abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189146898
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 17:42 schreef Sisu het volgende:
Oh bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is exht precies wat er in Mn hoofd gebeurt. Het is ook zo oneerlijk naar Mn man toe. Want ik trek alle zorg voor de kinderen naar me toe, maar neem het hem wel kwalijk dat hij ‘zo weinig doet’. Zo denk ik er over op slechte dagen. Hij doet namelijk hartstikke veel, maar goed.. zo voelt het soms niet.

Mijn werk doet inderdaad een beetje moeilijk over het kolven. Ik krijg nu smorgens de tijd om te kolven voordat ik ga beginnen. Dan 4 a 5 uur werken en dan pas weer tijd om te kolven. Dat lijkt kort, maar dat is het echt niet. Mn tits staan nu al vol als de kleine 3 uurtjes niet komt. Ik maak me daar dus best veel zorgen om. Sowieso stress ik hem hard over werk/afkolven-voorraadje opbouwen.. etc.
En volgende week moet hij 3 uur gaan wennen op het leuke kdv.. 3 hele uren! Zo lang ben ik nog niet bij hem weggeweest.
horrormonen en moederdrift is geen goede combi wanneer je weer moet werken hoor.
Ik hoop dat ik geen Bokito wordt :o :X
Maar ik ben even in de war denk ik: jij bepaalt toch wanneer er gekolfd moet worden? Het werk toch niet? Als jij welke 3 uur moet kolven, dan doe je dat toch? :?
pi_189147192
Tink :*. Ik heb hier Bas ook al een keer per ongeluk pijn gedaan. Zoals nagels knippen wat niet helemaal goed ging. Huilen dat arme ding.

Mooie foto wieksel!

Sisu, het is zo herkenbaar wat je post :*. Hier loopt het mentaal ook met ups en downs. Geen idee of het bij de periode van het jaar, het prille moederschap of alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd te maken heeft of dat het een combinatie van dat alles is, maar lekker in mijn vel zit ik niet echt.
pi_189147409
Mrs Peel, in de praktijk natuurlijk wel, maar bij sommige beroepen kán dat gewoon niet altijd, zomaar weg om te kolven. Het beroep van Sisu maakt het ook verdomd lastig om tussendoor te kolven heb ik het idee :{

Sisu ik herken het wel hoor. Weer werken brengt toch een next level stress weer met zich mee, en dat went, maar had die eerste periode echt invloed op m’n humeur.
  vrijdag 27 september 2019 @ 18:43:29 #229
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189147484
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 17:42 schreef Sisu het volgende:
Oh bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is exht precies wat er in Mn hoofd gebeurt. Het is ook zo oneerlijk naar Mn man toe. Want ik trek alle zorg voor de kinderen naar me toe, maar neem het hem wel kwalijk dat hij ‘zo weinig doet’. Zo denk ik er over op slechte dagen. Hij doet namelijk hartstikke veel, maar goed.. zo voelt het soms niet.

Mijn werk doet inderdaad een beetje moeilijk over het kolven. Ik krijg nu smorgens de tijd om te kolven voordat ik ga beginnen. Dan 4 a 5 uur werken en dan pas weer tijd om te kolven. Dat lijkt kort, maar dat is het echt niet. Mn tits staan nu al vol als de kleine 3 uurtjes niet komt. Ik maak me daar dus best veel zorgen om. Sowieso stress ik hem hard over werk/afkolven-voorraadje opbouwen.. etc.
En volgende week moet hij 3 uur gaan wennen op het leuke kdv.. 3 hele uren! Zo lang ben ik nog niet bij hem weggeweest.
horrormonen en moederdrift is geen goede combi wanneer je weer moet werken hoor.
Ik hoop dat ik geen Bokito wordt :o :X
Precies die eerste alinea, zo gaat dat ongeveer.
Vier uur klinkt best lang, Sisu (ik kolf 4 uur na de laatste voeding maar echt ideaal is het niet).
Ik zou het nogmaals aangeven dat je het op deze manier niet dit zitten.
Je moet echt voor jezelf opkomen want je baas doet het niet. Een voorraadje is altijd handig als je net niet genoeg kunt kolven, dat je wat achter de hand hebt, maar het moet niet je kolven op werk gaan vervangen.
Enne, als je na drie uur op springen staat, loop je wel meer risico qua borstontsteking. Dat is wel iets om over na te denken en zeker een goed argument om te benoemen tegen je baas. Je hebt recht op 25% van je werktijd maar dan bedoelen ze niet echt dat je tussen de middag 2 uur aan een stuk gaat kolven. Ik vind het zo jammer dat dit nu een zorg van jou is terwijl dit het niet zou moeten zijn. Ik weet niet hoe oud je leerlingen zijn, maar kun je het niet met hen onderling regelen? Zo van: op maandag een kwartiertje later/we stoppen een kwartier eerder? Geen idee hoor, ik noem maar wat.

Ik had vorige maand een sollicitatiegesprek waarbij gezegd werd dat het kolven geen probleem was. Later in het gesprek bleek dat ik 1 dag alleen werk. Ik vroeg: 'maar als ik ga kolven kan ik niet de telefoon opnemen'. Was geen enkel probleem, werd weggewuifd, 'dan staat de telefoon maar even uit, ik ben ook moeder geweest'.
Okee dan ^O^
Paar klagende klanten later valt het toch tegen :')
Maar goed, ik heb dat tijdens het gesprek al aangegeven dus dat is niet mijn probleem.
pi_189148148
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189148481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
Online bij de appie :)

pi_189148485
bij de Kruidvat verkopen ze dit:

https://www.kruidvat.nl/nutrilon-1-zuigelingenvoeding/p/3825662

Is dat wat je bedoelt?
pi_189148487
quote:
Ik heb dat vorig jaar bij de Kruidvat gekocht van Nutrilon, 3 zakjes zaten erin geloof ik.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:43:54 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189148494
quote:
Alleen online bij drogisterijen. https://www.deonlinedrogi(...)ng-kant-en-klaar.htm
https://www.newpharma.nl/(...)RMQYufYaAu-PEALw_wcB
Sommige supermarkten (jumbo hier) en drogisten hebben wel die portiezakjes. Dat moet je dus wel mengen met water.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189148498
3 maal is scheepsrecht :+
pi_189148680
Het is er dus nog wel. Ik kijk morgen nog even bij de kruidvat, anders wordt het online.
pi_189150684
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Mrs Peel, in de praktijk natuurlijk wel, maar bij sommige beroepen kán dat gewoon niet altijd, zomaar weg om te kolven. Het beroep van Sisu maakt het ook verdomd lastig om tussendoor te kolven heb ik het idee :{

Sisu ik herken het wel hoor. Weer werken brengt toch een next level stress weer met zich mee, en dat went, maar had die eerste periode echt invloed op m’n humeur.
Ik ben zelf werkgever, en dan zorg ik gewoon dat het kan. Ik wil graag het schema weten, en dan wordt de agenda aangepast. In het onderwijs kan dat best, maar daar moeten ze zich voor inspannen. Nu doen ze dat niet, is Sisu de enige die zich inspant, en dan heeft ze het nog niet zo als ze het eigenlijk nodig heeft. Ik vind dat heel erg triest :N
pi_189150895
Mooie foto wieksel!

Herkenbaar sisu. Ik heb er ook last van. Soms weet ik niet of ik terecht of onterecht boos ben. Ik geef de schuld aan de hormonen, maar ik merk ook dat ik op aan het raken ben, dus wellicht is het een begin van een depressie/ burn-out.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet waar ze het verkopen tico, maar ik weet wel dat M van die flesjes kreeg in het ziekenhuis toen mijn productie nog niet op gang was. Dus ze bestaan nog wel.
pi_189151620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik heb dat vorig jaar bij de Kruidvat gekocht van Nutrilon, 3 zakjes zaten erin geloof ik.
Prenatal!

En ik quote de verkeerde 8)7 moest dus @Ticootje zijn
pi_189156363
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik ben zelf werkgever, en dan zorg ik gewoon dat het kan. Ik wil graag het schema weten, en dan wordt de agenda aangepast. In het onderwijs kan dat best, maar daar moeten ze zich voor inspannen. Nu doen ze dat niet, is Sisu de enige die zich inspant, en dan heeft ze het nog niet zo als ze het eigenlijk nodig heeft. Ik vind dat heel erg triest :N
Helemaal mee eens, maar toch is het niet overal zo zwart wit.

Hopelijk verandert het nog Sisu, want zolang tussen kolven lijkt me ook niet fijn :{

hier gaat het effe kut, alles is teveel? Hoop dat het gewoon weer PMS is en volgende week weer oké.
pi_189156444
Heel herkenbaar dat de balans in de relatie even zoek is. Borstvoeding geven neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ook lijkt het een vanzelfsprekendheid dat mijn oog standaard op de baby is gericht en moet ik zelf altijd aankondigen als ik even iets moet doen waarbij dat niet zo is. Een paar dagen geleden liep ik met rugtas, buggy en boodschappentas en hij met lege handen. Dus ik vraag ietwat pissed of hij iets kan tillen. Krijg ik terug dat ik het niet op die toon hoef te vragen. Chef, ik zou het uberhaupt niet hoeven vragen, je hebt toch ogen in je hoofd en twee functionerende handjes?

Ik vind het overigens tijd om aan mijn zwangerschapskilo's te beginnen. Nu deed ik altijd krachttraining (en met altijd bedoel ik een paar weken achter elkaar gevolg door een rustdag van 6 maanden..). Kan ik dat weer gewoon oppakken? Of ben ik daar nog te gelatine voor?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:44:12 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189156509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:35 schreef Rebubbled het volgende:
Heel herkenbaar dat de balans in de relatie even zoek is. Borstvoeding geven neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ook lijkt het een vanzelfsprekendheid dat mijn oog standaard op de baby is gericht en moet ik zelf altijd aankondigen als ik even iets moet doen waarbij dat niet zo is. Een paar dagen geleden liep ik met rugtas, buggy en boodschappentas en hij met lege handen. Dus ik vraag ietwat pissed of hij iets kan tillen. Krijg ik terug dat ik het niet op die toon hoef te vragen. Chef, ik zou het uberhaupt niet hoeven vragen, je hebt toch ogen in je hoofd en twee functionerende handjes?

Ik vind het overigens tijd om aan mijn zwangerschapskilo's te beginnen. Nu deed ik altijd krachttraining (en met altijd bedoel ik een paar weken achter elkaar gevolg door een rustdag van 6 maanden..). Kan ik dat weer gewoon oppakken? Of ben ik daar nog te gelatine voor?
Kan je wel oppakken mits je geen lichamelijke klachten hebt. Zou wel vooraf even wat advies vragen aan een trainer. Want er zijn wel bepaalde spieren die je verkeerd kunt belasten met allerlei gevolgen van dien.
Ik ben zelf 7 weken na de bevalling begonnen met bootcampen. Valt me echt allerminst tegen hoe snel ik weer terug op niveau kom. *O* maar ik heb wel tot 17 dagen voor mijn bevalling gesport, dus er zat vrij kort tijd tussen bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 28-09-2019 10:49:58 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:41:47 #243
346653 Ceviche
pi_189157026
Ik heb het 'geluk' dat ik zwanger raakte met vrij veel overgewicht. In de zwangerschap wat afgevallen en nu nog steeds door de borstvoeding.
Nog steeds veel te zwaar :') maar de zwangerschapskilo's zijn er in ieder geval af. Of zaten er nooit aan.

Moet er niet aan denken ook nog te moeten sporten :{w
pi_189157402
Ik heb de zakjes gevonden!

Dan pleur ik nog een flesje water in de luiertassen en reserve voeding voor de win!

Afgekolfde melk drinken ze ook op kamertemperatuur, dus ik neem aan dat gewoon water uit een fles gewoon kan. Toch?
pi_189157425
Oh en sporten, ik moet nog even wachten. Ik moet zo’n 10 tot 15 kilo kwijt nog. Al met al geen enorme hoeveelheid. Veel gaat er vanzelf nog af en om wat strakker in het lijf te zitten weer ga ik wel wat oefeningen doen.
pi_189157612
Ik weeg nog 5 kg meer dan toen ik zwanger raakte. Maar toen was ik die zomer net 5 kg afgevallen dus ik weeg weer evenveel als anderhalf jaar geleden :P Prima gewicht, al mag van mij die 5 kg er wel weer vanaf.

Qua relatietroubles: niet heel herkenbaar. Wel maken we vaker ruzie of zijn we geirriteerd, maar dat is vooral te wijten aan vermoeidheid. :Z Al mag ik daar niet over klagen: mijn baby slaapt door *O*
Wat ik wel jammer vind is dat manlief het vaderschap maar lastig vindt en niet erg leuk. Hij doet enorm zijn best maar heeft het gevoel 'er niet goed in te zijn'. Hij kan gefrustreerd reageren als de baby bij mij wel stil wordt en bij hem niet. Heeft ook snel het idee dat dit het geval is, zelfs als dat helemaal niet zo is. Zo zeg ik nu expliciet dingen als 'zie je wel, bij mij duurt het ook ruim 10 minuten voor hij stil wordt en in slaap valt als ik met hem rond loop' omdat hij anders het idee heeft dat het bij mij 'vanzelf' gaat en alleen hem moeite kost.
Hij neemt de positieve uitzondering (bijvoorbeeld: goed uit de fles drinken) als norm en raakt dan geirriteerd als de baby daar vanaf wijkt (en dus de tweede keer die dag de fles wel weigert). En hij ziet het vaak somber in. Tijdens een huilbui op vakantie mompelt hij dan 'en dan zeggen ze dat dit geen huilbaby is' terwijl dat het kind dan de hele dag nog niet gehuild heeft.
Ik houd mezelf maar voor dat dit vast beter gaat als ons jonkje groter wordt, maar het is niet heel ontspannen zo.
Meer vaders die hier last van hebben?

Ondanks dat manlief het zo voelt is de zorg als hij thuis is wel haast 50/50 verdeeld, hij zet zich vaak over zijn negatieve gevoel heen *;
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:43:30 #247
346653 Ceviche
pi_189157859
@BobbyMcGee geen ervaring met vaderstruggles, maar misschien komt het ook doordat het altijd lijkt alsof een baby heel lang huilt, maar dat in werkelijkheid meevalt. Dan loop je een hele poos met de baby en is dat achteraf maar een minuut of zes geweest. Als jij datzelfde hebt lijkt het een stuk korter.
Verder is het voor hem denk ik lastiger wennen, hij heeft niet al maanden buikcontact en hij is denk ik ook na een week weer naar werk gegaan, dan is het voor hem lastiger om erin te komen dan voor jou.
Dus ik kan het me helemaal voorstellen ondanks dat wij dat dan weer niet zo ervaren.
Trouwens, kan heeft hier ook weleens gezegd dat Koert zoveel huilt en dan denk ik ook: wanneer dan? :?

Koert slaapt sinds een week ofzo niet meer door, probeerde van de week m'n eten te onderscheppen en maakte smakgeluiden, dus we gaan aan de hapjes *O*
Hopelijk gaat het poepen dan ook beter want inmiddels is het alweer 10 dagen, doet Koert alleen hazeslaapjes, drinkt niet goed, huilt meer en ik heb al meerdere keren een huilende baby moeten troosten waarbij niks goed was (ik vermoed pijn) ;(
En elke keer denk ik: ach, hij zal vast vandaag wel poepen, maar dat gebeurt steeds maar niet.
Het voelt echt als een onzin-zorg, maar het is wel vervelend dat hij er zo'n last van heeft en de lactulose niet helpt dus ik hoop ontzettend dat een fruithapje wonderen zal doen :P
pi_189157918
Ik sport, soort van :+. Ik heb mijn doeidoeidiastaseclubje. In mijn zwangerschapsyoga-groepje zat iemand waarvan haar broer een eigen sportschool heeft en hij heeft een personal trainer in dienst die heel veel verstand heeft van alle lichamelijke veranderingen op het gebied van zwangerschap, dus we zijn nu met een groepje 1x in de week daar om oefeningen te doen die het herstel helpen te bevorderen. Het is voor mijn linkerkant wel telkens een uitdaging, mijn balans en kracht is echt heel erg slecht. Maar van op de bank blijven zitten gaat het ook niet beter worden...
pi_189157983
Wat supergoed douche-eendje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189158266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:54 schreef pinquit het volgende:
Wat supergoed douche-eendje!
Op het gebied van sport zelf stelt het echt nog niks voor, maar het is zo fijn om 1 avond in de week even anderhalf uur de deur uit te zijn en aan mijn herstel te kunnen werken. Heb nu voor thuis oefeningen voor ademhaling en bekkenbodemspieren en vanaf volgende week komen er ook oefeningen bij voor mijn benen en stabiliteit. En bij de eerste les bleek bij de diastase-controle dat hij gewoon al bijna helemaal dicht is, zit nog een klein beetje ruimte bij mijn navel.

Rebubbled, wat ik van onze PT dus begreep (hahaha ik heb een personal trainer. Decadent gedoe dit :') ) moet je vooral het eerste jaar oppassen met het trainen van je rechte buikspieren. Denk dat je er wel goed aan doet om even wat advies in te winnen waar je op moet letten met sporten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')