Ja, leuk en aardig allemaal, maar om dan te zeggen dat een ieder die bij de politie (en ik neem aan ook Defensie?) gaat een kronkel in z'n kop heeft is nog wel een tikkeltje extremer. Dat is vrij gevaarlijk gedachtegoed, gelukkig/hopelijk denkt het gros niet zo.quote:Op maandag 9 september 2019 21:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is gewoon een onderbelicht deel.. ik zie het als een vorm van oplichting.. nergens in een wervingscampagne zul je iets lezen over de risico's en al helemaal geen cijfers aantreffen..
Mooie tanks van defensie en stoere mensen in politieuniformen zie je op posters van campagnes..
En waarom zouden er zoveel wervingscampagnes zijn?
Je gaat je in levensgevaarlijke situaties bevinden terwijl je aan de nukken van de politiek moet schikken.. Je mag niet zelf meer denken.. En als agent verdien je ook nog geen hol..quote:Op maandag 9 september 2019 21:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig allemaal, maar om dan te zeggen dat een ieder die bij de politie (en ik neem aan ook Defensie?) gaat een kronkel in z'n kop heeft is nog wel een tikkeltje extremer. Dat is vrij gevaarlijk gedachtegoed, gelukkig/hopelijk denkt het gros niet zo.
Misschien heeft de politiemanmoordenaar zelf RTV Rijnmond wel gebeld.quote:Op maandag 9 september 2019 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je in paniek bent dan bel je toch niet naar RTV Rijnmond?
Ook meer dan zat voorbeelden van mensen met wie niks aan de hand is. Ik noem bijvoorbeeld m'n vader, die in Kosovo en Servië ook genoeg troep heeft gezien.quote:Op maandag 9 september 2019 21:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je gaat je in levensgevaarlijke situaties bevinden terwijl je aan de nukken van de politiek moet schikken.. Je mag niet zelf meer denken..
Dan heb je al een behoorlijke kronkel in je kop ja.. maar goed je bent jong en je wilt wat..
Kijk voor de grap even na hoeveel van de militairen van dutchbat nog in leven zijn en hoeveel er inmiddels zelfmoord gepleegd hebben.. Dat zijn de rechtstreekse gevolgen van werken met de grillen van de politiek..
Of had je een andere uitleg?
En zou je vader nog eens gaan? Opzich was het mandaat in Kosovo al een stuk beter dan bij de eerdere dutchbattersquote:Op maandag 9 september 2019 21:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook meer dan zat voorbeelden van mensen met wie niks aan de hand is. Ik noem bijvoorbeeld m'n vader, die in Kosovo en Servië ook genoeg troep heeft gezien.
Ook bij de politie zijn ze er hoor, mensen die daar bij gaan om daadwerkelijk iets voor de maatschappij te betekenen ipv voor één of ander bedrijf werken waar het sowieso alleen maar om de winst gaat.
Hij stond op het punt naar Mali te gaan, andere situatie natuurlijk, maar daar was verder geen twijfel over. Behalve dan dat ineens toch iemand anders ging.quote:Op maandag 9 september 2019 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En zou je vader nog eens gaan?
Oke.. wat doet ie nu dan?quote:Op maandag 9 september 2019 21:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij stond op het punt naar Mali te gaan, andere situatie natuurlijk, maar daar was verder geen twijfel over. Behalve dan dat ineens toch iemand anders ging.
Sterrenburg is normaal gezien een wijk waar je dit soort dingen niet verwacht. Krispijn of Crabbehof zou je dit eerder verwachten.quote:Op maandag 9 september 2019 21:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Die gast die toen dat meisje in Dordrecht had misbruikt en vermoord..dat was ook een politieman in Dordrecht. Ik ken de stad een beetje..heb er familie wonen. Veel halve zolen en tokkies daar.
Dat was ook een politiemanquote:Op maandag 9 september 2019 21:28 schreef Dunnevandale het volgende:
Dit is trouwens hemelsbreed een paar honderd meter van de woning waar Milly Boele is omgebracht en begraven in de tuin van de buurman...
twitter:Politie_Rdam twitterde op maandag 09-09-2019 om 21:24:59Onderzoek naar het schietincident in #Dordrecht is in volle gang. Daarbij kwamen vanavond 3 mensen om. Een vierde slachtoffer raakte zwaar gewond. Forensische opsporing onderzoekt de sporen in de woning https://t.co/eE4fDBQlE9 reageer retweet
Snelle reactie lijkt me/Goedkoper dan politiemensen op het bureau te laten overnachten zoals op een kazerne?quote:Op maandag 9 september 2019 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom moeten/mogen die wapens mee naar huis?
Herkenbaar, een kennis van me is 3x uitgezonden geweest en heeft nergens last van. En een andere kennis is agent geweest en is daar uiteindelijk ook gestopt vanwege psychische problemen m.b.t. zijn werk. Lijkt wel persoonsafhankelijk te zijn. Al zal het sowieso niet bevorderlijk zijn voor je geestelijk gestel.quote:Op maandag 9 september 2019 21:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook meer dan zat voorbeelden van mensen met wie niks aan de hand is. Ik noem bijvoorbeeld m'n vader, die in Kosovo en Servië ook genoeg troep heeft gezien.
Ook bij de politie zijn ze er hoor, mensen die daar bij gaan om daadwerkelijk iets voor de maatschappij te betekenen ipv voor één of ander bedrijf werken waar het sowieso alleen maar om de winst gaat.
quote:Drie doden bij ‘gezinsdama’ in Dordrecht: schutter is politieman, school van dochter rouwt
Bij een vermoedelijk familiedrama in een woning in Dordrecht zijn vanavond drie mensen om het leven gekomen, onder wie twee kinderen. Volgens buurtbewoners gaat het om een man en zijn twee dochters. De vrouw van het gezin is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.De dader van de schietpartij is een agent, melden bronnen ter plaatse.
Binnenlandredactie 9 sep. 2019 Laatste update: 21:56
Basisschool het Kristal, waar een van de overleden meisjes lessen volgde, reageert hevig geschrokken, meldt een lid van de oudercommissie. De leraren hebben elkaar vanavond opgezocht en zoeken steun bij elkaar.
Scheiding
De man en vrouw van het gezin zouden al langere tijd ruzie hebben en in scheiding liggen. Toch leefden ze nog samen, weten buurtbewoners te vertellen. De burgemeester van Dordrecht spreekt van een ‘zeer heftig incident’ en is in de straat poolshoogte komen nemen.
Het drama in het rijtjeshuis in de wijk Sterrenburg gebeurde iets na zes uur. Een half uur later kwamen de hulpdiensten massaal ter plekke. Twee traumahelikopters, verschillende ambulances en zeker vijftien politiewagens kwamen ter plaatse. Een groot deel van de buurt werd afgezet door de politie.
Familiedrama
Volgens verschillende buurtbewoners gaat het om een gezin met twee jonge dochtertjes. De jongste dochter zit in groep 5 van basisschool Het Kristal, even verderop. De leraren daar zijn op de hoogte van het drama en zoeken vanavond steun bij elkaar, meldt een lid van de oudercommissie.
De oudste zou in de brugklas op het Insula College Leerpark zitten. De scholen zijn nu aan het overleggen hoe ze morgen de kinderen moeten opvangen.
Geruchten dat de vrouw op weg naar het ziekenhuis inmiddels ook is overleden, worden nog niet bevestigd. Buren uit hetzelfde rijtje woningen staan snikkend voor de deur.
‘Een zeer heftig incident’
Burgemeester Wouter Kolff heeft op Twitter laten weten ‘zeer geraakt’ te zijn door het incident en enorm mee te leven met alle betrokkenen. Hij spreekt van een ‘zeer heftig’ incident. Hij is inmiddels in de wijk ter plaatse.
,,Ik ben hier om met buurtbewoners te praten. Daar gaat mijn aandacht naar uit.” Op de vraag of het om een agent gaat, zegt hij: ,,Het is niet aan mij om daar over te speculeren.”
‘Een rustige wijk’
Alexander Jansen, raadslid van de PvdA Dordrecht, was net op weg naar een fractievergadering toen de politie zijn straat met linten wilde afzetten. ,,Ik zag een enorme uitruk van hulpdiensten”, vertelt hij. ,,Ik kon nog net op tijd mijn straat uitkomen. Inmiddels staat de hele wijk vol met hulpverleners en kunnen buurtbewoners geen kant meer op.”
Volgens het raadslid zijn er in totaal vijftien politiewagens, twee ambulances, een traumahelikopter en agenten op motoren uitgerukt. ,,Ook is de hele straat uitgelopen. Tientallen buurtbewoners liepen naar buiten om te kijken wat er aan de hand was.”
Jansen is verrast door het heftige incident. ,,Het gaat hier om een hele rustige wijk. Hier gebeurt eigenlijk nooit wat. Bij mij zijn geen problemen met de veiligheid bekend. Ik ben benieuwd wat erachter schuilt.”
Milly Boele
Toch gaat de wijk nog altijd gebukt onder een ander zwaar incident. Heimerstein ligt hemelsbreed 500 meter van de straat Schuilenburg waar in 2010 het 12-jarige meisje Milly Boele werd vermoord.
Milly werd begraven in de tuin van een buurman, waar het lichaam na een vermissing van zes dagen werd gevonden. De moord werd gepleegd door de 26-jarige buurman: Sander V. Ook V. werkte bij de politie. Hij was werkzaam bij de afdeling Rotterdam-Rijnmond. De zaak Milly Boele beheerste destijds dagenlang het nieuws.
https://www.bndestem.nl/d(...)r-rouwt-br~a6727de2/
Mja meer voor de nabestaanden en de omgeving..quote:Op maandag 9 september 2019 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Vooral echt heel erg voor die kinderen...
In feite wel natuurlijk, aangezien de doden er niet wakker van zullen liggen, maar ik vind het gewoon jammer van de potentie die plots weggeplukt is. De mogelijkheid van een rijk leven vol voldoening weggenomen.quote:Op maandag 9 september 2019 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mja meer voor de nabestaanden en de omgeving..
Groep vijf van de basisschool.. leg dat maar eens uit ofzo..
Geruchten dat de vrouw op weg naar het ziekenhuis inmiddels ook is overleden, worden nog niet bevestigd.quote:Op maandag 9 september 2019 22:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
In feite wel natuurlijk, aangezien de doden er niet wakker van zullen liggen, maar ik vind het gewoon jammer van de potentie die plots weggeplukt is. De mogelijkheid van een rijk leven vol voldoening weggenomen.
Ik zou het zelf lastig vinden om als enige te overleven, als de vrouw het uberhaubt overleeft.
quote:Kinderen van 8 en 12 doodgeschoten bij familiedrama Dordrecht, schutter is agent
Bij een familiedrama in Dordrecht zijn vanavond drie mensen om het leven gekomen, onder wie twee kinderen van acht en twaalf jaar. De vermoedelijke schutter is een 35-jarige politieagent werkzaam bij de politie-eenheid Rotterdam. Hij is ook overleden.
Het vierde slachtoffer, de 28-jarige (ex-)vriendin van de dader, is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht. De politie gaat uit van een gezinsdrama.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-agent-br~a6727de2/
Eerste kind op haar 16equote:
Er staat niet dat het de moeder was hè.quote:Op maandag 9 september 2019 22:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerste kind op haar 16eEn toen was hij 23
Lijkt me wel waarschijnlijk..quote:Op maandag 9 september 2019 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staat niet dat het de moeder was hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |