Ja, maar dan krijgt hij weer geen huurtoeslag, en daar gaat het juist om.quote:Op woensdag 11 september 2019 11:03 schreef kareldekikker455 het volgende:
Beter gooi de die 65k ik Rabo certificaten of aandelen Shell, krijg je meer 4k aan rente/dividend per jaar.
Gaat hij een nieuwe auto kopen dan?quote:Op woensdag 11 september 2019 11:01 schreef kareldekikker455 het volgende:
Als je die auto koopt verlies je alleen al 20k als je weg rijd van de dealer.
En mits goed onderhouden vrij waardevast lijkt me.quote:Op woensdag 11 september 2019 12:47 schreef sig000 het volgende:
Kun je beter een klassieke motor kopen en in de woonkamer zetten.
Wegenbelasting: 0 Euro. Verzekering 10 Euro per maand.
Ja, nee, daar heeft hij dan dus wel degelijk 'recht' op omdat een auto niet meetelt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:04 schreef tstile het volgende:
Oke leuk onderwerp.
De enige slimme auto om te kopen zou dan een dure oldtimer zijn. Die kan nog zijn waarde behouden.
Maar helaas wordt een auto die is gekocht als investering gewoon gezien als bezit. Dit telt dus mee voor het vermogen en dus heb je alsnog geen recht op huursubsidie.
Onzin. Bij transacties boven de 10k gaan alle alarmbellen van het nationaal witwas systeem af.quote:Op maandag 9 september 2019 18:32 schreef Catkiller het volgende:
Je kan ook elk jaar eind december al je geld overstorten naar iemand die rijk is die het dan weer naar jou terug stort als het januari is geworden.
Waarom zijn jouw adviezen negen op de tien keer niks waard?quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Dure auto kopen en dan meedoen aan straatraces voor geld, zodat je hem weer terug kunt verdienen.
En dat geld dan investeren in upgrades zodat je nog meer races wint.
Is dat zo? Ik geloof het niet.quote:Op zondag 15 september 2019 00:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Onzin. Bij transacties boven de 10k gaan alle alarmbellen van het nationaal witwas systeem af.
Ge ontkomt er gewoon niet aan.
Als de auto duidelijk als beleggingsobject wordt aangehouden en je rijdt er bijvoorbeeld niet mee dan kan een belastinginspecteur het tot box 3 vermogen rekenen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, nee, daar heeft hij dan dus wel degelijk 'recht' op omdat een auto niet meetelt.
Denk dat ie in de war is met de Wet MOT.quote:
Alleen als die auto een duidelijk gebruiksvoorwerp is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, nee, daar heeft hij dan dus wel degelijk 'recht' op omdat een auto niet meetelt.
Tja, het zou dan niet zonder risico zijn maar persoonlijk denk ik dat de kans nihil is dat een auto als investering wordt gezien, laat staan dat je eerdere genote voordelen zou moeten terugbetalen na een inspectie.quote:Op zondag 15 september 2019 09:57 schreef tstile het volgende:
[..]
Alleen als die auto een duidelijk gebruiksvoorwerp is.
Als je een auto grotendeels koopt als beleggingsobject blijft het gewoon bij het vermogen horen.
https://fehac.nl/oldtimerverzameling-in-box-3-voor-belastingen/
Ik denk niet dat je een vooroorlogse Mercedes kan kopen en die in een stalling kan zetten en dan huurtoeslag kunt krijgen. Of misschien krijg je het wel, tot er controle komt en je alles mag terugbetalen.
Maar koop je voor hetzelfde geld een nieuwe Mercedes dan snapt iedereen dat dat ding nooit meer waard zal worden.
Als laatste wil je natuurlijk ook gewoon handelen in de geest van de wet en niet alleen maar naar de letter van de wet. Dus huurtoeslag aanvragen terwijl je 65k hebt maakt je niet tot een betere burger![]()
Klopt, de kans op controle en eventuele correctie is bizar klein.quote:Op zondag 15 september 2019 12:56 schreef embedguy het volgende:
[..]
Tja, het zou dan niet zonder risico zijn maar persoonlijk denk ik dat de kans nihil is dat een auto als investering wordt gezien, laat staan dat je eerdere genote voordelen zou moeten terugbetalen na een inspectie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |