest ik altijd de tv en videoset ophalen en aansluiten in de klas. En dan nam ik meteen was spulletjes voor mezelf en mijn matties meequote:Op zondag 15 september 2019 23:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat was ook vet ja. Maar dat mocht je alleen gebruiken als je toestemming kreeg, of gewoon stiekem een stukje pikken waarmee een papiertje zat vastgeplakt.
Ik was ook best een nerdje toen, lekker op dos computers en dan stiekem een floppy van thuis meenemen om spelletjes te spelenquote:Op zondag 15 september 2019 23:08 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ik was vaak in het magazijn, omdat ik stiekem ook een nerdje was moest ik altijd de tv en videoset ophalen en aansluiten in de klas. En dan nam ik meteen was spulletjes voor mezelf en mijn matties mee
Wij hadden geen computers op de basisschool.quote:Op zondag 15 september 2019 23:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik was ook best een nerdje toen, lekker op dos computers en dan stiekem een floppy van thuis meenemen om spelletjes te spelen
Ja hier kwam dat toen net op in groep 6/7 geloof ik, waren ook echt nog van die dingen met een 1-kleurig scherm, thuis hadden we een veel modernere, eerst met gewoon MS-DOS en daarna met Windows 3.11.quote:Op zondag 15 september 2019 23:11 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Wij hadden geen computers op de basisschool.
Ja ik ben net wat ouder. Wij kregen computers in de 1e brugklas en dan informatica van een stoffige wiskundeleraar die toevallig ook een pc thuis had staan.. Die kreeg dus les van mij en twee andere nerdjes uit mijn klasquote:Op zondag 15 september 2019 23:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja hier kwam dat toen net op in groep 6/7 geloof ik, waren ook echt nog van die dingen met een 1-kleurig scherm, thuis hadden we een veel modernere, eerst met gewoon MS-DOS en daarna met Windows 3.11.
In groep 8 hadden we 1 computer met een cd-rom speler, die mocht je dan bijvoorbeeld voor werkstukken gebruiken met de Encarta encyclopedie. Bijzonder wel hoe snel het vanaf toen is gegaan eigenlijk.quote:Op zondag 15 september 2019 23:16 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
Ja ik ben net wat ouder. Wij kregen computers in de 1e brugklas en dan informatica van een stoffige wiskundeleraar die toevallig ook een pc thuis had staan.. Die kreeg dus les van mij en twee andere nerdjes uit mijn klas
En Zwarte Piet was toen nog een held.quote:Op zondag 15 september 2019 23:30 schreef LTVDK het volgende:
Sowieso wel bijzondere tijd die basisschool als je er aan terugdenkt, ook als je kijkt naar de leraren. In groep 7 had ik meester Don en in groep 8 meester Pedro, en ja dat is geen grap![]()
Ik ben zelfs nog zwarte piet geweest in groep 8quote:Op zondag 15 september 2019 23:33 schreef YokiKloon het volgende:
[..]
En Zwarte Piet was toen nog een held.
En nu heb je meester Danny.quote:Op zondag 15 september 2019 23:30 schreef LTVDK het volgende:
Sowieso wel bijzondere tijd die basisschool als je er aan terugdenkt, ook als je kijkt naar de leraren. In groep 7 had ik meester Don en in groep 8 meester Pedro, en ja dat is geen grap![]()
Schandalig.quote:Op zondag 15 september 2019 23:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ben zelfs nog zwarte piet geweest in groep 8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |