abonnement Unibet Coolblue
pi_188876097
Ik gebruik nu voor het uitlichten van video's (camera recht boven bureau, naar beneden gericht) nu een softbox met daarin een daglicht spiraal lamp van Falcon Eyes. Ik wil de softbox vanwege ruimtegebrek het liefst vervangen voor twee bureaulampen met daarin een wat lager wattage daglichtlampen. Nu kom ik op internet ook daglichtlampen tegen van o.a. Phillips, zijn dit soort lampen vergelijkbaar met de lampen specifiek bedoeld voor foto en video?

Kan ik dus spaarlampen met hetzelfde wattage en kleurtemperatuur vergelijken met lampen specifiek voor de foto en video markt? Het lijkt mij van wel als de specificaties gelijk zijn of zie ik iets over het hoofd?

Link Phillips lamp: https://www.bol.com/nl/p/(...)oduct_specifications

Het gaat om een dergelijke video's (niet van mij)
pi_188877455
De lampen voor studiowerk geven betere kleurweergave dan standaardverlichting.

Die Philipslampen zitten met hun CRI (kleurweergave-index) rond de 80%. Falcon Eyes zit tussen de 90-95%.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188877859
Bedankt!

Is er ergens een lijstje te vinden van de CRI's van de diverse merken lampen? Of moet ik het gewoon zien als algemene aanduiding en hebben alle merken fotografie lampen ongeveer dezelfde CRI?
pi_188881282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:52 schreef Jippo het volgende:
Bedankt!

Is er ergens een lijstje te vinden van de CRI's van de diverse merken lampen? Of moet ik het gewoon zien als algemene aanduiding en hebben alle merken fotografie lampen ongeveer dezelfde CRI?
ik ken niet zo'n lijst. Veel fabrikanten geven wel de CRI of Ra op. Je hoeft ook niet de hoogste CRI te hebben, alleen zou ik wel boven de negentig procent gaan zitten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:15:13 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189301464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:52 schreef Jippo het volgende:
Bedankt!

Is er ergens een lijstje te vinden van de CRI's van de diverse merken lampen? Of moet ik het gewoon zien als algemene aanduiding en hebben alle merken fotografie lampen ongeveer dezelfde CRI?
Met een beetje googlen kom je vaak een heel eind. En wat al gezegd is, zorg dat je zeker boven de 80% zit, liefst 90%.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')