abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188892066
Als je die auto koopt verlies je alleen al 20k als je weg rijd van de dealer.
pi_188892108
Beter gooi de die 65k ik Rabo certificaten of aandelen Shell, krijg je meer 4k aan rente/dividend per jaar.
pi_188892227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:03 schreef kareldekikker455 het volgende:
Beter gooi de die 65k ik Rabo certificaten of aandelen Shell, krijg je meer 4k aan rente/dividend per jaar.
Ja, maar dan krijgt hij weer geen huurtoeslag, en daar gaat het juist om.
Min of meer zoals mensen die hun hypotheek aanhouden voor de HRA :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 september 2019 @ 11:13:33 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188892239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:01 schreef kareldekikker455 het volgende:
Als je die auto koopt verlies je alleen al 20k als je weg rijd van de dealer.
Gaat hij een nieuwe auto kopen dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188893659
Stel je koopt een auto van 65 k, en je krijgt huurtoeslag.

De huurtoeslag, hoeveel is dat op een maand? 200 of zo?

Dan heb je dus 325 maanden oftewel iets meer dan 27 jaar nodig voordat je die auto eruit hebt. En dan moet je er vanuit gaan dat er in die periode verder niks anders gebeurt, zoals een hoger inkomen zodat je sowieso geen recht meer hebt op huurtoeslag, nooit een koopwoning , etc.

Je zou uiteraard de dure auto kunnen doorverkopen zodra er iets in je situatie verandert, maar bij doorverkopen verlies je uiteraard altijd een flink percentage van de originele waarde van de auto.

Onder de streep heeft het dus totaal geen zin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188893689
Tel daar dan nog bij op:

- De meeste dure auto's verbruiken een stuk meer (wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is een Tesla of een hybride o.i.d.).
- De meeste dure auto's zijn veel duurder qua wegenbelasting en onderhoud en verzekering.

Het heeft uiteindelijk erg weinig zin met deze bedragen. Stel je zit maar nét boven de huursubsidiegrens qua vermogen en je koopt een auto van een paar K, dan heeft het al een stuk meer zin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188893887
Kun je beter een klassieke motor kopen en in de woonkamer zetten.
Wegenbelasting: 0 Euro. Verzekering 10 Euro per maand.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2019 12:48:28 ]
pi_188896508
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:47 schreef sig000 het volgende:
Kun je beter een klassieke motor kopen en in de woonkamer zetten.
Wegenbelasting: 0 Euro. Verzekering 10 Euro per maand.
En mits goed onderhouden vrij waardevast lijkt me.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 12 september 2019 @ 08:19:10 #84
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_188905734
Ik vind het slim.

Beetje de dure jongen uithangen bij je collega's van het magazijn in je AMG. En daarvoor ook nog een toeslag krijgen. Zeker bij je allochtone collega's ben je helemaal de bom, waarschijnlijk wordt je spontaan uitgenodigd voor bruiloften.

Toch nog iets in het leven waar je eigenwaarde uit kan halen als je jezelf door het verkeer beweegt.

Ja, je zou er ook voor kunnen kiezen het niet te doen. Maar dan verdampt de 65k onder je reet terwijl je door de regen naar je werk fietst.

[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 12-09-2019 08:24:45 ]
pi_188948304
Oke leuk onderwerp.

De enige slimme auto om te kopen zou dan een dure oldtimer zijn. Die kan nog zijn waarde behouden.

Maar helaas wordt een auto die is gekocht als investering gewoon gezien als bezit. Dit telt dus mee voor het vermogen en dus heb je alsnog geen recht op huursubsidie.

Die 65k zou ik dan gebruiken als aanbetaling voor een koophuis. Klein hypotheekje erbij en je bent klaar. Dan heb je lage maandlasten en bouw je ook uiteindelijk wat vermogen op. Huren, ook sociale huur is uiteindelijk toch geld weggooien.

Een andere optie is misschien om een bedrijfje te beginnen en dit te investeren. Wel in iets wat op termijn wat gaat opleveren natuurlijk. Of investeren in opleiding. Of een goed doel. Maargoed, 65k is teveel om 'weg te werken' om daarna als hulpbehoevende voor toeslag in aanmerking te komen.

Met 65k ben je in Nederland gewoon zeer welgesteld en daar past huursubsidie gewoon niet bij.

De enige met wie ik soort van medelijden heb zijn degene die zich met een laag inkomen toch met veel pijn en moeite vermogen opbouwen. Om vervolgens geen toeslagen meer te krijgen terwijl anderen die alles uitgeven wel toeslagen krijgen. Maargoed, je moet je niet het brood uit de mond sparen. Als je een dubbeltje bent dan moet je dat dubbeltje ook maar gewoon uitgeven.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:27:52 #86
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188948628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:04 schreef tstile het volgende:
Oke leuk onderwerp.

De enige slimme auto om te kopen zou dan een dure oldtimer zijn. Die kan nog zijn waarde behouden.

Maar helaas wordt een auto die is gekocht als investering gewoon gezien als bezit. Dit telt dus mee voor het vermogen en dus heb je alsnog geen recht op huursubsidie.
Ja, nee, daar heeft hij dan dus wel degelijk 'recht' op omdat een auto niet meetelt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188948837
Dure auto kopen en dan meedoen aan straatraces voor geld, zodat je hem weer terug kunt verdienen.
En dat geld dan investeren in upgrades zodat je nog meer races wint.
pindazakje
pi_188950827
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 18:32 schreef Catkiller het volgende:
Je kan ook elk jaar eind december al je geld overstorten naar iemand die rijk is die het dan weer naar jou terug stort als het januari is geworden.
Onzin. Bij transacties boven de 10k gaan alle alarmbellen van het nationaal witwas systeem af.

Ge ontkomt er gewoon niet aan.
pi_188950846
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Dure auto kopen en dan meedoen aan straatraces voor geld, zodat je hem weer terug kunt verdienen.
En dat geld dan investeren in upgrades zodat je nog meer races wint.
Waarom zijn jouw adviezen negen op de tien keer niks waard?
pi_188951413
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onzin. Bij transacties boven de 10k gaan alle alarmbellen van het nationaal witwas systeem af.

Ge ontkomt er gewoon niet aan.
Is dat zo? Ik geloof het niet.
pi_188952315
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ja, nee, daar heeft hij dan dus wel degelijk 'recht' op omdat een auto niet meetelt.
Als de auto duidelijk als beleggingsobject wordt aangehouden en je rijdt er bijvoorbeeld niet mee dan kan een belastinginspecteur het tot box 3 vermogen rekenen.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_188952323
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 01:37 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik geloof het niet.
Denk dat ie in de war is met de Wet MOT.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_188953031
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef embedguy het volgende:

[..]

Alleen als die auto een duidelijk gebruiksvoorwerp is.
Als je een auto grotendeels koopt als beleggingsobject blijft het gewoon bij het vermogen horen.

https://fehac.nl/oldtimerverzameling-in-box-3-voor-belastingen/

Ik denk niet dat je een vooroorlogse Mercedes kan kopen en die in een stalling kan zetten en dan huurtoeslag kunt krijgen. Of misschien krijg je het wel, tot er controle komt en je alles mag terugbetalen.

Maar koop je voor hetzelfde geld een nieuwe Mercedes dan snapt iedereen dat dat ding nooit meer waard zal worden.

Als laatste wil je natuurlijk ook gewoon handelen in de geest van de wet en niet alleen maar naar de letter van de wet. Dus huurtoeslag aanvragen terwijl je 65k hebt maakt je niet tot een betere burger O-)
  zondag 15 september 2019 @ 12:56:41 #94
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188955219
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 09:57 schreef tstile het volgende:

[..]

Alleen als die auto een duidelijk gebruiksvoorwerp is.
Als je een auto grotendeels koopt als beleggingsobject blijft het gewoon bij het vermogen horen.

https://fehac.nl/oldtimerverzameling-in-box-3-voor-belastingen/

Ik denk niet dat je een vooroorlogse Mercedes kan kopen en die in een stalling kan zetten en dan huurtoeslag kunt krijgen. Of misschien krijg je het wel, tot er controle komt en je alles mag terugbetalen.

Maar koop je voor hetzelfde geld een nieuwe Mercedes dan snapt iedereen dat dat ding nooit meer waard zal worden.

Als laatste wil je natuurlijk ook gewoon handelen in de geest van de wet en niet alleen maar naar de letter van de wet. Dus huurtoeslag aanvragen terwijl je 65k hebt maakt je niet tot een betere burger O-)
Tja, het zou dan niet zonder risico zijn maar persoonlijk denk ik dat de kans nihil is dat een auto als investering wordt gezien, laat staan dat je eerdere genote voordelen zou moeten terugbetalen na een inspectie.

Dat laatste is zeker waar, echter ligt dat niet in de aard van de mens en persoonlijk vind ik ook niet dat je het mensen moet aanrekenen als ze soepel omgaan met regels. Beleidmakers daar in tegen...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188962035
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 12:56 schreef embedguy het volgende:

[..]

Tja, het zou dan niet zonder risico zijn maar persoonlijk denk ik dat de kans nihil is dat een auto als investering wordt gezien, laat staan dat je eerdere genote voordelen zou moeten terugbetalen na een inspectie.

Klopt, de kans op controle en eventuele correctie is bizar klein.

Zo heb ik jarenlang braaf een prive auto erop na gehouden terwijl ik een bestelwagen voor de deur had staan waar ik geen bijtelling voor wilde betalen. Tientallen concullega's reden gewoon prive in hun bestelwagen. Alleen de ikea en de efteling vermeden ze...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')