Bij sommige staat het erop, maar bij veel juist ook niet. Zo is er een pot alkyd verf 'WIT'. Ook de muurverf heeft geen RAL nummer.quote:
Dan mag het geen RAL heten.quote:Op maandag 9 september 2019 17:58 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij sommige staat het erop, maar bij veel juist ook niet. Zo is er een pot alkyd verf 'WIT'. Ook de muurverf heeft geen RAL nummer.
Misschien omdat elke batch weer anders uitpakt...? ik hoop het niet
Een muur geverfd met verf op waterbasis en de ander op basis van terpatine?quote:Op maandag 9 september 2019 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet alle kleuren zijn RAL kleuren.
Daarnaast is de ene merk 9010 niet dezelfde kleur als een ander merk 9010. Ik heb een muur die dat bewijst![]()
Heb ik helaas ook mogen ondekken op die manier, Ral kleur is merk gebonden.quote:Op maandag 9 september 2019 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niet alle kleuren zijn RAL kleuren.
Daarnaast is de ene merk 9010 niet dezelfde kleur als een ander merk 9010. Ik heb een muur die dat bewijst![]()
Dat is raar, want het idee van de RAL kleuren is dat het juist onafhankelijk is.quote:Op maandag 9 september 2019 21:38 schreef Norro-tje het volgende:
Heb ik helaas ook mogen ondekken op die manier, Ral kleur is merk gebonden.
En zelfs per merk pan het per batch een beetje verschillen is mij wel eens verteld.quote:Op maandag 9 september 2019 21:38 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
Heb ik helaas ook mogen ondekken op die manier, Ral kleur is merk gebonden.
nee. 2 merken.quote:Op maandag 9 september 2019 20:26 schreef Chinless het volgende:
[..]
Een muur geverfd met verf op waterbasis en de ander op basis van terpatine?
Gewoon tot in de hoek verven.. en dan verder gaan met de ander..quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee. 2 merken.
Daarnaast heb ik een andere muur een gedeelte opnieuw geschilderd met hetzelfde merk en kleurcode en daar zie je ook verschil.
Zelfs 2 potten op hetzelfde moment gekocht, zelfde merk en kleurcode verschillen nog in kleur.
Droogsnelheid ook..quote:Op woensdag 11 september 2019 10:33 schreef boertje125 het volgende:
zelfs als je een stuk van een muur gedeeltelijk nogmaals schilder met verf uit de zelfde pot is er kleur en eventueel structuur verschil.
de dikte van de verflaag en het vullen van oneffenheden spelen namelijk ook een rol
Nou, bij goede verf komt het toch wel heeeeel erg overeen.quote:
Dat zou kunnen, ken ze ook niet allemaal.quote:Op maandag 9 september 2019 17:58 schreef tstile het volgende:
[..]
Bij sommige staat het erop, maar bij veel juist ook niet. Zo is er een pot alkyd verf 'WIT'. Ook de muurverf heeft geen RAL nummer.
Misschien omdat elke batch weer anders uitpakt...? ik hoop het niet
Er staat waarschijnlijk ook op dat je bij meerdere potten deze altijd moet mengen.. en als het er niet op staat is het altijd aan te raden..quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zelfs 2 potten op hetzelfde moment gekocht, zelfde merk en kleurcode verschillen nog in kleur.
bij action verkopen ze water met een kleurtjequote:Op woensdag 11 september 2019 10:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou, bij goede verf komt het toch wel heeeeel erg overeen.
Maar goed, als je goede verf wilt hebben, moet je niet bij de Action wezen.
Het beschimmelde plafond van de douche heb ik goed schoongemaakt en ontvet(met Dasty van de Wibra). Daarna alkyd verf van de Action erop gedaan.quote:Op woensdag 11 september 2019 10:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou, bij goede verf komt het toch wel heeeeel erg overeen.
Maar goed, als je goede verf wilt hebben, moet je niet bij de Action wezen.
Want het zag er toen niet uit en nu nog steeds niet?quote:Op zaterdag 14 september 2019 14:01 schreef tstile het volgende:
Nu 6 maanden geleden en het ziet eruit als de dag dat ik het erop smeerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |