Pas je wel op met nadenken? Beter even stoppen als het pijn gaat doen.quote:Op maandag 9 september 2019 19:02 schreef Kerjans31 het volgende:
Dit is wel iets om over na te denken. Dus als ik wat geld stop in een auto , mag ook ongeveer 35.000 euro zijn , dan krijg ik uit het niets rond de 200-250 euro aan huurtoeslag ieder maand. Wanneer mijn geld op mijn bankrekening ligt te slapen maak ik er opeens geen recht op. Wel iets om over na te denken.
Geen idee, ik denk nooit na over dat soort dingen eigenlijk. Als ik dergelijk bedragen op mijn rekening zou hebben staan zou het niet eens in me opkomen om huursubsidie te willen?quote:Op maandag 9 september 2019 19:02 schreef Kerjans31 het volgende:
Dit is wel iets om over na te denken. Dus als ik wat geld stop in een auto , mag ook ongeveer 35.000 euro zijn , dan krijg ik uit het niets rond de 200-250 euro aan huurtoeslag ieder maand. Wanneer mijn geld op mijn bankrekening ligt te slapen maak ik er opeens geen recht op. Wel iets om over na te denken.
En dat kon niet van die 65.000?quote:Op maandag 9 september 2019 18:31 schreef Kerjans31 het volgende:
[..]
Stel ik krijg 200 euro huursubsidie omdat ik een auto rij, dan is dat toch bijna 2500 euro per jaar. Daarmee kan ik leuk op vakantie ofzo denk ik dan.
Na aankoop heb je onder de 30.000 euro aan cash geld op je bankrekening. Dus misschien wel een idee om erover na te denken? Want dan heb je recht op een huursubsidie.quote:Op maandag 9 september 2019 19:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk nooit na over dat soort dingen eigenlijk. Als ik dergelijk bedragen op mijn rekening zou hebben staan zou het niet eens in me opkomen om huursubsidie te willen?
En wat voor auto kost er 65.000 euro?
Ik huur niet, dus recht op huursubsidie heb ik sowieso niet. En ik heb ook niet zulke bedragen op mijn rekening staan. Dus nee, ik ga er niet over nadenken.quote:Op maandag 9 september 2019 19:07 schreef Kerjans31 het volgende:
[..]
Na aankoop heb je onder de 30.000 euro aan cash geld op je bankrekening. Dus misschien wel een idee om erover na te denken? Want dan heb je recht op een huursubsidie.
Is maar een voorbeeld situatie. Trouwens , als ik een auto van rond de 15.000 euro zou kopen maak ik ook recht op een huurtoeslag want dan is onze vermogen onder de 60.000 euro. Je mag als je gezamenlijk woont een vermogen hebben van max 60k om in aanmerking te kunnen komen voor huursubsidie. Als je alleen woont mag je max 30k als vermogen hebben op je bankrekening.quote:Op maandag 9 september 2019 19:06 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
En dat kon niet van die 65.000?
Als jij recht heb op huursubsidie mag je het van mij hebben. Met zulke beslissingen lijkt het me zelfs noodzakelijk.
Begrijp alleen niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan iets wat snel zn waarde verliest, als je samen bijna nooit meer de kans hebt om een zelfde bedrag bij elkaar te sparen.
Wat is er mis met een auto van 6k en een zorgeloze toekomst?
Pas dan wel op dat je door de huurtoeslag niet te snel weer boven de 30k uitkomt anders moet je nóg een auto kopen.quote:Op maandag 9 september 2019 19:07 schreef Kerjans31 het volgende:
Na aankoop heb je onder de 30.000 euro aan cash geld op je bankrekening. Dus misschien wel een idee om erover na te denken? Want dan heb je recht op een huursubsidie.
En dan die rijke jouw VRH laten betalen ofzo? Lijkt me sowieso niet handig want daarmee mis je de belastingvrije voet van Eur 30k.quote:Op maandag 9 september 2019 18:32 schreef Catkiller het volgende:
Je kan ook elk jaar eind december al je geld overstorten naar iemand die rijk is die het dan weer naar jou terug stort als het januari is geworden.
Is het bullshit?quote:
Kan toch gewoon spaargeld zijn? Zo gek is het toch niet om 65k te hebben met maar 23k inkomen? Zeker als die 23k pp is?quote:Op maandag 9 september 2019 20:03 schreef Sapstengel het volgende:
Als je 65k voor een auto kunt neerleggen zul je toch wel meer verdienen dan de grens voor huurtoeslag? Die is helemaal niet zo hoog, iets van krap 23k per jaar.
Dus je kunt zonder problemen 3 volledige jaarsalarissen uitgeven aan een auto, maar die 200 per maand is essentieel.
Zal wel zwart geld zijn dan, anders had je sowieso al geen recht op huurtoeslag.
Ach welnee man, die auto kost per maand veel meer dan hij aan huurtoeslag gaat ontvangenquote:Op maandag 9 september 2019 19:57 schreef embedguy het volgende:
Pfff, wat een krom land leven we toch ook dat zoiets legaal kan. Laat m'n bloed koken.
Kan je dus eigenlijk elke 12 jaar opnieuw een auto van 30k kopen op kosten van de belastingbetaler.
Ik geef mensen groot gelijk om hier misbruik van te maken. Who the f* heeft die regels verzonnen?
12(jaar)*12(maand)*250(toeslag/maand)=36Kquote:Op maandag 9 september 2019 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach welnee man, die auto kost per maand veel meer dan hij aan huurtoeslag gaat ontvangen
Een auto is een bodemloze put.
In dit soort gevallen is het verstandig om die ¤16.000 te steken in iets waardevast (de meeste auto's zijn dat niet) en iets wat niet meetelt qua vermogen. Qua vermogen net boven dit soort grenzen zitten is niet verstandig, maar het is inderdaad onzin om dan alles maar over de balk te gooien.quote:Op maandag 9 september 2019 20:29 schreef Leandra het volgende:
De vermogensgrens voor huurtoeslag is met een toeslagpartner ¤ 60.720
Als je geen huurtoeslag krijgt omdat je een vermogen van ¤ 75.000 hebt is het idd heel slim om een auto van ¤ 65.000 te gaan kopen en ¤ 10.000 vermogen over te houden.
Een auto van ¤ 16.000 kopen is minder dom, maar je kunt je geld sowieso beter uitgeven aan dingen waar je meer plezier van hebt en/of die langer meegaan en minder hard in waarde dalen.
We leven in een krom land met allemaal regeltjes, toeslagen, belastingen, vrijstellingen, etc. Dan gaan mensen (terecht) uitzoeken hoe ze hier optimaal gebruik van kunnen maken (het voorbeeld uit de OP is dan weer niet echt optimaal te noemen).quote:Op maandag 9 september 2019 19:57 schreef embedguy het volgende:
Pfff, wat een krom land leven we toch ook dat zoiets legaal kan. Laat m'n bloed koken.
True, dat besef ik me nu ook weer. Ik overwoog om linkser te gaan stemmen, gelukkig niet gedaan en in de toekomst ook maar niet gaan doen als ik dit zo lees.quote:Op maandag 9 september 2019 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In dit soort gevallen is het verstandig om die ¤16.000 te steken in iets waardevast (de meeste auto's zijn dat niet) en iets wat niet meetelt qua vermogen. Qua vermogen net boven dit soort grenzen zitten is niet verstandig, maar het is inderdaad onzin om dan alles maar over de balk te gooien.
[..]
We leven in een krom land met allemaal regeltjes, toeslagen, belastingen, vrijstellingen, etc. Dan gaan mensen (terecht) uitzoeken hoe ze hier optimaal gebruik van kunnen maken (het voorbeeld uit de OP is dan weer niet echt optimaal te noemen).
Ik stem zelf ook rechts. Veel uitkeringrukkers stemmen rechts trouwens... Kijk bijvoorbeeld al die Geert Wilders vee , allemaal anita's met kort rood haar , en een sigaar in hun bekkes met een bijstand uitkering. Met dat stijl willen ze showen van dat ze ware rechtse uitkeringrukkers zijn , stuk voor stuk. En maar genieten van al dat belastinggeld van mensen die vroeg moeten opstaan voor hun baasje.quote:Op maandag 9 september 2019 20:39 schreef embedguy het volgende:
[..]
True, dat besef ik me nu ook weer. Ik overwoog om linkser te gaan stemmen, gelukkig niet gedaan en in de toekomst ook maar niet gaan doen als ik dit zo lees.
Wilders is best links geloof ik. Alleen maar extreem rechts wat betreft immigranten. Vind Wilders niet echt het soort persoon die dit soort vage linkse regels uit de wereld gaat helpen.quote:Op maandag 9 september 2019 20:56 schreef Kerjans31 het volgende:
[..]
Ik stem zelf ook rechts. Veel uitkeringrukkers stemmen rechts trouwens... Kijk bijvoorbeeld al die Geert Wilders vee , allemaal anita's met kort rood haar , en een sigaar in hun bekkes met een bijstand uitkering. Met dat stijl willen ze showen van dat ze ware rechtse uitkeringrukkers zijn , stuk voor stuk. En maar genieten van al dat belastinggeld van mensen die vroeg moeten opstaan voor hun baasje.
250 huurtoeslag?quote:Op maandag 9 september 2019 20:51 schreef Kerjans31 het volgende:
250 euro netto huurtoeslag , per maand , is wel een goed begin. Als je kijkt naar wat je moet investeren om überhaupt netto 250 euro per maand terug te krijgen , zoals bijvoorbeeld van verhuur of iets, dan is dit wel een goed deal. En ik kan een auto rijden en ik krijg er een pak geld voor terug ieder jaar. Of ik moet ervoor kiezen om mijn geld op de bank te laten en zo verder leven kan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |