abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188915946
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188915965
Laatst post:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:59 schreef Rebubbled het volgende: Oké ik maak me echt zorgen om Bug haar drinkgedrag bij de gastouder. Ze sliep vannacht van 22u tot 8u in een ruk door, en miste dus de één à twee voedingen. Ze slurpte vanochtend in no time 2 borsten leeg, dus minimaal 230cc. Daarna is ze van 9u tot 17u bij de GO geweest. Ze heeft daar 3 uur geslapen van 11.30 tot 14.30. Ze heeft 380cc gedronken daar. Bij thuiskomst een halve borst gedronken en toen in slaap gesukkeld en na dat slaapje rond 18.30 twee borsten (avondborsten zijn minder fanatiek dan ochtendborsten). Echter is ze nu wel nog steeds op jacht, maar ze weigert momenteel boven luid schreeuwend de fles van papa.. Moet ik me zorgen maken of moet ik chillen?
pi_188916224
Waar maak je je precies zorgen om @Rebubbled? Te veel, te weinig, iets anders?
pi_188916372
Te weinig!
pi_188916404
Ik heb haar toch maar weer aangelegd net, ondanks dat de inhoud te wensen laat. Maar ze begon echt te huilen ipv enkel protesteren. Ze is nu weer in slaap gevallen. En normaal zou ik luiers in de gaten houden, maar ja, die heb ik de hele dag niet verwisseld..
  donderdag 12 september 2019 @ 20:24:02 #6
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188916450
Het werd geen quiche voor I. :'). Maar wij hebben er wel van genoten. Iets te laat thuis alleen waardoor we in de knoop kwamen met zijn etenstijd.

@Rebubbled, misschien al die indrukken van zo'n dag? Was het de eerste keer bij de GO? Zolang zij geen hoge koorts heeft en verder alert is zou ik me niet snel druk maken. Wij eten soms ook wel een keer iets minder.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:25:40 #7
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188916485
Ik zou me geen zorgen maken, Rebubbled. Je weet van 610 cc dat het erin is gegaan, plus nog de voeding van half 7. Als ze nu nog honger heeft zou ik weer de borst aanbieden, na 1,5 uur zit er vast weer wat in. En dan zit je alweer aan 800+ cc in totaal.
Wel frustrerend dat ze de fles weigert.
pi_188916585
Ja we gaan morgen en het weekend de fles oefenen. Dit kan echt niet zo. Ik kan niet nog meer dan een half jaar constant op standby staan voor als de baby honger heeft.

Helsinki, hij vond de quiche geen succes?
pi_188916648
Ik vind het helemaal niet zo weinig? Welpje is een uur korter bij de GO en drinkt in die tijd 300 cc. Of blijkt nu dat ik al die tijd mijn kind uithonger?
pi_188916706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:19 schreef Rebubbled het volgende:
Te weinig!
Hoe zijn de luiers verder en drinkt ze wel goed bij jou als je er wel bent?

Leyla was ook echt een weigeraar, kwam de dag door op minimaal melk uit de fles, maar dan het weekend dronk ze enorm goed bijvoorbeeld en ook zodra ik thuis was. Ik gaf dan vaak nog even de borst als ik haar wegbracht en zodra ik haar oppikte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188916788
Chillen :Y!

Zolang ze alert blijft is er niks aan de hand :) en volgens mij heeft ze echt wel voldoende gedronken als ik het zo lees. als je echt niet kan chillen zou je later op de avond als ze weer wakker word haar luier checken.
pi_188916925
Ja ze drinkt super goed thuis. Ze was daarstraks echter al 30 minuten na de twee borsten weer hongerig. Misschien was ze moe en wilde ze gewoon lekker bij me slapen met een borstje in haar mond en interpreteerde ik haar signaal verkeerd.. wie weet. Pff de zorg uit handen geven vind ik wel een ding hoor. Maak me zo'n zorgen.. Qua luiers weet ik het dus niet. Ga die vraag wel in mijn denkbeeldige eind van de dag evaluatielijstje zetten.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:59:33 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188917185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ja we gaan morgen en het weekend de fles oefenen. Dit kan echt niet zo. Ik kan niet nog meer dan een half jaar constant op standby staan voor als de baby honger heeft.

Helsinki, hij vond de quiche geen succes?
Nee, die ging pas te laat in de oven :@. Gelukkig had ik nog een ander maaltje op voorraad.

En hey, zorg uit handen geven kan echt heul spannend zijn :*. Je doet het goed!
  donderdag 12 september 2019 @ 21:19:11 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188917593
380 ml vind ik niet weinig hoor. Die van mij drinkt iets meer maar drinkt in de ochtend meestal niet zoveel bij mij.
En anders haalt ze het op een later moment wel in. Dan wil ze misschien later vanavond of vannacht wat extra’s. Baby’s drogen echt niet zo snel uit als ze overdag of s nachts iets minder drinken, ik zou eerlijk gezegd echt niet zo op plasluiers gaan letten. Vertrouw erop dat ze drinkt waar ze behoefte aan heeft. Oefenen met een fles zou ik ook niet doen. Ze heeft al bewezen dat ze prima uit de fles kan drinken. Het gaat jou alleen maar stress bezorgen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 12 september 2019 @ 21:40:32 #15
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188917960
Ik snap het wel, ik heb ook vaak het gevoel dat Koert te weinig drinkt, maar als ik het dan uitreken valt het altijd enorm mee.
En zorg uit handen geven is ook lastig. Ik bedenk me maar dat ik niet altijd energie heb om Koert 24/7 te vermaken (ik wil ook graag ontbijten bijvoorbeeld) en bij de gastouder is er genoeg entertainment. En dan heb ik ook meer energie voor als hij weer thuis is :)

Overigens maakt de gastouder Koert ook wakker voor een voeding (gezegd dat dat niet hoeft). Ik maak me er verder niet druk om, aan het eind van de dag krijg ik een goedgevoede, goedverzorgde baby terug. Ze heeft 16 jaar meer ervaring met baby's dan ik dus ze zal wel weten wat ze doet.
pi_188919757
Ik geef altijd 400ml mee, maar M drinkt ongeveer 300/320ml tussen 8 en 17 uur bij de go. Ik heb me er eerlijk gezegd nooit zorgen over gemaakt :)

Ik vertrouw erop dat ze wel meer zou drinken als ze er behoefte aan zou hebben en over een dag gezien krijgt ze sowieso wel voldoende melk.
pi_188920749
Ik vind het ook niet zorgelijk klinken rebubbled! Toen ik T nog borstvoeding meegaf naar de GO kreeg hij ook zo’n 300-400ml. Flesvoeding eigenlijk ook zoiets. Moet zeggen dat ik er sowieso op vertrouw dat hij wel om genoeg vraagt als hij het nodig heeft, maar misschien makkelijk om te zeggen omdat ‘ie altijd goed aangekomen is. Pakt ze de fles bij de GO wel?

Wat een leuke foto’s zusje! O+ tot in het dreumestopic!

Tink wat klote ;( beterschap! Vandaag al wat opgeknapt of?

MiniTOT loopt! :o en issie nu vandaag jarig? Gefeliciteerd!! *O*

Wij hebben T. sinds afgelopen weekend toch verhuisd naar z’n eigen kamer ;( ik mis ‘m echt vreselijk naast me maar we merkten dat hij gewoon wakker werd van elk geluidje, durfde me bijna niet meer om te draaien in bed. De eerste twee nachten kwam hij pas om half 5 voor de eerste nachtvoeding en sindsdien -rot op fokwet- slaapt hij al drie nachten door :o vannacht sloeg hij zelfs de voeding om 22:00 over. O+
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:57:27 #18
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188921423
Jarige mini-ToT? Nu al? De tijd vliegt voorbij :D. Van harte gefeliciteerd *O*.

Krijgertje, hier slaapt I. ook veel beter op zijn eigen kamertje en wij ook. Hopelijk zet dit door O+.

Ik ga zo een vintage theekastje ophalen met baby. Ben benieuwd! Ga het opknappen en dan gebruiken voor de seizoenstafel.
pi_188921738
Gefeliciteerd @ToT !!! *O* zelfde dag als mijn papa jarig haha! Tot over 3 dagen. :{

Wij gaan zelf verhuizen naar wat nu eigenlijk frum haar kamertje is, dit omdat dat kamertje naast het trappenhuis ligt en geen zin dat frum dan telkens wakker word van het lawaai. :+
Scheelt ook weer, hoeft ze niet te wennen en die kamer is toch net iets groter waardoor al het speelgoed niet constant in de woonkamer blijft slingeren _O-
pi_188922013
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:29 schreef Framblij89 het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT !!! *O* zelfde dag als mijn papa jarig haha! Tot over 3 dagen. :{

Wij gaan zelf verhuizen naar wat nu eigenlijk frum haar kamertje is, dit omdat dat kamertje naast het trappenhuis ligt en geen zin dat frum dan telkens wakker word van het lawaai. :+
Scheelt ook weer, hoeft ze niet te wennen en die kamer is toch net iets groter waardoor al het speelgoed niet constant in de woonkamer blijft slingeren _O-
*O* Woei! :D Dank je wel! *O*
pi_188922034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 06:50 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind het ook niet zorgelijk klinken rebubbled! Toen ik T nog borstvoeding meegaf naar de GO kreeg hij ook zo’n 300-400ml. Flesvoeding eigenlijk ook zoiets. Moet zeggen dat ik er sowieso op vertrouw dat hij wel om genoeg vraagt als hij het nodig heeft, maar misschien makkelijk om te zeggen omdat ‘ie altijd goed aangekomen is. Pakt ze de fles bij de GO wel?

Wat een leuke foto’s zusje! O+ tot in het dreumestopic!

Tink wat klote ;( beterschap! Vandaag al wat opgeknapt of?

MiniTOT loopt! :o en issie nu vandaag jarig? Gefeliciteerd!! *O*

Wij hebben T. sinds afgelopen weekend toch verhuisd naar z’n eigen kamer ;( ik mis ‘m echt vreselijk naast me maar we merkten dat hij gewoon wakker werd van elk geluidje, durfde me bijna niet meer om te draaien in bed. De eerste twee nachten kwam hij pas om half 5 voor de eerste nachtvoeding en sindsdien -rot op fokwet- slaapt hij al drie nachten door :o vannacht sloeg hij zelfs de voeding om 22:00 over. O+
Haha dat lopen achter dat wagentje deed hij al best een lange tijd! :D Gisteren een halve kilometer zo gelopen, maar hij kan nu al regelmatig meer dan 10 stapjes zonder hulp lopen! :D

En thx! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:57 schreef Helsinki het volgende:
Jarige mini-ToT? Nu al? De tijd vliegt voorbij :D. Van harte gefeliciteerd *O*.

Krijgertje, hier slaapt I. ook veel beter op zijn eigen kamertje en wij ook. Hopelijk zet dit door O+.

Ik ga zo een vintage theekastje ophalen met baby. Ben benieuwd! Ga het opknappen en dan gebruiken voor de seizoenstafel.
:D Dank je wel! Ja voor mij vloog de tijd niet echt omdat ik elke dag de hele dag bij hem ben en telkens aan mensen die ik tegenkom kan vertellen hoe oud hij is, maar als ik zijn oude foto's er bij haal schrik ik wel van dat hij in zo'n korte tijd zo enorm gegroeid en ontwikkeld is! :D
pi_188922116
Oke dat stelt me echt enorm gerust! Dank jullie wel! Ze stribbelt de eerste fles bij de GO vaak tegen, maar de tweede klokt ze zo weg. Misschien dat rigoureus oefenen dit weekend niet nodig is.

Hebben jullie met de GO opvoedmethodes besproken? Bedacht me ineens dat ik het daar niet over heb gehad, want ze is nog maar een babietje. Misschien hadden we dat wel moeten doen?

ToT! Gefeliciteerd met je mini! Heel veel plezier vandaag en succes met je loslopende dreumes! *O*

Krijger wat fijn dat jullie nu zoveel beter slapen. Hier is de rust ook weer wedergekeerd. Gisternacht van 22u tot 8u aan een ruk door en afgelopen nacht van 21u tot 01.30 en na de voeding meteen door tot 7u. Ik voel me langzaam aan weer mens.

Fram, slaapt Frum nu nog bij jullie?
pi_188922274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef Rebubbled het volgende:
Oke dat stelt me echt enorm gerust! Dank jullie wel! Ze stribbelt de eerste fles bij de GO vaak tegen, maar de tweede klokt ze zo weg. Misschien dat rigoureus oefenen dit weekend niet nodig is.

Hebben jullie met de GO opvoedmethodes besproken? Bedacht me ineens dat ik het daar niet over heb gehad, want ze is nog maar een babietje. Misschien hadden we dat wel moeten doen?

ToT! Gefeliciteerd met je mini! Heel veel plezier vandaag en succes met je loslopende dreumes! *O*

Krijger wat fijn dat jullie nu zoveel beter slapen. Hier is de rust ook weer wedergekeerd. Gisternacht van 22u tot 8u aan een ruk door en afgelopen nacht van 21u tot 01.30 en na de voeding meteen door tot 7u. Ik voel me langzaam aan weer mens.

Fram, slaapt Frum nu nog bij jullie?
*O* Dank je wel! :D
Hij is vandaag gelukkig in een vrolijke bui; de afgelopen anderhalve week of zo (en met name de afgelopen 3 dagen) is hij snel overstuur en eet of drinkt ook amper. Hij zit de hele tijd de hoeken van zijn mond te likken en zijn lippen naar binnen te zuigen (soms kijkt hij er scheel bij als hij dat doet! _O- _O- _O- :D !!! ), dus heeft hij duidelijk weer last van doorkomende tandjes. :)

Echt, gisteren zat ik hem te knuffelen en toen ik hem weer van mijn schouder af haalde, was het eerste wat ik zag een ingezogen mondje en 2 ogen die scheel naar boven keken! _O-
pi_188922385
@Rebubbled , ja!! I know, beetje ‘lang’ :') maar ze heeft al die tijd goed geslapen, en nog steeds. Dus vonden/vinden het prima. Volgende week heeft mijn vriend vakantie dus gaan we alles van kamer naar kamer verhuizen, en dan slapen we apart.

@ToT charmant _O- soort van vis mondje zegmaar?
pi_188922428
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
@:Rebubbled , ja!! I know, beetje ‘lang’ :') maar ze heeft al die tijd goed geslapen, en nog steeds. Dus vonden/vinden het prima. Volgende week heeft mijn vriend vakantie dus gaan we alles van kamer naar kamer verhuizen, en dan slapen we apart.

@:ToT charmant _O- soort van vis mondje zegmaar?
:Y Zoiets ja! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')