abonnement Unibet Coolblue
pi_188863079
Na een hele lange zomer met lekker veel vakantie, besloot ik mijn badkamer topic maar weer eens te openen om te documenteren hoe ik verder ga met de wc beneden.

Maar mijn topic is verdwenen? Waar zit de bit bucket van Fok dan?

Anyway, ik ben vorige week met de wc beneden begonnen. Zag er een beetje tegen op, want een beetje klusmoe na de badkamer. Maar dit kamertje valt gelukkig erg mee allemaal.

Het inbouw toilet had ik maanden geleden al geinstaleerd, maar helaas, een beetje veel te laag. Dus ik heb hem weer van de muur afgesloopt en 6 cm opgekrikt. Nieuwe plaat gehaald bij de Hornbach. Nieuw waterleidinkje. Dagje werk.



En de leidingen voor het fonteintje. Dit keer mooi in de muur ipv op de muur zoals de vorige bewoners hadden gedaan. Ik heb wel wat teveel muur weggesloopt zie ik.



En weer lekker gespeeld in de kruipruimte om alles aan te sluiten (volgende keer iets minder met de pur knoeien).



Morgen de elektra. Zin in! De klus burnout lijkt opgeklaard te zijn.
pi_188863198
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 18:44:07 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188866136
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:03 schreef seekelot het volgende:
Maar mijn topic is verdwenen? Waar zit de bit bucket van Fok dan?
K&W / Seekelot's badkamer verbouwing

Hij is gewoon te vinden hoor ;)
pi_188895391
Gisteren lekker bezig geweest met de elektra. Daar heb ik nog wel een vraagje over.



Je kijkt hier naar boven. Hier worden straks nog gipsplaten tegen aan gezet. De centraaldoos lijkt dan onbereikbaar te zijn! Foei! Maar gelukkig, vanuit de meterkast kan je er makkelijk bij (met wat acrobatiek).

Mijn vraag gaat over het uiteinde van het buisje bij het ventilatorgat. Hoe zou je dat eigenlijk af moeten werken? Daar komt straks de ventilator zelf overheen en je trekt die draden dan door een gat in de grondplaat en verbind ze daar met een kroonsteen. Is dit dan goed zo? Of moet dat nog wat mooier?

Dat gat voor de ventilator moet ik ook nog iets mee. Het zat er al en het is vrij grof uitgehakt. Dat wil ik eerst nog netjes maken, want als ik dat aan de stucadoor overlaat wordt het vast weer half werk.
pi_188895616
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:03 schreef seekelot het volgende:
Gisteren lekker bezig geweest met de elektra. Daar heb ik nog wel een vraagje over.

[ afbeelding ]

Je kijkt hier naar boven. Hier worden straks nog gipsplaten tegen aan gezet. De centraaldoos lijkt dan onbereikbaar te zijn! Foei! Maar gelukkig, vanuit de meterkast kan je er makkelijk bij (met wat acrobatiek).

Mijn vraag gaat over het uiteinde van het buisje bij het ventilatorgat. Hoe zou je dat eigenlijk af moeten werken? Daar komt straks de ventilator zelf overheen en je trekt die draden dan door een gat in de grondplaat en verbind ze daar met een kroonsteen. Is dit dan goed zo? Of moet dat nog wat mooier?

Dat gat voor de ventilator moet ik ook nog iets mee. Het zat er al en het is vrij grof uitgehakt. Dat wil ik eerst nog netjes maken, want als ik dat aan de stucadoor overlaat wordt het vast weer half werk.
Ik heb het vanaf daar gewoon opgepakt met de ventilator en direct aangesloten in de ventilator. Zou niet weten wat je er nog tussen wil doen?

Voor de zekerheid even kijken hoe de ventilator aangesloten moet worden maak vaak zit er in de ventilator wel een ingang voor de draden en een aansluitblokje.

[ Bericht 5% gewijzigd door koentjuh18 op 11-09-2019 14:41:09 ]
pi_188896442
Ja zo had ik het ook gedacht. De ventilator staat in bestelling. Ik wil een model dat je met een touwtje kunt starten en dan een naloop tijd heeft. Dat bleek een lastige combinatie te zijn die lang niet overal te koop is.
pi_188896806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:17 schreef seekelot het volgende:
Ja zo had ik het ook gedacht. De ventilator staat in bestelling. Ik wil een model dat je met een touwtje kunt starten en dan een naloop tijd heeft. Dat bleek een lastige combinatie te zijn die lang niet overal te koop is.
Gaat prima werken. Als je zorgt dat het uiteinde van de buis onder de ventilator eindigt kun je er altijd nog nieuwe kabels door trekken mocht het nodig zijn. Maar die kans acht ik zeer klein :)
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 19:55:20 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188915860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:03 schreef seekelot het volgende:
De centraaldoos lijkt dan onbereikbaar te zijn! Foei! Maar gelukkig, vanuit de meterkast kan je er makkelijk bij (met wat acrobatiek).
Het lijkt meer een kabeldoos te zijn met invoer wartels voor buizen; dan dat het een centraaldoos is :{
pi_188922721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het lijkt meer een kabeldoos te zijn met invoer wartels voor buizen; dan dat het een centraaldoos is :{
Maakt dat dan verschil? Wat is een centraal doos anders dan een kunststof doosje met buis invoeren? Ik heb in de bouwmarkt het eerste doosje wat me geschikt lijkt gepakt en dat nu in dienst gezet als een soort centraal doos.

Het grote verschil lijkt me dat een echte centraaldoos een deksel aan de onderkant heeft waar je een lamp aan kunt hangen. maar die functie heb ik niet nodig.
pi_188923196
Gat te ruim? Pur.
Laat die handjes wapperen!
pi_188924339
Ja pur, handig spul, maar het blijft een raar goedje. je kan er ook niks aan vast schroeven!

Het nieuwe gat voor de wc afvoer was wat ruim. Ik heb daar een plaatje triplex onder gezet als opvang plankje. Dan een dun laagje pur om de bodem en alle gaatjes op te vullen. Ten slotte snelbeton om het gat helemaal te vullen. Vroeger zouden ze oude kranten hebben gebruikt, die ik dan ook overal tegenkom.
  vrijdag 13 september 2019 @ 17:09:24 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188928323
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 12:42 schreef seekelot het volgende:
Ja pur, handig spul, maar het blijft een raar goedje. je kan er ook niks aan vast schroeven!

Het nieuwe gat voor de wc afvoer was wat ruim. Ik heb daar een plaatje triplex onder gezet als opvang plankje. Dan een dun laagje pur om de bodem en alle gaatjes op te vullen. Ten slotte snelbeton om het gat helemaal te vullen. Vroeger zouden ze oude kranten hebben gebruikt, die ik dan ook overal tegenkom.
Hehe, wij vullen (te grote) gaten ook altijd met wat randoms op _O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188929850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:09 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hehe, wij vullen (te grote) gaten ook altijd met wat randoms op _O-
Ook populair heb ik ontdekt: lege papieren cement zakken. Die zijn lekker stevig en toch heel plooibaar. Kom je ook overal tegen.
  vrijdag 13 september 2019 @ 20:12:42 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188931005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:53 schreef seekelot het volgende:

[..]

Ook populair heb ik ontdekt: lege papieren cement zakken. Die zijn lekker stevig en toch heel plooibaar. Kom je ook overal tegen.
Jip hahahaha. Wij vonden trouwens in ons huis oude kranten terug. Leuke advertentiepagina’s uit 1970. :P

Ga je deze wc in dezelfde stijl doen als de badkamer? Of wat komt er als bekleding op?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188931244
De zakken met kalkstuc liggen al klaar. Dus hetzelfde als de badkamer. Ik denk wel dat ik de wc console dit keer ga betegelen, al was het maar voor de stevigheid. De wc beneden wordt toch een stuk intensiever gebruikt.

