abonnement Unibet Coolblue
pi_188939790
Ik wil iets vanuit de VS kopen via eBay. Prijs is 20$, verzending is 20$.

Dacht altijd dat ik BTW + inklaring moest betalen over het totaal aan kosten, dus product + verzending. Natuurlijk alleen als het totaal over de 22¤ gaat. Maar als ik nu de invoercalculator gebruik (gevonden via Google), zegt deze dat er totaal geen bijkomende kosten zijn? :?

Klopt dit wel?
pi_189666907
20$ = 18 euro, dus onder 22 euro bestelkosten..
volgens mij wordt voor de berekening niet je verzendkosten mee genomen..
pi_189674653
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:03 schreef Gruj0 het volgende:
....

Klopt dit wel?
Ja dit klopt.
Voor het betalen van invoerkosten wordt in de eerste instantie gekeken naar de waarde van het product zonder verzendkosten.
Pas als de waarde van het product boven de ¤ 22 komt, worden er kosten berekend over de waarde + verzendkosten.
In jouw geval gaat het om $20 (¤18-) + $20 waardoor geen kosten berekend worden.
Zou het om $25 + $15 verzendkosten gaan is het totaalbedrag gelijk, maar betaal je wel invoerkosten over het totaal (¤ 36,-)

Daarom is het niet altijd handig als het om "free" shipping gaat als je een product besteld met een waarde in de buurt van ¤ 22,-. Beter is dan dat de verzendkosten apart vermeld worden.
pi_189689351
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:14 schreef elinx het volgende:

[..]

Ja dit klopt.
Voor het betalen van invoerkosten wordt in de eerste instantie gekeken naar de waarde van het product zonder verzendkosten.
Pas als de waarde van het product boven de ¤ 22 komt, worden er kosten berekend over de waarde + verzendkosten.
In jouw geval gaat het om $20 (¤18-) + $20 waardoor geen kosten berekend worden.
Zou het om $25 + $15 verzendkosten gaan is het totaalbedrag gelijk, maar betaal je wel invoerkosten over het totaal (¤ 36,-)

Daarom is het niet altijd handig als het om "free" shipping gaat als je een product besteld met een waarde in de buurt van ¤ 22,-. Beter is dan dat de verzendkosten apart vermeld worden.
Bedankt! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:04 schreef mschol het volgende:
20$ = 18 euro, dus onder 22 euro bestelkosten..
volgens mij wordt voor de berekening niet je verzendkosten mee genomen..
Jij ook! ^O^

[ Bericht 21% gewijzigd door Gruj0 op 29-10-2019 20:46:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')