abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189456040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:33 schreef BramKVO het volgende:

[..]

De vrees zit er precies wel diep in he bij sommigen hier. Wat enkele Nederlanders de Belgen altijd verweten, doen ze nu zelf dubbel en dik tov België. Beetje zielig hoor dat calimero gedrag ;)
Huilen over calimero gedrag maar wel in 3 opvolgende posts je calimero-gram halen. ;(

Hap niet zo
pi_189456045
Die afgunst tegen België is inderdaad vrij kinderachtig te noemen. Alles maar willen bagatelliseren, nee ze hebben geen goed team, nee ze hebben geen goede spelers, prestaties komen enkel doordat ze kleinere landen treffen, ja hoor :').

Laat België ook eens lekker genieten van een gouden generatie. Is over een paar jaar ook weer voorbij.
pi_189456135
Overigens Nederland maar mooi zilveren plak op de NL

Nederland > Belgie
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:56:54 #254
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_189456176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:49 schreef Dejannn het volgende:
Die afgunst tegen België is inderdaad vrij kinderachtig te noemen. Alles maar willen bagatelliseren, nee ze hebben geen goed team, nee ze hebben geen goede spelers, prestaties komen enkel doordat ze kleinere landen treffen, ja hoor :').

Laat België ook eens lekker genieten van een gouden generatie. Is over een paar jaar ook weer voorbij.
(1. de afgunst van de Belgen richting de Nederlanders (of Oranje in dit geval) is altijd groter dan andersom
(2. kinderachtig? dit is pas kinderachtig https://nos.nl/video/2063(...)j-zijn-nummer-1.html
(3. Het is gewoon een feit dat ze alleen tegen de zwakkere teams goed doen en tegen de grotere teams heel veel moeite hebben. Dat is geen compliment, maar ook geen belediging. Het zijn gewoon feiten.
pi_189456251
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]

(1. de afgunst van de Belgen richting de Nederlanders (of Oranje in dit geval) is altijd groter dan andersom
(2. kinderachtig? dit is pas kinderachtig https://nos.nl/video/2063(...)j-zijn-nummer-1.html
(3. Het is gewoon een feit dat ze alleen tegen de zwakkere teams goed doen en tegen de grotere teams heel veel moeite hebben. Dat is geen compliment, maar ook geen belediging. Het zijn gewoon feiten.
Ach, als de Belgen trots willen zijn op een incidentele 3e plek op een wk na 20+ irrelevante jaren, laat dat toch lekker. Een kinderhand is snel gevuld.
pi_189456933
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]

(1. de afgunst van de Belgen richting de Nederlanders (of Oranje in dit geval) is altijd groter dan andersom
(2. kinderachtig? dit is pas kinderachtig https://nos.nl/video/2063(...)j-zijn-nummer-1.html
(3. Het is gewoon een feit dat ze alleen tegen de zwakkere teams goed doen en tegen de grotere teams heel veel moeite hebben. Dat is geen compliment, maar ook geen belediging. Het zijn gewoon feiten.
Beetje Feyenoord en Ajax.
pi_189459982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:29 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Wie had ooit gedacht dat Nederlanders de calimero-rol zouden opnemen tov België. Boehoe, de Belgen hebben zwakke poules, boehoe, de Belgen hadden geluk tegen Brazilië.

Ps: Nederland bereikte in 2010 de finale en in 2014 de halve finale met al het geluk van de wereld. Zeurde je toen ook?
Ach, de aanstichters treffen altijd meer blaam. Ik vind België een ontzettend kutteam en gun ze helemaal niets, dat geldt voor de meeste Nederlandse voetbalfans.

(Dus niet voor het klapvee dat normaal gesproken nooit voetbal kijkt.)
pi_189459992
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]

(1. de afgunst van de Belgen richting de Nederlanders (of Oranje in dit geval) is altijd groter dan andersom
(2. kinderachtig? dit is pas kinderachtig https://nos.nl/video/2063(...)j-zijn-nummer-1.html
(3. Het is gewoon een feit dat ze alleen tegen de zwakkere teams goed doen en tegen de grotere teams heel veel moeite hebben. Dat is geen compliment, maar ook geen belediging. Het zijn gewoon feiten.
Zeg het ze Roland!
pi_189461497
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]

(1. de afgunst van de Belgen richting de Nederlanders (of Oranje in dit geval) is altijd groter dan andersom
(2. kinderachtig? dit is pas kinderachtig https://nos.nl/video/2063(...)j-zijn-nummer-1.html
(3. Het is gewoon een feit dat ze alleen tegen de zwakkere teams goed doen en tegen de grotere teams heel veel moeite hebben. Dat is geen compliment, maar ook geen belediging. Het zijn gewoon feiten.
1. Afgunst richting Nederlanders (lol), ik kan bevestigen dat dit niet zo is :). Wel storen Belgen zich soms aan de nogal directe Nederlander. In het voetbal zal er geheid wat rivaliteit zijn, maar dat is tussen buurlanden ook normaal lijkt me. Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlanders die maar wat graag zouden zien dat Oranje eventjes de Rode Duivels zouden oprollen. Kijk enkel eens met hoeveel wrok er hier jegens België wordt gepost in VBL. België of Belgische competitie hoeft maar te worden genoemd en direct moet er eventjes worden aangetoond dat A) Oranje beter is, B) België overschat en C) de Eredivisie beter dan de Belgische competitie. Dan zit het je wel erg diep hoor.

Op mij komt het meer over alsof bepaalde Nederlanders er heel veel moeite mee hebben te accepteren dat België momenteel een goede lichting heeft en dat je daar dus niet eventjes makkelijk van wint. Dat schiet mensen in het verkeerde keelgat, want België moet ondergeschikt zijn aan Nederland.

2. Dit is dus letterlijk één uitspraak van één speler uit 2015. Ik vind het niet bepaald een overtuigend argument.
3. Volgens mij is dit ook een beetje hoe voetbal werkt, hoe meer tegenstand, hoe lastiger het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 11:53:26 ]
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:55:36 #260
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_189462579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

1. Afgunst richting Nederlanders (lol), ik kan bevestigen dat dit niet zo is :). Wel storen Belgen zich soms aan de nogal directe Nederlander. In het voetbal zal er geheid wat rivaliteit zijn, maar dat is tussen buurlanden ook normaal lijkt me. Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlanders die maar wat graag zouden zien dat Oranje eventjes de Rode Duivels zouden oprollen. Kijk enkel eens met hoeveel wrok er hier jegens België wordt gepost in VBL. België of Belgische competitie hoeft maar te worden genoemd en direct moet er eventjes worden aangetoond dat A) Oranje beter is, B) België overschat en C) de Eredivisie beter dan de Belgische competitie. Dan zit het je wel erg diep hoor.

Op mij komt het meer over alsof bepaalde Nederlanders er heel veel moeite mee hebben te accepteren dat België momenteel een goede lichting heeft en dat je daar dus niet eventjes makkelijk van wint. Dat schiet mensen in het verkeerde keelgat, want België moet ondergeschikt zijn aan Nederland.

2. Dit is dus letterlijk één uitspraak van één speler uit 2015. Ik vind het niet bepaald een overtuigend argument.
3. Volgens mij is dit ook een beetje hoe voetbal werkt, hoe meer tegenstand, hoe lastiger het is.
Die “speler” is/was aanvoerder.
pi_189462837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

1. Afgunst richting Nederlanders (lol), ik kan bevestigen dat dit niet zo is :). Wel storen Belgen zich soms aan de nogal directe Nederlander. In het voetbal zal er geheid wat rivaliteit zijn, maar dat is tussen buurlanden ook normaal lijkt me. Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlanders die maar wat graag zouden zien dat Oranje eventjes de Rode Duivels zouden oprollen. Kijk enkel eens met hoeveel wrok er hier jegens België wordt gepost in VBL. België of Belgische competitie hoeft maar te worden genoemd en direct moet er eventjes worden aangetoond dat A) Oranje beter is, B) België overschat en C) de Eredivisie beter dan de Belgische competitie. Dan zit het je wel erg diep hoor.

Op mij komt het meer over alsof bepaalde Nederlanders er heel veel moeite mee hebben te accepteren dat België momenteel een goede lichting heeft en dat je daar dus niet eventjes makkelijk van wint. Dat schiet mensen in het verkeerde keelgat, want België moet ondergeschikt zijn aan Nederland.

2. Dit is dus letterlijk één uitspraak van één speler uit 2015. Ik vind het niet bepaald een overtuigend argument.
3. Volgens mij is dit ook een beetje hoe voetbal werkt, hoe meer tegenstand, hoe lastiger het is.
Amen !
pi_189462972
Op dit moment kan Nederland alleen verdedigend aan België tippen (beter zelfs) maar aanvallend gezien is België op dit moment beter (al wordt het verschil gelukkig steeds kleiner).
Maar topspelers als De Bruyne, Hazard en Lukaku heeft Oranje niet.
En dan hebben ze ook nog bv een spelers als Mertens rondlopen die het in Italië erg goed doet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:24:28 #263
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_189464480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:15 schreef Pedroso het volgende:
Op dit moment kan Nederland alleen verdedigend aan België tippen (beter zelfs) maar aanvallend gezien is België op dit moment beter (al wordt het verschil gelukkig steeds kleiner).
Maar topspelers als De Bruyne, Hazard en Lukaku heeft Oranje niet.
En dan hebben ze ook nog bv een spelers als Mertens rondlopen die het in Italië erg goed doet.
Ik heb liever Memphis dan Lukaku hoor.

En wij hebben Frenkie op het middenveld als topspeler.
Oh.
pi_189466346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:15 schreef Pedroso het volgende:
Op dit moment kan Nederland alleen verdedigend aan België tippen (beter zelfs) maar aanvallend gezien is België op dit moment beter (al wordt het verschil gelukkig steeds kleiner).
Maar topspelers als De Bruyne, Hazard en Lukaku heeft Oranje niet.
En dan hebben ze ook nog bv een spelers als Mertens rondlopen die het in Italië erg goed doet.
Achterin is het inderdaad een lachertje bij de Belgen met de drie spelende centrale verdedigers. Toby is 30, Jan is 32 en allebei kunnen ze er momenteel niets meer van. Vermaelen is ook 33 jaar en speelt ergens in Japan (speelde de laatste 3 interlands), Kompany moet er gewoon mee stoppen en Denayer is nou ook niet bijzonder. Wie heb je dan nog, tsja, Boyata, ook niets. De keepers zijn trouwens ook lachwekkend: Courtois en Mignolet kunnen er geen reet van.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:07:31 #265
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189466653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:52 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Achterin is het inderdaad een lachertje bij de Belgen met de drie spelende centrale verdedigers. Toby is 30, Jan is 32 en allebei kunnen ze er momenteel niets meer van. Vermaelen is ook 33 jaar en speelt ergens in Japan (speelde de laatste 3 interlands), Kompany moet er gewoon mee stoppen en Denayer is nou ook niet bijzonder. Wie heb je dan nog, tsja, Boyata, ook niets. De keepers zijn trouwens ook lachwekkend: Courtois en Mignolet kunnen er geen reet van.
Courtois vangt meer tieten van ploeggenoten dan voetballen, tegenwoordig
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189468575
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik heb liever Memphis dan Lukaku hoor.

En wij hebben Frenkie op het middenveld als topspeler.
De Bruyne is op dit moment wel een paar klassen beter dan Frenkie hoor, al zie ik De Jong nog wel grote stappen maken de komende jaren.
Wat wel een goot minpunt is bij Frenkie is dat hij heel erg weinig bij doelpunten betrokken is (scoren en assists), De Bruyne heeft juist waanzinnig veel assists, zeker de laatste maanden.

Op clubniveau doet Lukaku het wel een stuk beter dan Memphis (met een misstap bij Man United),in het nationale team doen ze het allebei erg goed,
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189468615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:52 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Achterin is het inderdaad een lachertje bij de Belgen met de drie spelende centrale verdedigers. Toby is 30, Jan is 32 en allebei kunnen ze er momenteel niets meer van. Vermaelen is ook 33 jaar en speelt ergens in Japan (speelde de laatste 3 interlands), Kompany moet er gewoon mee stoppen en Denayer is nou ook niet bijzonder. Wie heb je dan nog, tsja, Boyata, ook niets. De keepers zijn trouwens ook lachwekkend: Courtois en Mignolet kunnen er geen reet van.
Tot voor kort vond ik Courtois één van de beste keepers in de wereld maar bij Real is ie wel weggezakt ja. Maar in vergelijking met Cillissen zou ik wel voor Courtois kiezen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189469150
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:07 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Tot voor kort vond ik Courtois één van de beste keepers in de wereld maar bij Real is ie wel weggezakt ja. Maar in vergelijking met Cillissen zou ik wel voor Courtois kiezen.
Begon in zijn laatste seizoen bij Chelsea eigenlijk al. Het zijn trouwens allebei kutkeepers, ik heb ze liever allebei niet.
pi_189469910
Wat een onzin, Courtois is gewoon top 5 van de wereld. Daar doet die ongein bij Real niets vanaf.
pi_189472461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:25 schreef BramKVO het volgende:
Wat een onzin, Courtois is gewoon top 5 van de wereld. Daar doet die ongein bij Real niets vanaf.
Hahahaha.
pi_189474219
Even iets anders, maar is het WK eind deze maand in Brazilie -die van onder de 18 waar Belgie *ahum* trouwens ontbreekt- ook ergens op tv te zien ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_189477356
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

1. Afgunst richting Nederlanders (lol), ik kan bevestigen dat dit niet zo is :). Wel storen Belgen zich soms aan de nogal directe Nederlander. In het voetbal zal er geheid wat rivaliteit zijn, maar dat is tussen buurlanden ook normaal lijkt me. Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlanders die maar wat graag zouden zien dat Oranje eventjes de Rode Duivels zouden oprollen. Kijk enkel eens met hoeveel wrok er hier jegens België wordt gepost in VBL. België of Belgische competitie hoeft maar te worden genoemd en direct moet er eventjes worden aangetoond dat A) Oranje beter is, B) België overschat en C) de Eredivisie beter dan de Belgische competitie. Dan zit het je wel erg diep hoor.

Op mij komt het meer over alsof bepaalde Nederlanders er heel veel moeite mee hebben te accepteren dat België momenteel een goede lichting heeft en dat je daar dus niet eventjes makkelijk van wint. Dat schiet mensen in het verkeerde keelgat, want België moet ondergeschikt zijn aan Nederland.

2. Dit is dus letterlijk één uitspraak van één speler uit 2015. Ik vind het niet bepaald een overtuigend argument.
3. Volgens mij is dit ook een beetje hoe voetbal werkt, hoe meer tegenstand, hoe lastiger het is.
Het is in Nederland vrijwel uitgesloten dat Oranje-spelers iets over België zeggen terwijl de Belgen dit al 7 jaar volop doen. En echt niet alleen Kompany.

De afgunst is wel degelijk groter in België, in Nederland zetten wij als België weer eens op een toernooi ontbrak echt geen treurige spandoeken bij de grens neer.

Wat betreft het huidige elftal denk ik trouwens wel degelijk dat de Belgische ploeg nog iets sterker is dan Nederland. Ik vind het alleen wel nog steeds een kutteam.
pi_189477864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 08:22 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Het is in Nederland vrijwel uitgesloten dat Oranje-spelers iets over België zeggen terwijl de Belgen dit al 7 jaar volop doen. En echt niet alleen Kompany.
Kun je dit ook aantonen? Als men het daar al 7 jaar volop doet, dan verwacht ik toch een waslijst met de nodige voorvallen. Ik krijg bijna het idee dat we daar het gesprek van de dag zijn ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 08:22 schreef Generationalpha het volgende:
De afgunst is wel degelijk groter in België, in Nederland zetten wij als België weer eens op een toernooi ontbrak echt geen treurige spandoeken bij de grens neer.
Dit is gewoon echt niet zo. Ik ga hier verder niet meer op in, aangezien het enkel zich zal uiten in een welles-nietes discussie wat weinig toevoeging heeft. Maar ik vraag me sterk af of je wel eens in België komt en je denkbeelden niet enkel baseert op een uitspraak van Kompany en een verdwaald spandoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2019 09:32:47 ]
pi_189477937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Kun je dit ook aantonen? Als men het daar al 7 jaar volop doet, dan verwacht ik toch een waslijst met de nodige voorvallen. Ik krijg bijna het idee dat we daar het gesprek van de dag zijn ;).
[..]

Dit is gewoon echt niet zo. Ik ga hier verder niet meer op in ook omdat het enkel zich zal uiten in een welles-nietes discussie wat weinig toevoeging heeft. Maar ik vraag me sterk af of je wel eens in België komt en je denkbeelden niet enkel baseert op een uitspraak van Kompany en een verdwaald spandoek.
Geluk ermee Dejannn. Ik gun de Belgen helemaal niets en hoop dat ze er op het EK zo snel mogelijk uitvliegen. :)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:44:24 #275
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_189477982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:39 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Geluk ermee Dejannn. Ik gun de Belgen helemaal niets en hoop dat ze er op het EK zo snel mogelijk uitvliegen. :)
Klinkt als afgunst
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')