Het kleuren schema van de accessoires wordt dit keer rood heb ik begrepen ;)
pi_188975925
Gisterenavond had ik al de draden voor de vloerverwarming in de wc gelegd. Even puzzelen om goed uit te komen en gepruts om het goed vast te zetten aan de vloer. Maar het zit er in en ik ben tevreden.


Daarna egalisatie (met vezeltjes!) er in gegoten.



En nu maar wachten tot het droog is.

Gelukkig kon ik ondertussen het plafond in de hal vol zetten met stuc platen. Het is nogal een ingewikkeld plafonnetjes met al die schuine hoekjes, maar in een goede halve dag is me dat ook weer gelukt.



Tevreden. En vanavond lekker luieren.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 18:36:04 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188976710
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 17:38 schreef seekelot het volgende:
Gisterenavond had ik al de draden voor de vloerverwarming in de wc gelegd. Even puzzelen om goed uit te komen en gepruts om het goed vast te zetten aan de vloer. Maar het zit er in en ik ben tevreden.

[ afbeelding ]
Daarna egalisatie (met vezeltjes!) er in gegoten.

[ afbeelding ]

En nu maar wachten tot het droog is.

Gelukkig kon ik ondertussen het plafond in de hal vol zetten met stuc platen. Het is nogal een ingewikkeld plafonnetjes met al die schuine hoekjes, maar in een goede halve dag is me dat ook weer gelukt.

[ afbeelding ]

Tevreden. En vanavond lekker luieren.
Lekker bezig weer ! Die elektrische vloerverwarming staat die altijd aan ? Dat lijkt mij een prijzige bedoeling dan... O-)
pi_188976808
Als het goed is gaat die alleen in de winter aan. En hij zou dan naar een bepaalde temperatuur moeten regelen, dus ik neem aan niet vol continue op de volle 150 W. Maar we gaan het zien. Ik heb in de hoek genoeg ruimte om gaten te boren naar de kruipruimte voor CV leidingen :+
pi_188981259
Nog een gek dingetje. Als het stil is in de wc hoor ik geruis. Net alsof er ergens een klein beetje water stroomt. Ik alle leidingen en koppelingen gechecked, maar alles is dicht. Overal met mijn oor tegen de leidingen maar daar niks te horen. De wc console uitgebreid bekeken maar daar achter is alles mooi stoffig droog.

Kortom, een raadsel! Totdat ik toevallig met mijn oor bij de gele dop kom die nu in de wc afvoer zit als afsluiting. Daar komt het geluid vandaan! Je hoort hier gereutel uit de hoofd afvoer buis onder het huis. Die staat natuurlijk in verbinding met het straatriool en de standpiijp naar het dak. Blijkbaar maakt dat altijd wat geluid. Zodra de wc pot erop hangt hoor je het niet meer door het waterslot.

Weer wat geleerd.
pi_188984601
Persriool toevallig?
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 17 september 2019 @ 07:20:31 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_188984760
Dat wordt een luxe schijthuis zeg!
disclaimer
pi_188985440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 06:40 schreef Gieliovd het volgende:
Persriool toevallig?
Nee, doodgewoon ouderwets. Jaren 50 wijk.
pi_189081623
Even dom gedaan. Nadat ik het plafonnetje vol gipsplaten had gezet moest ik nog even een gat boren voor een spotje. Ik kon de juiste maat gatenzaag niet vinden, maar had nog wel een dozenboor liggen in deze maat. zo eentje.



Daar gaat het ook wel mee dacht ik.



Niet dus. Zo maar even een nieuwe gipsplaat halen. En na even beter zoeken heb ik ook de juiste gatenzaag weer gevonden. Zucht.
pi_189081648
Je kan toch ook met de decopeerzaag dan een rondje uitzagen?
pi_189081665
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 08:47 schreef Barry1986 het volgende:
Je kan toch ook met de decopeerzaag dan een rondje uitzagen?
Als je de goede gatenzaag hebt is dat veel makkelijker. Maar in dit geval had ik dat waarschijnlijk wel beter kunnen doen. Maar het is nog best lastig om een redelijk precies rondje te decouperen boven je hoofd in het plafond!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')